Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı
Öncelikle kapalı tip filtre sistemlerinde (pipercross cai gibi ), açık tip filtrelere nazaran eğer ki iyi beslenirse verim daha fazla olacaktır. Bu tarz bir sistemin varsa tamponu deldirip bir port aracılığı ile beslemek en verimli yollardan birisi olacaktır. Ayrıca CAI'nin besleme borusunu yere sarkıtmak ve tampona monte etmek arasında bu araçta ve pipercross filtre kitinde tampona monte etmek lehine dynoda 1 hp'lik bir fark mevcuttur.
Kat iptaline gelince, düz boru koymak sesten ziyade alt devirleri daha kötü hale getirip üst devirleri biraz daha iyileştirecektir. Mantıklı yöntem bir kat iptal tüpü kullanmak, sensörü de bu tüpün çıkışına yanıltıcı vasıtasıyla monte etmektir. Bu arada uyarayım, her ne kadar yanıltıcı var olursa olsun uzun vadede sensörün bozulması yüksek bir olasılıktır. Yeni sensör 500 lira civarıdır. Yan sanayi sensörler fazla yakıt sarfiyatı gibi sorunlara sebep olur.
Headers ve kat iptal tüpü arasında orjinal boru varsa bu üst devirlerinin daha iyi olmasının önünde engel teşkil eder. Boruyu değiştirmen üst devirler için faydalı bir işlem olacaktır. Ayrıca tavsiyem sistemde düz borudan uzak durman yönündedir. Birçoğumuzun bildiği markalardan biri olan Magnaflow'un bu araçlar için ürettiği 1 e 1 catback sistemlerde düz boru yerine susturucuların bulunduğu göz önüne alınır ise doğru ve verimli yolun mühendislik hesaplarıyla da düz boru olmadığı anlaşılabilir.
SAFC düzgün ayarlanmaz ise motorun kırılmasına bile sebep olabilir. Ayar yapmayı bilen biri wideband aracılığı ile ayar yapmak zorundadır. Komple egsos sistemi ve headersın getirdiği alt devirlerin kötüleşme sorunu SAFC ile bir nebze olsun giderilebilir. Limitlere fazla yaklaşmamak mantıklı olacaktır. Güzel bir ayar sonucunda 3-4 hp'lik bir artış alınması beklenen bir sonuç olacaktır.