valla olsa da gitsek. anlattım ya sana motor için katıldım başıyla sonu geceyle gündüz gibiydi
Printable View
İstanbulparkta yakında eğitim planlıyorum ki zaten pistinde bu konuda çalışmaları var ;)
Ayrıca Ümit abiye nezaman gidiyoruz onu söleyin bana konuşalım ben o işi planlarım atlar gideriz izmire ben gittim geçen aylarda çok keyif aldım programlayalım bahattin askere gitmeden gidelim ?
valla güzel olur biraz serinlesin havalar bi haftasonu kaçalım size uyan bi vakitte. bnm eylül 1den itibaren askere gidene kadar zaman sıkıntım yok.
Her aracin limiti farkli. Hic bir sekilde virajlaea su hizda girmeliyiz diye kategorize edemeyiz.
Bir otomobil ustunde konusulabilir ancak.
İzmire gidin mutlaka,yol otomobili rekoru bende,60,003 sec ile ;)
İnsallah agustos sonu bur seyler alicagim...
http://i44.tinypic.com/282ga3n.jpg
Bundan aşağı sermayesi kurtarmaz fakat o'da sizin güzel hatırınız için bu seferlik böyle olsun.
Ben yorum yapmayayım.. :D
Aynen Utku, en deneyimlilerden birisin sen. Bir çok otomobille turladın ortalama hızları söyleyebilirsin
Israrlara dayanamıyorum :D
Boş pistte ve temiz bi gidiş videosu ekleyeyim. Belki izleyenler olmuştur, kendi arabam olduğu için limit gidiş değil.
Standart Polo GTI ile 2.40.450.
Polo GTI / İstanbul Park - YouTube
Her virajdaki hızı bilmiyorum, kabataslak yazmaya çalışayım, belki videoda ibreden de okunabilir. Ancak şunu söyleyebilirim, ilk mesajdaki şemadaki hızlar pek gerçeği yansıtmıyor.
Yol lastikli ve standart-standarda yakın araçlar için şu hızları kullanıyoruz diyebilirim;
Altını çizeyim, bunlar viraja giriş hızları.
1. viraj: 80-90 civarı
2. viraj: Hiç kaldırmadan, araç kaça ulaşabilirse :)
3. viraj: 100-110 civarı
4. viraj: Okuyamadım ama yavaş :) 80 civarı sanırım
5. viraj: 100-110 civarı
6. viraj: 5'ten gelişine bağlı olarak 110-120
7. viraj: 80-85 civarı
8. viraj: 130-140 giriş, 150-160 çıkış
9. viraj: 80-90 civarı
10. viraj 9'dan çıkışa bağlı olarak kaldırmadan
11. viraj: Otomobil kaça çıkabiliyorsa. Hiç kaldırmadan.
12. viraj: 65-70 civarı
13. viraj: 65-70 civarı
14. viraj: 70-80 civarı
Dijital hız göstergeli bir araçla çektiğimiz bir video daha ekliyorum, bunda hızlar daha net okunuyor.
Volvo V40 T3 İstanbul Park - YouTube
Utkunun yazdigi hizlar gercegi yansitiyor sonunda:D
1. ve 3, viraja 100 un uzerinde girmek icin slick kivaminda lastik lazim.. yoksa hakki 1 in 90 3 un 105 filan.. apex hizlari..
http://i39.tinypic.com/t89ag0.jpg
Konun toplamının son hali.
Şimdi sizce bu şekilde giden bir otomobilin ortalama sürati ve pist tamamlama süresi ne olur.
foto gozukmuyor..
utku abinin hızlara +5 eklersek limit olur sanırım :)
diğer türlü 1 viraj'a gereğinden hızlı girdiğinizde apex çizgisi bozuluyor 11. viraj'a stock araçla dip gaz girilir :)
bunu sabah görsem bugün pistte dener size sölerdim ancak sanırım bayram sonrasına kadar doğru bilgi veremem pek mümkün değil . Bu limitlerin üzerinde bir otomobille ama bu süratlerde piste çıkar transponder bilgisi verebilirim .
ancak 10 11 12 de hız kısmı biraz hatalı sanki orda lineer bir artma olması lazım yani 180 200 220+ fren anı ile bitiş ortalama üzeri otomobiller için daha doğru .
2 Haziran pist günündeki videoya bakıp, bazı yerlerde son pist gününü ekleyip bazı değerler çıkartmaya çalıştım, yanlışlar olabilir...
1. viraj 85-90
2. viraj 140
3. viraj 95 (burayı iyileştirmem gerekiyor, yanlışı gördüm viraj sonunu görmediğim için çıkışı tam ayarlayamıyormuşum)
4. viraj 80
5. viraj 80-85
6. viraj 140-150
7. viraj 95-100
8. viraj 130 civarı
9. viraj 85-90
10. viraj 130-135
11. viraj 200 civarı
Arka düzlük 260
12. viraj 70
13. viraj 65
Start finish 230-240 civarı
Daha gelişeceğiz inşallah :)
Tork'u yüksek olan araçların ben çok fazla güç kaybedeceğini zannetmiyorum.
http://i42.tinypic.com/23wnu3d.jpg
Düşüre Düşüre Kuşa Döndü Yürüyerek Daha Hızlı Döneriz.
İstanbulpark Ortalama Hız ve Tur Süreleri
En hızlı tur F1
5.375 m..... 230 km..... 1,25 dk
5.375 m..... 100 km..... 3,00 dk
5.375 m..... 150 km..... 2,00 dk
5.375 m..... 200 km..... 1,30 dk
Bence konunun sonuna geldik gibi bu yüzden sizlere bir hikaye anlatayım.
Rahmetli babam 8 yaşında iken Kurtuluş semtinde Allesandro Lemma Demirci Atölyesine çırak olarak girebilmek için bir hafta kapıda beklemiş işe almamışlar yabancıya demircilik sanatını öğretmemek için. Sonra içerden bir usta babamın Arnavut olduğunu anlatmış ta anca çırak olarak almışlar.
Sanat öğrettikçe büyür, bilgi paylaştıkça artar.
Saygılar.
Ne alakasi var simdi bunun konuyla ? Siz ogrenmek istediniz de biz mi sallamadik yoksa siz sacma sapan hizli donerim dediginiz icin millet galeyana mi geldi ? Rahmetli babaniz o demirci atolyesine gidip ben hepinizden daha iyi yaparim deseydi temiz bir de dayak yerdi. Tekrardan Allah rahmet eylesin.
Biz altı çocukluk arkadaşıyız Metin, Çetin, Fiko, Oktay, Remzi, Adnan bunlardan en atletik olanlar Çetin ile Fiko araba ile yarış testinde 40km sürate çıkmışlardı o günlerin hatırasına bunu dedim. ( İnsan 50 yaşına dolu dolu gelince hatırasıda bol oluyor arada bir anlatıyorum hoş sohbet olsun diye kusura bakmayın )
Pistte dönmeye gelince yapacağım fazla bir şey yok aslında sadece ortalama 150km süratin altına inmeyeceğim bu da Escort Rs Cosworth otomobil için çok bir şey değil. Ben sadece beni zorlayacağından korkuyorum.
5.000 m..... 150 km..... 2,00 dk
Ne Escort Cossworth mus be! Onun icin cok birsey degil ama GT3 araclari icin limit oyle mi :D 150km nin altina inmemeyi dusunuyorsaniz belli virajlarda ambulans bulunduralim.