Tipine hastayım maşallah :)
Printable View
Tipine hastayım maşallah :)
İlk hali de çok güzelmiş be :love:
temiz bir del sol, haddinden fazla arıza detaycı sahibi, e işide bilince sonuç bu oluyor demekki :D Kocaman maaşallah kanka Allah nazarlardan saklasın... Bakalım daha neler göreceğiz :)
maşallah kazasız belasız çok emek vermişsiniz
maşallahh.. emek çok fazla
Maşallah çok güzelmiş ya (:
http://imagizer.imageshack.us/a/img534/2905/w36g.jpg
aracı aldığımdan beri motor içini sadece elim girdiği kadar silebilmiştim detaylı temizleme hep aklımdaydı alttan üstten komple yıkama kararı verdim işe koyuldum...
ilk olarak altan yıkayıp sonra üstten yıkama kararı verdim...
http://imagizer.imageshack.us/a/img547/9317/dila.jpg
motoru alt taraftan üç kez temizleyici sıkıp yıkadım...
motor içinde çok yağ sızıntıları var bunlarıda çüzeceğim ilerleyen günlerde çok can sıkıcı
bugünde üstten görünen yerleri sildim ama üstten yıkama şart elimin girmediği yerler çok...
http://imagizer.imageshack.us/a/img546/2623/fmm3.jpg
http://imageshack.us/a/img844/6991/31yk.jpg
http://imageshack.us/a/img33/4688/49xw.jpg
http://imageshack.us/a/img837/8804/r9ze.jpg
dün sildiğim halde motor içi hala temiz değil o yüzden bu sefer elimin rahatça heryere uzanabilmesi için bazı yerleri söktüm söktükçe alttan daha pis bir görüntü çıktı iyiki sökmüşüm :)
http://img694.imageshack.us/img694/9356/72mh.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img707/7400/2hc2.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img832/2314/crq8.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img191/1206/8nxi.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img694/6802/6hqu.jpg
vtec selenoid contalarından sızan yağ kartere kadar iniyor...
http://imagizer.imageshack.us/a/img22/1825/x6ka.jpg
gerekli yerleri maskeledim suyun direk temas etmesini istemeğim yerleri poşetleyip bantladım...
http://imageshack.us/a/img10/1209/upgq.jpg
şimdide temizleyiciyi sıkıp fırça sünger ve yerine göre bezle iyice ovaladım sonra bol su ile duruladım.
http://imageshack.us/a/img713/2144/7voa.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img802/5476/0du9.jpg
http://imageshack.us/a/img69/4081/78jr.jpg
ilk durulamadan sonra ortaya güzel görüntüler çıkmaya başladı bazı hidrolik borularu siyah renk görünüyordu işlem bittikten sonra gördümki aslında beyazmış :)
http://imagizer.imageshack.us/a/img812/7691/qgzn.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img189/174/36rn.jpg
akü alt ayağıda altında su birike birike ufaktan pas yapmış oda hiç hoş bir görüntü yapmıyordu hazır sökmüşken onu siyah renge çevirdim motor içinde daha hoş ve temiz duruyor artık...
http://imagizer.imageshack.us/a/img842/182/elgm.jpg
aynı şekilde şase gerisininde boyası artık eskimişti onuda yenilemek lazımdı onu aradan çıkarttım
http://imagizer.imageshack.us/a/img442/972/ks7o.jpg
kaput ile ön cam arasındaki lastiği tutan segmanlarda sakız gibi olmuşlar nasıl söküldüyse daha önceden hepsi nerdeyse bu haldelerdi onlarıda sıfırladım
http://imagizer.imageshack.us/a/img837/665/yopz.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img7/8055/szg8.jpg
buda ilk ve son hali
http://imagizer.imageshack.us/a/img196/4389/stqe.jpg
şimdi sıra motor bakımını yapmaya geldi :)
ilk işimiz motor kompresyonunu ölçmek olucak ona göre bir yol izliyeceğim motor içine girip girmeme kararı vericem...
maşşallah güzel çalışma
kocaman maşallah
konu crx olunca çok ilgimi çekti baştan sona okudum
haddinden fazla detaycı birisinden başkası bu aracı bu hale getirmesi mümkün degil çünkü bazı şeyler vardır ki istesende para ile bile yaptıramassın çünkü kimse ugraşmak istemez durum böle olunca iş biraz kırık olmaya kalıyo benim gibi :D
ben külbütör kapak rengini çok begendim boya kodunu ve boya markasını vermende bi sakınca yoksa bende aynı renk yapmak istiyorum
İlkerciğim, yine yapmışsın yapacağını. Ellerine sağlık.
Bir dahaki akü değişiminde Yuasa al. Kaput altına çok yakışıyor.
Bir de külbütör kapağında buji kablolarını örten bir kapak koysan, daha iyi olur kanımca.
aynen dediğin gibi abi dışarda para veripte kendi elimden gelmeyen işler yaptırıp memnun kalmadığım çok oldu orneğin egzozcu gibi... o yüzden elimden gelen işleri hep kendim halletmeye çalışıyorum ve keyif alıyorum zaten :)
külbütor kapağının renk kodu yokya gürsel abi ben bu rengi karışım yaptırarak çıkarttırdım renk kodu istedim buna kod veremem dedi boyacı keşke iki kutu yaptırsaydım sonradan bende pişman oldum marka standox ama...
abicim sağolasın önceki aküm yuasaydı vtec2 dede hep yuasa kullandım hiç uzun ömürlü olmadı benim aldığım yuasalar bıktım valla sürekli sarj etmekten bu aküye geçtim maşallah birkere bitmedi şarj ettirmedim hemen vtec2 yede çelik aldım kafam rahat renk olarak bende gri olduğu için sevmiyorum o konuda hem fikiriz
o buji kapağını bilerek takmıyorum daha güzel durduğunu düşünüyorum yoksa duruyor garajda şuanda motor içi biraz daha hareketlendi belki fikrin değişebilir resimleri ekleyeceğim yakında
Gercekden bravo emegınıze saglık . Konuyu duzenlemenızde cok ıyı olmus hıc sıkılmadan butun yapılanlara baktım . Kazasız belasız bınmenız dılegıyle ıyı gunler
Allah Allah, bak bunu bilmiyordum.
Ben del Sol'a Yuasa almıştım, sıkıntısız şekilde bir yıl kullanmıştım. Sattıktan sonra iki yıl oldu, hala aynı akü kullanılıyor bildiğim kadarıyla.
Belki akünün dışına bir koruyucu malzeme konulabilir. Gri gri epey sırıtıyor.
Buji kapağı için de farklı bir şey düşünebilirsin. Renkli alüminyum kapaklar satılıyor ebay'de. Sigorta kapağı ve radyatör kapağının üstüne de uyumlu parçalarla birlikte uyumlu parçaları da oluyor. Yok istemem diyorsan, sen bilirsin tabii.
Neticede del Sol bu. Duruşu, karizması yeter. :cool:
GerÇekten elİnİze emeĞİnİze saĞlik .
AraÇ Çok baŞarili dİĞer delsol lardan Çok farkli maŞallah. Kazasiz belasiz
kompresyon testimizide yaptık yürürde sağlıklı olduğunu hissetiğimiz motorun beklediğimizdende daha sağlıklı çıktığını görünce motor içini stock bırakarak yola devam etmeye karar verdim...
http://imagizer.imageshack.us/a/img27/6713/jvf2.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img194/1606/e4vl.jpg
devir daim pompam ara sıra su kaçırmaya başladığı için onu değiştirirken yağ pompasınıda ITR yağ pompasıyla değiştirmeye karar verdim hazır sökülmüşken bütün kayışlar ve kasnaklarda değişti...
- ITR Yamada yağ pompası
- ITR Devir daim pompası
- Triger seti
- V kayışları değişti...
http://imagizer.imageshack.us/a/img259/4932/3ybj.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img266/8043/odao.jpg
radyator hortumlarınında işi bitmişti onlarıda samco setle değiştirdim...
http://imagizer.imageshack.us/a/img90/3927/8hf.jpg
yağ kaçakları vardı onun içinde ;
- Oem vtec selenoid contalarını alt üst
- Oem karter contası
- Oem külbütor kapak contası ve buji contası
değiştirdim artık motor içinde zerre kadar bile yap yok allaha şükür...
subab avans ayarı yapıldı...
klima radyatorünü ve komp. söktüm motor içinde yer açıldı headersa yer kaldı...
http://imagizer.imageshack.us/a/img812/3820/k3o0.jpg
eskiyen ve birisi tamirli olan buji kablolarım ateşlemede sorun yapmaya başlamıştı bunlarıda standartıyla yenilemek yerine daha kaliteli ateşlemeye faydası olabilecek bir kabloyla değiştirmek istedim
Accel thundersport 300+ kablo aldım
NGK Iridium buji'lerlede yeniledik bujilerimizi...
arasıra tapa gazda tekleme yapıyordu o sorunda çözüldü...
http://imagizer.imageshack.us/a/img9...0220120237.jpg
headersımıda hep istediğim megan racing 2,25 inç 4-1 ile değiştirdim
bu karar ile hem görsel hem kulağa hitap eden hemde arabanın yürürüne çok iyi değişiklikler olduğunu düşünüyorum :)
http://imagizer.imageshack.us/a/img689/9175/gxzt.jpg
sırada motor içi ufak tefek değişiklikler ve egzoz var...
Çok güzel olmuş gerçekteden elinize sağlık, Maşallah.