gecen hafta gümrükten clio r3 çekildi.ege rallisi için..takip edicem bakalım..
Printable View
gecen hafta gümrükten clio r3 çekildi.ege rallisi için..takip edicem bakalım..
:icon_tup:şimdiden tebrik ederim.hayırlısı olsun dilerim iyi dereceler alırsın allah utandırmasın aracın yere duz bassın.group n .için bir kaç araç sahibi ile görüşmekerim oldu fakat istediğim rakam ve teknik özellikte kafama yatan arac bulamadık bırazda gec kararr verdım.. yarışları sunmak bana kaldı artık .burdan baslayalım .:D techturkey ve izmir tayfası olarak seni destekliyoruz.:icon_tup:
İlk mesaja eklenirse daha görünür olur
ulaşımla ilgili sorular için;
http://www.eosk.org.tr/image/Etaplar-Ulasim.pdf
pazar günü en geç kaçta etapta olmamız lazım
Ozel etap starti bademlerden baslayacak, 3.30 4 gibi baslayacaktir, zamanini tam ogrenince yazarim.
Sevgili Ralliseverler,
Rallimiz 07 Nisan 2012 Cumartesi günü Bornova Forum’dan start alacak olup , 07 ve 08 Nisan 2012 günleri
BADEMLER, EFEMÇUKURU VE ÇATALCA etaplarının üçer kez , BEYLER etabının 2’şer kez geçilmesi ile
İnciraltı Kent Ormanı servis alanında kurulacak finiş takında 08 Nisan Pazar günü son bulacaktır.
Hazırladığımız bu kılavuz sayesinde seyir noktaları ile etapların start ve finish noktalarına ulaşabileceksiniz.
Seyir noktalarına ulaşırken hız limitleri dahilinde otomobilinizi kullanmanızı , köyiçlerinde 30 km/ s
geçmemenizi rica ederiz. Seyir noktalarında lütfen görevlilerin ikazlarına uyunuz. Ralli otomobillerinin
normal binek otomobillerden çok daha hızlı ve atak olduğunu unutmayın.
Lütfen Can güvenliğiniz için son sayfadaki Seyirci Güvenlik Uyarılarına uyunuz.
Bademler Etabı-Start Noktası
İnciraltı Kent Ormanı servis alanından çıktıktan sonra Çeşme Otobanına giriniz. Seferihisar Gişelerinden
çıktıktan sonra Seferihisar yoluna doğru devam edin. Yaklaşık 10 km. sonra bademler köyüne ulaşmış
olacaksınız. Yolunuzun üzerinde bulunan Bademler Opet Petrol istasyonunu geçtikten sonra sol taraftaki
Gödence tabelasından yolun karşısına geçerek Bademler Start noktasına ulaşabilirsiniz.
Bademler Etabı Etap ilk araç geçiş saatleri: Cumartesi 15:43 - Pazar: 09:38 ve 14:05
Etabın start noktası öncesinde sağ tarafta aracınızı park edebileceğiniz alan bulunmaktadır. Yolun trafiğe
kapanmamasına dikkat ederek park etmeniz önemle rica olunur.
Bademler Etabı-Stop Noktası
İnciraltı servis alanından çıktıktan sonra Çeşme Otobanına giriniz. Seferihisar Gişelerinden çıktıktan sonra
Seferihisar yoluna doğru devam edin. Seferihisar şehir merkezine girdikten sonra Devlet Hastanesi yolunu
takip ederek yukarı doğru devam ederken yaklaşık 1,8 km. sonra “Gödence” yazılı yol sapağına varacaksınız.
Sapaktan sola doğru devam ederek takribi 10 km. sonra gödence köyüne varacaksınız. Köyün içinde düz
devam ederek giderseniz Bademler stop noktasına varabilirsiniz.
Köy içinde yolun darlığı ve yarış araçlarının bir sonraki etaba devam edeceğini düşünmenizi rica eder,
Otopark konusunda hassas olmanızı önemle rica ederiz.
Efemçukuru-Start Noktası
İnciraltı servis alanından çıktıktan sonra Çeşme Otobanına giriniz. Seferihisar Gişelerinden çıktıktan sonra
Seferihisar yoluna doğru devam edin. Seferihisar şehir merkezine girdikten sonra Devlet Hastanesi yolunu
takip ederek yukarı doğru devam ederken yaklaşık 1,8 km. sonra “Gödence” yazılı yol sapağına varacaksınız.
Sapaktan sola doğru devam ederek takribi 10 km. sonra gödence köyüne varacaksınız. Köyün içindeki müsait
bir alana aracınızı park etmenizi rica ederiz. Köyün içinde yer alan Efemçukuru tabelasını takip ederseniz
Efemçukuru start noktasına varabilirsiniz.
Köy içinde yolun darlığı ve yarış araçlarının da bu yolu kullanacağını düşünmenizi rica eder, otopark
konusunda hassas olmanızı önemle rica ederiz.
Efemçukuru Etabı ilk araç geçiş saatleri: Cumartesi 16:06- Pazar: 10:01 ve 14:28
Efemçukuru-Stop Noktası
İnternet sitemizde yer alan uzak servis alanı road book’unu takip ederek efemçukuru stop noktasına
ulaşabilirsiniz.
Çatalca-Start Noktası
İnternet sitemizde yer alan uzak servis alanı road book’unu takip ederek efemçukuru stop noktasına
ulaşabilirsiniz.
Çatalca Etabı ilk araç geçiş saatleri: Cumartesi 16:29 - Pazar: 10:24 ve 14:51
Çatalca Stop Noktası
İnciraltı servis alanından çıktıktan sonra Çeşme otobanı yoluna doğru dönünüz, takribi 1 km. sonra
Havalimanı-Ankara-İstanbul yoluna sağ taraftan giriniz. Takribi 9 km. sonra Havalimanı-Gaziemir yoluna
giriniz. Önünüze gelen 3 alt geçit’den geçtikten sonra yaklaşık 1,2 km. sonra Menderes-Gümüldür-Özdere
yoluna giriniz. Takribi 6,5 km. sonra Dereköy, Akçaköy, Bahçecik tabelasından sağa giriniz. Yola girdikten
yaklaşık 3 km. sonra Çatalca-Çamtepe-Kavacık yoluna giriniz. Yaklaşık 3 km. sonra stop noktasına varmış
olacaksınız.
Beyler Start Noktası
İnciraltı servis alanından çıktıktan sonra Çeşme otobanı yoluna doğru dönünüz, takribi 1 km. sonra
Havalimanı-Ankara-İstanbul yoluna sağ taraftan giriniz. Takribi 9 km. sonra Havalimanı-Gaziemir yoluna
giriniz. Önünüze gelen 3 alt geçitten geçtikten sonra yaklaşık 1,2 km. sonra Menderes-Gümüldür-Özdere
yoluna giriniz. Takribi 6,5 km. sonra Dereköy, Akçaköy, Bahçecik tabelasından sağa giriniz. Yaklaşık 9 km.
sonra Orhanlı Köyüne ulaşacaksınız. Orhanlı köyünden Beyler köyüne döner dönmez Start noktasına
ulaşabilirsiniz. Köylülere sorarak Beyler yoluna ulaşabilirsiniz.
Beyler Etabı ilk araç geçiş saatleri: Pazar: 11:12 ve 15:39
Beyler Stop Noktası
İnciraltı servis alanından çıktıktan sonra Çeşme Otobanına giriniz. Seferihisar Gişelerinden çıktıktan sonra
Seferihisar yoluna doğru devam edin. Seferihisar şehir merkezine girdikten sonra Devlet Hastanesi yolunu
takip ederek yukarı doğru devam ederken yaklaşık 1,8 km. sonra “Gödence” yazılı yol sapağına varacaksınız.
Sapakta aracınızı bırakarak, sağ yoldan ilerlediğinizde Stop noktasına ulaşabilirsiniz.
MÜKEMMEL RALLİ İZLEYİCİSİ İÇİN 10 EMİR
Sevgili Ralli İzleyicisi,
Organizasyonumuzun başarısı ve sizlerin güven içinde yarış izleyebilmeniz hatırlatmalarımıza uymanızı
önemle rica ederiz.
1) Resmi zaman çizelgesini mutlaka edininiz. Zaman çizelgesinde ilk aracın etaba başlama zamanından en az
bir saat önce etaplarda bulununuz. Dikkat : Etaplara özel giriş izni olan akredite basın mensupları ve
görevliler dışında özel araçların etaplara girişine izin verilmeyecektir.
2) Özel etapların kapatılmasına ilk aracın geçişinden bir buçuk saat önce yol kapama çalışmaları
başlayacaktır. Lütfen etap görevlilerine bu konuda yardımcı olunuz, işlerini zorlaştırmayınız. İlk araç
öncesinde parkurdan güvenlik ve öncü araçları geçecektir. Finiş noktalarına araç ile girişin izin verilmediği
yerlerde lütfen araçlarınızı görevlilerin uyarıları doğrultusunda ana yollara park ederek yürüyerek istediğiniz
bölgeye ulaşabilirisiniz.
3) Etap içine erken girdiyseniz araçlarınızı kesinlikle yol kenarına park etmeyiniz. Yol kenarında park
halindeki bir araç etabın iptaline neden olacaktır. Özel etap tahliye yolu olarak kullanılacak yollarda da
araç girişine ve parkına izin verilmeyecektir. Özel etapların zaman kontrol noktaları öncesinde yol kenarına
bırakılan araçların trafiği tıkayabileceğini ve yarışmacıların noktaya geç kalmalarına sebep olacağını
düşünerek, görevlilerin uyarılarına gerek kalmadan aracınızı yoldan olabildiğince içeri park ediniz.
4) Özellikle uzun etaplarda etap içindeki pek çok yol ambulans ve güvenlik araçlarının kaçış yolu olabileceğini
düşünerek bu yolların her zaman geçişe açık kalması konusunda organizasyona yardımcı olunuz.
5) Tehlikeli noktalarda durmayınız, organizasyon görevlileri ve jandarmanın uyarını dikkatle dinleyiniz.
6) Seçeceğiniz noktaların gerektiğinde kaçışınıza olanak sağlayacak bir yer olmasına özen gösteriniz. Son
yıllarda yarış otomobillerinin egzoz ses seviyesi azaltıldığı için araç sesini duyduktan sonra kaçmazınız için
yeterli süre olmayacaktır.
7) Medya mensupları için ayrılmış özel bölümlere girmeyiniz. Bu bölümler “medya” olarak tanımlanmıştır ve
medya mensupları sizler kadar şanslı olamayan arkadaşlarımızın yarış hakkında bilgi almalarını sağlamak için
çalıştığını unutmayınız.
8) Evden çıkmadan yanınızda tahmin edilemeyen durumlar izin gerebilecek malzemeleri yanınıza alınız. Ralli
mükemmel bir doğal içinde yapıldığı için güneşe ve yağmura karşı hazırlıklı olmalısınız. Ayrıca, düşmeler,
sinek ve böcek sokmaları için yanınızda bazı temel ilk yardım malzemelerinin bulunmasında fayda vardır.
9) Hangi etaplarınızı izleyeceğinizin planını zaman çizelgesine göre veya bizlerin önerilerimiz doğrultusunda
önceden yapınız. Bir etaptan diğerine giderken radar kontrolü yapılacağından, köylerden kesinlikle yavaş
geçiniz. Plan yaparken bir etap eksik izleyerek acele etmeden, bir etaptan diğerine ulaşmak için
risk almadan, güven içinde yarış izlemeyi düşünmenizi önemle tavsiye ederiz.
10) Son ama en önemlisi; Ormanda kesinlikle ateş yakmayınız! Yanınızdaki torba ile çöplerinizi
toplayınız ve köylerden geçerken çöpe atınız. Bu davranış bizlerin medeniyet seviyemizin göstergesi olacaktır.
Start tag ini imal eden, montajlayan kisilere sevgilerimle...
DHA Doğan Haber Ajansı - son dakika haberleri - flaş haber - güncel haberler - internet haber - doğru haber - sıcak haber
cok üzüldüm umarım hemen atlatırlar bu kazayı :(
şansszlıkmı ihmalkarlıkmı ne desem bilemedm aramızda daha once yarısanalr organize edenler bişeyler yazıcakdır.
Tag ile alakalı bir sorun yok. Türkiye Ralli Şampiyonası'ndaki tüm tag'lar bu şekilde yapılıyor. Burada Mithat Diker'in (bence) gereksiz sert kalkışı yüzünden yaşanmış kaza... Oradan nasıl kalktığınız önemli değil çünkü normal etapta yol alıyorsunuz, özel etap zaman kontrol noktasında zamanında gittiğiniz taktirde sorun olmaz. Seyirciyi etkilemek adına sert kalktı, bu üzücü olay yaşandı. Hayati tehlike söz konusu değil ancak bazı kontollerden geçirilerek gözlem altında tutuluyorlar. Geçmiş olsun.
can teşekkürler açıklaman için. ben ilkkez orda pati ceken bi ralli arabasına denk geldim ordan inen araçlar genelde cok cok yavas iniyorlar.
hayati tehlike söz konusu olmaması iyi ama o şok kolay kolay atlatılmaz...
Tag da nasil sorun yok?
4 tane vida çaksalarmış yere keşke..
evoda da güç iyimiiş valla iyi sürükledi tag ı...
yaralanan arkadaşa geçmiş olsun çok bişey yoktur işallah.
Aynen. otopark asfalti sonucta. yere kazik cakilip kaynak atilmaliydi. bu arada video kor bir acidan almis olayi. kaza da en az 3 yarali var. Bayanin cenesi kirildi malesef. Tagin firladigi anda kadrajin en saginda kendisi.. bir de mavi semsiyenin arkasinda 3. bir kisi daha var starti veren. o da kafa ustu dustu. baska yaralanan var mi bilmiyorum.
Show amacli degil de basit bir debriyaj kacirmasiyla da olabilirdi bu.
evet o soldaki kişi videodan görünmüyor. geçmiş olsun :(
Tamamen pilotaj kaynaklı bir sorun... Gereksiz hareketler... Oysa ki kalkışı yapan kişide uzun yıllardır bu işin içinde...
Valla birçok yarış izledim, direktörlük yaptım, komiserlik yaptım, yarıştım, çeşitli görevlerde bulundum; Avrupa Ralli Şampiyonası'nın bir ayağı olan Bosphorus Rally'den tutun da, diğer kulüplerin yaptığı yarışlara kadar maalesef her tag aynı şekilde...
Şimdiye kadar kimse oradan gazlayarak kalkmadığı için kimsenin aklına böyle bir şey gelmemiştir. Zaten o tagların içi demir profil veya ahşap olduğu için rüzgara karşı ayakta kalabiliyor. Dediğim gibi kimse orada 300 hp 4 çeker bir aracın als açıp kalkacağını tahmin etmez, gereksiz bir hareket çünkü... Mithat Diker'e saygım sonsuz, camianın büyüklerinden ama ben şahsen anlam veremedim o harekete.
Ben yapsam ya da benim yaşımda biri yapsa, atmosferden etkilendi-gaza geldi şeklinde yorumlanabilir ama, dedim ya, anlam veremedim...
Ayrıca motorsporlarının makus talihidir kötü olaylarla anılmak... Kaç kişi ilk 3 etaptaki muhteşem çekişmeden bahsediyor? Kötü olayı arkamızda bırakıp ders alalım, güzelliklere dönelim.
Yarış neticelerini online olarak rallisonuc adresinden öğrenebilirsiniz, reklam olmasın diye tam yazmadım, google'a yazarsanız çıkar zaten.
not: rallisonuç'la herhangi bir alakam yoktur, sadece etap zamanlarının takip edilebilmesi için paylaştım.
Sevgiler.
Yarış talihsiz başladı. Mithat Diker'in orada ALS açıp etapta kalkar gibi kalkması ve orada insanların o şekilde yaralanması tamamen Pilotun suçudur. Gereksiz bir gösteri oldu. Bunca yıldır aynı şekilde bende yarış izlerim hakemlik yaptım 2 sene oldu yarışıyorum. Hiç böyle bir kalkış görmemiştim. Neyse Luca 2.5 sn fark atmış Volkan abiye ardından Yağız ve Fatih Kara varmış
Poz. No. Pilot Toplam Zaman Fark Öndeki fark Sınıf
1 1 L.ROSETTİ 19:20.7 +0.0 +0.0 S2
2 7 V.IŞIK 19:27.2 +6.5 +6.5 S2
3 2 Y.AVCI 19:35.8 +15.1 +8.6 S2
4 8 F.KARA 19:36.8 +16.1 +1.0 S2
5 3 B.ÇUKUROVA 19:53.6 +32.9 +16.8 S2
6 4 E.KAZAZ 19:57.9 +37.2 +4.3 S2
7 17 M.DİKER 21:22.3 +2:01.6 +1:24.4 S3
8 23 A.ÇUKUROVA 21:22.7 +2:02.0 +0.4 S3
9 15 N.ERBİL 21:31.7 +2:11.0 +9.0 S3
10 12 O.AVCIOĞLU 21:32.3 +2:11.6 +0.6 S6
Bu arada Efe'm okuyor :) bugün kendisi de yarışıyordu, yorumları alalım Efe...
evet sol köşede biz vardık hepimize geçmiş olsun birsen ablanın çene kemiği kırıldı eşi levent abinin geçici tramwa sonucu hastanede müşade altındalar tedavileri suruyor.allah acil şifa versin.enis alpsoy startı verirken bende anonsu yapıyordum .mithat diker gaza basınca motor ve eksoz sesınden mıkrofon dan sesımı duyurmak için tag tan inip 3 adım geri giderken şok oldum gözümün önünden gitmiyor.tum yarıscıların ve hakemlerın moralı bozuldu. dusunduru bır olaydı allahtan ekıbten doctor arkadaslar mudahale ettıler.. 4 ayak sabıtlenmıstı fakat ***** asafalt park alanı oldugu içinde inceydı sanırım !!.komserler kurulu federasyon olayda ıhmal oldugu konusunda arastırma baslattı. montajı yapan ekip ve denetmenlerde olay.
malesef mithat abi ye saygımız bır yana .profesyonel bır yarıscı için uzucu bır durum oldu allahtan arakada baska kımseler yoktu.
bu arada favorim volkan ışık bu gun kendısı ıle yarıslardan sonra servıs alanında sohbet etme fırsatım oldu .pazar gunu ıcın rısk harıtası olusturduklarını 3 etapta fazla zorlamadıklarından bagsettı !! luca ise rıskı seven bır pılot yarın çok çetin gececek yarıslar.
Yarış startı için tag bundan sonra kullanılmamalı... Bir kişinin daha canı yanmasın böyle usta pilot olmaz ağalar...
Hocam tag'in şekli konusunda hemfikiriz ancak montajı konusunda benim şüphelerim var. Yere hakkıyla sabitlenmeliydi bunlar. Şeklini tasarımını belirleyen yönetmelikler montajını da vidasının çapına kadar aynı şekilde belirliyor.
Orada o durumdaki tag'e çıkarken yapılabilecek bir debriyaj hatası bile aynı etkiyi yaratabilirdi. He tabi torkuna oturmuş bir evoya dayanamayabilirdi elbet ama ne bileyim, altı tekerlekliymiş gibi de fırlaması bana normal gelemiyor bir türlü.
Zaten işin içindeyiz hepimiz, bunları da aslında biliyoruz. Bugüne kadar ihmal edilebilir gözüken basit bir ayrıntı bugün hepimizi üzdü.
Sürç-i lisan ettiysem affedin. 3-5 taraflı üzüntü oldu benim için.
Selamlar
sabaha karşı efemçukuru ve bademler etaplarını geçtim kaçak yarışı modelinde :D
sabah 7 de eve varınca da ralli izlemek yalan oldu :)
ama etap geçerken acaip yarışasım geldi valla :D
bademler etabını ralli araçları ne sürede geçiyor?
ben tersten ( efemçukurundan bademlere doğru) 10 dakkada geçtim starex minibüsle :D
Gitmeyi düşünüyodum aslında böyle bir olay yaşanması kötü olmuş video dan anladığım kadarı ile bir çok yanlış insanların yaralanmasına sebep olmuş start tag'ın yere tam montajlanmaması pilotun hızlı kalkışı sonuçta adam tag'ın yere montajlanmadıgını nerden bilebilirdiki yani ralli sonuçta bütün bunlar bir yana o start tag'ın okadar yakınında durmanın sebebi niyedir hala anlamadım umarım daha iyi organizasyonlar için örnek olur bu olay
ağalar start tag leri hiç bir zaman yere montajlanmamıştır...
Pilotun suçu tamamen...
Ege rallisi genel klasmanı
1 volkan ışık
2 luca rosetti
3 fatih kara
volkan ışık sahalara hızlı döndü :)
Kaza ıcın benım sahsı gorusum kesınlıkle Pılot un sucu vardır
Yanı etap ıcınde kalkar gıbı bır kalkıs yapmıs
Acıkcası Tag bence gereksız bır sey
fınısh de olsa ustune cıkılıp kupa torenı yapılsa bence yeterlı olur
aracın oradan start almasını her zaman anlamsız bulmusumdur..
Çekişmeli ve hızlı bir Ege Rallisi daha geride kaldı artık şu Ege Rallisi de 3 er yarışlık şampiyona şeklinde olsa çok daha zevkli olucak doyulmuyor tadına :)
2012'nin ilk yarışında yarışamadım sınavlar dolyısıyla ama içim gitti o ayrı mesele.
Startta Mithat abinin olay dün benide şaşırttı kendisi çok eski ve profesyonel anlamda bir yarışçı yaşanan olay kötü belki anlık bir dalgınlığa gelmiş olabilri ama tabi nolursa olsun affedilebilicek bir hata değil gibi gözüküyor insallah bir daha bu tarz şeyler yaşanmaz.
Efe'cim sizleride tebrik ederim oldukça başarılıymışsınız etaba çıkamadığım için haberlerinizi aldım finish podyumunda karşınızdaydım anca :D Yiğit'le seni tebrik ederim
Volkan Işık Luca kovalamacası oldukça iyi.Volkan Işık efsane konuşturmuş yine
Benim favorim Yağız Avcı idi her zaman ki gibi ancak teknik problemlerden dolayı tempo bi hayli yavaşladı kısmet bi daha ki yarışlara
Finish podyumundan bir kaç kare ve yarışın 1.si Volkan Işık 2.Luca Rosetti ve 3.Fatih Kara kısa bir video link ekleyim
2012 Ege Rallisi / Özet Görüntüler - YouTube
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...65772538_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...93853650_n.jpg
saat 3 gibi servis alanına geldim bi turladım ama araçların servise gelmesine çok olduğundan geri döndüm
Yarisi sag salim bitirip evimize donduk cok sukur. Klasik ege rallisiydi asfalt gorunumlu micir yarisi :D
Tag olayina gelince olay 10 metre onumde yasandi. İki tarafli bi ihmalkarlik soz konusu. Finish tagindan gecerken gorevliler tagin finish oncesinde kaynakla birlestirdiklerini soylediler.Gecmis olsun yaralanan kisilere.
Gecen yil veya ondan onceki yil istanbuldaki bir rallide taga cikarken uyarmislardi bizi yavas kaldirin diye, ama her gun yasanilan bi olay degil tabiki bu dusunulememesi de normal karsilanmali.
Genc copilotlarda 2.geldim umarim diger yarislarda ekip olarak daha iyi sonuclar elde edebiliriz ;)
compomotivee - YouTube
bunlarda benden olsun arkadaşlar gödence finişe yakın bir bölgede izledim güzel bir gün oldu birazda video çektik iyi seyirler
Gozumden kacmis, morukladik artik :)