Feredo balataların fiyatları hakkında bilgi verebilecek biri var mı?
edit: buldum çok paraymış yavvv... :D:D:D
Printable View
Feredo balataların fiyatları hakkında bilgi verebilecek biri var mı?
edit: buldum çok paraymış yavvv... :D:D:D
Özgür abi benim gözlemim kapalı kaska alışkın olmayanlar ciddi anlamda pist üzerindeyken rahatsız oluyor.Körfez de bile beni rahatsız ediyordu.dediğin gibi çok profesyonel bir şey aramıyorsan bence yarım almalısın.
Tarik bu çoğu kişi için geçerli frenler aşırı derecede ısınıyor istanbul parkta,
Cem abi 325 ile turlamaya çıktı kendi değimi ile çokta zevk aldı,ki Serhat abi Hilux ile çıktı :)
fakat dediğin kadarda frenlerin kötü ise bence risk e hiç girme.
:D:icon_tup:
Fren balatası seçimi aslında sizin kullanım tarzınızla ve aracın gücüyle+ağırlığıyla direkt alakalı.Çok kastırmıyorsanız ve erken frene oturuyorsanız sizi ebc kırmızıda idare edecektir.fakat tavsiyem pistte sarı yada maviyi kullanmanızdır.Feredo ds 2500 serisi hem yol hemde track day kullanımı için üretilmiş çok iyi balatalardır.3000 serisi daha çok pist kullanımı için geç ısınan ama ısındığında yanmayan özel balatalardır.tabii yalnızca balatayllada olmuyor.disc lerinizinde bu ısılarda yanmaması gerekir.çok para iyi maldır.
lastik konusundaysa kumho çok kaliteli üretümler değil.yine aslında aynı yere geliyoruz sizin ihtiyacınıza kullanımıza ve beklentilerinizle alakalı.eğer sorun yaşamamak istiyorsanız pahalı kaliteli lastikleri tercih edin derim.yurt dışı formlarda okuduğunuz yol+track day lastikleri testi çok göreceli bir konu.ne şartlarda ve nasıl bir pistte kullanıldı pistin zorluk derecesi nedir gibi.ama dünyaca ünlü markalarınpistte kullandığı lastikler belli.tercih sizin.
Kırmızı Ebc'yi Cupra'da kullandım fakat memnun kalmadım açıkçası.
Fakat araştırdığıma göre bana uygun balata Yeşil olmalıydı.
Düşük hızlardaki tutması OEM balataya göre başarısız geldi bana.
Sevdiğim tek yanı jantlarım sürekli temizdi :)
Ebc'nin kendi sitesinde yazan bilgilere göre:
200 hp'ye kadar 'hafif' yol arabaları için Yeşil balata öneriliyor.
Pist,drift ve hızlı sokak kullanımları için Sarı balata öneriliyor.
Hızlı,prestijli ve ağır arabalar için Kırmızı balata öneriliyor.
Sadece pist ve agresif sokak kullanımı için Mavi balata öneriliyor.
Sadece yarış için soğukta ve sıcakta Turuncu balata öneriliyor.(%40'a kadar daha fazla aşınma ömrü)
Bunlar Ebc'nin sitesinde yazan veriler.
Yani Gti,Cupra,Typer,S2000,Scirocco gibi arabaların balatası Yeşil.
E55,M5,M6 gibi ağır,hızlı ve prestijli arabaların balataları Kırmızı.
Yani Ebc böyle diyor ben değil :)
EBC nin sitesindeki yazılanlara tamamen katılıyorum fakat burdaki veriler pist kullanımı için verilen balatalar değil.buna dikkat etmek gerekir.günlük kullanımlar için verilen değerleri pist şartlarıyla karıştırmayınız.eğer yanlışım varsa EBC tr deki Murat beye sorabilirsiniz.
Scirocco'da Ferodo DS2500 kullanıyorum. Boxster 4 piston Brembolar, çelik fren hortumları, motul DOT 5.1 hidrolik ve standart diskler ile piste çıktım. Diskler 32K devirmişti ve 27 Ekim 2. seans son turlarda frenajda diskler ciddi anlamda balans yapmaya başladı. EBC hava kanallı ile değiştirdim. EBC ile henüz piste çıkma şansım olmadı ama ilk katılım sonrası yorumları yazarım. Genel olarak Ferodo DS2500ler iyi balatalar. Yol performansı güzel, ses yapmıyor ve pistte de iyi bir sonuç veriyor. Xsara'da 4 piston brembo, tarox g88 disk, 5.1 ve çelik fren hortumları var. 17 Kasım'da 2 seans çıktım ve gayet güzel sonuç aldım. Daha kuvvetli araçlar ile virajlarda farkı kapatmamda ciddi yardımı oldu.
Lastik olarak Scirocco'da CS5 kullandım ve önlerde ciddi yıpranma oldu. 235-45-17 KU36 aldım ve Donningtonlara taktım, fırsat olur ve yağmur olmazsa 8 Aralık'da denemeyi düşünüyorum. Xsara'da Michelin 205-45-16 PS3 var ve virajlarda fazla asıldığım için hem önler yıprandı hem de CS5 kadar tutunma sağlamadı.
Sway Bar olarak Scirocco'da H&R var. ACC/Standart Yay + H&R, ACC/KW yay + H&R ve KW DDC Coilover ve H&R deneyimim oldu. Bence viraj demir çubuğu yol tutuşa ciddi katkı sağlıyor. Standart süspansyiona spor yay eklemek kadar artısı olduğunu belirtebilirim. DDC coilover ayrı bir lig, araça inanılmaz bir yol tutuşa sahip oluyor. Yumuşak ayarlarda 19" jantlar ile birlikte şehir içinde dahi rahat bir kullanım sunuyor. DDC normal sertlikte H&R ARB'nin de artısıyla pistte çok güzel bir tutunma sağlıyor.
Xsara'da Quaife olduğundan kilit performansını merak edenler için kısa bir yorumda bulunayım. Düşük süratli ve özellikle 2. vites ile dönülen virajlarda kilitli difransiyelin ciddi artısı oluyor. Özellikle 2 seansın da ilk turlarında ciddi yardımını gördüm fakat lastikler ısındıkça viraj içi gazlamalarda istediğim performansı alamadım. KU36 tarzı semi slick ile kilitli difransiyelden daha fazla yararlanabileceğimi düşünüyorum.