User Tag List

Sayfa 6 Toplam 6 Sayfadan BirinciBirinci ... 456
Toplam 108 adet sonuctan sayfa basi 96 ile 108 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Bmw Hi-fi retrofit ses sistemleri ?

  1. #96

    Üyelik
    20.Ekim.2014
    Yaş
    45
    Şehir
    adana
    Mesaj
    1,228
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ERK_RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yarbay, açıklamaların için çok teşekkür ederim.
    mümkünse bir kullanıcı ile görüşmek isterim açıkçası, kabul ederler ise özel mesaj ile numaralarını gönderebilirsin.
    biraz daha inceleme yapıyım, aklımdaki soruları tekrar paylaşırım sizler ile.

    Bu arada focal 21v2 bass bende var şu anda.
    o yüzden ona bu kadar odaklanmış haldeyim.

    hazır amfim ve basım varken tekrar arayış içine girmiyim diye düşünüyordum en başında.
    zaten 16 cmlik hoparlörlerim de var ama onları satacağım artık ebatından dolayı.


    hocam sendeki 20cm subwoofer'ın PDF SPEKlerine baktımda kapalı kutuda (aslında SQ için en ideali) gerçektende çok güzel değerler vermişki Focal değerleri kolay kolayda atmaz.

    nasıl mümkün bilmiyorum ama 9mm xmax ile (tek yönlü olabilir yani gitgel aslında 18mm olabilir ozaman biraz daha açıklar) adamlar 20cm sub ile kapalıda 40hz f3 yakalamış yuhhh dedim.


    şahsen yerinde olsam satmazdım , sen bence onu aynen Phantomunda dediği gibi ya 20lt kabin yaptır yada sendeki kabin 15lt vs civarı ise içine 250gr elyaf at birde öyle dene. (ölçüye gülmeyin diymobileaudio sitesinde birkaç mühendisin araştırmasına göre 28lt de 550gr elyafın kabini %20 kadar artırmışcasına etki yaratığını yazıyordu) subwoofer ses dalgalarıyla ilgili uzun hikaye ama sen dene

  2. #97

    Üyelik
    03.Ekim.2011
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @Yarbay, ic absorpsiyon dedigin gibi hacmi virtual olarak arttiriyor ama datasheet'teki tasarim zaten ic izolasyon yapildigi kabul edilerek hazirlanmistir, (kafadan atiyorum) belki 25-35 litrelere gelen hacim ortaya cikartiyordur.

    kabinet bisey degil, calistirsin elemanlari yapsinlar efendi gibi 20L sealed enclosure
    asabimi bozmasinlar,
    erdener abi bugun yer etti zaten dilime,
    ziplattirmasinlar beni,

  3. #98

    Üyelik
    03.Ekim.2011
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yarbay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    nasıl mümkün bilmiyorum ama 9mm xmax ile (tek yönlü olabilir yani gitgel aslında 18mm olabilir ozaman biraz daha açıklar) adamlar 20cm sub ile kapalıda 40hz f3 yakalamış yuhhh dedim.
    Xmax = excursion limit, ileri/geri displacement. bu durumda full stroke 18mm oluyor. focal bu, yapar.

  4. #99
    ERK_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13.Mayıs.2010
    Yaş
    29
    Şehir
    34
    Mesaj
    1,376
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    günaydınlar;

    abi helixleri aldım. bir takım olarak.
    Adam istersen ikinci takımı bulurum diyor.

    bu bir takımı 4 kanal olarak mı besleyeceğim yoksa kendi crossoverını mı kullancağım helixlerin?
    bunun cevabını vermediniz.

    önceki mesajlarda unut arka kapıyı demiştiniz ama köprüden önce son çıkış için tekrar soruyorum,
    ikinci takım araştıralım mı?


    litre konusunda 20 litre için tekrar görüşeceğim, kendi litresini bi kontrol ediyim.
    benim kutunun içinde elyaf var galiba, sünger-kumaş arasında beyaz renkli bir şey.
    Money talks, Shit walks.

  5. #100

    Üyelik
    03.Ekim.2011
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yarbay abi
    cevap ver
    cabukk

  6. #101

    Üyelik
    03.Ekim.2011
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    once onden baslayip durumu bir anlarsin, tespitine gore arkaya karar verirsin. ust seviye sistemlerde arkaya koymana gerek kalmaz. direkt onden baslamak senin avantajina...

  7. #102

    Üyelik
    20.Ekim.2014
    Yaş
    45
    Şehir
    adana
    Mesaj
    1,228
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ERK_RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    günaydınlar;

    abi helixleri aldım. bir takım olarak.
    Adam istersen ikinci takımı bulurum diyor.

    bu bir takımı 4 kanal olarak mı besleyeceğim yoksa kendi crossoverını mı kullancağım helixlerin?
    bunun cevabını vermediniz.

    önceki mesajlarda unut arka kapıyı demiştiniz ama köprüden önce son çıkış için tekrar soruyorum,
    ikinci takım araştıralım mı?


    litre konusunda 20 litre için tekrar görüşeceğim, kendi litresini bi kontrol ediyim.
    benim kutunun içinde elyaf var galiba, sünger-kumaş arasında beyaz renkli bir şey.


    sen sendeki kabinin üst ve alt derinliğini,genişliğini ve yüksekliğinin ölçülerini at hele bana, ulan herşeyide senin için yapıyoruz ha
    ben çıkartırım litresini 3 aşağı 5 yukarı.



    evet arkalar halen iptal, kullanılmış kiti geç sıfırı al başka alma o 2, son olarkta evet 4 kanalın 2si midlere gitcek, 2isi tweeterlara o güzelim croosverları kullanmayacağız.


    sen bu şekilde yapcaksın ama gainleri dikkatli açacak, crossover kısmında tweeterları ön kanallara 3500hzde üst keserrek, midleri arka kanallara midler aşağı 3500hz keserek başlayacak gainleri ayarlayacak, sağ ve sol levelleri eşitleycek sonra crossoverlarla oynayacaksın.


    bunun için aslında montaj sırasınca gerçekten hifi işi yapan elinde güzel takımlar, cihazlar bulunan profosyonel bir yere gitsen çok iyi olur.


    şunu belirtmek istiyorum sen 16cm focallerden geliyorsun midbassın azalacak, 10cm ile idare edeceksin o 1
    2inciside focaller parlak olmasıyla bilinir helixler daha çok audiophile ev hifi tipi çalar asla parlak değil ama yumuşacık ve tonlu ve detaylı heleki dls anfi ile tadından yenmez olacak diye ümit ediyorum şimdiden adına.

    özetle beklentini çok cıstak cıstak seven biriysen öyle olmasın bu daha çok soft çalan bir takım olur tahminim haberin ola, birde rodaj süresi ciddi helixte bendeki kitin ilk başladığı kalitesi ile 30-40 saat sonra çalmaya başladığı arasında çok ciddi fark olmuştu.

  8. #103
    HaKo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08.Ekim.2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3,659
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hazır konuyla ilgili bilgili abiler buradayken bende sorayım. Son kasa Audi TT içinde böyle retrofit sistemler mevcut mu acaba BMW nin Hİ-Fİ alpine i tarzında direk bolt on tak kullan şeklinde ? Müzik sistemi yeterli gelmiyor bana.

  9. #104
    ERK_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13.Mayıs.2010
    Yaş
    29
    Şehir
    34
    Mesaj
    1,376
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yarbay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen sendeki kabinin üst ve alt derinliğini,genişliğini ve yüksekliğinin ölçülerini at hele bana, ulan herşeyide senin için yapıyoruz ha
    ben çıkartırım litresini 3 aşağı 5 yukarı.



    evet arkalar halen iptal, kullanılmış kiti geç sıfırı al başka alma o 2, son olarkta evet 4 kanalın 2si midlere gitcek, 2isi tweeterlara o güzelim croosverları kullanmayacağız.


    sen bu şekilde yapcaksın ama gainleri dikkatli açacak, crossover kısmında tweeterları ön kanallara 3500hzde üst keserrek, midleri arka kanallara midler aşağı 3500hz keserek başlayacak gainleri ayarlayacak, sağ ve sol levelleri eşitleycek sonra crossoverlarla oynayacaksın.


    bunun için aslında montaj sırasınca gerçekten hifi işi yapan elinde güzel takımlar, cihazlar bulunan profosyonel bir yere gitsen çok iyi olur.


    şunu belirtmek istiyorum sen 16cm focallerden geliyorsun midbassın azalacak, 10cm ile idare edeceksin o 1
    2inciside focaller parlak olmasıyla bilinir helixler daha çok audiophile ev hifi tipi çalar asla parlak değil ama yumuşacık ve tonlu ve detaylı heleki dls anfi ile tadından yenmez olacak diye ümit ediyorum şimdiden adına.

    özetle beklentini çok cıstak cıstak seven biriysen öyle olmasın bu daha çok soft çalan bir takım olur tahminim haberin ola, birde rodaj süresi ciddi helixte bendeki kitin ilk başladığı kalitesi ile 30-40 saat sonra çalmaya başladığı arasında çok ciddi fark olmuştu.
    Abi kaliteli ses istiyorum ben, cıstak çalmasına gerek yok.
    evde de Focal sinema sistemim var, onlardan dinliyorum müziği
    Kuleler 2,5 yollu ve 2 yollu surround ile.



    kutu için aşağıdaki linkten kontrolü yapacağım, birazdan ölçüleri alıp:
    Rockford Fosgate

    amfi ayarı için de, ilk etapta yine senden bi ön ayar isteyeceğim.
    whatsapptan gönderirim fotoğrafları ve sen düzeltirsin.
    sonrasında dinleyerek yaparız ince ayarı.

    bu arada cep telefonunu özel mesaj ile atabilirsen iyi olur abi.
    Money talks, Shit walks.

  10. #105
    ERK_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13.Mayıs.2010
    Yaş
    29
    Şehir
    34
    Mesaj
    1,376
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Focal 21v2'nin kutu ölçüleri:

    38,5 X 28 X 8,5 x 30
    yükseklik X genişlik X üst derinlik X alt derinlik

    15 litre gösterdi ölçüm.
    Money talks, Shit walks.

  11. #106

    Üyelik
    20.Ekim.2014
    Yaş
    45
    Şehir
    adana
    Mesaj
    1,228
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ERK_RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi kaliteli ses istiyorum ben, cıstak çalmasına gerek yok.
    evde de Focal sinema sistemim var, onlardan dinliyorum müziği
    Kuleler 2,5 yollu ve 2 yollu surround ile.



    kutu için aşağıdaki linkten kontrolü yapacağım, birazdan ölçüleri alıp:
    Rockford Fosgate

    amfi ayarı için de, ilk etapta yine senden bi ön ayar isteyeceğim.
    whatsapptan gönderirim fotoğrafları ve sen düzeltirsin.
    sonrasında dinleyerek yaparız ince ayarı.

    bu arada cep telefonunu özel mesaj ile atabilirsen iyi olur abi.


    kardeşim özelden yazdım telefonumu istediğin zaman arayabilirsin ama ayar dediğin şey öyle telefonda sağlıklı ve güzel olmaz. ürünleri al ve elinde oskiliskop,rta, test analiz mikrofonu gibi ciddi aletleri olan düzgün bir yere git adam gibi ayar yapsınlar.

    en kral ekipmanlarla eh denilecek montaj ve ayardansa eh denilecek malzemelerle monte edilmiş çok iyi işçilik ve ayar daha iyi sonuç verir bunu götünü başını her yere atan Amerikan V8 500hp araç ile 500hp Audi R8'e benzetebilirsin R8 muhtemelen piste 300hp sınırlı olsa bile tur başına 5sn fark atacaktır

    geyik bir yana gerçekten işçilik ve ayar anahtar olaydır şahsi fikrim


    bir yer var aklımda ama ismini unuttum anasini satım öğleden sonraya arkadaştan öğrenip tavsiyede bulunarak pmden yönlendiririm oraya git derim şahsen.

  12. #107
    ERK_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13.Mayıs.2010
    Yaş
    29
    Şehir
    34
    Mesaj
    1,376
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yarbay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeşim özelden yazdım telefonumu istediğin zaman arayabilirsin ama ayar dediğin şey öyle telefonda sağlıklı ve güzel olmaz. ürünleri al ve elinde oskiliskop,rta, test analiz mikrofonu gibi ciddi aletleri olan düzgün bir yere git adam gibi ayar yapsınlar.

    en kral ekipmanlarla eh denilecek montaj ve ayardansa eh denilecek malzemelerle monte edilmiş çok iyi işçilik ve ayar daha iyi sonuç verir bunu götünü başını her yere atan Amerikan V8 500hp araç ile 500hp Audi R8'e benzetebilirsin R8 muhtemelen piste 300hp sınırlı olsa bile tur başına 5sn fark atacaktır

    geyik bir yana gerçekten işçilik ve ayar anahtar olaydır şahsi fikrim


    bir yer var aklımda ama ismini unuttum anasini satım öğleden sonraya arkadaştan öğrenip tavsiyede bulunarak pmden yönlendiririm oraya git derim şahsen.
    numarayı aldım abi, gün içinde de bir rahatsız ederim seni.
    montajını ben yaptırırım, olmadı ayar için öğrenebilirsen tavsiye ettiğin yere giderim.
    Money talks, Shit walks.

  13. #108

    Üyelik
    20.Ekim.2014
    Yaş
    45
    Şehir
    adana
    Mesaj
    1,228
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ERK_RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    numarayı aldım abi, gün içinde de bir rahatsız ederim seni.
    montajını ben yaptırırım, olmadı ayar için öğrenebilirsen tavsiye ettiğin yere giderim.

    montajıda bahsetiğim yere git derim, az önce belirtiğim gibi montaj ve ayar anahtar olaydır gidersin çok iyi bilinen,imajı iyi isim yapmış bir yere adam kasap çıkar rezil eder bide paranla rezil olursunki son 1-2 senedir çokta duyuyorum böyle hikayeler, geçen çok büyük isim yapmış firmalardan birinden çıkma 9000tllik sistem dinledim muhtemelen 1000tl ile daha iyi sonuç çıkarırdım bana bıraksa hani o derece kasaptı.


    birkaç tüyo:

    1) asla aracın kendi plastik yuvasını kullanma onun yerine daha kalın,yoğun ve emiciliğe sahip mdf gibi malzeme kullan
    2) kullanılacak mdf su ile şişeceği için suya dayanıklı boya ile boya öyle monte ettir
    3) monte edilecek mdfnin kapıya bakan yüzeyine süngerden izolasyon hazırla, mdfye monte edilecek hoparlöründe arkasında yine sünger yapıştır öyle monte ettir.
    4) hoparlörün arkasına yumurta paketi şeklindeki izolasyonlardan al tam arkasına gelecek şekilde 15-20cm boyutunda ama camı kurtaracak kadar kalın olan vede suya dayanıklı olmasına dikkat et,suya dayanıksız olur ise mantar yapar kokar.

    5) kapıyı kartını/plastiğini sökmeden önce aracın kendi kapı klipslerini bul öğren yanına 3-5 tane yedek alki kırılınca yerine koyabil genellikle montaj sırasınca kırılanın yerine koymuyor namusuzlar sonra ses yapmasın.


    açıkcası ben teknolojik ekipmanı olan,deneyimi olan,şımarmamış, bir yandan mdf kesme el beceriside olan çok yer bilmek bir yana tek bu yeri duydum diyebilirim bunu kendim tanımam ama başka arkadaşlar (işi cidden bilen arklar ) hep övgü ile bahsediyor.

    inan onun dışında 1-2 yer daha var ama onlarda uçuk hizmetler veren muhtemelen sadece işçiliğe 1500tl isteycek tok insanlar birde gerisi var pahalı markaları satığı için , ismi olduğu için kendini kaf dağında gören muhtemelen bu işte iş yeri açsam oranın güvenliği yapmayacağım adamlar

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •