Maşallah araca.. Keyifle ilgilenmişsiniz :)
Yönetime konuyu Otomobilleriniz kısmına taşınmasını belirtirseniz daha faydalı olur.
Printable View
Maşallah araca.. Keyifle ilgilenmişsiniz :)
Yönetime konuyu Otomobilleriniz kısmına taşınmasını belirtirseniz daha faydalı olur.
Aracınız hayırlı olsun bütün konuyu keyifle okudum kazasız belasız günlerde inşallah güzel seçim yapmışsınız :)
Toledo 6J Ayak & Bagaj Aydınlatma
AYAK AYDINLATMA
Arkadaşlar Merhaba..
Kırmızı Leon FR'ım dan kalma alışkanlığım olan ayak aydınlatmayı Sincapta Olduğu gibi Karakaçanımız (1.2TSI Toledo) dada uyguladık Baştan sona Basit bir şekilde anlatacağım neyi nasıl yaptığımı ancak öncelikle bu modifikasyon sırasında daha iyi tanıma fırsatı bulduğum 6J Toledo hakkında bir iki yorumda bulunmak istiyorum sizlere, Hobimiz gereği SEAT'ın binip kullanmadığım aracı pek nadir dir hatta yoktur, içselleştirmediğim ve bütünleşemediğim aracı ise tek-tük dür.. Bu vesile ile bu güne kadarki SEAT lardan çok farklı bir ses yalıtımı ve Ses yalıtımı malzemesiyle karşılaştığımı söylemek isterim.. Dolayısıyla Bu araç bu hacmine rağmen, Nasıl bu kadar sessiz olabiliyor sorusuna gerçekten anlamlı bir cevap buldum.. Eski üyelerimizden hatırlayanlar olacaktır, 6J ibizası olan bir arkadaşımız bir konuda hasbihal ederken sitemde ve serzenişte bulunmuştu; Polen Filtresinin (Yolcu Tarafındaki göğsün Altı) değişimi için eğildiğinde karşısına özensizce konulmuş fabrika geri dönüşüm malzemelerinin ibizanın üst döşemesinden dışarı sarktığından dem vurmuştu; o kısımları olduğu gibi söküp bakmak zorunda kaldım ayak aydınlatma kablolarını arkaya çekerken.. Gördüm ki kullanılan malzemede malzemenin kaliteside, döşenirken sarf edilen özende bariz fark var hem ibizadan hemde Leondan üstündü Maalesef izolasyon.. Maalesef diyorum çünkü Toledo 6J Çeklerin (Skoda) Fabrikasında üretiliyor yani ispanya ve çekler (Skoda) arasında gözle görünür bir izolasyon farkı var.. Gönül isterdiki İspanya (SEAT) fabrikası bu konuda daha önde olsun ancak gördüğümüzü söylememek misyonumuza ihanet olur..
Velhasılı; aracın orasından burasından sökülen malzemelerin hepsinin üzerinde Rapid ve Skoda kodları uçuşuyordu ve gördükçe de bundan memnun kaldığımı itiraf etmeliyim bunlardan bir tanesinin görselide aşağıda; yolcu tarafındaki göğüs kısmının altını yukarı doğru kapatıyor bu parça.. Bırak bunu; biz sarkan pamuklara çözüm bulamıyorduk ibizada:(
https://farm1.staticflickr.com/312/1...85db4cd0_z.jpg
Ve Gelelim Ayak (Footlight) ve Bagaj Aydınlatmasına..
Malzemeler:
- 6m Bakır Kablo
- 6 Adet 3lü şekilde kesilmiş şerid SMD Led
- Çift taraflı bant (ince)
- Bez Bant (Tesa Marka)
- İzolo Bant
- Makas
- Torks 25 Tornavida
- İnce Düz Tornavida
- Bir Adet ince uçlu Bıçak
- Makas & Maket Bıçağı
- Elleriniz..
