User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
33 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Karburatorlu arabaya turbo uygulamasi

  1. #1
    Kaaner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    192
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Karburatorlu arabaya turbo uygulamasi

    100 beygirlik bi karburatorlu makinaya uflesek stock motorla t3 t4 turbo 0.5 0.6 bar ne kadar beygir aliriz ve ne gibi sorunlarla karsilasiriz? Ayar tutmuyo diye duyumlar aliyorum..Verdiginiz bilgiler icin simdiden cok tesekkur ederim..

  2. #2
    Kaaner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    192
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende ole dusunuyorum

  3. #3
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    58
    Şehir
    İzmir|Bornova
    Mesaj
    2.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla bu konuda benim dilim çok fena yandı suzuki maruti marka aracıma uyguladım 4.vitesin 3 000 devirlere akdar süper ordna sorna bi puff die bi ses araç benzin yetiştiremior kimler egittim orasını büyültüm küçülttüm derken başarılı olamadım hatta suanki karbüratörüm hala aracın üstünde araç hep geç çalısıor siteden kullananlar var onlarda bilior zaten
    www.egeturbo.com
    Turbo asker

  4. #4
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    flasha turbo yapılmıştı problemsiz çalışıyodu uygun benzin basıncı ile problem olucaanı sanmam
    körler sağırlar

  5. #5
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    58
    Şehir
    İzmir|Bornova
    Mesaj
    2.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    flasha turbo yapılmıştı problemsiz çalışıyodu uygun benzin basıncı ile problem olucaanı sanmam
    evet doğru söylüorsun
    benim izmirdkei karbüratörcüm besim ustaydı glba adı izmirliler belki bilir.O anlattı onlarda gelen bazı gençler olmuş bana diyordu her karbüratör ile verim alamıyabilirsin.Zaten arkadaşta verim almassa başka bi aracınkini kullanarak çözümü aşabilir ama benim ole bi seçme şansım yoktu bende yer yoktu.
    Arkadaşlar siz hangi araca turboyu takacaksınız bi sorayım benim karbuzcuya ne dicek bakalım olurmu olmazmı
    www.egeturbo.com
    Turbo asker

  6. #6
    Hızlı_Fransız - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    693
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Üzerindeki car söküp dogan slx carb kullanırsan verim alırsın başka karbüratörler cok tefaruaatlı ama eger tefarraut ile ugraşmam dersen bende turbo carb. ve kendi orjinal regüaltörü var sorunsuz gr.A karbüratör 2 .1 bara kadar yakıtı destekliyo sorunsuz olarak devam....
    Renault Sports & ///MPower

  7. #7
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    58
    Şehir
    İzmir|Bornova
    Mesaj
    2.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Hızlı_Fransız Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Üzerindeki car söküp dogan slx carb kullanırsan verim alırsın başka karbüratörler cok tefaruaatlı ama eger tefarraut ile ugraşmam dersen bende turbo carb. ve kendi orjinal regüaltörü var sorunsuz gr.A karbüratör 2 .1 bara kadar yakıtı destekliyo sorunsuz olarak devam....
    ahanda bak bu arkadaş yaptı aracına pm ile ulaş sana yardımcı olur
    www.egeturbo.com
    Turbo asker

  8. #8
    3rk4n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Tr/Hatay
    Mesaj
    4.986
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şahinler falan var turbo onlarlada iletişime geçilebilir
    1.6tdi.
    Ecutech.

  9. #9
    Kaaner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    192
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bakalim turbo karburatoru kaldirabilir

  10. #10
    Kaaner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    192
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yokmu daha cok bilgisi olan acaba

  11. #11
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ne gibi bi bilgi istiyosun?
    körler sağırlar

  12. #12
    Kaaner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    192
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mesela d15 dual karburatorlu civic ten racing karburatorunu setup ladiktan sonra benzin ayarinda sorun yok yetirince benzin geliyo t3 t4 d serisi bi bolt ons kitle 0.5 bar da kac hp alabilirim. araba stock 9.2 sikistirma 6000d\d 92 hp bilgileriniz icin cok tesekkur ederim

  13. #13
    SubieGuy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    48
    Şehir
    Turan Lowlands
    Mesaj
    379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Normal karbüratörlü bir araca turbo taktığınızda yaşanacak birkaç sorun var.
    Birincisi, karbüratörün ağzında, normalde vakum ile hava çekilecek yerde basınçlı hava vereceğiniz için, yakıt jetlerindeki basınç farkını sabit tutabilmek için, benzin basıncını da eşit şekilde artırmanız gerekli. Bunu dışarıdan boosta referanslı bir benzin regulatörü ile yapabilirsiniz. Şöyle ki; normal benzin pompasından gelen basınç 1.2 Bar ise, bunun üzerine regulatörsüz 0.5 Bar basarsanız, benzin basıncı karşıdan gelecek havanın etkisi ile 0.7 Bar'a düşecek, benzer setupta 1.2 Bar boost basılması ise benzini tamamen kesecektir, daha da ileriye gidip 1.3 Bar basıldığını farzedersek (ki buraya gelemeden fakir karışımdan çoktan kırmış olursunuz) benzin hatlarına geriye doğru 0.1 Bar basınçla hava girecek ve çıkış olmayacaktır. Bunun için, karbüratör duvarındaki basıncı sabit tutabilmek için, pompa 1.2 bar benzin basıyorsa, 0.5Bar boost geldiğinde benzin basıncını da 1.2+0.5=1.7Bar'a yükseltmek lazımdır. Bu yüzden turbo araçlarda karbüratörler farklı imal edilir, ve boost altında kaçırmayacak conta ve yapı kullanırlar.
    Bir başka sorun da, karbüratör şamandırasının basınç altında ezilip patlaması, ve iğnesinden kurtulan kapış pompasının manifolda benzin işetmeye başlamasıdır. Bu yüzden turbo karbüratörlerinde dolu tip şamandıra kullanılır, veya metalden ezilmeyecek bir tip ile değiştirilir. Standart plastik şamandırayı ben ince bir delik delip, içine izolasyon köpüğü doldurup deliği epoksi reçine ile doldurarak çevirmiştim.

    Şimdi geldik en önemli kısmına, o da boost altında uygun hava/yakıt karışımını tutturmak için jetlerinin ve kapış memelerinin ayarlanması. Karbüratör ayarı zaten başlı başına bir sanattır, her eline tornavida alan yapamaz, turbolu araçta ayar yapmak çok daha zordur. Turbo devrede değilken normal olan karışım turbo geldiğinde fakir kalabilir, veya tam tersi turbo basıncı altında ideal karışım sağlarken, alt devirleri fazla zengin yapıp duman da atabilir. Karbüratörlü de olsa, turbo araçta wideband oksijen sensörü takıp karışımı doğru ayarlamak elzemdir.

    Bu kadar teorik bilgiden sonra, ne yapabileceğinizi anlatayım:
    Fabrikadan turbo VE karbüratörlü bir aracı olduğu gibi: pompa-benzin yolları-regulatör-karbüratör-manifold şeklinde geçirmek en mantıklısı. Ülkemizde bu tür araçlar oldukça az, fakat ara sıra hurdacılarda rastlayabileceğiniz birkaç örnek var:
    Renault 5 turbo
    Renault 11 Turbo
    Maserati 2.0 Biturbo

    Eski model Solex, Dellorto ve WEBER'leri de boost için hazırlamak göreceli olarak kolaydır. Ne kadar yeni olursa, üzerindeki emisyon hatları vs o kadar çok olacak, başınızı ağrıtacaktır. O yüzden illa ki karbüratörlü turbo yapma sevdası varsa bunlara yönelin, ama bilmeniz gerekir ki, turboladığınızda doğru ayar ve doğru parçaların tutturulamaması direk olarak kırım sonucunu doğuracaktır. Enjeksiyonlu kontrol ünitelerinde bile karışımdan kırmak çok kolay iken, karbüratörle standart makinayı kırmamak için çok dikkatli olmak, ya da bloğun içini de forged malzemeyle sağlamlaştırıp, wideband O2 ve vuruntu sensörleri ile devamlı kontrol altında yürütmek lazımdır.

    Bu yazdıklarım bir yerden copy-paste değildir, lütfen kopyalarken kaynak belirtmeyi unutmayınız, her deneyim para ve zaman ile edinilen değerlerdir, başkalarının deneyimlerinden paye çıkarabilirseniz hem kendi paranızdan, hem de zamanınızdan tasarruf etmiş olursunuz....

  14. #14
    Kaaner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    192
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cok tesekkur ederim cok sagolun kafamda canlandirdim reno 5 turbo karburatoru ve regulatoru zaten onbord onu setup layip birde wideband la bakicaz tekrar tekrar cok tesekkur ederim...

  15. #15
    Kaaner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    192
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SubieGuy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Normal karbüratörlü bir araca turbo taktığınızda yaşanacak birkaç sorun var.
    Birincisi, karbüratörün ağzında, normalde vakum ile hava çekilecek yerde basınçlı hava vereceğiniz için, yakıt jetlerindeki basınç farkını sabit tutabilmek için, benzin basıncını da eşit şekilde artırmanız gerekli. Bunu dışarıdan boosta referanslı bir benzin regulatörü ile yapabilirsiniz. Şöyle ki; normal benzin pompasından gelen basınç 1.2 Bar ise, bunun üzerine regulatörsüz 0.5 Bar basarsanız, benzin basıncı karşıdan gelecek havanın etkisi ile 0.7 Bar'a düşecek, benzer setupta 1.2 Bar boost basılması ise benzini tamamen kesecektir, daha da ileriye gidip 1.3 Bar basıldığını farzedersek (ki buraya gelemeden fakir karışımdan çoktan kırmış olursunuz) benzin hatlarına geriye doğru 0.1 Bar basınçla hava girecek ve çıkış olmayacaktır. Bunun için, karbüratör duvarındaki basıncı sabit tutabilmek için, pompa 1.2 bar benzin basıyorsa, 0.5Bar boost geldiğinde benzin basıncını da 1.2+0.5=1.7Bar'a yükseltmek lazımdır. Bu yüzden turbo araçlarda karbüratörler farklı imal edilir, ve boost altında kaçırmayacak conta ve yapı kullanırlar.
    Bir başka sorun da, karbüratör şamandırasının basınç altında ezilip patlaması, ve iğnesinden kurtulan kapış pompasının manifolda benzin işetmeye başlamasıdır. Bu yüzden turbo karbüratörlerinde dolu tip şamandıra kullanılır, veya metalden ezilmeyecek bir tip ile değiştirilir. Standart plastik şamandırayı ben ince bir delik delip, içine izolasyon köpüğü doldurup deliği epoksi reçine ile doldurarak çevirmiştim.

