Maşallah.. Allah kazasız belasız binmek nasip etsin
Hondanın bu versiyonlarını neden getirmezler tr ye anlamıyorum
Printable View
Maşallah.. Allah kazasız belasız binmek nasip etsin
Hondanın bu versiyonlarını neden getirmezler tr ye anlamıyorum
MasAllah kanka hayirli olsun.
Cok begendim.
İlk 500 km izlenimim,
Araç günlük kullanım olarak son derece konforlu, hatchback type-rlara göre ağırlık merkezinin daha iyi olması, arka süspansiyonun bağımsız olması, kilit diff standart olması aracı hem iyi yol tutan hemde konforlu bir araç haline getirmiş. Bugüne kadar kullandığım en iyi yol tutan fwd honda diyebilirim kesinlikle.
Yakıtı fena değil ama turbo type-r ım daha az yakıyordu (şaka değil). Yarım depo ile 180 km yapabildim şehir içi kullanım. Sanırım ecu filtre kat vs. herşeyin stock olmasının etkisi var. Yakın zamanda o2 sensörlerini yenilerim belki bununla alakası vardır.
Yedek parçası k20a2 ye göre daha ucuz burada, nedenini bilmiyorum bazı parçaları gerçekten çok ucuz. Örnek vermek gerekirse OEM honda o2 sensörü $110, biz ep3 type-r a bosch marka olanını amerika fiyatını o paralara bulamıyorduk :)
Teşekkür ederim abicim, bu daha başlangıç. Yolumuz uzun. Kendine dikkat et :)
Evet türkiyedeki typerlara oldukça benzer motoru var. Emme manifoldu, kapağı, egzantrik yapısı k serisi motorların içinde (jdm k20a hariç) en potansiyeli olan motor.
Hazır ESP yokken keşke elektronik gaz kelebeği de koymasalardı çok daha iyi olurdu.
FN2 ler k20z4, daha benzer a2 ye göre. Fakat ondada ufak tefek farklılıklar var.
Teşekkürler
Teşekkür ederim :)
Teşekkür ederim :)
FD kasanın nin far ve stopları çok daha güzel (zaten tek fark far-stop ve tamponlar) ama yine de bu kasa ve k20 motor kombinasyonunu bulabilmek güzel oldu.
Teşekkür ederim Ömercim, beğenmene sevindim :)
Hayirli olsun gule gule kullanin
yaptın yine yapıcağını hondacılığını ordada konuşturdun duramadın 2 dk :D
Lan olm ilk arabayı bildiğin araba alacan :D Bunu almasaydım sorun çıkartması en az ihtimal olan Camry alacaktım.
Ha bu kasada k20, heleki sıfır gibi görünce tutamadım kendimi o bi gerçek :)
Hayırlı ugurlu olsun :)
Hayırlı olsun Dogu, güle güle kullan. Çok güzel şansın var bundan sorna kesinlikle awd bişiler kullan oralarda :)
UO başlarsanda haber et :D :D
kanka konuyu yeni gördüm maşallah oğlum:D araba mermi:D karda kalırsan bir sti çeker sıkıntı olmaz:D:D
Doucum hayırlı olsun, o kadar is350 aldırmaya çalıştım sana ama buna kısmetmiş demek ki :) Ama yalan yok içime doğmuştu :D
keşke tr de de olsa şu SI lardan ama işte...
Teşekkür ederim :)
Teşekkür ederim alpcim,
Bundan sonraki hedefim bunun yanına sıfır sti almak, 2 sene içerisinde inşallah yeni kasası çıktığında. :)
UO ya bu sıralar başlayabiliriz arkadaş server açıyor, haber veririm. :D :D
Kanka kilit var sikinti yok alayına isyan kar lastiklerimi de taktım bekliyorum yağsın diye :D
Teşekkür ederim yavrum :)
Valla ben pek düşünmüyordum görmeden önce. En azından kafamdaki fwd honda alma sırası en gerilerdeydi.
Lexus'un hastasıyız hakikaten farklıymış, bmw falan *** yesin :D Ama benim bütçemdeki lexuslar 100-150+ km lerde olduğu için camry lere bakmayı tercih etmiştim
maaşallah kazasız belasız
Teşekkür ederim
Ufak bir güncel olsun, proje başlığı açacak halimiz yok stock arabaya buradan devam edeyim. :)
Aracım şu an 89.500 km de, günlük biniyorum. Servis kayıtlarında daha önce hiç subap ayarı yapılmamış. Bakım periyodunda subap ayarı kilometre bazlı değil, subap sesine göre (eğer gerçekten fazlaysa) ayar yapın diye belirtilmiş.
DIY subap ayarı, $360 istedikleri için arkama bakmadan uzaklaşıp, inat ettim kendim yaptım.
Toplam 5 saat sürdü, ilk kez olduğu için 3-4 kez kontrol ettim her silindiri. Tabi sürecin uzamasında cam plastiği ve demirini de sökme zorunluluğu da var ne yazık ki, ep3 typer kadar kolay değilmiş. Neyseki sağ tekerleği söküp krank kasnağından motoru döndürmeme gerek kalmadı, aynı işlemi alternatör üzerinden gerçekleştirebildim, bu süreyi çok ciddi miktarda kısalttı. +++Neyseki bir subaru değil, motor indirmeden de yapılıyor :)
Metrik sentil bulmak en büyük problemdi, burada herkez inch e göre ayar yaptığı için benim açımdan yeterince hassas değil. Bu sebepten kendim detaylı (0.02mm-1.00mm arası) sentil aldım yurtdışından.
http://i41.tinypic.com/ru63yv.jpg
http://i42.tinypic.com/29m5fky.jpg
Gözümü korkutmuyordu desem yalan söylemiş olurum, fakat marş bastıktan sonra herşeyin yolunda olması ve sesin azalması güvenimi arttırdı. Başlangıç bu şekilde, bakalım ileride nolacak.
Hayırlı olsun Doğu.
Keşke oralardayken daha fantazi bir şey alsaydın ama bende senin gibi 4 kapı tercih etmiştim.
Güle güle kullan
Teşekkür ederim :)
Çok fantazi peşinde değilim açıkçası, sadece yeni sti'yı bekliyorum. Bu günlük arabam olarak kalmaya devam edecek bir aksilik olmassa.
Tabi zaman ne gösterir bilinmez.. :)
Arabamı alalı 1 sene olmuş, toplamda 16.000 kilometre yol yapmışım. Şu anda 103 bin kilometrede. Ufak bir güncelleme yapalım. Sonra arabayı satınca hatıra niyetine okuyorum bazen, iyi de oluyor :)
Bazen soran arkadaşlar oluyor, araç Si olunca 160 hplik sananlar var. Türkiyede ki FN2 typerda bulunan motorun çok benzeri, yine 200 hp. Hatta egzantrik, kapak ve emme manifoldu daha verimli ve kilitli diferansiyel var. Sadece Si nin orjinal gaz kelebeği typerlara göre daha ufak, onuda değiştirdim zaten.
Bugüne kadar yaptıklarım
- Buji ve subap ayarını daha önceden zaten yapmıştım, önceki sayfalarda mevcut.
- Emme(vtc) kasnağı, triger zinciri, zincir gergisi ve zincir guide ları değişti. VTC kasnağı Z3 lerde kronik problem ve ilk çalıştırmada gürültü yapabiliyor. Değiştirmessen de zinciri uzatıyor. Bir kerede hepsini değiştirdim, kurtuldum.
- Flashpro, RRC gaz kelebeği ve cold air intake taktım. Flashpro almayı düşünmüyordum ilk başta, fakat 3.5 inç CAI alınca Flashpro'da almak farz oldu araba mafla çalıştığı için. Aslında iyide oldu, MAF tan MAP a geçiş yapmış oldum. Dip gaz ayarı kısa sürsede, partial throttle ayarı biraz vakit aldı, birde üzerine burada iklim +35 dereceden -20 ye kadar değiştiği için ayrı ayrı zamanlarda kontrol etmem gerekti.
Kış geldi, ayarını kontrol ettim. IAT ye dikkat 12F = -12 derece yaklaşık :D
http://i57.tinypic.com/28utj4z.png
Filtrenin motor içi fotoğrafını çekmeye fırsatım olmadı, fakat kutudan çıkmış hali bu. Aküyü şasinin yanına aşağıya doğru almanız gerekiyor filtreyi kullanabilmek için, neyse ki akünün oturacağı metal parçayı kitin yanında gönderiyorlar.
http://d5otzd52uv6zz.cloudfront.net/...a311e1-800.jpg
Gaz kelebeğinin direk kıyaslama fotoğrafını da şu şekilde gösterebilirim, ben çekmedim ama çap farkı tam olarak bu. Stock egzozlu arabaya buyuk gaz kelebegi şart mıydı? Kesinlikle hayır. Fakat hazır Flashpro almışken bunu da 100 dolara sıfırını alınca pek düşünmedim.
http://i1187.photobucket.com/albums/...2-10160044.jpg
Bundan sonra yapacaklarım
- Test pipe aldım. Tabi yanında o2 sensörünüde değiştireceğim. Takmak için baharı bekliyorum. Taktıktan sonra tekrardan ayarı bi kontrol etmek lazım.
