en iyisi;
istanbuldaki amatörler izmite gitsin, ankaradakiler hipodrom'u denesin. herkes mutlu olur sanırım,
izmir antalya gibi illerde yasayanlarda opsiyon yerler bulsalar bide...
Printable View
en iyisi;
istanbuldaki amatörler izmite gitsin, ankaradakiler hipodrom'u denesin. herkes mutlu olur sanırım,
izmir antalya gibi illerde yasayanlarda opsiyon yerler bulsalar bide...
ankara olmaz çunku 29 ekımler 19 mayıslarda geçit yuruyuş yapılıyo sağını solunu kapatmazlar.bıde asfalta ıhtıyaç var asfalt atılsa yuruyuşlerde tanklar geçiyo gene bozulucak zaten olsan erkan abı yapmıştı bıle orayı keşkede olsa ankara seyırcısı ınanılmaz
"olmaz" deyip kestirip atmak olmaz,
denemek lazim yılmamak lazim...
ömenli olduğunu düşündüğüm bi konu var son yazılanlarla alakasız olacak ama
körfezde yapılan mahalli geldi aklıma sınıflar farklıydı yerin körfez olması konunun dışında mesela 1.6 sınıfında sohc dohc ayrı sınıftaydı civic i es ler ayrı yarıştı vti lar gti lar ayrı ben katılmadığıma pişman olmuştum çünkü eg ye i es sohc motor takmıştım girseydim çok iddialı olurdum bu bir örnek (içimde kalan) artık giremem sınıf 3 den öncesine çünkü
o yarışa çok araç katılmıştı 100küsür mesela m5 girdi 3. oldu nıf amerikanla kalktı falan çok farklı araçları gördük
bi sıkıntı da bmw 200sx gibi arkadan itiş ve de ağır araçlar rwd sınıfı olabilir ağırlık sınırlı misal 1200kg den ağır 3000küsür cc de biten bir sınıf olsa bmwler ve de 200sxler hatta 2yle çarpım kaydıyla rx7-8 wankel araçlar arasında bi sınıf oluşturulabilir grup rwd adı verilir böylece bu tip araçlar da rekabet ortamına girebilir bunları da düşünelim
eğer amaç devler ligiyse bilemem ama amatör yarı amatör arkadaşlarında keyifli bi rekabette olması çok güzel olurdu ben inanıyorumki bu araçları kullanan arkadaşların hepsinin içinde katılma duygusu vardır ama bi i es le vti aynı sınıf olursa bi anlamı yok ya da 328le turbo vtec rekabet tadı olmalı her araç sınıfı için bence ki keyif olsun bu hobide
bizmde amcımız amator yarı amator olanları yarıştırmak o ilk yarıştı ve ılk olmasına rağmen hatası çok azdı o kadar kusur kadı kızndada olur hesabı
angel cengiz abimiz gayet smimi ve içten bu işi maddi açıdan külfiyetli olduğu için yapamayanlara bi fırsat olsun hemde eğlenceli günler geçirelim diye güzel bi öneri sunmuş herkes çekişme derdinde.zaten çekişme ulusala girenler arasında yaşanıyo.burda amaç sektörü canlandırmak ve bu işi gerçekten yapmaktan zevk alan insanlar olduğunu göstermek.herkes 400 ister tabi ama şu anda elde olan imkanlar üzerinden konuşuluyor.bende manisada olsun isterim izmirliyim daha yakın ama istanbuldan katılcak insan sayısı egeden akdenizden fazladır bunu ayırt etmek lazım.böyle bişeyi gündem yaptığı için cengiz abimize teşekkürler
geçen sene yapılan eğlencesine yarışta ben 100 numaraydım arkadaşlar ve sırf biz makara olcak sezonun ilk yarışı die 5 araba geldik kimse iddaa lı değildi hepimiz birbirimizi gaza getirdik maksat muhabbet olsun die geldik ben yola çıkarken americanları geçicem hepsini yarıcam felan die düşüncelerle gelmedim aksine bitik kumho lastik ibo cd si ve bir adet puro sırf maksat taşşak olsn die çıktık geldik bu kadar olay bu olmalı insanlar bunu düşük maliyetle hafta sonu aktivitesi olarak yapabilmeli yani burda 400 metreyi tartışıyosunuz hepimiz biliyoruz olayın gerçeğinin o olduğunu ama elimizde şuan böle bişi yok biz izmitte her ay 150 arabanın katıldığı organizasyonlar yapsak bu sektör gelişir işte o zaman pist yapılmaya karar verirse birileri 400metreyi bastırırız şuan öle bir konu yok maksat bunu düşük maliyetlerle yapıp sürümü arttıkrmak insanları çekmek işte angel cengiz kardeşim bunu anlatmaya çalışmış kanımca :):):)
ANIL VE GOKHAN ALNINIZDAN OPEYIM anlayan bırılerı çıkıyo
Bunu diyeceğim aklıma gelmezdi ama bu sporun gelişmesi için illegal dragların yaygınlaşması gerek diye düşünüyorum. yani orada iş ciddiye binmeye başlayınca insanlar buna heves etmeye başlayınca kozlarını mahalli ve ulusal draglarda paylaşmak isteyecekler.
10 sene önce enka da gti dan turbo doğana porsche den mustang e her türden araba gelip rekabet ortamı yaratıyodu. sonrasında da hipodromda draglar başladı.
yani bugün f1 ve wrc türkiyede izleyici bulamıyosa etaplar boş kalıyosa tabandaki motorsporları kültürü eksik olduğundna oluyor.
eskiden egzos filtre taktıran kupa alıyodu bunları yaptırmaya herkesın maddı gucu yetıyodu.su an turkıyedekı arabalar duya standartlarında hatta yabancılar ınanmıyolar bızım yaptımıza:D bunun dezavantajıda su adam benı geccekler dıye yarısa gıremıyo,adam bılmem kac bın dolar harcamıs sansım yok dıye tabı yok...maddı gucu olmayanlar yarısmasın mı?ulusalı kac kısı kovalıyo?bı karsılastırın cuma bulusmalarında kac kısı roll yapıyo.turkıyedekı maddı sıkıntılar ınsanları ıllegal org.lara ıtıyor.aynı hırsızlık gıbı adamın parası yok ekmek calıyor adamın parası yok draga gıremıyor caddede gazlıyor aynı sey bence:D yarıs 100metrede olur anlasırsın 100 mt dersın 100 metre kosarsın.1 km dersın 1 km kosarsın.onemlı olan rekabet...araba yetmezse kosarak yarısılır gene yarısılır maksat adrenalın...havanda su dowmek yanlıs bence burda bı avuc ınsan bırbırımızı yıyoruz bıde organızasyan yapınca zorlukları dusunun...bu sıteyı cok sewıyorum cunku ınsanlar akıllı mantıklı...ınatlasmadan eldekı ımkanlar dusunulerek bı cozum bulunması gerekır...hopp denınce pıst yapılamıyor malesef...bız ızmırdeyız manıusada yarısırız ıst. korfezde sıkar..bu ıısı prof kosturanlar ztn her yere gıdıyolar..bıde onlar paslasır bı pıst belırlerler gıdebılen gıder ızler...kımsenınde bı ızleyemıyoruz demeye hakkı olmaz cunku parayı harcıyan onlar zewkıde karsılık olarak almak ısterler...ıster 400de yururler ıster 10km...amator olarak mahallı duzenlenmesı daha mantıklı ısmı ustunde amator...ızmırdekı amator takım alı samıyende saracoglunda oynamak ıster ama maddı guclerı yetmez toprak sahada oynarlar gene zewk alırlar ama buyuk klupler toprakta oynayamaz buyuk saha ısterler ole dusunun bunuda...adama 3 mılyar malıyet cıkarsa neden gelsın arabasına baska parcalar takar kendı kendı zewk alır..ama adam 50ytl 100 ytl harcıcaksa harcar katılım cok olur....saygılar
Ya aslen ben Mustafa'ya katılıyorum, bu işin zevki 400mt, güzel bir timeboard, iyi bir asfalt,... Herkes arabasının 0-400'ünü hesaplayıp yurtdışı araçlarla kıyaslamak ister ama bu noktada da ANIL kardeşimin dediklerini düşünüp haklı olduğunu görüyorum... 400mt hedef ama hedefe direk ulaşmak sanırım imkansız... Sektörü canlandırıp, insanları(potansiyel izleyici ve müşteri) bu hobiye çekmemiz akabinde de gerekli yatırımları yapacak sponsorlar ve devletten, federasyondan destek bulmamız gerekiyor... Her hafta sonu her mahalli pistte 50-60arabanın katılacağı, girişin 20-25ytl olacağı organizasyonlarla yatırımcıların ilgisini çekebiliriz diye düşünüyorum...
Sonuçta en basitinden benim gibi bir öğrenci; 1.6-2.0 spor tarzı bir otomobile sahipse(vti,106gti,saxo,206rc,206gti,megane coupé,vectra gt,astra gsi,corsa gsi,3.20,ctr,integra,...vs vs) haftada 20-25ytl vermek ona koymaz ve tersine bütün parasını biriktirip arabasına birşeyler yapmak ister, haftaya bir sonraki draglarda onu geçen arkadaşı geçmek için... Tatlı bir rekabet akabinde sektör canlanması sağlar...
Bundan 1-2 sene sonra da artık avrupa, amerika ülkelerinde olduğu gibi çoğu ilde profesyonel 400mt pistlerin kurulacağına inanıyorum... Haftada 50 araç, 25ytl'den sadece 1.250ytl yarışanlardan kazanılır ki bu işin içinde olanlar pistlerin yarışçılardan değil izleyicilerden, otopark ücretlerinden, izleyicilerin yedikleri içtiklerinden kazanılacağını bilir ki bu da haftada yaklaşık 5.000ytl+ para demektir ki 50 araçtan bahsediyoruz... Bu sayı her hafta artacaktır kanımca ve bu tür bir piste sahip olmanın kârlı bir yatırım olacağını çoğu yatırımcı görecektir...
İnşallah ortak bir nokta bulup, bir yerlerden başlarız birşeyler yapmaya yoksa geceleri otobanlarda yarışıp, polislerden köşe bucak kaçmaya devam edicez galiba...
Saygılar,...
400mt çok eğlenceli olur güzel olur felan diosunuz kardeşlerim ben öle demiyorum aslında 400mt şart bile yani sen adını ulusal drag koyduysan ama imkan yok kardeşim yani yapmıyo adamlar işte neden yapmıyolar bence sebebide açık adam dio gelicek kişi sayısı pro şekilde 10 15 dio neden bunu dio çünki pist açarsa bizim istedimiz standartlarda bitane 400mt li tabelalı ölçümlü ışıklı felan sen orda hafta sonu drag yapmak için 150 200 dolar verceksin kesin o fiyatlara çıkar iş al işte f1 pisti gelin kiralıyalım parasını biliyoruz hepimiz yer mi yemez yani öle bir pistede adam koyarsa 200 250 dolar insanlar yaklaşamıcak hea ne olcak işte bu iş gelişsin basit organizasyonlarla biz hemen bir işin çilesini çekmeden başını bitirmeden sonuna geliyrz bizim daha elimizdeki mevcut pistlerde düzgün organizasyonlarımız yokki önce o yapılıcak insanlar teşfik edilicek adam pazar günü gezicene aynı paraya gelcek orda yarışıcak bu böle olursa araba yapan insan sayısı çok fazla olmaya başlar ve yavaş yavaş istedimiz noktalara gelir olay bu böle bence :)
daha evvelki sayfalarada bana yazan arkadaşlarada burdan toplu bir şekilde cevap veriyorum
Bizim cengizle anlatmak istedigmiz olay şudur
siz diyosunuzki kimse yarışa katılmasın ulusala da girmesin 400 metre pist yapılana kadar
sonra bizim yarışmadıgımızı görücekler ve bizlere 400 metre pist yapıcaklardır diyosunuz anladıgım kadarı ile
bu cok gülünç olmuş böle bir düşüncede nasıl olablirsiniz anlamıyorum
eger birileri pist yapıcaksa 280 metre pistte 200 arabayı görünce yapar o yarış bir günde degil 2 günde tamamlanınca adamlar derki bizim cocuklar yarışmak istiyolar ve bu cocuklara bu pist az geliyor
ozaman işte sponsor bulup herşeyi yaptırabilrisniz
çünkü sponsorlar gelecek görmedigi hiç bir işe yatırım yapmaz lar
gecen cengizle de konuşuyoduk eger ki kimse 400 metrede yapılmıyor diye ulusala girmesse bu speedweekend lerede hiç bir insan izin vermez cünkü zaten adamlar pist yarışlarından parayı kazanıyorlar draglar cok daha ucuz oteki yarışlardan
drag olsa da olur olmasada olur derler
acıkcası bizim şu anda rest cekicek bir durumda olmadıgımızı size anlatmaya çalışıyorum elimizdeki imkanlarla yapabildigimizin en iyisini yapmamız gerekirken siz burda 400 metre olsun yoksa yarış olmasın diosunuz
sonra Ankara hipodrom diosunuz da kaçınız cıktı yarıştı o pistte izmitte 100 metrede tutunan araba Ankara da 150 metrede tutunuyor orası da olmaz ozaman derim bende
Manisa en uygunu eywallah ama bir sorun kendinize adam akıllı kaç kişi para harcıcak da istanbuldan kalkıcak manisaya speed weekend organizasyonuna yarışmaya?
