Vettel geçildiğine üzüldü o, 2. olabilecekken 3. olduğuna yani. :)
Printable View
Vettel geçildiğine üzüldü o, 2. olabilecekken 3. olduğuna yani. :)
ceza sonuna kadar haklı.
hamilton'ı takım değil kendisi bitirdi. dikkatli izlediysen 30 tur kaladan biraz önce hamilton'a telsizden bu lastiklerle 9 tur daha gitmen lazım dediler. hamilton, oysa ki lastikleri çoktan bitirmişti, 2 tur sonra içeri girdi. biraz dayanabilse zaten normal stratejileri button gibi ona da prime lastiği takmaktı. hamilton öyle bir noktada içeri girdi ki prime lastiklerle sona kadar gidemezdi, bu yüzden opsiyon lastikleri takmak zorunda kaldılar. hamilton yarışı bu noktada kaybetti.
daha sonraki yağmur lastiği denemesi hatalı seçim değil, zaten kaybedilmiş olan yarışı bir kumar ile kazanabilir miyiz beklentisiydi tamamen. denediler, olmadı.
alonso aslında kazanabileceği yarısı 3. bitirdi bir arkadas demis ki alonso sansıyla podyuma cıktı.
bende tam aksini dusunuyorum sanssızlıgıyla 3. oldu super yumusak lastik seciminde hata yaptı alonso, 6 tur sonra bir pit stop daha yapmak zorunda kaldı 4 pit stop yuzunden 3. oldu bence cok yazık oldu.
Adamlar bir sürü şeye karar vermek zorunda kalıyorlar illa hata payı olacaktır, özellikle geriden başlayınca, ama yine de bu şartlarda 3. olabilmesi başarıydı :D Alonsonun dediği gibi "5. başlayıp yarış kazanmak çok zor."
tam bir jensen botton tarzı bir yarıştı adam karmaşa seviyor sonra 1.oluyor :)
hamiltonu takım bitirdi.9 tur daha bu lastiklerle git dedikten sonra alonso ve weber pite girip yumuşakları takınca hamiltonuda içeri alıp yumuşakları taktılar.silverstone da gördüler soğuk havada sert hamur yumuşaktan daha hızlı olabilir otomobil hafiflediğinde.bu yarışta son pitte yumuşak takmak hamiltonun hatası değil mclarenin hatasıydı.buttonun daha iyi lastik korumuş olması ona hiçbir avantaj sağlamayacaktı eğer hamilton yumuşakları takmış olmasaydı.
eğer weber ve alonso pite girmeseydi hamiltonda girmeyecekti.3 tur daha gidip buttonla vettelin ne yaptığına bakacaktı.onlardan bir tur sonrada onların taktığı lastiği takacaktı.
soguk havada yumusak lastik daha avantajlidir, daha sert lastigi isitmasi da sicak tutmasi da soguk havada daha zordur. aracin hafiflemsi de lastigi sicak tutmayi kolaylastirmaz, zorlastirir. 9 tur daha gideceksin dedikten sonra pist ustu pozisyonu olarak hamiltonla alakasi olmayan iki kisi pite girdi diye yarisi kontrol altinda tutan pilotu kimse pite cagirmaz.
yarış içinde en hızlı turu lastik değil benzin yükü belirliyor. hangi lastiğin daha hızlı olduğunu görmek istersen benzin yükünün sabit olduğu sıralama turlarına bakmalısın.
senin dediğin, daha sert lastiğin yarış içinde daha hızlı olması durumu sadece yumuşak lastiğin ufalanma/graining sorunu yaşattığı sıcak havalarda geçerli olabilir. 14 derece ve ıslak pistten bahsediyoruz.
peki hamilton lastik koruyamayıp neyi takıcağını bilemediğinden öyle olmuş olsun
İzleyemeyenler için, bu gece saat 1 de TRTSpor veriyor tekrar.
şuan trt sporda tekrarı var
Trt Hd'den izledim yarışı sorunsuz ve kesintisiz olarak.
Çok güzel aşırı zevkli bir yarıştı beklentilerin tam aksine.Hamilton rahat kazanabileceği yarışta bir spinle herşeyi kaybetti.Mclaren tatil öncesi double yaparak moral olarak tavan yapma şansını kaçırdı.Alonso ise 3. olduğuna değil hem webber hem de vettel'e yarış sırasında geçildiği için üzgündü bence.Schumi hayal kırıklığı yarattı bende,güzel de başlamıştı ama sonrasını getiremedi ve yarış dışı kaldı üzücü bir durum.Lider olarak kısa bir süre de olsa onu izlemek iyiydi :)
Sezonun ikinci yarısı daha çekişmeli olucak gibi...
McLaren'in lastik stratejisi batırdı işi yaa.
Macaristanda böyle aksiyonlu bir yarış beklemiyordum gayet tatminkardı bence.