- Hem pist hemde günlük kullanım için balata ve disk aldım. En zor karar verdiğim şeylerden biri bu oldu, ortasını bulmak oldukça zor.
- Süspansiyonu değiştireceğim, henüz almadım. Neuspeed sport yaylar, Koni turuncu ön amortisör, koni sarı arka amortisör, ve progress 22mm arka viraj demiri hem pist için hemde günlük kullanım için optimum kombinasyon olarak seçtim. Buna da karar vermek zor oldu, süspansiyon konusunda kağıt üzerindeki verilere göre karar vermek %100 doğru sonucu getirmeyebiliyor. Fakat Civic Si lar için benim yerime önceden araştırmış birilerinden yardım almam kararımda etkili oldu. Alçalıp alçalmaması umrumda bile değil, hatta aynı yükseklikte kalsa daha bile iyi benim için. Kar küremek istemiyorum :D
- Orjinal debriyajını aldım. Amazonda 100 dolara bulunca tutamadım kendimi. Şu anda debriyajın durumu iyi, fakat 100 bini geçti sonuçta kenarda dursun.
Şimdilik bu kadar
http://i61.tinypic.com/apcy9y.jpg
Ufak bir video çektim, son olarak onuda paylaşayım. Katalitik konvertör henüz üzerinde aracın, komple standart egzoz.
Merhabalar;
bende amerika ya tasındım 4 gun once texas houston a ne arac alsam dıye dusunuyorum butcem 3500, hem 25, 30 mpg arası yakıtı olsun hemde sık olsun ıstıyorum sızın onerınız ne olurdu acaba....
aracınızda cok guzel duruyo komple egzoz dan sonra hırıltısı daha guzel olur :D
kazasız belası kullanmanız dılegıyle
Guzel olmus masallah, ugrasmaya devam...
Çok teşekkürler. Sona doğru yaklaştık artık, bi süspansiyon sistemini elden geçirdikten sonra tamamdır. Fakat piste ilk çıktığımda süspansiyonun stock olmasını özellikle istiyorum ki gelişmeleri görebileyim.
Dipnot: Bu kıtaya gelince elim tornavida tutar oldu, DIYman oldum bi anda işçilik fiyatlarını duyunca. Türkiye'de iken elim tornavida tutmaz düşüverirdi. Sadece arabayı değil, kendimi de geliştirdim sanırım :D
Teşekkürler
Hani 3500 e bulabilseniz önerebilirim bu arabadan aslında, fakat yine bi 6-7000 usd ve üzeridir fiyat olarak Si lar. İstediğiniz paraya bulabilirseniz öneririm ama kesinlikle, fwd ler arasında gayet sürüşü zevkli bir araba. Direksiyon hissiyatı konusunda kullandığım en iyi Honda, s2000 dahil, belki LSD nin etkisi vardır.
Yakıt olarak iyi, flashprodan sonra baya fark etti. 600+ yapıyorum yazın karma kullanımda. Fakat 6. vitesi zaten type-rlara göre uzun olduğu için uzun yolda ekonomik diyebilirim.
Egzoz aman almayayım :) Belki tuz vs. etkenlerden ötürü çürürse free flow olmayan Invidia Q300 falan olabilir, ama modifiye değil revizyon amaçlı olur.
3500 e bundan yok ama ep serisinden var 1 adet, belki o olabilir.
600 üstü dediğiniz km veya mil mi ?
Kilometre hocam, 600 mil yapmak için hybrid falan almak lazım :)
EP lerde fena değil. Fakat 160 hp ve 5 ileri şanzımanlı olduğu için Honda camiası tarafından her zaman üvey evlat olarak görülmüştür Amerika kıtasında.
hmm iimis 600 km
ona dikkat etmemistim o zaman almaya gerek yok zaten k20 olunca oda 6 ileri diye düsündüm
Uzun yolda 750 leri yakalar ama kilometre, ben genelde tatlı-sert kullanımla 600 ü geçiyorum yazın. Özellikle flashprodan sonra MAF tan MAP a geçip, birde üzerine STFT yi ince ince ayarlayınca ciddi miktarda azaldı tüketimim. Çok vakit aldı ama oldu.
Kışın, mümkünatı yok. Okula gittiğim mesafe 4 kilometre, dönünce de bir 4 kilometre daha. Sıfır derece ve altında zaten ısınmıyor araba git gel. 3000 rpm i geçmiyorum genelde, fakat yine de yazın yakaladığım rakamlar teknik olarak imkansız.
Adam sorunsuz olsun diye Camry veya Lexus IS bakarken DIYcı oldu çıktı arkadaş :)
Dou'cum maşallah diyeyim, araba alırsam mapper ım yapacağım seni :p
600 km şehir içi için iyiymiş bu arada, tabi bir İstanbul değildir trafik ama olsun 385 mil eder yaklaşık olarak :)
98corsa @ ismini bilmiyorum kusura bakma :) Corolla XRS de bakabilirsin veya Scion tC, E15 kasa XRS 1.8 180hp 2zz motorlu, lift li falan. Honda'ya geçene kadar tatmin eder, Scion ise 2.4 ama ekonomiktir yine, ikisi de karma kullanımda tüketim beklentilerini karşılayabileceğin, aksesuar parça bulabileceğin araçlar (tabi piyasalarını bilmiyorum :) )
Veya Es kasa coupe Civic al derim :)
600 km full sehir ici degil tabiki. Arada kisa mesafeli otoban kullanimlari var ama uzun yol denmez
Istanbul trafigi ile hic kiyaslanmaz tabi. 2 senedir gormedim daha da beter olmustur
Sagol Leventcim. Ayipsin her zaman ayarlariz sen al yeterki
trafigin güzelligne baksana 1tane araba geçti koca yolda :D
dahamı beter olmuştur nedemek bomb.. oldu :D heleki ***** saatler Allah korusun akıl karı degil ev-iş farklı yakada olması :D
Hondaların şu kendine has filitre sesi yokmu muhteşem ya . :)
kazasız belasız abi .
edit : unutmadan bişey sormak istiyorum bu yeni kasa sı lar nasıl tutuldumu orda :D 2.4 var sanırım 7000 dönüyo :( nasıl bi motor tecrübe edebildiniz mi ? :)
Cigerto ecnebi memlekete gittin ama formundan bişey kaybetmemişsin videodan izlediğim kadarıyla maşallah
Sağolasın. 2012 den sonra k24 e geçtiler evet. Fakat problem egzozda vtec yok artık tabi baya bir eleştiri aldı. R18 civicler gibi kapağa entegre manifold kullanılıyor yenilerde.
Ben 8500 rpm dönüyorum, vtec 4200 rpmde açıyor.
Sağolasın Sinanım, zorlamadan attım vitesleri. Daha baya gideri varda yapasım yok :)
http://i57.tinypic.com/2wexenn.jpg
Mertcan kardşşşşime teşekkürler, Detroit Auto Show'da buluştuğumuzda alacağım kendisinden :D
Kazasız belasız maşallah.
lan honda lan bu takaşi gil bizi bundan nasıl mahrum koydu yav yollasa en cok satılacak yerlerden biri türkiyedir eminim yapılırmı bu yav. :(
bu arada maşallah kazasız belasız bınersınız umarım.
Eline sağlık Dou iyi cesaret hiç yapmadığın bir işe niyetlenmek parçalarda uygun olunca insan dayanamıyor alıyor herhalde.
Güncel olsun
106 bin kilometreyi geçtim. Kayışı ve tüm kasnakları kontrol etmek için söktüğümde gergi bilyasının durumunun iyi olmadığını fark ettim. Komple gergi ile almak fiyat olarak daha mantıklıydı. Bilya TL kurunda 150 tl civarına gelirken, komple gergi ile birlikte alınca 180 tl ye geliyordu. Hazır gergiyi değiştirirken kayışı da değiştirdim.
Tabi ki kendim değiştirdim, ilk defa yaptığım için yaklaşık 1 saatimi aldı. Herhalde bir daha yapsam yarım saate bitiririm.
http://i61.tinypic.com/2r6npee.jpg
http://i60.tinypic.com/28hk6zc.jpg
Sırada değişecekler
- PCV valfi ve hortumu
- Termostat ve radyatör üst hortum (CAI den ötürü uzun hortum aldım)
elinize sağlık forumda amerikadan Türk rüzgarları esmeye başladı artarak:icon_tup::icon_tup::icon_tup: