User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
41 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Hacim büyüttükten sonra farklı yazılıma gerek varmı?

  1. #1
    kayhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    kayseri
    Mesaj
    77
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Hacim büyüttükten sonra farklı yazılıma gerek varmı?

    3 ay önce vectra 2.5 v6 (x25xe) da piston kırmama sebep 3.0 omega kol+krank+egzantrik ve 3.2 frontera pistonlar kullandım. Beyin ve tesisat eski motora ait.

    Soruma gelince;
    Bu %30a yakın hacim artışını beyin şimdilik tolore eder die fazla sıkıştırmadan ve abartmadan kullandım. Düşüncem debi ve o2 fakire bırakmaz idi.
    Şimdi mapı tune edicez, sizce bu araçta eski yazılım mı kullanmalıyım yoksa aynı beyinin 3.0 için bulunan yazılımını tune edipmi??

    Tavsiyelerinizi bekliyorum.

  2. #2
    TechTurkey
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Almanya/Münih
    Mesaj
    2.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    sonuc olarak aracın 2.5 litreden 3.0 litreye cıktı yanlıs anlamadıysam bu da yeni bir ayarı gerektirir cunku artan hacimden dolayı iceriye daha fazla hava emebiliyorsun fakat eski yazılım ile puskurttugun benzin miktarı aynı kalıyor bu da aracının fakire kalmasına sebep olur, aracındaki beyinin bu aradaki farkı tolere edecek kadar mudehalede bulanabilecegini sanmıyorum acıkcası.
    A programmer is an organism that turns coffee and pizza into software

    www.drecu.com

  3. #3

    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    630
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben arabamı s2000 2 litrede 2.2. Litreye çıkartmama rağmen deli gibi fakir oldu araba sen fema fakir geziyosundur durumu geçici olsrsk kontrol altına almak için regülatör kullanmanı ve ondan sonrada gerekli tune işlemini yapmanı tavsiye ederim.

  4. #4
    Cihan
    Misafir
    Yazılımınız tamamen custom şekilde yapılmalıdır. Hani şu arabanın yazılımı bu arabanın yazılımından ziyade, o aracın orjinal yazılımı üzerinden yola çıkılarak tüm değişiklikler göze alınıp sanki o aracın öyle bir versiyonu varmışçasına yepyeni bir yazılım yapılmalıdır.

  5. #5
    kayhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    kayseri
    Mesaj
    77
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet hacim 3200cc, fakire kalır die fazla yüklenmiyorum...

    Geri dönüş borusunu biraz ezdim ve Walbro 255lbh benzın pompası kullandım.

    Yani 3.0 veya 3.2 nın mapını tune etmeden şimdiki yazılımı tune edelim??

  6. #6
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    geri dönüş borusunu ezmen enjektörlere gelen benzin basıncında düşüşede neden olabilir rahat ilerleyemeyen benzin akışta düzensizlik yaratabilir, basınç kayıplarını artırmışsın aslında yaptığın işlemle düzeltsen daha iyi olur

    wideband takıp 3 yada 3.2 önemli değil uygun bir şekilde ecu izin verdiğince yeniden yapın mapinizi
    körler sağırlar

  7. #7
    Cihan
    Misafir
    Aynen senna doğru açıklamış. Siz o eziği düzeltin. Wideband kullanarak orjinal yazılımdan yola çıkın. Kolay gelsin.

  8. #8
    outlaw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    490
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki hacmi arttirdigimiz zaman yaninda bir kompresyonu degistirirsek , standart yazilimda ne gibi sonuclar verir araba ? yani rölantisinde düzensizlik yada devir bandinda ne gibi sacmalamalar göze carpar ?
    !! Yngwie J. Malmsteen !!

  9. #9
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benzin ve ateşleme avansı hacim ve sıkıştırma için uygun olduğu bölgelerde sorun yaşamayabilirsiniz fakat yetmediği kısımlarda detonasyon performans düşüklüğü ve en önemlisi eğer yüksek limitte bir motor ise(yüksek komp. oranı, aşırı besleme vs) motoru kırma riskiniz yüksek olur rölantide düzensizlik falan yapılan işleme göre değişebilir fakat standart yazılımla yapılmaması gereken bir şey bence, yaptığınız işlemleri çöpe atmak gibi birşey oluyor bu
    körler sağırlar

  10. #10
    Cihan
    Misafir
    Eğer motor düzgün stroke edildiyse bence bir problem olmayacaktır. Yazılım şu durumda sizin eliniz ayağınız. Yazılım yapıldıktan sonra verim alınmıyorsa veya problem oluyorsa o zaman diğer değişkenlere yönelmek daha mantıklı bence.

  11. #11
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    12.979
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    50 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bencej enjektörde yetmiyecektir. 3200 cc hacim 2500 cc hacime göre ciddi büyük. Omega 3.0 enjektörleri yada yeterli gelicek daha büyük enjektörlerde takılmalı map yapılmadan önce.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  12. #12
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kapaklarınız da mı 3.0 kapakları?
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  13. #13
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    12.979
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    50 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yanılmıyorsam 2.5 ve 3.0 kapakları aynı idi. Zaten egzantirikler de birebir oluyor.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  14. #14
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben subaplar ve portlar daha büyüktür diye düşünmüştüm
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  15. #15
    kayhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    kayseri
    Mesaj
    77
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dün kwp2000 den obd2 ile beyne müdahele etmeye çalıştık ama motronic 2.8.3 oldugu için buna şansımız olmayınca empromu söküp orjinal mapı aldık ve elimizdeki tune edilmiş bi kaç dosyayı yüklemeye çalıştık ama uyum saglamadı, hatta debimetreyi yaktık sanırım tech2de debi hata veriyor.

    Aynı modelin 3.0 ve 3.2 versiyonlarındaki maplar tamamen uyumsuz çıktı, 2.5 128kb elimizdeki 3.0 64kb, 3.2 ise 256kb boyuta sahipti. Elimizdeki orjinali tekrar yükledik.

    Bayram ertesi emme manifoldunu komple degiştiricem, elimde 3.0 ın çift kelebekli daha kısa manifoldu var. Bu manifolda enjektör yolunuda degiştirmem lazım yenisine regulatörü degiştirerek ve devam edelim ozaman


    Alıntı outlaw Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki hacmi arttirdigimiz zaman yaninda bir kompresyonu degistirirsek , standart yazilimda ne gibi sonuclar verir araba ? yani rölantisinde düzensizlik yada devir bandinda ne gibi sacmalamalar göze carpar ?
    Benim rolantim bozuk şuanda çok ufak sapalarla çalışıyo +-50dd gibi

    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bencej enjektörde yetmiyecektir. 3200 cc hacim 2500 cc hacime göre ciddi büyük. Omega 3.0 enjektörleri yada yeterli gelicek daha büyük enjektörlerde takılmalı map yapılmadan önce.
    3.0 ile enjektörleri aynı bu aracın ama tabiiki üzerinde 13 yıllık enjektörler mewcut, kayıplar söz konusu olacagından 252cc olan enjektörleri zaten 310cc ile yakın zamanda degiştiricem

    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kapaklarınız da mı 3.0 kapakları?
    Evet üst kapaklarda 3.0 ve çok farklılıklar var

    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yanılmıyorsam 2.5 ve 3.0 kapakları aynı idi. Zaten egzantirikler de birebir oluyor.
    2.5 ve 3.0 ın hatta 3.2 nin kapakları dahi aynı ama egzantrikler ve subaplar farklı.
    Farklı olması benim gerçekten çok işime yarıyor bunun için aracı toparladım yoksa hurda halinde durması daha çok işime gelirdi.

    Farklılıkları ise;
    Egsoz subabları sodyum ihtiva eder ve 100C de sıvılaşan sodyum subabaların yüksek ısıya maruz kalmasını önler
    A3 ve G3 kodlu egzantirkler ise İrmscher tarafından modifiye edilmiş yüksek dereceli egzantriklerdir ki x25xe için bulunmaz nimettir.

    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben subaplar ve portlar daha büyüktür diye düşünmüştüm
    Subab ve portlar tamamen aynı ölçüde yukarda bahsettigim gibi farklılıklar mevcut sadece

    Şimdi elimde ECM2001 ve orjinal mapımız var ve 2 saattir inceliyorum, bu işte motor kırmakta olsa sonuç bişeylere kendim ulaşmak istiyorum, tune etmekte yardımcı olabilecek arkdaşımız varsa kendilerinden yardımlarını bekliyorum.

  16. #16

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.494
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kayhan bence usta eller önemlı yazlım ısınde dedıgın gibi kırma rıskı var, prof bı yardımla yazlıma mudahele edın bence..

  17. #17
    kayhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    kayseri
    Mesaj
    77
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı M3CSL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kayhan bence usta eller önemlı yazlım ısınde dedıgın gibi kırma rıskı var, prof bı yardımla yazlıma mudahele edın bence..
    Serkanım bozarakk ögrenme yoluna gidiyoruz her türk gibi
    bak bi demimetreye maal oldu bu iş ama ögrenicez die ümit ediyorum, programı 3 saattir kurcalıyorum ve becerebilirsek çok güzel olacak.
    Bu arada tabiiki uzman arkadaşlardan yardımlarını bekliyorum hem aydınlatır hemde yardımcı olurlarsa sewinicem.

  18. #18
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2.5 ve 3litre olan motorlarin blok yukseklikleri ayni mi?
    Experience is what you get when you don't get what you want.

  19. #19
    kayhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    kayseri
    Mesaj
    77
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tool Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2.5 ve 3litre olan motorlarin blok yukseklikleri ayni mi?
    Bloklar tamamen aynı tek farkı 2.5 ın gömlek kalınlıgı 3.0 dan hacmi oranında kalın olması 2mm kadar. Yani blogu honlattırdım ve pistonları yerleştirdik.
    Krank yatakları dahi aynı.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •