User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
57 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: V-Tec II Cat İptal-Headers-Filtre Kiti acil yardım

  1. #1
    racing3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    MERSİN
    Mesaj
    400
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    V-Tec II Cat İptal-Headers-Filtre Kiti

    Arkadaşlar öncelikle yaşadığım sorunlardan bahsedeyim. aracımda uzun zamandır AEM short ram kullanıyorum. (borular pipercross) ilk etapta cai olarak monte ettim. bi arkadaşım önden yeterli havayı almazsan performans kaybı bile yaşarsın dedi ve denedim önce sesten anlamadım, shorta geçince hak verdim. ama shortta da bir artış yoktu sadece orjinaline göre kayıp olmadığını hissettim. daha sonra sebring sessiz tip son susturucu koydum , 51mm ara borular, el yapımı orta susturucu ve el yapımı arıza yanıltıcılı cat iptal tüpü. malesef tüm bunlara rağmen bi fark alamadım. ancak dc 4-1 kısa tip headersı koyunca üst devirler cidden rahatladı. ve tekrar cai ye geçince eski hantallığın da kalmadığını farkettim tabi kafa iyice karıştı ve farklı filtre kitlerine yönelmelimiyim diye düşünmeye başladım. şöyle ki, ya bu cai ile yani aem filtre ve pipercross borularla ön tampondan port girecek, ya da pipercross viper düşünüyorum. sizce bu kitler arasında bi fark olurmu? ikinci sorum ise cat iptal tüpü yerine düz boru olayı. önerenler de önermeyenler de mevcut. bunda da kararsız kalmış durumdayım. son olarak ta safc II tavsiye edermisiniz? biraz uzattım ama bu işi tecrübe edinerek yaşayanların yönlendirmesi en doğru sonucu vereceğinden sizlere detaylarıyla danışmak istedim. şimdiden teşekkürler tavsiyelerinize göre bu hafta sonu bu işi noktalamak istiyorum.

  2. #2
    racing3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    MERSİN
    Mesaj
    400
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu arada araç 2002 model ve 124.000 km lerde. bu da negatif bir etken midir?

  3. #3
    BU®AK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Burak Abim Safc'yi başka bir arkadaşım vtec 2 si için araştırmıştık. Yanlış hatırlamıyorsam (epey uzun zaman önceydi) üst devirlerde yarar görürsün denmişti.Ayrıcada işin ehli kişilerce ayarlanmazsa ciddi zarar göreceğinden bahsedilmişti bu yüzden vaz geçmiştik.
    Performans artışı dc+cai birleşiminden dolayı olduğunu düşünüyorum.

  4. #4
    racing3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    MERSİN
    Mesaj
    400
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Anladım Burağım, o zaman safc ye pek bulaşmamak lazım. dc + cai birleşmesinden şöyle bir sonuç çıkar mı, cai çok iyi sirkülasyona sahip değil şu an ama dc deki rahatlama ile daha iyi bir vacum ve sonuç olumlu yani. peki tampon delimi mi daha iyi bir giriş yapar yoksa viper tarzı bir induction mı. bir cat iptal tüpü yerine düz boru nasıl olur acaba?

  5. #5
    BU®AK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cat iptal tüpü konusunda net bişey diyemiyeceğim abicim.Hondadaki sistem farklı olabilir.

  6. #6
    racing3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    MERSİN
    Mesaj
    400
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Haklısın valla canım. Bilgisi olan arkadaşlardan tavsiye bekliyoruz bu durumda..

  7. #7
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadasım senı bu konuda en ıyı despe arkadasımız aydınlatabılır bu hafta uyguladıgı işlemler aynen senın bahsettıgın sorunların anahtarı olacaktır

  8. #8
    racing3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    MERSİN
    Mesaj
    400
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Despe arkadaşımın aracını da detaylı inceledim, kat iptalini düz boru ile yapmamış ve cai ye de gereksinim duymamış. özel nedenleri var mıdır yoksa bu şekliyle en optimum sonuç mu alınıyor? DESPE arkadaşım bi el atıverin ..

  9. #9

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    51
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşım en başında DC 4-2-1 Race headers alacaktın, direk kat'ta iptal olacaktı...

  10. #10
    racing3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    MERSİN
    Mesaj
    400
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla malesef bulamadım 4-2-1 i o ara. bir de istanbuldan birkaç montajcıya danıştım 4-1 ideal dediler. ben de gönül rahatlığıyla taktım. peki bu durumda catı düz boru yapmalımıyım? 4-2-1 ve 4-1 in etki devir aralıkları farkı kalır geriye o zaman mantıken?

