Teşekkür ederim. En çok yandan görünüşü hoşuma gidiyor, binilesi bir araçmış keşke daha önce alsaymışım :)
Printable View
Tekrar merhaba arkadaşlar, arabanın alt takımlarını değiştirdik vs. derken, cuma günü de baktım kaputu açınca motor kötü görünüyor boyası yer yer atmış güzel durmuyordu ben de evde kendim motor üst kapağını söktüm hem boyayım hem de contayı değiştereyim diye. Bu arada söktüğüm için sanşlıyım çünkü bujilerin o-ringleri oldukça sertleşmiş onları da değiştirdim bu vesileyle. Ayrıca arkadaşımdan da motor kompresyon test cihazını ödünç aldım ölçeyim diye ama alet bozuk çıktı kafasına göre değerler gösteriyor, neyse artık ölçüm işini sanayiye gittiğimde yaptıracağım.
Üst kapağın boyanmadan önceki durumu
http://i62.tinypic.com/35a9ity.jpg
http://i57.tinypic.com/6toc4g.jpg
Boyaya başlamadan önce kapağı söktüm sonra boya sökücü ile fırça yardımıyla homojen bir şekilde kapladım yaklaşık beş dk bekledikten sonra boya öyle bir hal aldı ki kat kat kalkmıştı, sonra spatula ve ince tornovida yardımıyla iyice kazıdım tüm boyayı. Bazı noktalarda boya sökücüyü bir defa sürmek işe yaramıyor yani tam anlamıyla en dip köşelerin dahi boyasını sökmek için bir kaç defa boya sökücüden sürmek gerekebiliyor. Bu işi yaparken de özellikle dikkat edin arkadaşlar elinizde mutlaka eldiven olsun çünkü yakıcı bir madde, vücudunuza değdiği anda buz gibi yapıp sonra yakıyor, başıma geldi çünkü tornovida ile diplerdeki boyayı çıkartayım derken göz kapağıma kaydı boya sökücü ki Allah'tan birşey olmadı :)
http://i59.tinypic.com/2ds47tk.jpg
http://i57.tinypic.com/2ih0yo0.jpg
http://i59.tinypic.com/x5qk2a.jpg
http://i61.tinypic.com/16gya7n.jpg
http://i58.tinypic.com/2pyoxux.jpg
http://i60.tinypic.com/oi9lso.jpg
Video da daha net bir şekilde görülüyor boya sökücünün etkisi
Honda İntegra - Üst kapak boyasının sökülmesi - YouTube
Boya söküldükten ve balata spreyi ile tamamen temizlendikten sonra ;) Fabrikasyon gibi oldu
http://i57.tinypic.com/10gixc2.jpg
Honda integra - Üst kapağın temizlenmiş hali - YouTube
350 derece ısıya dayanıklı kırmızı boya kullandım, birinci katı attım, katlar arasında 10 dk bekledim ve 3 kat attıktan sonra kurumaya bıraktım kapağı, tabiki güneş banyosunda :)
http://i62.tinypic.com/2uqyotz.jpg
http://i61.tinypic.com/beyakj.jpg
http://i59.tinypic.com/2d1sgtl.jpg
http://i58.tinypic.com/2j3fapw.jpg
http://i61.tinypic.com/32zri93.jpg
http://i57.tinypic.com/v7a7na.jpg
Üst kapağı boyadıktan sonra elimde boya kaldı ben de baktım egzoz koruma kapağı da kötü görünüyor onu da bir boyayım dedim :)
Egzoz koruma kapağının boyanması - YouTube
Sonra egzoz koruma kapağını takayım derken motor - şanzuman takozunun kopmuş olduğunu gördüm, hemen arkadaşın dükkanına gittim onu da değiştirdik :)
http://i59.tinypic.com/2zpmwhy.jpg
http://i59.tinypic.com/16b0fn4.jpg
http://i60.tinypic.com/2pq1w.jpg
Bugünlük bu kadar :) Cuma günü için baya yorucu oldu, pazartesi artık arabanın diğer tamirat ve yalıtım ve temizlik işlerine başlıyorum.
http://i58.tinypic.com/1zd4p43.jpg
Farlarida bi sekil yapip parlatiyolar seninkileeinde ihtiyaci var maasallah elindende geliyo onuda bi hallet :)
merhaba ben de alt takımlara girişmeyi düşünüyorumda bu burçlar universal her araca uyan burçlar mı yoksa marka modele göre özel mi getirtmek gerekiyor? bir de aks parçaları sanayide bir şekilde uydurulabiliyor mu yoksa onları da marka modele göre sipariş vermek gerekiyor?
Merhaba, marka ve modele göre değişiyor. Ama bazen de 89-90 honda civic burçları uyabiliyor. Alırken honda integra diye alırsanız çok daha iyi olur, bence bulamadığınız zaman uydurma yaparsınız. Bizim burda sanayide japon kore yedek parça satan yer var şimdiye kadar arabama bulamadığım bir parça olmadı. Ellerinde yoksa eğer istanbuldan sipariş veriyorlar iki günde geliyor. Aks parçaları da aynı şekilde hem aks kafası hem de körükleri oem parça, onları da honda integra modeline göre aldım ve hiç bir sorun çıkmadı.
Ayrıca arka burçları almak isterseniz tek tek bulamayabilirsiniz çünkü takım olarak satılıyor, yani honda integraya ait arka takım burçlar dediğiniz de ne kadar kaucuk burç varsa hepsini gönderiyorlar.
Dün detaylı temizlik, yalıtım ve tamirat işleri için start verdim :) Herşeyi babamla beraber evde halledicez.
İlk önce arabanın içinde ne varsa sökeceğiz, koltuklar, döşemeler, halı vs sonra temizlik, ardından yalıtım ve toplama aşamasına gececegiz. Bu süre zarfında hem temizlik hem yalıtım hem de tamirat işleri olacak. Bol bol fotoğraflarla konuyu güncellemeye çalışacağım.
Öncelikle basit olduğu için kapılardan başladık işe, her gün bir kapı döşemesini söküp temizlik, yalıtım ve tamirata ihtiyaç varsa tamirat, aynı zamanda camlara ayar, yağlama vs şeklinde olarak tüm kapıları 4 günde bitirmeyi düşünüyorum.
Sol arka kapıdan başladım, öncelikle dikkatli bir şekilde kapı döşemesini söktüm, klipsleri kırmamak için. Ne olur ne olmaz diye de ebaydan getirtmiştim integraya ait kapı döşemesi klipslerini :)
Döşemeyi söktüğümde rüzgar sesini önlemek için kapıya gerilen naylon brandanın çok kötü olduğunu gördüm ve hemen söktüm, daha sonra kendim naylon branda yapacağım kapatırken. Sonra da temizlik aşamasına geçtim. Ağırlıklı olarak Atas EST, Atas Vinet, uzun fırça, diş fırçası gibi temizlik elemanları kullandım.
http://i60.tinypic.com/n50tgn.jpg
http://i60.tinypic.com/npl2ch.jpg
http://i58.tinypic.com/2s169uf.jpg
http://i58.tinypic.com/sxylnm.jpg
http://i58.tinypic.com/29ledjc.jpg
http://i58.tinypic.com/2rze68g.jpg
http://i60.tinypic.com/11smhza.jpg
Fotoğraflarda görülen beyaz macunu çıkarmak için uğraştım ayrıca, fön makinasıyla eritip trim çıkarma aletiyle çizmeden temizlemek baya yordu :)
Bir de temizlik anından bir görüntü paylaşayım :)
Honda integra - sol arka kapının temizlenmesi - YouTube
Gelelim Bitüself ile yalıtım yapmaya, kapının en içine yalıtım yaptım sonra en dış kısmınıda yaptım ama en son fotoğrafını çekmeyi unutmuşum.
http://i61.tinypic.com/10dv0k3.jpg
http://i60.tinypic.com/65zo5u.jpg
http://i60.tinypic.com/mj3l2v.jpg
Bu arada merak edenler için yalıtım uygulamasını ebaydan aldığım merdane ile yapıyorum :)
http://i58.tinypic.com/2chaqrt.jpg
Yalıtım işini bitirdikten sonra kapıların daha tok kapanması ve yolda giderken ses çıkarmamıs için fotoğrafta kırmızı ile işaretli olan parçayla kapı sacı arasına kaucuk lastikler sıkıştırdım kapının sesi harika oldu :)
http://i61.tinypic.com/2pzcm7p.jpg
Sonra da yeşil ilan işareli olan alanlardaki cam keçeleri iyice çamurlaşmış kurumuş ve sertleşmiş bu da camların çizilmesine sebep olmuş ben de bir güzel temizledim yumuşattım çok iyi oldu.
Cam ayarını yaptıktan sonra sol arka kapıyı bitirmiş oldum ama ben de bittim :)
çok güzel iş çıkartıyorsunuz maşallah. boya demişsiniz güzel bir boya arabayı eski günlerine döndürür. farların kesinlikle parlatılmaya ihtiyacı var ve yapmak ciddi derecede kolay. yapmak istemiyorsanız da aşağı yukarı 50 tl gibi bir ücrete yapan yerler var. size iki sorum olacak. ilk olarak (tabi cevaplamak zorunda değilsiniz) ön arka burçların fiyatları nelerdi ve ön takımda başka bir şeyler değiştirdiyseniz mümkünse fiyat alabilir miyim çünkü benim de girişmem lazım alt takım işine, ve özel serviste mi yetkili serviste mi yaptırdınız? ikinci olarak (bu daha önemli). camlarım açılırken zorlanıyor hatta sağ cam hafiften çizilecek gibi oldu ilk defa. bir arkadaşım kapı içini temizleyip keçelere vs. bakman gerek dedi cam motorundan kaynaklı bir yavaşlık olduğunu sanmıyorum temizlik ve bakım lazım dedi. kapı içini açmışsınız hazır size sorayım dedim. keçelere ne gibi bir işlem uyguladınız ve otomatik camlara etkisi olacak ve temizlenmesi gereken nereler var kapı içlerinde? cevaplarsanız sevinirim. konuyu takipteyim.
inşallah bitirdiğinde istediğin gibi olur. gayet güzel işlemlerle ilerliyorsun.kolay gelsin.
Teşekkür ederim ;)
Çok teşekkürler :) Boya ve farları parlatma aklımda öncelikle şu işleri bitirmeyi düşünüyorum.
Yardımcı olabiliyorsam ne mutlu, herşeyi sorabilirsiniz, ben de sora sora öğrendim.
Arka burç takım olarak alırsanız 250 liraya geliyor, ön sol-sağ üst beşikler toplam 4 tane, çifti 30 liraydı sanırım.
Alt rotillerin de çifti 40 lira olması lazım.
Ön takımda aks kafası ve körüklerini değiştirdim. Aks kafası tane 75 liraydı, körüklere para vermedim.
Camlara gelicek olursak, fotoğrafta da yeşil ile işaretlediğim alandaki cıvataları gevşetip vinet ile köpürtüp diş fırçası yardımıyla çamurdan kirden arındırdım. O parça cam tamamen çıkmadan tam olarak çıkamayacak o yüzden çıkarmak için uğraşmadan temizlemeye çalışın :) bir de o keçelerin karşı tarafında yani camın diğer tarafında iki adet de keçe var onları aynı şekilde vinet fıslatıp biraz da su sıkarak temizleyebilirsiniz.
Camın zor açılması ise dişlilerin arasına toz girmiştir ya da camın hareket ettiği kanalların içerisi kirlenmiştir. Ben o kanalları balata temizleyici ile iyice temizledim sonra ince esnek uzun bir telin ucuna üstüp sarıp tamamen kirlerden arındırdım :) daha sonra da sıvı gres ile hem kanalları hem de dişlileri yağladım şimdi çok hızlı açılıp kapanıyor :)
Artı olarak kapı içlerinde fotoğrafta işaretlediğim alanları temizlerseniz çok iyi olur zira buralarda yukardan giren yağmur suyunun kapının içinden tekrar dışarı akmasını sağlayan gider delikleri var onların tıkalı olmaması lazım, bir de burası toz çamur yağmur derken iyice çamurlaşıp kuruyabiliyor. Bu alanlara dikkat ederseniz güzel bir temizlik yapmış olursunuz.
http://i58.tinypic.com/ejzi9.jpg
"Camın zor açılması ise dişlilerin arasına toz girmiştir ya da camın hareket ettiği kanalların içerisi kirlenmiştir. Ben o kanalları balata temizleyici ile iyice temizledim sonra ince esnek uzun bir telin ucuna üstüp sarıp tamamen kirlerden arındırdım daha sonra da sıvı gres ile hem kanalları hem de dişlileri yağladım şimdi çok hızlı açılıp kapanıyor"
ben de birebir aynı şeyleri düşündüm ama o cam çizilme olayı canımı sıktı. benim cam sıyırıcılarım soyuluyor kronik problem onların parçaları mı sıkıştı acaba araya neyse sökünce görürüm. balata spreyi ve tele sardığınız şey ile temizlediğiniz ve sonra yağladığınız kanallar fotoğraftaki yeşil ile işaretli kanallar sanırım. sağlıklı olarak nasıl yağladınız iç ve arka kısımlara nasıl ulaştınız?
Cam sıyırıcıların soyulmasının sebebi o alanda çamur vs biriktiği içindir.
Aynen yeşille işaretlediğim yerler cam halatlarının kanalları. Bu arada arka camlar halatlı olduğu için sıvı gres akıp gidecek her tarafı yağlıyacak o yüzden yağlarken sıkıntı çekmezsiniz. Üst taraftan veya büyük açıklıktan eliniz sokarak sıvı gresi fıslatarak yağlayın sonra camı aşağı yukarı hareket ettirin iyice yağlasın sonra tekrar yağlayın.
bende integra yok 96 civic hb var ama kapı içleri neredeyse aynı ondan sordum teşekkür ederim aşağı yukarı aklımdaki fikirlerin doğru olduğu onaylandı da wd-40 uğraştıracak gibi duruyor neyse kapı döşemesini sökmüşken uğraşalım biraz. silecek kollarım yıllara rağmen iyi dayanmış ama nokta nokta boyasızlıklar var sizce komple zımpara atıp astar atıp üzerine mat siyah mı atmalıyım yoksa direkt boya üzerine mat siyah sprey geçip gitsem tatmin edici sonuç alır mıyım? baya soru soruyorum :D
Sorun sorun, sorun değil :) Ben Motip marka sıvı gres kullandım gayet memnunum, gönül isterki Würth hhs 2000 kullanalım ama o da pahalı 35-40 lira civari.
Valla tam üstüne bastiniz, silecek kolları hakkında ben de bir yazı hazırlayacaktım :) Benimde yer yer boyaları atmış durumda o yüzden boyamayı düşünüyorum. O zaman size tavsiyem boya sökücü kullanın tüm boyayı sökün sonra da kalından inceye zımparalayıp yıkayıp temizledikten sonra da sprey boya ile boyayın . Astar atmanıza gerek yok, Mat siyah çok hoş olur, parlak tavsiye etmem. Şu an üzerinde bulunan boyayı sökmeden de boyamayın hiç iyi olmaz ;)
ben de öyle düşünüyorum ama sanayideki heyecanlı arkadaşlar gazlıyor yahu biz jantları bile öyle boyadık silecekten ne olacak diyorlar :) ben pimpirikli adamım şu anki arabamı birkaç hafta sonra satmayı düşünüyorum ama alan kişiyi arkamdan konuşturmamak için ufak detayları da düzeltip vermek istiyorum. zaten öyle yarım yamalak iş yapacak biri olsam arabama gidip orjinal paspas orjinal bijon takımı orjinal saç ve kapak almak için uğraşmazdım ya da tampondaki dökülen boyalara bölgesel boya atar geçerdim ama komple boyattım kendim bile boyamadım olmuşken fırınlı olsun diye. sitem gibi olacak ama şimdi arabayı satarken diğer sırf honda civic diye pahalı yazan adamlarla aynı muameleyi göreceğimi bilmek beni sinirlendiriyor. iyi geceler teşekkürler takipteyim :)
Pek sanayiyi dikkate almamak gerekiyor, onlar birazcık işi oldu bittiye getirmek istiyor da o yüzden :) En iyisini en güzelini yapiyorsunuz, keşke herkes sizin gibi olsa. Ben araba ilanlarına bakarken en temizini en orjinalini ariyorum, araba temiz ve bakımlı olduktan sonra 3e 5e bakmam daha fazla verir hakkıyla alirim :)
Bu arada ilginiz için teşekkür ederim, yardımcı olabildiysem de çok mutlu oldum.
Devam yazıları gelecek yarın :)
Maşallah kazasız belasız günler
Maşşallah elinize sağlık çok guzel ilerliyorsunuz ve özendiriyorsunuz :) Üst kapak rengi cok hoşuma gitti normal kırmızıdan farklı gibi duruyor ancak nacizane tavsiyem; kapagın uzerindeki H logosu ve honda motor co yazısını ince zımpara ile gri rengine döndürmeniz olur ozaman cok daha şık olacaktır.
Kolay gelsin üstad, kapı içlerine bitüselfin(piyasadaki emsal ürünlerde farklı isimler de var) uyguladıktan sonra üzerine ince ses izolasyon süngeri de uyguladım bir de pandizotun kenarlarına cam fitili çekerek kapattım; hem kapı tok kapanmaya hem ses izolasyonu sağladı kolonların ses kalitesi dahi değişti:) Bir de kapı açma kapama tellerinin geçtiği süngerleri yeniledim aradaki boşluğu aldım açma-kapama esnasındaki o sesi toklaştı gayet iyi oldu.Emeğine sağlık kolay gelsin tekrardan takipteyiz ;)