    Şimdi geldik en önemli kısmına, o da boost altında uygun hava/yakıt karışımını tutturmak için jetlerinin ve kapış memelerinin ayarlanması. Karbüratör ayarı zaten başlı başına bir sanattır, her eline tornavida alan yapamaz, turbolu araçta ayar yapmak çok daha zordur. Turbo devrede değilken normal olan karışım turbo geldiğinde fakir kalabilir, veya tam tersi turbo basıncı altında ideal karışım sağlarken, alt devirleri fazla zengin yapıp duman da atabilir. Karbüratörlü de olsa, turbo araçta wideband oksijen sensörü takıp karışımı doğru ayarlamak elzemdir.

    Bu kadar teorik bilgiden sonra, ne yapabileceğinizi anlatayım:
    Fabrikadan turbo VE karbüratörlü bir aracı olduğu gibi: pompa-benzin yolları-regulatör-karbüratör-manifold şeklinde geçirmek en mantıklısı. Ülkemizde bu tür araçlar oldukça az, fakat ara sıra hurdacılarda rastlayabileceğiniz birkaç örnek var:
    Renault 5 turbo
    Renault 11 Turbo
    Renault 21 Turbo
    Maserati 2.0 Biturbo
    Fiat uno-croma- eski model turboları

    Eski model Solex, Dellorto ve WEBER'leri de boost için hazırlamak göreceli olarak kolaydır. Ne kadar yeni olursa, üzerindeki emisyon hatları vs o kadar çok olacak, başınızı ağrıtacaktır. O yüzden illa ki karbüratörlü turbo yapma sevdası varsa bunlara yönelin, ama bilmeniz gerekir ki, turboladığınızda doğru ayar ve doğru parçaların tutturulamaması direk olarak kırım sonucunu doğuracaktır. Enjeksiyonlu kontrol ünitelerinde bile karışımdan kırmak çok kolay iken, karbüratörle standart makinayı kırmamak için çok dikkatli olmak, ya da bloğun içini de forged malzemeyle sağlamlaştırıp, wideband O2 ve vuruntu sensörleri ile devamlı kontrol altında yürütmek lazımdır.

    Bu yazdıklarım bir yerden copy-paste değildir, lütfen kopyalarken kaynak belirtmeyi unutmayınız, her deneyim para ve zaman ile edinilen değerlerdir, başkalarının deneyimlerinden paye çıkarabilirseniz hem kendi paranızdan, hem de zamanınızdan tasarruf etmiş olursunuz....
    tekrar cok tesekkur ediyorum peki sizin yaptiginiz karburatolu arabada ne kadar verim aldiniz memnun kaldinizmi bide cok merakim diyelimki her sey iyi keza ben reno 5 turbonun yaris versiyonu karburetoru ve on bord reguletorunu takicam bole bir setupda kac hp alriz assagi yukari 0.5 barda cok merak ediyorum..

  16. #16
    AhmetH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    izmir/istanbul
    Mesaj
    233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    laf arası hemen birşey sormak istiyorum

    detaylarda aşırı zorluk çıkaracak olsada teorik olarak olabilir gibi geliyor ..

    uygun bir mikser ile turboya lpg emdirsek ne olur acaba ..

  17. #17
    Hızlı_Fransız - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    693
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yukardaki listede sadece r5-r11 ler karblüdür digerlerinin hepsi enjeksiyonlu.... r5-lede r11 motorları civtasına kadar ayhnıdır tek fark kulaklar
    Renault Sports & ///MPower

  18. #18
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı AhmetH Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    laf arası hemen birşey sormak istiyorum

    detaylarda aşırı zorluk çıkaracak olsada teorik olarak olabilir gibi geliyor ..

    uygun bir mikser ile turboya lpg emdirsek ne olur acaba ..

    tehlikeli olur bence sonuçta turbo yeri geldiğince ciddi ısınan bi parça buda zaten tehlikeyli getiriyo

    zaten yapılsada ilk çalıştırmada problem yaşanacağını düşünüyorum direk lpg ile çalıştırmada
    körler sağırlar

  19. #19
    Hızlı_Fransız - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    693
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tehlikeli olur bence sonuçta turbo yeri geldiğince ciddi ısınan bi parça buda zaten tehlikeyli getiriyo

    zaten yapılsada ilk çalıştırmada problem yaşanacağını düşünüyorum direk lpg ile çalıştırmada

    şuan ank. civarı ve bir cok yerdeki tüplü şahinler öyle çalışıyo
    Renault Sports & ///MPower

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •