Masallah👍🏼
Printable View
Masallah👍🏼
Herkese merhabalar bayadır yazmıyordum aracımın konusuna bi güncelleme yapayım.
Geçen sezonda 25 ekimdeki pist gününde aracım 8. viraj sonrası malesef yatak sardı ve eve çekiciyle dönmek zorunda kaldım. Sorunun nedenini motor açıldıktan sonra dahi anlamadık ama ya yağ seviyesi uyarı vermeyecek kadar (700mg) kadar düşüktü ve virajda yağın bir tarafa toplanmasından dolayı çekemedi araç yada direk yağ pompası ile ilgili bir sorun oldu.
http://i.hizliresim.com/OA7jA3.jpg
http://i.hizliresim.com/z5rN5g.jpg
http://i.hizliresim.com/GRojRv.jpg
Kranktaki izlerdende anlaşılabileceği üzere 2. ve 4. piston yatakları kranka sarmış ama allahtan kırılma gömlek çizme gibi bir durum olmamış. Vwtech ilkan abinin ellerine teslim aracı ve ya parçaları tamir edip stock a dönüp binebileceğimi söyledi yada yenilerini alıp bu stage 2 halinde devam edebileceğimi söyledi. Ayrıca son zamanlarda yağ yakması artan aracımın yağ yakma sebebininde aşınan pistonların arasından yanma odasına yağ sızdırması olduğu öğrendim. Bende yeni parçalar almaya karar verdim, aslında keşke forged parçalara geçseydim o zaman ama zaten çok masraflı olacağı için üstüne bide onu çıkarmak istemedim. Aracın 4 pistonu, krankı, yağ pompası, yağ soğutucusu, üst ve alt conta, yataklar ve zamanlama zinciri değişti. Yapım aşamasında fotolar;
http://i.hizliresim.com/Rkojko.jpg
http://i.hizliresim.com/pzBOzz.jpg
http://i.hizliresim.com/kBn5Bv.jpg
http://i.hizliresim.com/NArjAk.jpg
http://i.hizliresim.com/YkrokD.jpg
http://i.hizliresim.com/8ZDjZd.jpg
Buda en son toplanmış hali;
http://i.hizliresim.com/Wk1jkE.jpg
Kaputtaki eziğide yaptırmış ilkan abi sağolsun oda süpriz oldu ve uzun bi ayrılıktan sonra (25 Ekim - 9 Kasım) yollara geri döndük ve rodaja başladık :)
http://i.hizliresim.com/3LYkLj.jpg
Burda rodaj bitirmenin mutluluğu, o kadar uzun süre hızlı kullanmaya alıştığın aracı 1500km boyunca yavaş sürmek baya zor oluyor :D
http://i.hizliresim.com/Zk70Zk.jpg
Araç eski haline döndüğüne göre yarım kalan şeyleri yapmaya devam edeyim dedim. Omp koltuğu alalı baya olmuştu ama ayakları bir türlü gelmemişti. Bende en sonunda sıkıldım ve gidip sparco universal bi ayak aldım ve iyikide onu almışım çünkü omp ayaklarını orjinal kızağa uyduramayacaktık büyük ihtimalle.
Ayakları orjinal kızak üzerine oturtmak için biraz kesmek gerekti, burda emre abi onları kesiyor;
http://i.hizliresim.com/D24j2y.jpg
Araç içi koltuğu takmadan önce;
http://i.hizliresim.com/m61062.jpg
Buda koltuğun yüksekliğini ayarlarken;
http://i.hizliresim.com/E85j8D.jpg
Bir süre koltuğu orjinal kemerimle kullanıp yarış kemerinin gelmesini bekledim, o süre içinde oturuş pozisyonu daha aşağıda olduğu için normal kemer boynumu kesti biraz :) Nihayet Ocak sonunda Buğra abiden telefon geldi ve omp siparişlerinin geldiğini söyledi. Bende 1 şubatta gidip kemeri aldım ve araca taktım ancak bağlantı noktaları normalde biraz farklı olduğu için şu anda pek güzel olmadı :D Yakında biraz daha farklı birşeyler yapıcaz ama şimdilik omuz kısmını biraz rahatsız ediyor.
http://i.hizliresim.com/j3Vd3g.jpg
Buda geçtiğimiz Pazar gününde yıkama sonrası bir fotoğraf;
http://i.hizliresim.com/218p1O.jpg
Bu aralar aracı satmayı düşünüyorum ama bi taraftanda kalmasını istiyorum bu kadar emek harcadıktan sonra :) Yeni pist sezonunda hafifletme yoluna gidip biraz daha süremi geliştirmeyi planlıyorum. Parça planları arasında wagner competition veya hg hf series v2 cooler var, viraj denge demiri var ve arka koltukları söküp sağ tarafada yarış koltuğu ile kemeri yaptırmak var.
Herkese iyi günler.
Konuyu keyifle okudum. Emeğinize sağlık cidden, kazasız belasız :)