Bu resimlere baktıkça piskolojim bozuluyor..
Printable View
http://a1208.hizliresim.com/10/7/bkuj2.jpg
http://a1208.hizliresim.com/10/7/bkuk7.jpg
http://a1208.hizliresim.com/10/7/bkul0.jpg
Az önce sag çamurlugu yerine montajladım setler istedigim gibi iptal oldu birazdan sol çamurlugu montajlayıp panjuru takacagım
http://a1208.hizliresim.com/10/7/bkzz4.jpg
http://b1208.hizliresim.com/10/7/bkzzu.jpg
http://b1208.hizliresim.com/10/7/bl001.jpg
Çamurluklar ve panjurun kabası bitti ,tabiki dükkan yine pert, temizlik ister bu şartlar altında çalışamam...
Kolay gelsin keyifle takip ediyorum umarım istediğiniz gibi olur
Kolay gelsin zaman ayırıp ugrasıyorsun allah utandırmasın. bence iyi ilerliyorsun
maşallah cok güzel ilerliyor projeniz :) keyifle takip ediyorum
Büyük emek, sabır ve yetenek isteyen bir iş. Umarım hayal ettiğinizden de güzel olur arabanız. Şu ana kadar iyi gidiyor ama bence asıl güzellik detaylarda gizlidir. Detayları da böyle güzel olursa süper bir iş çıkacaktır ortaya. Mesela ön çamurluktai kordonları yok ettiniz ama kapıdan gelen kordon çamurlukta biraz devam edip yok olmalı. Bir de orijinalindeki gibi dodik olmalı. Bunun gibi ayrıntılar çok önem taşıyor bu işte. Birşeyi merak ettim. Bu şekilde kabasını bitirip direk boyaya mı girişiceksiniz yoksa tamamı bittikten sonra komple kalıp alıp macunsuz temiz bir şekilde yeniden montajını mı yapıcaksınız?
Şimdi baktım da Eleanora bir ayrıntı daha dikkatimi çekti. Fotoğrafta dikkat ederseniz çamurluğun üstündeki çıkıntı farların olduğu kısımda bitip ordan sonrası düz devam ediyor ve farların etrafı en az far kadar yuvarlak. Sizin çamurlukta da o çıkıntı var ama sona kadar gidiyor. Fiberden yapmışken bu detayı da atlamayın derim. Umarım söylediklerimi ukalalık olarak algılamazsınız. İnsan bir işi yaparken bazen gözünün önündekini göremeyebiliyor. Dışardan bir göz daha iyi gözlem yapabiliyor. Kendi işimde de hep dışardan birine kontrol ettirirm mesela.
Sabrınıza hayran kaldım, kolay gelsin. Allah(c.c) utandırmasın.
Rc araçların üzerindeki oynamalar bile bu kadar olumlu gitmiyor :) maşallah güzel cesaret tebrik ederim, ayrıca güzel olacağa da benziyor ;)
Bu sartlar altinda calisamam:D titiz psikopat usta terimi:p
Allah kolaylık versin, takipteyim
walla olacak gibi ,ALLAH yardımcınız olsun...
çok güzel ilerliyor bence sonucunu çok merak ediyorum kolay gelsin allah yardımcınız olsun
ALLAH izin verirse aracın heryeri bitecek camı takılacak arka stopları takılacak vs..daha sonra bunlar sökülüp boyacıya gidilecek boyacıya arabayı bırakırken yanına bide 200- 300 kg macun 150-200 adet zımpara koyacagım hammadeden kaçmasın ,tüm iş boyacıda bitecek burada boyacıya çok büyük bir emek düşüyor dalgasız düzgün bir yüzey yapması lazım, setleri ayarlıyacak bana cam gibi temiz bir yüzey verecek , bende arabanın tüm dış yüzeyinden kalıp alacagım ,gerçek kalıp hammaddeleri var kalıpları onlarla alacagım ,fiberglassın 30 gün donma süreci var bu prosedürü çogu fiberglascı bilir fakat uymazlar ,yani kalıp bittigi günden itibaren 1 ay bekleyecegiz, bekledik cam gibi hatasız kalıplar elimizde,kalıpların içine karbonfiber dökülülecek karbonfiber hem çok saglam hemde çok hafif olur 1 ayda dökülen işin tam kemikleşme süresini bekliycez, bu arada kalıplarımızda çıktıgına göre ,üzerinde 200-300 kg macun 50kg civarı fiberglas ve modellemede kullandıgımız çeşitli metaryelleri emekli edip arabanın üstünden çıkaracagız parçalayıp imha edecegiz (modeli öylece çöpe atarsak herhangi bir fiberci gelir benim aylarca ugraştıgım modeli bir gecede kopyalar bende sıkıntıya girerim ) neyse 1 ay geçti kalıplarımızın içinden hem hafif hem zırh gibi saglam parçalarımızı çıkardık araca montajladık sonra boyacıya gidilecek bu sefer boyacıya çok bir emek düşmeyecek daha önce harcadıgı emegin macunsuz haliyle devam edecek ve güzel bir işçilikle son noktayı koyup boyayacak.Dış görünüşün kafamda kurguladıgım senaryo böyle, daha motor yürüyen ve iç dizayn var onları düşünmedim ama donma süreleri boyunca 2 ay olacak o sırada bol bol düşünürüm diye düşünüp dış görünüşe odaklandım, tabi bunlar benim düşüncelerim hayat yine bildigini okur , belki işler istedigim gibi gitmeyecek belki sayılı nefesimiz yetmeyecek onuda yüce rabbim bilir...
Arkadaşlar bu arada hepinize yorumlarınızdan dolayı teker teker teşekkür ederim,yorumlarınız benim için çok degerli beni bu yolda yanlız bırakmadıgınız için çok sagolun...
Sabir ve ozenle yapildiktan sonra on derece kaliteli bi is cikicak inaniyoruz, ve zaman gecsin su araba bitsinde gorelim diye sabirsizlaniyoruz:) Allah yolunu acik etsin usta:)
Kolay gelsin keyifle takip ediyorum ins istediğiniz gibi olur
ustam çırağın yoksa gelelim tükkanı temizlemeye :) sen arabayla uğraşş :D
İnşallah emeğinizin karşılığını alırsınız çok güzel ilerliyor kolay gelsin
Çoğu fiberci anlattığınız gibi yapmadığı için dalgalı, pürüzlü, 2 gün sonra çatlayan patlayan işler yapıyorlar. Bana göre çok güzel bir araç çıkacak ortaya inşallah.
Abi, senin inancına duyduğumuz saygıyı en kolay şöyle açıklayabilirim. Bu forumda, herhangi birisi Taunus'dan Mustang yapacağım dediği vakit dalga geçerlerdi. Kimse inkar etmesin. Fakat genel olarak bakıyorum şu an, herkes destekçin konumunda. Bende senin yazdıklarını dikkatlice okudum ve bu eylemi, ilk mesajında yazdığın gibi "egolarımı tatmin ederim" diyip yaptığın için takdir ettim. -Ki sen bir fiber ustasıymışsın. Allah'ın izniyle ve yeteneğinle olmicak iş değil. Kolay gelsin.
İşinize karışmak gibi olmasın, sadece öneri amaçlı yazıyorum:
Karbonfiber gibi pahalı bir malzemeyi panellerde(çamurluk, kaput yani dış kaporta dediğimiz bölümlerde) kullanmak gereksiz ve israf olur. Ayrıca karbonfiber ve polyester birbirine uyumlu malzemeler de değil(matris elyaf uyumsuzluğu diye geçer).
Karbonfiber kumaşı yerine camfiber kumaşı kullanmanız hem aynı işi görüp(kaportada) hem de çok çok daha ucuza maletmenizi sağlar.
bence çok güzel olucak ve süper gidiyo ustam ellerine sağlık panjur ve parlarda orjinal olma ihtimali olursa süper olur
Allah kolaylık versin emek büyük ortaya iyi birşeyler elbet çıkacaktır :icon_tup:
Karbon fiberlerin yoğunluğunun düşük olmasına rağmen çekme dayanımı ve elastisite modülü çok yüksektir. Bu da spesifik dayanımının çok yüksek olduğu anlamına gelir. Karbon fiberler 1500 ºC’ye kadar mekanik özelliklerini koruyabilirler. Gelişen teknolojiyle beraber üzerinde en çok ar-ge yapılan fiberlerden biri konumuna gelmiştir.
Karbon fiber veya karbon elyaf, Arapça dilinden gelme olan, teknoloji ürünü olan ipliksi türü bir maddedir. Ana bileşimleri Karbonlaşmış akrilik elyaftır (Orlon), katran ve naylondur. Karbon fiberin yapısı, çelikten 4,5 kat daha hafif olmasına rağmen 3 kat daha dayanıklıdır. Karbon fiber, naylon gibi esnek ve orlon gibi de orta derecede dayanıklı değildir. Daha sert ve çok daha dayanıklıdır.
Karbon fiber üretimi için birçok dünya kuruluşu rekabet içerisindedir. Karbon fiber, geleceğin teknolojisi olarak görülüyor. Şimdilik uzay araçlarında, uçaklarda, gemilerde, motorlarda, çok dayanıklı olması gereken diğer yüzeylerde vs. kullanılıyor ama gelecekte kullanım alanı çok daha genişleyeceği düşünülüyor. Bu nedenle karbon fiber üreten kuruluşlar, karbon fiberin nasıl yapıldığını tam olarak açıklamıyor.
Son 2 saattir [ Ayrıca karbonfiber ve polyester birbirine uyumlu malzemeler de değil(matris elyaf uyumsuzluğu diye geçer).] bu sözlere istinaden araştırma yapıyorum ve buldugum 3 kaynaktan çıkan sonuçlar yukardaki gibi bir uyumsuzluk olsa uçaklarda kullanılmazdı ,tamam dogru biraz pahalı ama istedigim hafiflik ve dayanıklılıkta dünya üzerinde başka bir materyal yok,camfiber kumaşı dediginiz malzemeyide kullandım diger cam elyafdan çok saglam ama karbonfiberdende çok çook zayıf, israf olarak görmemek lazım ,sonuçta bu bir araç komple dışı karbon takviyeli olmasının zararından çok kaza anında yararı olur, ve bizim türk yapımı eleanorun digerlerinden bir farkı olur ,yinede düşündügün için teşekkür ederim...
http://www.aeroform.com/ProductImage...lete-front.jpg
Bunu görünce aklıma bişey geldi söylemeden edemedim. En son kalıbı bu şekilde tek parça alıp kaputu Corvette gibi ön taraf komple açılıcak şekilde yapabilirsiniz. Uygulamada zorluğu nedir bilmem ama araba daha da marjinal olur böyle.
http://f1208.hizliresim.com/10/9/bnkzn.jpg
Yok ben bu resimden refarans alarak burun kalıbını 5 parça olarak almayı düşünüyorum , orjinale yapabildigimiz kadar sadık kalacagız, birde öyle tek parça vizede kaputu açtıgınızı düşünsenize vizeden geçecek araç bu yüzden bile kalabilir.
Vizeyi hiç düşünmemiştim ben açıkçası. Bakın üstteki fotoda da daha önceden söylediğim şey bariz belli. Çamurluğun üstündeki çıkıntı farlara gelmeden yok oluyor ve farların etrafı yuvarlak. O detayı atlamayın derim.
hayranlıkla takipteyim
İns emeklerinizin karsiligini alirsiniz,takipteyim gayet guzel ilerliyor masallah
Usta helal olsun..İşin rast gelsin..
hadi mustafa güvenıyoruz sana bu isi yaparsın sen gaz vermek gıbı deyıl
Ön tampona başladım bitince resimleri paylaşırım...
Arkadaşlar eleanorun ayagındaki jantları türkiyeden alabilecegimiz bir yer yokmu, yada ona çok benzeyen jantlarda olur..
Eleanor'un jantları Edelbrock. Türkiye'ye büyük ihtimalle siparişle getirenler var. Yalnız o jantlar çok büyük olur Taunusta bence. Özellikle genişlik olarak çok fazla bi jant.
Hocam iyi gidiyorsunuz vala elinize sağlık daha dün gece bir kez daha 60 sn.yi izledikten sonra böyle görmek iyi geldi :) en azından filmin en sonunda ki camsız boyasız halinden daha iyi duruyor...
Allah utandırmasın, bitmiş halini sabırsızlıkla bekliyorum.