teşekkür ederim ama bizimde elimizden gelen birşey yok..şahsi olarak değil drag kurulu üyesi olarak yazdığım rapor aşağıda.altyapı ve olabilirlik çerçevesinde yorumlayın.kural koyucular heralde kime ne avantaj sağladığımızı zannettiler bilmiyorum ama hiç dikkate bile almadılar.bu doğrultuda hazırladığım yönetmeliğide buraya koyayım onada bakın bi sonra.bu seneki drag kuruluna da aday değilim..istemiyorum..
2007 OTODRAG SEZON RAPORU
Genel bakış:
2007 Sezonunda kurallar kitabında yer alan özellikle pist güvenliği ile ilgili kurallar kaza riskini minimuma indirmiştir.
drag yarışları tüm dünyada 400 mt olarak yapımakda.şu anki elimizdeki altyapı imkanları ile 300 mt de yapabildiğimiz yarışların 300 mt den taviz verilmeden yapılması gerekmektedir.300 mt şartını sağlayamayan pistlere yarış verilmemesi gerekmektedir.400 mt de yarış yapılabilmesi için altyapı çalışmaları yapılmalı ve bu çalışmalar desteklenmelidir.Tüm pistlerde hatasız zaman tutulmalı ve yarışma sonunda zamanlar ilan edilmedilir.oluşan altyapı ile 2009 yılında zamana göre sınıflar oluşturulmalıdır.
otodrag her spor dalında olduğu gibi sporcular arası yeni dostluklar oluşturan ve pekiştiren bir dal olmalı.yarışmacıların kurallar açısından birbirine şüphe ile baktığı ortam engellenmeli.bunun için teknik kontrol sırasında sadece güvenlik ekipman kontrolü değil araçlara sınıfının kurallarına uygunluk kontrolüde yapılmalı.görünen uygun olmayan araç tespiti sporcular arası şikayet mekanizmasına bırakılmamalıdır.
Yarışmacı katılımı geçmiş sezonlara bakarak azalmıştır.yarışmaları takip eden yarışmacı sayısı 15 dir.Bunun sebebi yeni sayılabilecek bu sporun yarışmacılarının amatör olması,sponsor ve mali destek bulamaması,lisans ve katılım ücretlerinin fazla olmasıdır.lisans ve katılım ücretleri düşürülmelidir.klüpler organisazyon masraflarını yarışmacılar üzerinden değil, yerel radyolara verilecek promasyonlu reklamlarlar,afişler ile seyirciyi çekmeli ve seyirci gelirlerini arttırarak sporcular üzerindeki maddi yükü azaltmalıdır.dereceye giren sporculara maddi ödül verilmeli,drag yarışları diğer dalların finansörü olarak görülmemeli gelirleri bu dala yatırım olarak kullanılmalıdır.
Pist değerlendirmeleri:
İzmit körfez pisti<>start alanında bir tarafın zemininin kötü oluşu denk arabaların kalkışında 2-1 iyi olan yerden kalkanın kazanmasına sebep olmakta. startda pist doğrultusu tam karşılanamamakta araçlar tutunmaya çalıştığı mesafede viraja girmekte ve araç hakimiyetini kaybetme problemi doğurmakta.finişden sonra frenleyerek viraja giren özellikle üst sınıf arabaları setupları drag için olduğundan hakimiyet kaybetme problemi ile tehlike yaratmaktadır.
İzmir pınarbaşı pisti<>drag yarışında olması gereken 400mt den altyapı olanaksızlıkları sebebi ile 300mt ye indirilen yarış mesafesini bu pist sağlayamamakta.240 mt civarına düşürülerek yapılabilen yarışda bile finiş sonrası fren mesafesinde çok keskin viraja girilmekte ve pist dışına çıkmalar yaşanmakta araçların çarpışması şans eseri olmamaktadır.sınıf 6 araçları bu pistde yarışamayacaklarını ifade ederek bu pistde yarışmaya gelmemektedir.bu pistde 300 mt ve emniyetli fren mesafesi ile ilgili düzenleme yapılmadan yarış verilmemelidir.
Ankara eski hipodrom alanı<> Çok tozlu ve milli bayramlarda geçit törenleri için boya ile işaretlenmişdir.alanda törenlerde geçiş yapan tank gibi araçların izleri ile ve fuar gibi başka organisazyonların metal atıkları (vida,çivi,çadır kazıkları) bulunmaktadır.toz pist boyunca tutunma ve hakimiyet kaybına,boyalı alanlar %100 kilitli diferansiyel olan araçların bir tekerinin asfalta bir tekerinin kaygan boyalı zemine gelmesi ile hakimiyet problemine,metal atıklar slick lastiklerin yüksek süratde kolayca patlatarak kaza riskine sebep olmaktadır.2007 için seyirci güvenlik tedbirleri tam sağlanmış.kapalı parkın güvenliği
zayıf kalmış seyirci kapalı parkdan uzak tutulamamıştır.drag yarışı için uygun olmayan bu alana alternatif aranmalı bulunamıyorsa alanın boyasız ve düzgün
olan kısmına start finiş düzlüğü oluşturulmalı, pist iyi temizlenmeli.
Akhisar motodrag pisti<>pist zemini çok iyi.400mt yarışada imkan sağlayabilir.pist dar kurallara uygunluğu ölçülerek kontrol edilmeli.yarışmalar arası finiş
sonrası alanda depolamaya müsait cep yok.yarışmalar devam ederken araçlar durma mesafesi içinde depolanmak zorunda kalıyor.araçlar starta gelmek için yarışma
güzergahını kullanarak geri dönüyor mutlaka önlem alınmalı.pist darlığının bir başka sorunuda %100 kilitli diferansiyele sahip araçların U dönüş yaparken
mekaniği zorlanıyor.yeterli seyirci alanı türibün yok.yarışı seyretmek isteyen motorsporseverler yer olmadığı için geri çevrildi.
Sınıf değerlendirmeleri:
1.Sınıf <> 7 yarışmaya toplam 21 yarışmacı katılmış yarış başına ortalama 3 yarışmacı katılımı ile sezon tamamlanmıştır.2 yarışmacı genel klasman derecesi
için yeterli 5 yarışmaya katılma şartını yerine getirmiştir.
2.Sınıf <> 7 yarışmaya toplam 2 yarışmacı katılmıştır.7 ayakda 6 sında yarışmacı kaydı olmadığından yarışma yapılamamıştır.genel klasman derecesi alan
sporcu olmamıştır.
3.Sınıf <> 7 yarışmaya toplam 41 yarışmacı katılmış yarış başına ortalama 5.85 yarışmacı katılımı ile sezon tamamlanmıştır.3 yarışmacı genel klasman
derecesi için yeterli 5 yarışmaya katılma şartını yerine getirmiştir.
4.Sınıf <> 7 yarışmaya toplam 25 yarışmacı katılmış yarış başına ortalama 3.55 yarışmacı katılımı ile sezon tamamlanmıştır.3 yarışmacı
genel klasman derecesi için yeterli 5 yarışmaya katılma şartını yerine getirmiştir.7 ayağın 5 inde 3 yarışmacı kaydı sağlanmış ve genel klasmana puan verilmiştir.
5.Sınıf <> 7 yarışmaya toplam 41 yarışmacı katılmış yarış başına ortalama 5.85 yarışmacı katılımı ile sezon tamamlanmıştır. 4 yarışmacı genel klasman
derecesi için yeterli 5 yarışmaya katılma şartını yerine getirmiştir.
6.Sınıf <> 7 yarışmaya toplam 24 yarışmacı katılmış yarış başına ortalama 3.42 yarışmacı katılımı ile sezon tamamlanmıştır.3 yarışmacı
genel klasman derecesi için yeterli 5 yarışmaya katılma şartını yerine getirmiştir.7 ayağın 5 inde 3 yarışmacı kaydı sağlanmış ve genel klasmana puan
verilmiştir.
Önerilen düzenlemeler:
1-sınıf 1 az katılımlı, sınıf 2 de katılımsız sınıflar olduğu için aynı kapsama alınarak birleştirilmeli.geçmiş senelere bakıldığında iki sınıfın derecelerinin
birbirine yakın olduğu görülecektir.toplam sınıf sayısıda 5 e düşmüş olacaktır.yarışma
lar 400 mt ye çıkarabilecek altyapı tamamlandığında da sınıf 4 ile sınıf 5 birleştirilebilir.şu anki koşullarda 4 çeker araçların 300 mt de üstünlük sağlayacağı
için 4 ve 5 in birleştirilmesi düşünülmemeli.2008 sezonunda katılım ve doğru tutulan zaman arşivi 2009 sınıflamalarında zaman açısından yakın
sınıflar birleştirilmesi için altyapı sağlayacaktır.
2-sınıf 5 de standart amerikan otomobili katılımını sağlamak amacıyla 302cu inç lerin tek aşırı beslemesini kapsayacak şekilde hacim aralığının düzenlenmesi
yararlı olacaktır.öneriler doğrultusunda sınıflamalar
Sınıf 1 Super Street 2500 cc ye kadar olan otomobiller
Sınıf 2 Stock Car 2501-4300 cc. ye kadar olan otomobiller(4 çekerler hariç)
Sınıf 3 Super Rod 4301-5900 cc. ye kadar olan otomobiller
Sınıf 4 Hot Rod 5901-8500 cc ye kadar olan otomobiller
Sınıf 5 Super Drag 5000 cc ve üzeri aşırı beslemeli otomobiller.
(Aşırı beslemeli Açık Grup)
şeklinde olması önerilir.
3-Motor hacmi kadar araç ağırlıklarınında önemli olduğu bu yarışda super rod ve hot rod sınıflarında rollbar ve rollcageli araçlarında yüksek olan min kg sınırlarının 800kg olarak
düşürülmesi bu sınıflar için yapılan araç yapımını özendirecek, teknik ve mühendislik altyapısını geliştirecek ve yapılan araç sayısını arttıracaktır.
Saygılarımla
Hasan BAŞKARA