  11. #11
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    selamlar. aracımda simotanın aero form filtre kiti var. kaputun oraya geldiği için kaput altından gayet iyi hava alıyor + ben buna portta yaptım ızgaranın arkasından tavsiye ederim. ama senin elinde madem bir kit var hava alamadığından yakınıyorsan eğer portla bu işi halledebilirsin. kat iptal konusuna gelince düz boruda aracın çok bağırır kendin bile rahatsız olursun. o yüzden katın olduğu kısma bi orta susturucu koyduk. sensör yanıltıcısı ve sensörüde o tüpten sonra koyduk. tüpüde neden orta susturucunun orjinal yerine değilde katın olduğu kısma koyduğumuza gelince. birincisi eğer orjinal yerine koysaydım egzoz sesim cırlıcaktı bu birinci neden. 2. neden ise orjinal susturucunun yerine koyduğumuzda dirsek ve kıvrımlar olucaktı o yüzden o bölgeye koymadık ve resimlerde aslında pek belli olmuyor ama o bölgeyi düz şekilde geçtik. ben şu an sonuçtan memnunum eski haline göre. alt devirlerde bi kayıp hissetmedim açıkçası ama üst devirler gerçekten canlandı gerekli olnada bu zaten. hafta sonu eski denediğim araçlarla deneyip tekrar neler değiştiğini yazarım.
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  12. #12
    racing3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    MERSİN
    Mesaj
    400
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok teşekkür ederim. çok makbule geçti. şimdi ben yaptığım asıl hatayı anladım sanırım. bende kat iptal tüpü ve yanıltıcısı neredeyse birebir sizin aracınki ile aynı. ama orta susturucu yerine el yapımı bir susturucu koyduk. sanırım sizinki direk geçiyor orayı. ızgaranın ordan port işini gerçekten iyi düşünmüşsün, hiç aklıma gelmedi benim. o uygulamayı nasıl yaptın?

  13. #13
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    rica ederim. valla resmi yok ama fleks plastik borular var tampondaki ızgaranın arkasından filtrenin bulunduğu kutunun içine soktum. faydası vardır heralde
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  14. #14
    racing3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    MERSİN
    Mesaj
    400
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gerçekten iyi fikir. nerede bulabilirim bu boruları. bu arada senin resimleri hala çok dikkatli inceliyorum. headerstan gelen borunun cata bağlandığı noktada boru dış çapı 51 olmasına rağmen içindeki çapın daha dar olduğunu görüyorum eğer yanlış algılamıyorsam. tabi senin headers benimkine göre daha uzun ve orjinal boru iptal. benim headers ve cat iptal tüpü arasında orjinal boru var. bunuda başka bir 51 mm ile değiştirmelimiyim? bir de orta susturucu iptal olması konusunda bir yanlışım yok dimi?

  15. #15
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.183
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    119 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Öncelikle kapalı tip filtre sistemlerinde (pipercross cai gibi ), açık tip filtrelere nazaran eğer ki iyi beslenirse verim daha fazla olacaktır. Bu tarz bir sistemin varsa tamponu deldirip bir port aracılığı ile beslemek en verimli yollardan birisi olacaktır. Ayrıca CAI'nin besleme borusunu yere sarkıtmak ve tampona monte etmek arasında bu araçta ve pipercross filtre kitinde tampona monte etmek lehine dynoda 1 hp'lik bir fark mevcuttur.

    Kat iptaline gelince, düz boru koymak sesten ziyade alt devirleri daha kötü hale getirip üst devirleri biraz daha iyileştirecektir. Mantıklı yöntem bir kat iptal tüpü kullanmak, sensörü de bu tüpün çıkışına yanıltıcı vasıtasıyla monte etmektir. Bu arada uyarayım, her ne kadar yanıltıcı var olursa olsun uzun vadede sensörün bozulması yüksek bir olasılıktır. Yeni sensör 500 lira civarıdır. Yan sanayi sensörler fazla yakıt sarfiyatı gibi sorunlara sebep olur.

    Headers ve kat iptal tüpü arasında orjinal boru varsa bu üst devirlerinin daha iyi olmasının önünde engel teşkil eder. Boruyu değiştirmen üst devirler için faydalı bir işlem olacaktır. Ayrıca tavsiyem sistemde düz borudan uzak durman yönündedir. Birçoğumuzun bildiği markalardan biri olan Magnaflow'un bu araçlar için ürettiği 1 e 1 catback sistemlerde düz boru yerine susturucuların bulunduğu göz önüne alınır ise doğru ve verimli yolun mühendislik hesaplarıyla da düz boru olmadığı anlaşılabilir.

    SAFC düzgün ayarlanmaz ise motorun kırılmasına bile sebep olabilir. Ayar yapmayı bilen biri wideband aracılığı ile ayar yapmak zorundadır. Komple egsos sistemi ve headersın getirdiği alt devirlerin kötüleşme sorunu SAFC ile bir nebze olsun giderilebilir. Limitlere fazla yaklaşmamak mantıklı olacaktır. Güzel bir ayar sonucunda 3-4 hp'lik bir artış alınması beklenen bir sonuç olacaktır.

  16. #16
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aslında okadar çok büyük farklar olucağını sanmıyorum. bunu ancak sürekli denediğin bi arabayla tekrar deneyerek analayabilirsin bence. bende cuma yada cumartesi akşamı deniycem.
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  17. #17

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    51
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ayrıca tavsiyem sistemde düz borudan uzak durman yönündedir. Birçoğumuzun bildiği markalardan biri olan Magnaflow'un bu araçlar için ürettiği 1 e 1 catback sistemlerde düz boru yerine susturucuların bulunduğu göz önüne alınır ise doğru ve verimli yolun mühendislik hesaplarıyla da düz boru olmadığı anlaşılabilir.
    evren usa'da satılan komple sistemlerde ortada susturucu bulunması bence aşırı ses'e bir nebze engel olmak için.. yoksa mesela SS te VTi için komple düz boru da var, susturuculu boru da var..

  18. #18
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.183
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    119 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Sanmıyorum,

    Catback satılan bu sistem orjinal headers ve orjinal kat arkasına takıldığında çıt çıkarmıyor. Orta susturucu çıkartılıp yerine düz boru konduğunda ses gene epey alt bir düzeyde.

    Keza 51'lik düz boru ( OTTO son susturucu ) ve bu sistem takılı halde kıyaslama yaptığımda şuanki sistemden daha fazla verim aldığımı gördüm.

  19. #19
    racing3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    MERSİN
    Mesaj
    400
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hocam çok teşekkür ederim verdiğin bu detay bilgiler için. cat iptal tüpümde hiç bir değişiklik yapmadan kullanmaya devam edicem. sensör konusu çok hassas bir noktaymış. hiç dikkate almadık bunu. uzun vadeden kasıt 100.000 km leri bulur mu? cai ye gelince her durumda içeriye bir soğuk hava akımı sağlamam gerekiyor, bunun sonucu da olumlu olmazsa dediğiniz gibi pipercross viperı tamponda uygun bir yere bağlicam. magnaflowun uygulamasıda beni rahatlattı tabi, orta susturucuyu da kullanmaya devam o halde. headersın altına gelen ve cata bağlanan boruyu kesinlikle değiştiriyorum bu durumda. beni yanıltan kısmı bu borunun da dış çapının 51 olmasıydı. malesef içi daralıyor anladığım kadarıyla. yalnız, burada bir sensör daha var. yanlış hatırlamıyorsam alev sensörü. bunu da mı yanıltmak gerekiyor? ve uygun çap yine 51mm mi olmalı? safc ise gerçekten korkutuyor beni, sanırım ona pek bulaşmicam. ne yazık ki şu motorlara yazılım uygulanmıyor. cevabınız şimdiden tekrar tekrar teşekkürler..

    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öncelikle kapalı tip filtre sistemlerinde (pipercross cai gibi ), açık tip filtrelere nazaran eğer ki iyi beslenirse verim daha fazla olacaktır. Bu tarz bir sistemin varsa tamponu deldirip bir port aracılığı ile beslemek en verimli yollardan birisi olacaktır. Ayrıca CAI'nin besleme borusunu yere sarkıtmak ve tampona monte etmek arasında bu araçta ve pipercross filtre kitinde tampona monte etmek lehine dynoda 1 hp'lik bir fark mevcuttur.

    Kat iptaline gelince, düz boru koymak sesten ziyade alt devirleri daha kötü hale getirip üst devirleri biraz daha iyileştirecektir. Mantıklı yöntem bir kat iptal tüpü kullanmak, sensörü de bu tüpün çıkışına yanıltıcı vasıtasıyla monte etmektir. Bu arada uyarayım, her ne kadar yanıltıcı var olursa olsun uzun vadede sensörün bozulması yüksek bir olasılıktır. Yeni sensör 500 lira civarıdır. Yan sanayi sensörler fazla yakıt sarfiyatı gibi sorunlara sebep olur.

    Headers ve kat iptal tüpü arasında orjinal boru varsa bu üst devirlerinin daha iyi olmasının önünde engel teşkil eder. Boruyu değiştirmen üst devirler için faydalı bir işlem olacaktır. Ayrıca tavsiyem sistemde düz borudan uzak durman yönündedir. Birçoğumuzun bildiği markalardan biri olan Magnaflow'un bu araçlar için ürettiği 1 e 1 catback sistemlerde düz boru yerine susturucuların bulunduğu göz önüne alınır ise doğru ve verimli yolun mühendislik hesaplarıyla da düz boru olmadığı anlaşılabilir.

    SAFC düzgün ayarlanmaz ise motorun kırılmasına bile sebep olabilir. Ayar yapmayı bilen biri wideband aracılığı ile ayar yapmak zorundadır. Komple egsos sistemi ve headersın getirdiği alt devirlerin kötüleşme sorunu SAFC ile bir nebze olsun giderilebilir. Limitlere fazla yaklaşmamak mantıklı olacaktır. Güzel bir ayar sonucunda 3-4 hp'lik bir artış alınması beklenen bir sonuç olacaktır.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •