mecamir Nickli Üyeden Alıntı
Selamlar,
Antalya'daymışsınız. Eğer siz de isterseniz uygun bir zamanda garajımızda görüşerek size işin teferruatlarını, araçların nasıl hazırlandığını, hangi ekipmanlara sahip olmanız gerektiğini vs vs anlatabiliriz. hem tanışmış oluruz, hem de araçlarımızı inceleme fırsatı olursunuz.
Ralli maalesef ülkemizde 'Zengin Sporu' olarak gelmiş, öyle de gider... Önemli olan otomobil almak değil, onu yürütebilmek ve yarışa girebilmektir. N2 bir aracı 10k'ya aldınız diyelim. İş onunla bitmiyor... Aracın koltuklarının ve kemerlerinin homologasyonu bitikse sizi minimum 1500 TL'lik bir masraf bekliyor... Önümüzdeki sezon Hans zorunluluğu getirdi, en ucuz hans uyumlu kask 1750 TL, Hans da 1000 Euro... Tulum da en ucuzu 650-700 TL civarı... Lisans çıkartacaksınız, bir dünya lastik alacaksınız, servis için biriyle anlaşacaksınız (sanayi ustalarını kasdetmiyorum, ralli servisi apayrı bir olay, örneğin şanzıman değiştirmek için maksimum 30 dakikanız var).
Kiralama yoluna gitmek ilk etapta daha mantıklı olur ki bizler de zaten amatör arkadaşları bu şekilde yönlendiriyoruz. Ancak kiralayınca da bir sözleşme imzalıyoruz. Aracı sıfır şekilde teslim edip aynı şekilde teslim alacağımıza dair. Yani yarış içindeki tüm hasar kiralayana ait... Son yarışta benim araç kiraladığım kişi ilk virajda takla attı mesela...
Ama yine de kiralama en uygunu ilk etapta. Sonra bu işi yapmaya karar verirseniz bir otomobil alırsınız. Biz genelde paket olarak 'All Inclusive' kiralıyoruz. Siz sadece gelip bizim verdiğimiz tulumu ve kaskı giyip direksiyona oturuyorsunuz, antrenman yapıyoruz, yarışa hazırlıyoruz ve yarıştırıyoruz.
irtibat bilgilerimi size özel mesaj olarak atıyorum, istediğiniz zaman garajımızda görüşebiliriz.
Can Çimir
Antalya Motorsporları Kulübü