Yapılışı:
Aşağıdaki resimde görüleceği üzere önce tavan aydınlatmamızı yerinden sökmemiz gerekiyor, neden dediğinizi duyar gibiyim; Ayak aydınlatmanın sürekli yanmasını istemeyeceğimiz için güç bağlantılarını tavandaki "Kapılar Açıkken Yan" güç seçeneğinden alacağız, yani ayak aydınlatmamız kapılar açıldığında ve kapılar kapalı ikende sadece kontak kapalı olduğunda yanarak kontak açıkken sönecek ve gece seyehatlerimizde bizi rahatsız etmeyecek yani sadece gerektiği zaman yanacak! bunun içinde güç kablomuz tavan lambasındaki kapılar açıkken yan bölümünde gizli. şimdi gelelim nasıl söküleceğine; Tüm ibizalarda b7 kasa tüm araçlarda ve bilimum vag grubu tüm markaların tüm modellerinde en az bir kasasında muhakkak kullanılan bu tavan lambasını açmak çocuk oyuncağı bilmeyen için bile; önden ince uçlu bir metal parçası sok cam kısma arkaya ve aşağı doğru kanırt. ardından eğil alttan bak. fotoğrafta gözüken yerdeki iki adet tors25 vidayı sök ; tavan lambası artık senin ;)
https://farm1.staticflickr.com/337/1...77d3f2e9_b.jpg
https://farm1.staticflickr.com/460/1...c5babcda_z.jpg
Ardından Yan Göğüs kapağınıda dikkatli bir şekilde yine ince uçlu (ama keskin ve sivri olmayacak Dikkat!!) bir materyal yardımıyla alttan kanırtarak parmağınızı sokacak kadar aralayıp parmağınızı soktuktan sonra yukarı doğru kanırtıp çekerek elimze alıyor bir kenara koyuyoruz..
https://farm1.staticflickr.com/479/1...2c13a7f2_z.jpg
Sonrasında A Sütununda bulunan iç döşemeyi tavan tarafından tam ters istikamete doğru hafifçe ama kuvvetlice çekerek klipslerini kırmadan yerinden çıkarıyoruz..
https://farm1.staticflickr.com/544/1...8b50c190_z.jpg
Sonra tavan lambasındaki Güç Düğmelerinden hareketle doğru bağlantıyı bulduğumuzda renk kodlarından hareketle Sol ön direkten yada daha aşağıdan (aynı kablo olduğundan emin olun) bağlantılarını fotoğrafta görünen gibi (orijinal kabloları kesmeden) yapıp kendi kablonuzuda ses yapmaması için bez bantla sararak aşağıya kadar indirip ilk ledinizi bağlayın..
https://farm1.staticflickr.com/402/1...a2ba6e42_z.jpg
https://farm1.staticflickr.com/315/1...d32e3ab7_z.jpg
Daha Sonra Aynı yerden arka koltuk altına çekmek içinde döşeme altından götüreceğiniz kabloyuda bağlayıp güzelce sararak ve uygun yerlerden geçirerek arka koltuk altına götürüp monte etmek için sol kapı eşiklerini sökmek gerekiyor zira döşemenin altına elinizi başka türlü sokamazsınız (yada bir klavuz kullanılarak ön taraftan alınabilir ayak aydınlatma kablosu) ben sökerek yaptım; bu kısım biraz beceri gerektiriyor, bir önceki kasa jettaların kaput açma mandalına benzer bir sistem kulanılmış o kısımdaki plastikte, önce mandalı kendinize doğru çekip altında "punuto" ya benzer yuvarlak bir klips göreceksiniz, klipsi düz bir tornavida yardımıyla kanırtıp çıkarttığınızda plastik bir vida gelecek karşınıza, düz tornavida ile bunu çevirip çıkartınca aşağı doğru hareketi serbestlik kazanacak plastik aksamın ve hiç bir yeri çizmemeye özen göstererek aşağı doğru salınım hareketiyle çekerek yerinden çıkartmanız gerekecek mandal altı plastiğini. korkmayın kırılacak kadar narin değil kızağıda karşılığıda okey
akabinde gevşeyen eşik plastiğini yukarı doğru hafif ama sert bir hareketle tek seferde çektiğinizde emniyet kemeri tokasının bağlı olduğu yere kadar eşiğin açıldığını göreceksiniz.. Bu aşamadan sonra döşemeyi hafifçe kaldırıp (döşemeyi kıvırmamak kırıştırmamak önemli) iterek orta kısmından kablomuzu koltuk altına ordanda koltuğun arka tarafına çekiyoruz.. Toledo 6J de bu kısımda zaten hali Hazırda kablo demeti olduğu için zorlanmadan akıl yürütüp en kötü ihtimal zaten var olan kabloların yanından çekmek mümkün oluyor.. Sonrasında ledimizi bağlayıp istediğimiz yere montajını yapmak tamamen kendi keyif kahyamızın insiyatifinde ;)
https://farm1.staticflickr.com/534/1...cbd7da35_z.jpg
https://farm1.staticflickr.com/284/1...c1418003_b.jpg
Devam Edelim; geldik Yolcu tarafına; bir klavuz yardımıyla yolcu kısmına aktardığımız ana güç kablomuza bu defa yine SMD ledimizi bağlayıp ön yolcu için istediğimiz yere Monte ediyoruz istediğimiz şekilde.. (bu aşamada havanın biraz akşam üstü olması yada karanlık bir noktada yapıyor olmanız avantaj olacaktır ledi nasıl daha iyi bir noktaya monte edeceğiniz konusunda)
Ardından yine Sol taraftaki gibi yalnız burda daha az efor sarf ederek kapı eşiklerini söküyoruz önce ön taraftaki kızaklı parçayı sonrasında ise eşiği sistem aynı aşağı doğru bastır ve çek.. ardından eşiği sertçe ama hafif bir kuvvetle geri kadar yerinden kaldır.. ve döşemesi kaldırıp altından kabloyu geriye arka koltuk altına ordanda koltuğun montaj yapılacak yerine nizami bir şekilde götür ve Ledi Bağlayarak montajını yap ve bırak (bu aşamada ise dikkat edilecek husus şu olmalı; kabloyu Koltuğun en yukarda ve en gerideki pozisyonuna göre ayarlamaya çalışın yoksa kısa bırakılan kablo söylediğim bu harekette koparak kısa devreye sebep olacaktır bunca zahmette cabası ;) )
https://farm1.staticflickr.com/312/1...85db4cd0_z.jpg
https://farm1.staticflickr.com/473/1...638b9139_z.jpg
https://farm1.staticflickr.com/421/1...af34569f_z.jpg
https://farm1.staticflickr.com/548/1...e1e59174_z.jpg
Ve Böylelikle Ayak Aydınlatmamızın Montajını Tamamlamış Oluyoruz;
Buyrun Buda Sonuç
https://farm1.staticflickr.com/359/1...9c2c0d78_z.jpg
https://farm1.staticflickr.com/537/1...8501e46f_z.jpg
BAGAJ AYDINLATMA
Gelelim Toledonun en geniş yerine Bagajına.. ve Bagajın Aydınlatmasına; arabayı aldığım ilk gün anlamıştım o ışığın o bagaj için bir hayli yetersiz olduğunu ve kafaya koymuştum LED ışığa çevirmeyi ama buda yeterli olmayacaktı biliyorum tam karşısına simetrik olarak bir SMD led grubu daha ekleyecektim ama nasıl yapacağım konusunda kafamda pek birşey belirmemişti.. zira leon ve ibizada Arka tamponun içinden kablo döşeyerek çekmiştim kısa diye ancak bunda o mesafe bayağı bi uzun ve gözümü korkutuyordu, bu vesile ile ilk önce arka koltuk altından götürüp götüremeyeceğime bir bakayım dedim ancak ordaki isafix bağlantıları emniyet kemerleri hareketli parçalar beni açar açmaz ordan uzaklaştırdı zira kabloyu nasıl döşediysem öyle kalmalıydı üstelik sadece bende değil benden sonra kullananlardada kısa devre yapıp sorun çıkartmaması gerekiyordu, bu sebeple; başladım bagaj fitilini sökmeye sonra bir baktımki sadece üst kısım kalmış geri kalan tüm kısımları kolayca sökebilmişim ardından döşeme altından bagaj lambasına ulaşıp kablosundan paralel bağlantı çekerek nizami bir şekilde döşeme altından karşı tarafa ulaştırdım kabloyu tabi kablonun yumuşak olması ve etrafının bez bantla çevrili olması elzem zira ses izolasyonu yapılmış bir arabada trim sesi duymak iyice çıldırtabilir kullanıcıyı.. velhasıl kablomuzu uygun yerden almak için bagaj tutamacını Torks 25 tornavida yardımıyla yerinden sökerek montajımızı sağlayıp LED imizide bağladıktan sonra uygun yere yapıştırıyoruz 3M çift taraflı bant ile ardından Afiyetle Eserimizi izlemeye koyuluyoruz.. Ramazan Olmasa birde Sigara Yakardık Ama olsun oda başka bir sefere başka bir maceraya ve zamana..
https://farm1.staticflickr.com/270/1...61d4f165_z.jpg
https://farm1.staticflickr.com/419/1...fd6f7fff_z.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/image...ootlight19.jpg
https://farm1.staticflickr.com/416/1...1e85f593_z.jpg
Birazda Parlayalım
Keyifli Forumlar Dostlar;
Karakaçanımızın elzem modifikasyonlarını geride bıraktıktan sonra "Bayram Öncesi" - "Bayramada Hazırlık" olsun diyerekten kalın çiziklerini giderelim, ince çiziklerini daha az görünür hale getirelim plastik aksamdakileride ortadan kaldıralım, taş atıklarını rötüşleyelim ve dahi güzelce parlatıp boyaya uzun zamandır ihtiyacı olan besleyici kimyasalları bırakalım ve koruma altına alalım dedik. bu vesileyle öncelikle aracımızı güzel bir yıkayıp kurulamamız, gölge bir yer bulmamız ve bolca zamana ihtiyacımız vardı.. uzun Ramazan Günlerinde iftar beklerken bu iş biçilmiş kaftan oldu benim ve karakaçan için..
Malzemeler:
- G3 Pasta (sadece kalın çizikleri için Zira Sanayi tipidir)
- Sonax Kalın Çizik kapatıcı
- Meqiuars Scratch X.20
- Meqiuars Ultimate Compaund
- Meqiuars Liquid Wax
- Ovalama Pedi yada %100 Pamuk Üstübü
- %100 Pamuk Microfiber Bez (2 adet olmasında yarar var)
- Rötüş Boyası (LF9R) yada (Skoda Rapid için: 1Z1Z)
- Rötüş Fırçası
- Aracın yıkanıp Kurulanması için;
- Sünger
- Orta PH değerinde herhangi bir şampuan
- Slikon uçlu Çek-çek
- Yine Kurulama için Micro Fiber Bez
- ve Elleriniz
https://farm1.staticflickr.com/337/1...b27f1a31_z.jpg
İşlem Basamakları:
Öncelikle aracımızı Gölge bir ortamda güzelce şampuanlayıp yıkıyoruz (çamur gibi kalın kir bulunuyorsa öncesinde basınçlı suyla durulama yapmakta fayda var) yıkamadan sonra silikon uçlu (çizmez) çek-çek yardımıyla aracımızın kaba suyunu alarak mikrofiber bezle iyice kuruluyoruz..
Ardından hafif nemlendirdiğimiz bir bezle hangi parçaya (wax ve çizik giderici parça parça yapılır, ben hep kaputtan başlarım) işlem yapacaksak o parçayı iyice temizliyoruz.. eğer var ise o parçadaki derin çizikleri rötüş boyası ve fırça yardımıyla kapatıp kurumasını bekliyoruz.. Kuruyan boya kalıntısını almak için sırasıyla önce G3 ardından Sonax akabinde Meqiuarsa Pastalarla temizliyoruz (bu aşamada abartıp çiciğin içerisindeki boyayı almamak lazım, çünkü amaç zaten onu kapatmak :)) Daha sonra yüzeye dikkatlice bakıp varsa kalıplaşmış kir, tortu yada zift kalıntılarını Meqiuars Scratch X.20 ile temizliyoruz (her yeni uygulamada yeni bir pad yada Üstübü kullanmakta fayda var; eğer eskisiyle devam ederseniz üstübüne gelen ince toz ve tortularla ovalama yapacağınızdan, daha sonradan fark edeceğiniz hareler oluşturabilirsiniz. özellikle sihay arabada bu çok can sıkıcı olur!)
Akabinde; Meqiuars Ultimate Compaund ile yüzeyi buğulanıncaya kadar oval ve kesişecek şekilde daireler çizerek kapatıyoruz. yine bu aşamada sık sık padin yada üstübünün kirliliğini kontrol etmekte fayda var kirlenen üstübünü kaldırıp atın yenisiyle devam edin işleme! ardından temiz bir üstübüyle buğulu kurumuş kimyasalımızın kalın tortusunu atıyoruz yüzeyden, yüzeyi iyice temizlemek için microfiber bez ile güzelce silip aynı işlemi en başından tekrar ediyoruz.. sonrasında aynı işlemi sıvı Waxımız olan Meqiuars Liquid Wax ile tekrarlıyor ve parıltının tadına varıyoruz.. Siyah araç sahiplerine bir önerim olacak bu noktada eğer aracınızda hare olsun istemiyorsanız Üstübünü Poşetiyle birlikte alın ve kullanıp kullanıp atın ayrıca üstübünün temiz ve kaliteli oluşuna ve %100 pamuk olmasına dikkat edin.. Sanayide yada herhangi bir Oto kuaföründe bu söylediklerime özen gösterilmediği için (Makinaya Pad'i takıp akşama kadar aynı padle past-cila boya koruma yapıyor en iyi markalar bile) hareler uçuşuyor o boya yüzeyindeki parlak tabaka kalktığı zaman! (takriben 3-4 ay sonra)..
