mercedes bilerek mi böyle yapıyor bilmiyorum ama ferrari den bu sene galibiyetler görebiliriz :icon_tup:
Printable View
mercedes bilerek mi böyle yapıyor bilmiyorum ama ferrari den bu sene galibiyetler görebiliriz :icon_tup:
Mercedes testlerde hep geri planda kaliyor ( Gecen senede Ferrari tetlerde cok iyidi ama sonuc ortada ) ilk yarista biraz kartlar belli olur avrupaya gecince gercek guc dengesini goruruz.Tabi birde Mercedes'in yag mevzusu var bakalim o nasil etki edicek ? Birde Honda rekor kirdi herhalde gene motor degistirmisler.Honda'nin bu kadar batirmasi markanin restiji icinde cok kotu.
Ve Alonso patlamis , Alonso: Honda'da ne güç var ne dayanıklılık!
Fernando Alonso, Barcelona'da geçirdiği az sürüşlü bir test gününün ardından motor partnerleri Honda'yı eleştirdi.
Son 2 senedir çok iyi dönem geçirmeyen McLaren'da durum bu sene de değişmiş değil. Honda, neredeyse piste çıktıkları her gün motor değiştirmek zorunda kaldı ve McLaren bu yüzden rakiplerine oranla çok az tur atabildi.
Alonso, çok zor geçen testlerin ardından sorumluluğu işaret etmekten kaçınmadı.
Alonso "Şasi tarafında çok geride olduğumuzu düşünmüyorum. Sadece bir sorunumuz var: o da güç ünitesi."
"Dayanıklılık yok, güç yok. Düzlükte, her düzlükte 30 km/sa daha yavaşız."
"Her düzlükte 30 km/sa yavaş kalıyorsanız, araçta bir şey hissetmeni zor. Her şey iyi hissettiriyor ancak normal hıza ulaştığınızda ne olacağını bilmiyorsunuz." dedi.
Hızlı tepki
Alonso, Honda'nın durumunun 2015'teki kadar kötü olmadığına düşünse de sezon için iyimser olacak kadar iyi durumda olmadıklarını kabul ediyor.
Alonso "Dürüst olmak gerekirse geçen seneye oldukça benziyor. 2015'te şu ana göre muhtemelen daha gerideydik."
"Bu sene ise biraz daha fazla sinir bozucu çünkü kural değişiklikleri gibi durumlarda kış döneminde farkı kapatacağınıza dair yüksek umutlarınız oluyor."
"Kesinlikle gelişmemiz lazım, gelişmek zorundayız. Durumumuz idealden çok uzak. Büyük bir takımız. McLaren yıllarca sporu domine etti ve yıllarca dünya şampiyonluğu için savaştı."
"McLaren'ı düşündüğünüzde, McLaren'ı gördüğünüzde rakipseniz onlardan korkarsınız çünkü McLaren'ın büyük bir takım olarak her şeyi hızlıca çözeceğini bilirsiniz. Buna ihtiyacımız var."
"Herkes tepki vermeli. Bağlı kalmalıyız, birlikte yakın çalışmalıyız. Ancak kesinlikle tüm takımdan hemen büyük bir tepki bekliyorum." dedi.
Amatörce sorunlar
Alonso, en büyük endişesinin motoru daha dayanıklı yapmalarından ziyade güç bulmada olacağını kabul ediyor.
Alonso "O gün yaşadığımız yağ deposu sorunu amatörce bir sorundu. İlk günden beri dayanıklılık ve performans konusunda sorun yaşamaya başladık."
"Daha fazla tur attıkça, yeni şeyler keşfedersiniz. Arka kaliperlerde sıcaklık ya da karoserin yeteri kadar sıkı olmadığı gibi sorunlar."
"Normalde kış testlerinin 1 ya da 2. gününde keşfedilmesi gereken sorunlar bunlar. Her gün 40 tur atıyoruz, bu yüzden takım olarak hala testlerin 2. gününde gibiyiz."
"Bu tür küçük şeyleri keşfediyoruz. Avustralya için endişelenmemiz gereken bir durum yok. İyi bir seviyede mücadele etmek için tamamen hazır olacağız. Tek soru işareti ne kadar güce sahip olacağımız." dedi.
Barcelona'da 3. virajı tam gaz dönüp dönemedikleri sorusuna şakayla cevap veren Alonso "Aa evet, sadece 3. virajı değil. Neredeyse tüm virajları tam gaz dönüyoruz." dedi.
Bu sene Alonso'nun bol bol telsiz konuşmasını dinleyeceğiz herhalde. McLaren ikinci bir takım kurup Honda ile ortaklığını onunla yapsaydı bu kadar zarar görmezdi herhalde.
Ferrarinin bu yıl geçen yıldan farkı nispeten daha dayanıklı bir güç ünitesiyle gelmiş olması.
Saran medyanın kanalı ne oldu detay bilen var mı?
Her ne kadar en hızlı süre Vettel' de olsa da Ferrari' nin hala hız saklaması beni umutlandırıyor, Alonso bence bu seneden sonra takım değişikliğini ciddi ciddi düşünmeli.
Ferrari'nin hız sakladığını nereden anlıyoruz? Ya da diğer takımların hız saklamadığını? Bir çok takım yarış simülasyonu deniyor olabilir, herkesin programı farklı... :) Bende bi renk gelsin istiyorum ama bu beklentiyi yükseltir sonrada üzülürüz... :) Tek takım dominasyonuna hayır... :D 10 mart formula 1 dominasyona hayır günü yapalım caddelerde pankart açıp polisten dayak yiyelim... :D
Testlerin 3. gününde son sektörde hız kesmesine rağmen en iyi dereceyi aldılar ya o yüzden öyle söyledim, doğru herkes saklıyor olabilir hatta bazılarını iyi biliyoruz ama ne yapalım kendimizi umutlandırıyoruz işte...:D
Şimdi uzun sürüş karşılaştırmalarına baktımda arada Hamiltonda dayanamayıp gerçek yüzlerini ortaya dökmüş. Bir kaç 22 li derece vardı. :D Bakalım bu sene daha heyecanlı olacak inşallah... Gel artık 26 mart gel... Kedi gibi bekliyoz... :)
Redbull da ağlamaya başladı bu yağ tartışmalarının sonucunu cidden merak ediyorum, Mercedes' in güç ünitesinde gideceği ufak bir değişiklik işleri çok değiştirir bence, herkes limitlerde denesede antremanlarda, öğrensek kim ne durumda gerçekten.
Mercedes zaten motoru çok avantajlıydı bu yeni araçlarda daha da ortaya çıkıyor tam gaz gidilen süre çok daha fazla... Yoksa önünü alamayacaklar. E Renault da ortada gelişim olarak. Ferrari başederse eder yoksa sadece şasi ile olacak aero ile olacak bir şey değil motor çok önemli... Redbulunda elinde alternatif yok Ferrari mercedes zaten vermez motor e honda'ya aklı olan gitmez. Renault'da gelişemiyor bari yukarıdakileri aşşağı çekelim diyorlar buda hiç hoş değil. :) Orta grupta kalabalıklaştı, Mclaren'i önde görmeyi özledim. Takımın adı bile heyecanlandırıyorken bu motor ile patates oldular yine. :(
tamam da şasi ve aero konularında nerdeyse 10 yıldır gri bölgelerde gezinip de dünya kadar avantaj sağlayan takım RedBull...Ayrıca yasakken çekiş kontrol kullandığına dair de ciddi deliller vardı ama lobileri kuvvetli... Bu sene yeni şasiler ebat olarak ve tarz olarak farklı, sanırım kopya çekemediler, sıkıntıları o :) motor konusunda ise dediklerine aynen katılıyorum, Renault motoruna gebeler, dikkat edersen sert çıkamıyorlar...
McLaren'e üzülüyorum, Honda ile yeni çalışmıyorlar ki eski şaşalı günlerde hep McLaren Honda'ydılar...
test günleri içinse son yorumum, ya Mercedes ya da Ferrari acayip kafa buluyor bizimle, bence mercedes çok daha hızlı yoksa HAM bu kadar imalı konuşmazdı :)
Doğru diyorsun abi Lobi bu işin içinde her zaman vardı. Zaman zaman el değiştiriyor işte... :) Lobicilik ölmez. :D
Rai rekor tur attı ultra soft bile değildi lastikler 18 li tur çok ciddi gerçekten. Daha testlerde bu zamanlar gelmeye başladı sene sonunda dendiği gibi 4-5 sn farkları rahat görürürz tur dereceleri olarak yıllara bakarsak. Ferrari umutlandırıyor... Mercedes'e kafa tutsun, birbirlerini kovalasınlar yeter zaten seneye Renault gelecek tam anlamı ile... :D
RAI'nin derecesi geçen sene HAM ın aldığı pole den 3 küsür saniye daha iyi, araçlar ciddi hızlanmış görünüyor ama bakalım mücadele nasıl olacak yani geçişlere izin verecek mi bu aerodinami? son sektörde bilerek mi yavaşlıyor Ferrari bilemem ama Mercedes bence avlarını pusu kurdu bekliyor, ilk yarışta belli olur her şey, RedBull da ayarlardan dertli, henüz istedikleri gibi değiller...
bu sene rai başkan mührü basacak :)
ferrari çok iyi araç yapmış
Hiz saklama Ham'in basin toplantisinda attigi bir teori... kimse testlerde herseyini ortaya koymaz,koymadida.
Araclar yeni izin verilen kurallar dahilinde hizlandi,kus kondurmadilar. Ama Ferrari' nin takim ici huzurlugu ortada. Umarim birseyler degismistir.
F1 - You asked, so here we go. Side by side: 2016 v 2017...
Hamilton'un 2016 pole turu ile kıyaslamışlar Rai'nin rekor turunu. Tabi araç farkı yanısıra lastik farkıda var ama virajlarda gerçekten baya hızlı yeni araçlar... Şuanda Ferrari gerçekten iyi gözüküyor. Rai'nin de turu daha iyi olabilirmiş bazı yerlerde fren kitleme filan var kusursuzda bir tur denemez. İyi yolda ilerliyor Ferrari... Diğer takımların ise en büyük sıkıntısı ayarlar galiba. Kimse mutlu değil ayarlar konusunda ferrari bunu daha iyi çözmüş gibi duruyor en azından... Bakalım az kaldı Ancak sezonun ilk 2-3 yarışında arkadan parlayan takım olur mu onuda çok merak ediyorum fırsat yararlanıp... :)
F1'in sitesinde de elestirdim,bu kiyaslama yanlis...
Eski ile yeniyi kiyas olmaz,hele gecen seneyi acik ara kaybedip,acik ara kazananla kiyaslamak,kaybenin masturbasyonu olur. Bak biz sizi yakaldik... Yahu yakaladin da,kural degisikligi ile gelen yeniliklerle yakaladin. Merc 2017'yi kiyaslamak gerek.
Takım ya da pilot kıyaslamamışlar ki geçen sene ki araçlar içinde en hızlısı ile şuana kadar ki en iyi süreyi karşılaştırmışlar. Bende ilk baktığımda sizin gibi düşündüm hatta yorumumda öyle ama magazinsel açıdan yaklaşmak lazım. İlgiyi ayakta tutmak istemişler, zaten çok talep olduğu için yayınlandı filan muhabbeti var.
geçen sene ile kıyas, pilot takım vs değil, bu see araçlar bu kadar hızlandı diyebilmek... 3 küsür saniye hızlanma sizce de inanılmaz değil mi? yıllarca yavaşlatmaya uğraştıkları Formula1'i şimdi hızlandırarak ilgiyi çekmeye çalışıyorlar hepsi bu...
Araclarin hizlandirilmak istenmesi yada isin rating kismi ayri.
Ben yillarca Ferrari'nin pesinden kosmus biri olarak dusuncelerimi yaziyorum,oraya da yazdim. Ha teknik olarak kiyas yapilicaksa lafim yok zaten ama bana kompleks yada dalga gecilme gibi geldi. O zaman orada ki Ferrari'nin best time videosu ile kiyaslansinlar. Bakin su kadar hizlandi diye. F2016vsF2017
Gerçekten araçların potansiyellerinin bu olmadığı belli ama Vettel' in tek bir kötü şey söylememesi ve testler boyunca tüm takımın sessiz ve pozitif oluşu beni gerçekten heyecanlandırıyor acaba gerçekten geri dönüş gerçekleştimi ?
Araçları motor olarak hızlandırmadılar ki, mekanik yol tutuş ile süreleri iyileştirdiler. Şuan hiçbir takım tam beygir gücü veremiyor ve yaklaşık 800hp civarında oldukları söyleniyor. Bu mekanik tutuş olmasaydı bu motorlar v8, v10 ve v12'den hala daha yavaş motor olacaktı. 8. vites hala ekonomi vitesi ve son hız görmelerini engelliyor. Şanzuman oranları 7 vites'e göre olsaydı yüksek süratleri daha rahat görürdük düzlüklerde. Raikonen'e bu motorlar mı v8 mi dedikleri zaman daha fazla torku olduğu için v8 motorları tercih ettiğini söylemişti.
Pilotlar geçiş yaparken bir kez yön değiştirme hakları var. Eskiden tren gibi peş peşe giderlerdi. Geçiş yapmak için direksiyonda ekstra güç sağlayan tuş olması drs ile 1 sn. altında ki farkın çabucak kapanması geçilen pilotun drs ile karşılık verememesi sporu öldürdü. Liberty media umarım biraz daha pilotların istediklerine kulak verirde bazı saçma uygulamaları fia ile birlikte ortak karar alarak kaldırırlar
henüz motor güncellemeleri ne zaman yapılacağı belirsiz takımlar için, ferrarinin çift püskürtmeli enjektörlere geçeceği söyleniyor, şu anki hızlı pozsyonları taamen yeni şase ve aerodinami buna bağlı olarak da süspansüyon geometrileri ile alakalı haklısın, ben de motorla alakalı bir şey söylemedim ki :)
Bu sene token sistemi yok. Motorlar istenildiği gibi geliştirilebilir. Bu da ilerde gelicek olan motor dondurma kuralının habercisidir. 3 sn. hızlanmak benim için mükemmel değil. Araçlarda teknik değişiklikler yapılarak sadece göz boyanmaya çalışılıyor. Onu belirtmek istedim :)
Canlı olarak İstanbul park'ta yarış izledim araçlar önümüzden geçerken kulaklarımızı kapatıyorduk. O tadı hissi aldığım için isterlerse Monzayı 1 dk. altı dönsünler tapa gaz o egzoz sesi daha cezbedici
Su yag yakma olayi tam bir aciklanirsa cok guzel olucak Mercedes & Petronas is birligi gercekten harika bir gri alan bulmus mu ? yoksa balon mu ? Bi bilsek fena olmazdi ...
Belkide Mercedes ve Ferrari motorlari arasindaki tek fark bu ? Eger bu aciklanir ve boyle birsey vardi ama artik gri alan kapandi ! bile dense Mercedes bu sayede gecen sene , herkesten once odaklandigi icin gene 1 adim onde olucak AMA bu aciga guvenip motoruna fazla harcama yapmayip onun yerine aerodinamiye yuklandiyse ( ki bu sene aerodinami bakimindan sinif atlandi ) efsane Turbo Mercedes motoru nefessiz kalicak yada tum kozunu kaybedicek ?
Boylesine hayati bir olay hakkinda fazla haber cikmamasi sinir bozucu .
ben bu yağ yakma olayını bütün takımların bildiğini ve uyguladığını, bu nedenle de çok bizlemediklerini düşünüyorum, RedBull yağ yakma Ferrari ise süspansüyonlar üzerinden mercedese yükleniyor... bu arada 'yağ yakan araba iyi gider!' sanayi tezi de ispatlanmış oldu sanırım :D