(yeni proje 8. sayfada )
arkadaşlar merhaba 2008 yılında sadece spool sesi için başladığımız turbo hikayesinde gün geçtikçe kendimizi geliştirdik ve bu işin sonu olmadığını bir kez daha gördük 2009 yılında dünyada ilk kez kendi motoruna 4 . enjektörlü standalone ecu 'lu turbolu Şahin i yaptık ve yürüttük , şimdide biraz fantezi biraz merak birazda olmamışı başarmak için 1982 model 131 i turboladık beyinde sıkıntılar bobinde arıza elektrik tesisatı kopukları bu motor için olmayan aftermarket malzemelerini yapmak uydurmak kesmek biçmek vs vs bizi baya bi uğraştırsada şimdi yürür vaziyette olması çektiğimiz bütün sıkıntılara ilaç oldu , ben yavaş yavaş anlatıyım
arabanın ilk hali
4 nokta enjektörlü yapmak için krank okuyucusu , iat , su sıcaklık sensoru , tps , gaz kelebeği ,emme manıfoldu , yakıt kütüğü ve muhtelifleri , ateşlemede yenilik (edis ateşleme modülü) , gerekiyor bunların hepsini yaptıkdan sonra harness ve ecu ( namı diyar megasquirt) bağlantıları yapmak ...
..
..
eksoz ve emme aynı yönde oldugu için en büyük sıkıntılardan bir tanesi , bizde tipo mpi emme manıfoldunu biraz kesip kapakla bağlantısını ayarladıkdan sonra tekrar kaynatıp 60mm gaz kelebeği uyarladık
yakıt kütüğü , enjektörler , gaz kelebeği işlemleri bitti sıra geldi bağlantı yapma ve yavaş yavaş motoru dizmeye
motor ve kapak rektefiyeden geldikden sonra 4 ileri olan şanzumanı mirafiori 2.0 tc ile değiştirdik şaft , muhafaza ve marşda yapılan değişiklikler sonucu motor arabaya takıldı
intercooler boruları , radyatör, intercooler, fanlar , yağ soğutucu , krank tekeri , bobin , silindir kapağı , eksoz manıfoldu ,downpipe,eksoz ,elektriksel vs vs işlemler
amortisörler ve frenler zayıf olduğu için frenleri komple revize edip fiat palio sporting fren sistemi takıldı amortisörleri ise ayanlar amortisör ziya usta 131 için el yapımı coilover sistemi ve kule gergisi yaptı
![]()
ve diğer yapılanlar
hyundai starex scoop da kaputa dahil edildi
ve son hali ,
MOTOR:
1600 cc orjınal motor
84mm mahle piston
oem kol
oem yatak
custom silindir kapak
oem conta
custom emme ve eksoz manıfoldu
60mm thorttle
400 cc enjektor
replica benzın regulatoru
2000 i.e benzin tankı ve pompa
ms ecu
edis module
msd bobin ve kabloları
bkr7eıx buji
koyo radyatör
as950 intercooler
2x unıversal fan
custom cai
custom oil cooler
custom oil catch tank
IHI TD04 turbo
76mm down pipe
custom intercooler boruları
YÜRÜYEN :
7,5 - 9 bbs replica
2000 baskı ve bronz balata
abarth şanzuman
kilitli diferansiyel
ayanlar coilover
slx gergi ve denge kolları
ayanlar kule gergisi
palio sporting fren
airmass twin eksoz
İÇ MEKAN :
aem wideband
hks evc 6
hks turbo timer type 0
acs7 egt
auto meter boost gauge
sparco vites topuzu
jsv el freni
abarth direksiyon
VİDEOLAR
Anmelden | Facebook
https://www.facebook.com/photo.php?v=10150326726049650
https://www.facebook.com/photo.php?v=229568547094748
https://www.facebook.com/photo.php?v=10150324145804650
http://www.youtube.com/watch?v=vXhcp...&feature=share
Şaşmaz Oto sanayi sitesinde TÜM OTO çalışanları başta erkan usta ve ekibi olmak üzere , swap center , tork garaj ,proshop tuning , kaynakçı Tarık usta , koç eksoz nevzat usta , ayanlar amortisör ve harun janta emeklerınden ve yardımlarından dolayı teşekkür ederim . MS v3 beyinimizi toplayan arabayı çalıştıran 1 ay hergün gelip giden uğraşan elindeki beyinleri veren Tolga abime ve Tunerim DR.ECU Özgün abiye ayrıca teşekkür ederim umarım yazımı ve arabayı beğenirsiniz bu aşk bitmez diyorum saygılarımla ;
ÇAĞRI SARIKAYA
İSMAİL SUAT ULUOCAK
.
.
.
.
![]()