User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
20 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Virajı Doğru Almak

  1. #1
    CTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    50
    Şehir
    TR/İST
    Mesaj
    481
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Thumbs up Virajı Doğru Almak

    Virajlara Giriş

    Doğru Viraj Alımında Geçerli 2 Genel Kural

    Viraj alımında geçerli ilk kural "yavaş gir - hızlanarak çık" şeklinde açıklayabileceğimiz ve yapılan genel hatanın tersine otomobili virajın alımı sırasında değil, daha viraja girmeden yavaşlatmayı hedefleyen kuraldır. "Önce dış -sonra iç- tekrar dış" olarak adlandırabileceğimiz ikinci kural ise virajı dönülmesi mümkün en geniş açıyla dönebilmemizi ve dolayısıyla otomobilin yere daha fazla tutunmasına yardımcı olmayı amaçlar. Bu her iki kural da doğru viraj almanın mantığını anlatmak için yazılmıştır ve sizle birlikte diğer araçların da seyir halinde olduğu normal trafikte uygulanması son derece tehlikeli sonuçlar doğurabilir. .

    Yapılan Hatalar

    Viraj alımında genellikle yapılan en önemli hata, viraja otomobilin yere tutunma sınırlarını zorlayacak bir hızla girip daha sonra viraj içinde fren kullanma mecburiyetinde kalmaktır. Eğer dikkatli bir sürücü iseniz diğer araçlarla birlikte viraja girdiğinizde çoğu sürücünün hızını ayarlayamamaktan ötürü neredeyse viraj çıkışına kadar fren lambalarının yandığına şahit olmuşsunuzdur. Bunun, şüphesiz ki viraj alımında uyulması gereken belli kuralları uygulamamaktan kaynaklanan nedenleri vardır.

    Fren noktasında otomobilin bulunduğu yanlış konum ve hızını ayarlayamamaktan ötürü, virajın orta noktası olan apex’te viraj açısının ne kadar keskinleştiği rahatlıkla görülmektedir. Sonuç olarak bu noktada aracı neredeyse durma noktasına varacak kadar yavaşlatmak mecburi hale gelmektedir.

    Virajları Doğru Almak

    Viraj alınırken yolun ne genişlikteki bölümünün kullanılacağı bir çok dış etkene bağlıdır. Viraj içinde karşı yönden gelen olup olmadığını görmemizi engelleyen ağaç vb. görüş engelleyici birtakım etkenler ya da yolun şehir içi veya şehirlerarası bir yol olup olmadığı gibi.. Ancak, her koşulun uygun olduğu varsayımından hareketle doğru viraj alımını şu şekilde açıklayabiliriz:

    Doğru viraj alımında sürüş çizgisi "önce dış -sonra iç- tekrar dış" şeklinde olmalıdır.Viraja dıştan, yani sağa dönen virajlarda yolun soluna yanaşarak, sola dönen virajlarda ise yolun sağına yanaşarak dönmek esastır.

    Otomobili viraj içerisinde yavaşlatmak yerine, gerektiği kadar vitesle birlikte hız düşürülerek otomobilin lastikleri yere tam olarak tutunabilecek şekilde viraja mümkün olduğunca dıştan girilir. Yani, otomobil viraja daha girmeden yavaşlatılması tamamlanmış olmalı ve bu hız"apex" olarak tanımlanan virajın orta noktasındaki hız dahil, virajın tümündeki en düşük hız olmalıdır. Fren ancak viraja giriş noktasından önce otomobili yavaşlatma maksadıyla kullanılmalıdır, viraj içinde frene basılmaz.

    Fren noktasından itibaren otomobil virajın içine yönlendirilerek apex’e kadar kontrollü bir şekilde gaz verilir (hız belirli bir miktarda artırılır). Orta noktada (apex’te) otomobile uygulanan merkezkaç kuvveti maksimumdadır. Bu nokta aynı zamanda virajın en içten dönüldüğü noktadır.

    Virajın en iç konumunda bulunulan apex’te virajın uzak olan dış noktası hedeflenerek otomobil gaza oturtulur. Ancak gaz verirken otomobili kasmak ve lastikleri zorlamak yerine hem motorun daha çabuk hızlanması hem de lastiklerin soğuyabilmesi için bir an evvel düzelterek aracı gerektiği kadar dışa bırakmak gerekmektedir.
    kaynak :tuninglinx

  2. #2
    RPS13
    Misafir
    birde girdiginiz virajin arkasindaki viraja gorede davranabilirsiniz max 80le donebileceginiz sol geni$ce bi u virajin arkasindan max 30la donebileceginiz 90derece bi sag geliosa yani ilk virajin bitimine dogru yavaslamaniz gerekiyosa ilk virajin apex'ini geciktirip sonraki viraja yaklastirmak zaman kazandirir ama ilk viraja normal suratinin ustunde gelip aracin arkasini surekli kaymakla tutunmak arasinda goturebilmeyi gerektirir.. ben sanirim biraz zor bi ornek verdim hatta en zorunu ornek verdim tersine cevirelim pistte yari$iyoruz bi duzlugu bitirip 2 viraj donup diger duzluge cikicaz diyelim ilk duzluk sonu viraja nasil girdiginiz frenajinizdan daha onemsizdir cunki frenaj herzaman problemlidir aracin dengesini bozar ani bi agirlik transferinden ibaret kaymakla tutunmak arasi bi$eydir cunki... frenaja konsantre olup kisa mesafede yeterince yavaslayip ilk viraji yavas donup ikinci viraj diger duzluge cikacagi icin arkanizdakinden yada onunuzdekinden 1km/h daha hizli ciksaniz duzlugun sonunda onunuzdekini gecmi$ olabilirsiniz eger ivmelenmeniz ayniysa yani yavas gir hizli cik teknigi bu yukaridaki yazida anlatilan en zoru benim ilk anlattigim fast in slow out'la hemen arkasindaki bi viraja slow in fast out girmek her arabayi bozuyo bu tip kombine virajlar onden cekeride arkadan cekeride 4cekeride motorlari nerelerinde olursa olsun

  3. #3
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.562
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rps13 Nickli Üyeden Alıntı
    ...
    +1
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  4. #4
    RPS13
    Misafir

  5. #5
    sami_z01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    57
    Mesaj
    177
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    rps13
    bak bak viraj deyince nasilda dokturmussun...
    gec gordum yazini
    hosgeldin

    saygilar
    sami

  6. #6
    RPS13
    Misafir
    hehe arabam standart napiyim bende cornering master olmaya calisiyorum polis olmadigi her gece sahil yolu bana etap tabi kedi kopek insan cikarsa allah muhafaza ya geberirim yada gebertirim allah korusun bide bazen virajin ciki$ini yada apex hizasini suluyolar marketlerde satilan kumho marka lastiklerde suyu pek bi seviyolar her suyu gordugumde olumlerden olum begen ozgur diorum kendi kendime ama yan duz allaha sukur kurtardik bugune kadar insallah bundan sonrada boyle devame eder

  7. #7
    sami_z01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    57
    Mesaj
    177
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Allah insallah hepimize hayirlarla kazasiz belasiz araclarimaiza binmek nasip eder

  8. #8
    cumhur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    252
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    doğru ama en zevklisi yan girip yan çıkın

    hehehehe

  9. #9
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cumhuRC Nickli Üyeden Alıntı
    doğru ama en zevklisi yan girip yan çıkın

    hehehehe
    eheh en güzeli dikkat etmekde lazım
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  10. #10
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    35
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı C.E.M Nickli Üyeden Alıntı
    eheh en güzeli dikkat etmekde lazım
    God bless our tires n springs

  11. #11
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Amen
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  12. #12
    RPS13
    Misafir
    walla yan girip yan cikmak yaamurda mumkun onun haricinde o kadar cukura benim arabanin sertliginde kontralarina yetismek imkansiz
    benim on lastiklerim kutsanmi$ zatende arkalar icin ayni sheyi soyleyemicem god please bless my rear tires too yani apeuah

  13. #13
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    35
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    momo top power
    koni
    ap
    Pilot Sport


    olay budur

  14. #14
    cumhur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    252
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben bunları bi yerden tanıyorum gaib ama neyse

  15. #15
    AyB_Tv - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    ist
    Mesaj
    755
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    artık her virajda tümsek çukur olduu için 60la girip 30la çıkıyprum virajdan
    AyB

  16. #16
    Selçuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    421
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı AyB_Tv Nickli Üyeden Alıntı
    artık her virajda tümsek çukur olduu için 60la girip 30la çıkıyprum virajdan

    güseldi. Bence sen Taxi-1 deki gibi bi tampon tasarla abi.Senin için daha rahat olucaktır bi düğmeyle kapatır açarsın

  17. #17
    AyB_Tv - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    ist
    Mesaj
    755
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    onu yapıcak brini bulsam ahh ahh
    AyB

  18. #18
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    35
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cumhuRC Nickli Üyeden Alıntı
    ben bunları bi yerden tanıyorum gaib ama neyse
    bnde bnde

  19. #19
    NOS SamuraY
    Misafir
    ASTRA GSİ
    Blistein SARI
    H&R yay
    Pilot SPort lastik gerisi yalan al sana viraj

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •