Çok güçlü bir zafer aldı Alonso Avrupa sezonuna Ferrari ve Lotus iyi girdi. Sonraki yarışlar bize ne gösterecek bakalım.:)
Printable View
Çok güçlü bir zafer aldı Alonso Avrupa sezonuna Ferrari ve Lotus iyi girdi. Sonraki yarışlar bize ne gösterecek bakalım.:)
Bugün yarış aşağı yukarı istediğim gibi bitti.Alonso durdurulamazdı.Raikkonen aracıyla haddinden daha iyi gitmeye devam ediyor.Massa da cidden iyi yarış çıkardı.Keşke Vettel yarış dışı kalsaydı..Mercedeslerin yavaşlamadan önce aynı virajda üç defa geç frenajla geçilmesi dikkat çekti.İçimde kalan tek şey Hulkenberg gibi pilotlar griddeyken Kobayashi gibi bir pilotun para yüzünden grid dışında kalması... Delirmiş gibi geç frenajları, kamikaze atakları gerçekten renk katıyordu.Özletti kendini, umarım seneye geri döner..
link düşmüş mü izlemek için, benim gibi kaçıranlara :D
Pazarlari calistigim icin yarislari izleyemiyorum buda beni deli ediyor.Link bekliyoruz...
Bu yarislik icin mi yazdin ? Yoksa genel mi ? Genelse bence bir Hulk un yarislarina tekarar goz at derim gecene 1 sene aradan sonra geldiginde suan parliyan yildizi Di Resta yi geride birakti.RedBull larin siralamarda acik ara ustun oldugu sezon Brezilya gibi gecis e uygun hizli pistte Williams araci ile pole u aldi.
Bu yarista ne oldu bilmiyorum izlemedim ama herkes hata yapiyor.Bu arada Kobayashi mesur kamikaze ataklari Japonyada olmustu oda kendi seyircisi onunde olmasinin gazi ile baskada ole pek ahim sahim bisi hatirlamiyorum bide ilk ciktigi Toyota yarisindada iyi isler yapmisti kisaca parladi kumas vardi ama gerisi gelmedi nedense ama bende onu gridde gormek isterdim ama Hulk dan daha iyi degil bence.
Yarisi izleyen biri Rosberg VS Hamilton yazabilirmi ? Nasil olduda bu kadar fark var ?
Bu arada bir Mercedes klasigi daha ! Guncellemelerle gelip lidere dahada uzaklasmak ! saka gibi takim.
Yillardir F1 izlerim 1-2 baslatip 6-12 bitiren bi takim gormedim kaza maza yapsalar bile :)
Mercedes'ler hala istenilen hızda değiller. Sadece sıralama turlarında ilk sıraları zorlarlar.
Ama şaşırtıcı şekilde Lotus'lar her ne kadar kendileri büyük konuşmasa da bu senenin kilit takımı olacaklardır.
Dün Raikkonen 3. pit stoplar sonunda ALO ve VET (2H 1M lastik) ' e göre 3H lastikle yarıştı. Ve bu süre zarfında 3 saniye daha yavaş turlar attı. Keşke James Allison bu seçimlerde diretmeseydi.
Ama yine de ALO'nun ülkesinde kazanmış olması ona diğer yarışlarda + motive sağlayacaktır..
hulkenbergin polü de karamboldü biraz,hem o polde takımın zamanlama başarısıda göz ardı edilemeyecek kadar çoktu.
bende hulkenbergin kobayashiden daha kötü olduğunu düşünüyorum :)
hamiltonun ilk virajda lastikleri kilitlediğini görünce ilk pite kadar o lastikten hayır gelmez dedim.zaten geçildi bikaç kişiye,sonrasında pitlerden sonrada geri düşünce artık dedim hayır gelmez, açtım giro d'italia yı seyrettim :) seyrettiğimiz f1 falan değil pirelli dünya şampiyonası ki bana 14-15 sezon sonra ilk defa motorsporları seyretmek yerine bisiklet turu seyrettiricek kadar kötü
Valla mercedeslerin bu kadar ezileceğini düşünmedim rosberg iki yarıştır mükemmel defanslar yapıyor.msc ona çok iyi gelmiş pes etmiyor mücadele içinde hamiltona ise tur bindirildi. mercedes güncelleme vs yapmasa daha iyi.F1 deki ters fizik kurallarını mercedes götünden anlıyor sanırımki aracı ileriye değil geriye götürüyor.açıkcası bir bokda olmaz.alonso kusursuz kalkış yaptı bu kendi evinde yarışmasından kaynaklanmıyor bence adam startta king.massa sevindirdi.kimi yine istikrarını korudu.kimi için podyum çok ama çok yakın her yarış için ama birincilik uzak.aman aman bi yarış olmadı lastikleri kullanabilen yükseldi.daha yarış başında 4 pitstop stratejisine dönen ilk takımda mercedesdi.yapıcak çok fazla yorum yok.podyuma tahmin etmek süpriz olmadıgı taktirde zor değil.sorunlar belli izleyici olarak klasik oldu artık.
turkiyef1 den
yorum kopardı :D
alonsonun lastiğindeki patlağı farkedip fazla beklemeden kendisini pite almalarıyla ilgili :)
http://j1305.hizliresim.com/19/f/n0mu3.jpg
mercedesin durumu:)
http://24.media.tumblr.com/d06c9dc83...kneko1_500.png
:)) yorum harika :)
prelliye helal olsun.resmen motorları sildi herkes ama herkes sadece ve sadece lastikleri konuşuyor.böyle reklamı dünyaları harcasa yapamazdı valla
Bro su begenmedigimiz Button i daha 3. yaristan sonra dize getirmeye basliyan Perez ezdi Kobayashi yi gecen sene.Evet ilk girisi guzeldi ama sonra gerisi gelmedi.Mesur takimlar disinda one cikan Di Resta var onuda Hulk gecen sene 1 sene aradan sonra gelmesine ragmen dize getirmisti ?
Hamilton VS Rosberg e gelirken bence bu yarisa ozel bisi oldu yoksa Rosberg bu kadar Hamilton u ezemez de tek lastik kitlemesi ile mi bu kadar oldu ?
nico polde kalktı ve çizgi avantajı vardı ilk viraj öncesi hamilton kadar zorlamadı lastiğini.sanırım ilk iki turda 4 kere blokaj yaptı.lastikler aşındı.hala mercedese alışamadı bence mclaren agresif sürüşe daha yatkındı amg ye alışması zaman alıcak fena da değil ama nico bi tık önde gibi sezona bakarken.bahreynde hamilton bariz üstünde ama diğer yarışlar nico daha iyiydi
Pole de kalkmak bana gore Mercedes icin avantaj degil.Nico pole de kalkinca ilk viraj a gelince arkasinda kimler vardi ? Lewis in arkasinda kimler vardi ?
Zaten lastikleri sakiz gibi harciyan bir arac varken ve digerlerinden yavassa 2 kat baski ile girersin ilk viraja ki Nico daha kendini Lewis kadar ispatliyamadi bununda verdigi bir avantajla kisaca olumune daldi virajlara kendini gostermek icin , son limitle zorladi bunuda dusunmek gerek . Atiyorum arkanda Alonso ve Vettel varken mi kasarsin yoksa Button la Webber mi ?
mclarende geldiği sezondan beri hep oversteer yapan otomobil kullandı ve oversteer kontrolü daha kolay.bu sene mercedeste önden kayan bir otomobil kullandığını ve bunu daha çok sevdiğini söyledi.arkadan kaymanın zevkli ama süre kaybettiren bişey olduğunu,önden kaymanın çok daha fazla zaman kaybettirdiğini ama kontrol edebilmenin sürüşünü geliştirmek adına daha fazla zevk verdiğini söyledi bbc ye.otomobili kendine değil kendini bu yeni tarza alıştırmaya çalışacağını,turbo f1 lerle zaten arkadan kaymanın istenmesede yaşanacağını,understeer kontrolünü geliştirmeye çalışacağı gibi şeyler söyledi.
ilk iki sölediğin isim şampıyon diğer iki isimin biride şampıyon ama hemen hemen kendi ayarında pilotlar.kendi ayarındaki pilotlara geçilmek daha fazla prestij kaybı olur.nico 3 sezonda 1 yarış kazanır pol pozisyonu alır bu hangi araçta olursa olsun böyle olur.hamilton tabiki nicodan çok daha iyi bi pilot bana göre ama bu sezon nico daha başaralı.bunda aracın büyük etkisi var ikiliye bakarsak.birde hamiltonun kendini ıspatlama gibi bi çabası yok nicoda bu baskı var.daha fazla risk alıcak önümüzdeki yarışlardada
Seninde belirttigin gibi kendi ayarin diyorsun .O yuzden gecilmek pekte sorun olmaz nede olsa ayni klasmandasiniz.Gunune gore hersey olur bir o gecer bir o.Ama sizden daha iyi bir aracli biri ile kapismak hele o sampyionsa kapismak hele hele kendinizi gosterme sevdaysinda iseniz cok daha iyi firsat olur kendinizi gostermek icin.Insan ayagina sans gelince limitlerini 2 kat zorlar , siradan bir durum icin bu kadar zorlamaz.
Atiyorum senle Burak kankasiniz ve hergun ayni go kart pistine gidiyorsun , yillardir gidiyorsun artik gozun kapali gidersin .Bir gun Mika Hakkinen gelse gel senle senin pistte kapisalim dese Burak la surdugun gibimi alican virajlari ? yoksa ulan biraz daha 1 salisa daha mi gec fren kasican ?
Nico suana kadar iyi bir is yapti ortak noktamiz bakalim istikrarli olarak Lewisin onunde olucak mi ? Sezonu onde bitircek mi ? ( Eger bitirirse tum dunyaki Lewis ci Schumi dusmanlari forumlari terk etsin ! ) :)
Dediğinde haklısın ama nico nun winner kimliği yok hiç bi zaman olmadıda iddasız sadece bi iş gibi yapıyor bu sporu.kendine bir şey kattığını ben fark edemedim gölgede kaldı belki 3 sene ama bu bölede devam edicek zorlamasının sebebine gelince bahreynde arkasındaki hiç bir pilota taviz vermedi kolay pes etmedi.nico senna ya karşıda mücadele edecek olsaydı aynı tavrı alırdı arkasındakinin kim olduğunun ona ne katacağının pek önemini düşündüğünü zannetmiyorum.nico sadece bir pilot benm gözümde bu sene kendine göre bi tık yükseltti mücadele edebiliyor sürekli.geçtiğimiz 3 sene de sadece geçen sene 1. oldu oda mercedese dua etsin.yani özet olarak fikirimiz aynı ve bence Hamilton gölgesinde bu sene kalmasada önmzdeki iki sene Mercedes hamiltona oynayacak.ve genel kanım şuki Hamilton mercedesde şampıyon olucak.
Alonso'nun lastik durumu tamamen kontrol ve risk almamak ile ilgili. Mantıklı olan yapılmış zaten.:)
Dün Alonso yenilmezdi, Rıdvan'ın sözü vardır sabaha kadar yarışsalar gene Alonso kazanırdı.:) Mercedes'e söylenecek söz yok. Herkes Pirelliden şikayet ediyor fakat bu işin buraya kadar gelmesinde ki en büyük rol FİA. Herkes bunu atlayıp sanki lastiklerin böyle olmasını FİA nın istediğini unutuyor.:) Pirelli için F1 e girmenin amacı reklam değil midir? Çokta işine geliyor gayette mantıklı bir politika izleniyor. Mercedes'in durumu ise tamamen adaptasyon ile ilgili. Değişen koşullara iyi reaksiyon gösteremiyorlar işte. Redbull en çok şikayet eden takım olmasına rağmen harika reaksiyon gösteriyorlar. Mclaren yerine Mercedes farklı bir şasi, farklı bir araç ile girmeliydi bu sezona. Temelden arızalı bir araç Mercedes'in ki ne aero olarak nede mekanik yol tutuş olarak çok zayıf ki bütün yük lastiklerde. Birde agresif pilotlar varsa kadronda geç fren erken gaz yapan sonuç ortada 2-3 tur dayanamıyor lastikler inanılmaz gerçekten.
[/QUOTE]Bu yarislik icin mi yazdin ? Yoksa genel mi ? Genelse bence bir Hulk un yarislarina tekarar goz at derim gecene 1 sene aradan sonra geldiginde suan parliyan yildizi Di Resta yi geride birakti.RedBull larin siralamarda acik ara ustun oldugu sezon Brezilya gibi gecis e uygun hizli pistte Williams araci ile pole u aldi.
Bu yarista ne oldu bilmiyorum izlemedim ama herkes hata yapiyor.Bu arada Kobayashi mesur kamikaze ataklari Japonyada olmustu oda kendi seyircisi onunde olmasinin gazi ile baskada ole pek ahim sahim bisi hatirlamiyorum bide ilk ciktigi Toyota yarisindada iyi isler yapmisti kisaca parladi kumas vardi ama gerisi gelmedi nedense ama bende onu gridde gormek isterdim ama Hulk dan daha iyi degil bence.[/QUOTE]
Abi 2012 sezonunun istatistiklerine bakarsak aralarındaki puan farkı 3 fakat Hulkenberg sadece 2 defa yarış dışı kalırken Kobayashi 4 defa yarış dışı kalmış.Bunun dışında sezonda genel sonuçlara baktığımız zaman büyük bir fark görmüyorum.Hatta Kobayashi nin sonuçları biraz daha iyi gibi bence.Sanki sıkıntısı biraz istikrarsız olması.Artı bu işler biraz kişiseldir, tarzı daha hoş geliyor bana.Hulkenbergin dün pitte yaptığı öküzlükten sonra iyiden uyuz oldum açıkçası.Artı ilk sezonunda Toyota ile, düşüşte olsada çok daha iyi bir araç olan Brawn'lı beğenmediğiniz Button a bir kaç kez kök söktürdüğünü hepimiz gördük.Bunları sadece fikrimi belirtmek için yazdım abi muhalefetlik gibi bir durum söz konusu değil:)Hemfikir olduğumuz noktalarda var zaten..Sadece iyi bir araç verilirse çok iyi işler yapacağına inandığım bir pilotun, gridde bana göre daha kötü pilotlar olmasına rağmen para yüzünden grid dışı kalması cidden canımı sıkıyor, fikrimi belirtmek istedim..
lastikler en büyük sıkıntı ve dedğin gibi dünyaları harcasa prelli bu reklamı yapamazdı artık f1 konuşulmuyo prelli konuşuluyo.diğer yandanda baktığımız zaman lastikleri göz ardı edelim sezonu redbul domine eder buna hiç ama hiç şüpe yok buda sıkıcı.ikincisi kimi podyum yüzü göremez ferrariler yarış kazanırmı bazı pistlerde o zamanda sıkıcı olur araç üstünlüğü bariz farklı ve bana göre en hızlı ikinci takım mercedes.mercedesi şuana kadarki yarışlarda yavaşlatan tek unsur ne mekanik arıza yada performans düşüklüğü.lastikleri adeta yemeleri.öndeki aracıda geçmek için takip ettiğinde donwforce kaybı dahada fazla yaşanıp dahada fazla çabuk bitmesine neden oluyo.yani iki ucu boklu deynek aslında.lastik sayesinde geçiş izleyebiliyormuyuz evet (DRS harici).yani lastikler bu sporu hertürlü sıkıcı yapabilir en azından redbulla karşı bi rakip araç gelmediği taktirde
Pirelli'nin hatası bu sene geçen seneki lastiklerden farklı bir yol izlemesi oldu. Tam takımlar anlamaya başladılar tekrardan yeni lastikler filan derken iş isyan noktasına geldi. Redbull'un sesi çıkmıyordu şimdi tavır alıyorlar yok basın toplantısına çıkmıyorlar yok kulis yapıyorlar. Lotus da lastikler değişsin istemiyor Ferrari de haklı olarak. Araçların potansiyelini kısıtlayan bir şey kabul ama herkes için bu böyle. Bunu daha önceden engelemelilerdi bazı takımlar sadece bu yönde ilerledi AR-GE yaptı o masrafları kim karşılayacak ya da yakalanabilecek başarıların hesabını kim verecek. Ben bu konuda rebull'u kendi açısından haklı fakat bu kadar ses çıkarması olarak ve etik davranmadığı içinde haksız görüyorum. Ve en büyük zaafın aracın artık limitlerine geldiği konusunda ve yapılan güncellemelerin işe yaramadığını düşünüyorum. Önümüzde ki sene araçlar yenilenecek vs korkuyor Redbull belki de çok geriye düşecek. O yüzden bu sene son vurgunu yapmak istiyor diye düşünüyorum.:)
Redbull un gelişim konusunda sana katılmıyorum.Adrian Newey turbo motolarla ilgili tecrübesi oldukca fazla ve bence tamamen kişisel düşüncem sporun içindeki en iyi mühendis.redbull gelişimin zirve takımlarından olucaktır.90 lı yılları hatırla mclaren la neler yapmadı bu adam.ki bence redbullda para dersen var newey var iyi arabayla iyi iş çıkartan 1 adet pilotuda mevcut.dediğinde haklısın belki gelişimin limitine ulaştılar ama geliştiriği aracı tam verimde kullanamadıklarını düşünüyorum tek sebebide lastik bence.
Lotus ağlamaya başladı çünkü lastiğin şuanki durumunu çözebilen en iyi takım.he ağlamakda denmez tüm dengeleri lastikler üzerine kurdu belkide şampıyona ortasında yapılmaması gereken bişey.hayırlısı bakalım görücez
Geçen seneden beri çalışıyor Lotus ve Ferrari lastikler için. Şimdi meyvelerini topluyorlar. Geçen sene Ferrari ya da Lotus, Redbull'un bu seneki hali kadar ağlamıyordu.
Redbull'un ekibi kötü demiyorum gelecek sene araçlar değişecek. Şu anda ki modeller ile çok benzerlikleri kalmayacak. Bir nevi sıfırdan inşa edilecek araçlar söz konusu. Bütçesi güçlü eyw ama Adrian Newey yenilmez değil keza daha öncede yenildi.:) Ferrari çok büyük bir transfere imza atabilir.(Allison) RB7 nin ekmeğini yedi hep Redbull. Önümüzde ki sene gene ön grupta olabilir ancak çok büyük belirsizlik mevcut. Belki de Ferrari puan sınırında kalacak bilemiyoruz ama ufak keşifler büyük fark yaratacak. Motorların dayanıklılığı ve alınacak verim de önemli. Araç iyi olabilir ancak motorlar sağlam bir değişim geçirecek bu yüzden öznümüzde ki sene çok garip geçecek çabuk adaptasyon sağlayan ve radikal davrananlar bir kaç sene kazanabilir.:)
Bu arada eleanor böyle seviyeli ve bilgilendirme amaçlı yazılara bayılıyorum. Uzun zamandır yazmıyordum bende iyi geldi. Kendimi F1 in içinde hissettim tekrardan.:D
turbo motorları bende merakla bekliyorum ama redull düşüş yaşıcanı sanmıyorum.Hondanın geleceği kesinleştimi peki?Turbo motorlarda kim üstünlük sağlar sence?
bende forumda hiç yorum yazmam birtek bu konuda yazıyorum.Çünkü bu forum harici bu konuları babam abim harici konuşacağım tartışacağım kimse yok :)
Honda konusunda net bir bilgi hatırlamıyorum. Cosworth Turbo motorlar ile bırakıyor F1'i ama, Honda büyük ihtimal katılacak. Honda-mclaren iş birliği de konuşuluyordu ne oldu o mevzu bilmiyorum. Turbo motorlar konusunda öncelikler ön plana çıkacak. Bence önceliği dayanıklılığa verecekler ve 1-2 sezon gelişim süreci serbest olacak sanırım. Zaten hali hazırda çalışmakta motor tedarikçileri. Hafızam beni yanıltmıyorsa Ferrari biraz geç davrandı çalışmaya. Mercedes ve Renault ciddi kaynak ayırdı ve ciddi çalışıyorlar. Ancak Ferrari biraz daha ağırdan aldı gibi geliyor, pek ses seda çıkmıyor. Birde Renault'un bu konuya daha fazla zaman ayırabileceği aşikar, sadece motor tedarikçisi olarak bulunuyorlar. Yüksek torklu araçlar ile ne yapacaklar bakalım.:) Viraj çıkışlarında yanlaya yanlaya gezecekler.:D F1 severleri ise bekleyen en büyük sınav motor sesleri ile ilgili olacak.:)
2013 İspanya Grand Prix İzle | MyGaraj
yarışı izleyemen arkadaşlar tek part keyifli sehirler.ilk posta editlenirse herkes görebilir
Turbo motorlar ile alakalı Mclaren özellikle yeni anlaşma imzalamıyor diyorlar. Yeni kurallar ile birlikte Honda dan tedarik edecekler diye yorumlar yapılıyordu. Ferrari nin bu olayı hafife alacağını zannetmiyorum ki yeni motorlar için ayrı bir ekip kurmuşlardı. Bir ara Toyota da turbo motorlar üzerinde çalışıyor deniyordu ama bu haber harici herhangi birşey duymadım. Bence yeni kurallar ile birlikte BMW tekrar dahil olmalı . Rekabetçi de olabilir diye düşünüyorum.
Avrupa yarışları geldi . Maalesef yine rötarlı olarak izleyebileceğim. Yarışın bir kısmı biraz önce viponlinesports şans eseri izledim. Ferrari iyi iş çıkarmış. Massa ya iyi moral olmuştur. BU arada raikkonnen bu tempo ile gider ve 2-3 yarış kazanırsa şampiyon olabilir. Gerçekten çok stabil ve hızlı sürüyor. Mercedes acınacak haldeydi. Bakalım sonraki yarışlarda nasıl performans sergileyecek. Redbull dan bu hafta ses çıkmadı.
mclaren dan bahsediyorsun sanırım öyle bi söylenti vardı bu yıl mclaren mercedese motor için para ödedi.öncesinde ödeme yoktu.mclaren hondaya geçecek zatende kesinmi hondanın gelişi
Katiliyorum Mercedes te bisi yaparsa Lewis yapar ha Nico yaparsa supriz olur ozamanda havasindan gecilmez 2. bir Button a hazir olalim :)
@Cankat dogru diyorsunda Hulk 2011 de yarismamisti 1 sene aradan geldi .1 sene ara kalmak elbet biraz paslandirir bunuda goz ardi etmemk lazim
Toto Wolff Ferrari, Mercedes ve Renault'un yanına bir tedarikçi daha gelecek diyordu. Bu kuvvet ile muhtemel Honda olabilir. Fakat Turbo motorlar konusunda yapılan görüşmelerde Honda nın katılmadığını da hatırlıyorum. Hatta bundan şikayet ediyorlardı diğer üreticiler. Ferrari sadece fazla gürültü etmedi demek istemiştim ben oldukça gizli tutuluyor ancak temel parçalar üzerinde tedarikçiler ortak çalışıyor diye hatırlıyorum. Bazı şeyleri daha temiz yapabilmek adına bazı sorunları bazı anlaşmazlıkları şimdiden gidermek adına sürekli toplantılar düzenliyorlar.
Mclaren mevzusu ise baya karışık. Mercedes ile mutsuz olduğu biliniyor. 2 sezon önce birbirlerini suçluyorlardı. Zamanında çok yakın çalıştılar ancak şu anda hem rakip olmaları hemde bazı eski defterleri açıp birbirlerini suçlamaları aralarını açtı. Mclaren hatta kendi motorunu üretecekti o kadar ciddi olmuştu. Honda girmez ise büyük ihtimal Mclaren'nin Mercedes ile devam edeceği içindir. 2014 içinde anlaştılar diye hatırlıyorum Mercedes ile.:) Hatta haberler çıkmıştı 2015 de Mclaren'in Hondaya geçmesi halinde Mercedes verilerini Mclaren'e bırakmayacak diye.:)
Bu konu önümüzde ki sene netleşir. Mclaren 2014 de Mercedes ile devam edecek. Anlaşmaları da 2014 de bitiyor zaten.:)
Mercedes boyle giderse 2.Jaguar fiyaskosunu gostericek bize , saka gibi.3 sene bizi kanser ettiler simdi sira Lewis'cilerde :)