bişey merak ettim bu araç k-jetronic degil mi nasıl chip yapıldı acaba yoksa dagıtıcı ile mi oynadınız ?
Printable View
bişey merak ettim bu araç k-jetronic degil mi nasıl chip yapıldı acaba yoksa dagıtıcı ile mi oynadınız ?
Aracın ateşlemesi ile ilgili planlarımız var,eğer onu halledersek arabaya daha çok hakim olacağız bütün herşeyi elle PC ortamında
ayarlayacağız.
Kaan ım doğru diyorsun bir fırsat yaratalım görüşelim,hoşgeldin tekrardan aramıza,
İngiltere de aracı genellikle standart şekilde tutuyorlar,onlar pek body e yüklenmiyor.Bizim aracın ön yerleşimi biraz farklı yukardaki araç stage II bir araç ama bizim baz aldığımız stage 6 larda bir araç 300 HP lerde bizim araçtaki sıralama önden arkaya intercooler-çift fan-radyatör biz fanı hem emişte hemde üflemede çift taraflı kullanmayı düşündük.Ayrıca İntercooler ı direk dış ortama bıraktık ki önüne sğutma açısından bir engel olmasını istemedik.
Bizde intercooler da fanın önünde yer alıyor
http://img183.imageshack.us/img183/7...9resizewc3.jpg
http://img205.imageshack.us/img205/6524/7resizepc3.jpg
O gördüğünüz araç bizim değil o araç 1.4 XR3i yanyana gelince inan çok fark var...
Araç k-jetronic değil ke-jetronic. Araç tamamen çift beyin kontrollüdür. Bir Bosch'un benzin kontrolu sağlayan bir de ateşleme ve motorun korunmasına yönelik işlevlerin sağlandığı beyin kontrolü altındadır. Şimdiki amacımız ise aracın tamamen programlanabilir beyne sahip olması ve mekanik enjektörlerden kurtularak EFI sisteme sahip olmasıdır.
Arkadaşlar genelde aracımla ilgili olarak ön tampon sorusu gelmiş. Bu araç her şeyden önce performans amaçlı olarak hazırlanmaya çalışıldı. O yüzden de araç genelde kendi orijinal parçları korunurak sadece performansa yönelik değişiklikler yapıldı. İl kurban olarak ön tampon intercooler için öle bir değişikliğe uğradı. ÖmerRS in gösterdiği tarzda bir şey de olabilirdi belki ama genelde hava olarak İzmire oranla düşük sıcaklıklara sahip ingilterede uygulanan bir sistemin burada aynı başarıyı gösteremeyeceğini düşündük. Ford motorları sıcağı ve hararete bayılıyor bu konuda çok sorunlar çıkarabiliyorlar.
Bunu yaparken 2 . düşüncemiz ise aracın XR3i olmadığını göstermekti. RST diye bir modelin varlığını herkese elimizden geldiğince göstermekti. Bunu da göstermek için ya turboyu dışarı çıkaracaktık:p ya intercooleri biz intercooleri tercih ettik..
Yorrumlarınız için teşekkür ederim....
kazasız belasız..gzl olmuş
sanki bi yerlerden çıkartacam bu aracı ya du bklm :D
Erkan&Gürkan kardeşler gene ReSeT'liyeceksiniz ortalığı ;)
maşallah, kazasız belasız abi, çok uğraştınız ama deydi doğrusu, sorunsuz binersiniz inş.. :icon_tup:
Yorumlar ve iyi dilekleriniz için sağolun arkadaşlar...
Abime katılıyorum... ;)
hayırlısıyla bi tamamlayında yollarda görelim artık abi..:)
Gürkan ın pek çıkarmaya niyeti yok kafayı ateşleme ile bozdu bitirip çıkaracam diyor :)
son resimleriyle tam olmuş kazasız belasız kullan bunun laciverti var RSTURBO BEYKOZda ercan ustada bu aralar toplanıyor araç bitimindem paylaşımda bulunurum
Karakterli ve Kıymetli bir otomobil... ii çalışmalar
-Maşallah inşallah videolarınıda izleriz yakın tarihlerde kazasız belasız ..
güzel araba bende de 1.3 vardı güzel günlerde bin kırmadan :)
yürüyende competition malzemeler kullanmadıysanız fazla yüklemenizi tavsiye etmem ;)
Arkadaşlar yorumlar için teşekkür ederim,youtube da birkaç videosu var "rstmania" diye aratırsanız bulabilirsiniz.Sanırım haziran dan sonra da diğer videolara yer verebiliriz.
Araç üzerinde yapılan işlemler şu anki stage III 16-17 psi için yeterli bundan sonrası için aracın performansını manuel olarak pc ortamında yönetmeyi düşünüyoruz bu şekilde olursa araca nabza göre şerbet vereceğiz bu da kısa sürelerde araca zarar vermeden limitlerde kullanacağız demek olcak.Bu son işlem bizi biraz olsun nefes aldırır diye ümit ediyoruz.
Hatta ben 2 tanesinin videolarının linkini koyayım ;
http://www.youtube.com/watch?v=lrpa32vtl9c
http://www.youtube.com/watch?v=2aJxedj1ENg
-------------------------------