oncelikle benim dediklerimi yanlis anladim mi emin diilim ama ole farzedip yaziorum cnk ben hic yaris olmasin mantiginda diilim . hic yaris kosulmazsa aynen dediklerin olur . solemek istedigim gelebilicek gidebilicek kac kisi var ise hep birlikte manisada yapilirsa daha iyi olucagini dusunuyorum , neden ; birileri gorucektir ve dicektir die dusunuyorum . bu adamlar cesitli illerden kalkip taa manisadaki piste gidior neden biz de bu standartta bi pist yapmiyalim yada hali hazirdaki pistlerimizi bu hale getirmeyelim .ote yandan ise bu is rekabet isi kisa pistte sara sara gidicek bircok araba var onlarida dusundugumden 400 olursa en azindan bahanede olmaz ( kisaydi sardim vsvs gecildim ) hak da gecmez , adil bi yaris olur.
bi konu daha var ankaradan izmirden de istanbuldaki org icin uzun yol dicek insanlar olcaktir herkes hakli tabi kimse gitmek istemez 4 5 saat yol . kirilir araba bozulur bisi olur ...
sonuc itibari ile bende burda sacmalamiorum Angel cengiz anlamadi demek istediklerimi konu sapti saga sola . bi is yapilcaksa herkosulda herkes dusunulerek yapilmali bence yani organizasyon manasinda yoksa herkes zaten her yerde arabasini deniyor . senede 7 yaris ulusal ustunede 4 5 bole organizasyon olursa , ulusala gidemeyenler en azindan butce durumlarina gore bir ayar yapabilen , bu organizasyonlardan katilabildikleri kadarina katilabilirler . yani orda olsam imkanimda olsa uzakta olsa kendimi ayarlayip bir sekilde bir yada iki yarisa katilmayi isterdim denerdim .
mustafa ben senin anlattıklarını şu en son yazdıgın post a kadar anlamamıştım :):):)
şimdi anladım demek istedigini yanlız bende diyorum ki bütün ulusal yarışlar manisada olsun tek bir organizasyonun ulusalı tek bir pistte yapılsın sppedweekend ler arttırılsın istanbulda - ankarada - antalyada - bursada heryerde her kes yarışabilsin hem sektor ilerlesiin hemde herkes yarışsın
ama gel gelelimki ulusalların bile sadece 400 metree olsun diyoruz ordan biri cıkıp diyorki ne alaka niye izmitte olmucak mış ben istemem falan filan (farzı misal haaaaa yanlış anlaşılmasın)
sorun burdan kaynaklanıyor bende istiyorum 400 metre pistlerimiz olsun
ama ben evlenmiyeyim çiftleşmiyeyim cocougum olsun da istenmeski be kardeşim kaç sayfa ben bu yazıları okudum sende bize hak ver
ben sizin dediginiz konuyada hak veriorum amac zaten bi sporu icraa etmek . yanliz bide sole bisi var simdi speedweekend olur baska ismi olur her hangi bi organizasyonu rutine bindirip , gusel yarislar cikarttikca . birileri "bunlar isi buyuttu pist yapalimda diyebilir ", ayni birileri " bunlara piste felan gerek yok kucuk mucuk (izmit izmir her nereyse ) kendi hallerinde gidiolar gerek yok da " diyebilir . burasi Turkiye hersey denir :) cnk yapilan spor ucuz , basit goruluyo . bu hep boleydi bole geldi boyle de gitmesin artik !
su yuzden savunuyorum kendi fikrimide , manisada adamlar pist yapmis simdi admalar biraz reklamimiz olsun is yapalim istegindedirler . e kalkip oraya (gidebilicek kisiler ama !! )
gidilirse , baskalari para kazanamicak bu sefer . bu is kurali kuralina yapilirsa hukuki acidan iptal felanda olmaz edilemez bu seffer alan memnun satan memnun dayatirsin birilerine git pist yap nebilim pistini uzat die .
ayni amac icin dusunuyoruz fikirlerimiz farkli okadar . ama sizde haklisiniz local dusunmuyorum ben biraz oyuzden:)
Dizel sınıfı da istiyoruz :D