Sonra Sırasıyla aynı işlem basamaklarını ön çamurluklar, kapılar, arka kaput, ve tavan içinde yapıyoruz.. Buraya kolay yazılıyor ancak hayata geçirmek; 3-4 saatlik yoğun ve yorucu bir emek sarfiyatına sebep oluyor.. Sonrasındaki seyir ise paha biçilemez..
Ve Sonuç: Kim demiş Siyah Araba Parlamaz Diye?! :)
https://farm1.staticflickr.com/431/1...74f516a5_z.jpg
https://farm1.staticflickr.com/296/1...92450ee1_z.jpg
https://farm1.staticflickr.com/324/1...1236d627_z.jpg
https://farm1.staticflickr.com/357/1...e9be9ece_z.jpg
https://farm1.staticflickr.com/276/1...efef06c5_z.jpg
https://farm1.staticflickr.com/301/1...99e1ea4d_z.jpg
https://farm1.staticflickr.com/281/1...21b1745a_z.jpg
https://farm1.staticflickr.com/545/1...5398fb19_z.jpg
Maşşallah Diyen dilleriniz dert görmesin ..
sıkılmadan okudum bende :) aracınız hayırlı olsun maşAllah kazasız belasız.
Merhabalar Dostlar;
Uzun süredir bir kaşıntıdır tutmuş gidiyordu bünyemde; Evin Tadilatıydı, yeni okulun atmosferiydi, yeni çalışma ortamı, düzen kurma derken hep görmezden geliyor üstüne yatıyordum..
Nihayet bu gün O günmüş, geldi çattı kaşıntı aklımın orta yerine oturdu :) "Karakaçanı" ilk aldığım andan itibaren aklımda olan bir modifikasyondu amerikan park, ancak neyi nasıl yapacağım konusunda (yeni araba-yeni sistem olduğundan) en ufak fikrim olmadığı gibi bunu araştırmayada vaktim yoktu tayin-Şehir değiştirme sebebiyle..
Yahu alt tarafı Amerikan park 25 TL lik bir modül-zaten devre krokisiyle geliyor kendin takıver bi zahmet yada bunu becerebilecek tornavida tutmuşluğu yoksa elinin; git bi ustaya ver 20 TL taktırıver ne uzatıyorsun dediğinizi duyar gibiyim..
Ama öyle değil; zira zor işlerin adamıyım ben onun montajıyla kalmaz o iş!
Neden; çünkü ben Gündüz Farlarıyla (Toledodaki konumlandırma nedeniyle) birlikte yansın istiyorum o Amerikan Park Ampullerinin..
E bundada bişey yok!
diyecek olursanız;
2013 ün ilk 6. ayında imal edilmiş Toledomun Gündüz farı Tesisatı Fakiri olduğunu söyleyim ben size.
Nasılmı; sadece ampul var farda; ne devresi, nede herhangi bir kablosu var fara gelen!
Haydaaa...
Dedi İsmail Ustaa. (ismail Usta: "dükkana bir müşteri daha geldi sohbetide hoş yapayım işini 10 dakikada göndereyim" diye gaflet ve delalet içindeki -zavallı- (beni henüz tanımıyordu) işinde-gücünde, düzgün bir Elektrik ustası, sabrı derya-deniz bir ademoğlu..
Dedim Olacak İnternete de Koyacam Yaparsan! Gözleri Parladı İsmail Ustanın "internet" deyince..
Ve o an başladı 4 saatlik Mesai-Tampon ve farlarla Sıcak Termas.
önce Modülleri Bağladı sinyale Gayette çabuk oldu bu işlem; yarım saatte bitmişti bununla kalsaydı işimiz..
Zor tarafı Kablosu bile olmayan gündüzlere elektriği nerden bulup çekeceğimiz sorusuydu.
Beyin fırtınası yaparken -ısrarla park ampüllerini iptal edeceğim-i söylemem kıvılcıma neden oldu ustamın beyninde; üstte duran 5 Watt lık ampulü yerinden çıkarıp alta gündüz farının yerine tuttu eliyle.. Tamam budur bunu istiyorum deyince tekrar başladı beyin fırtınası..
ve sonuç 21Watt lık büyük sinyal ampullerini 30 volta maruz bırakıp Patlatma yoluna gittik, böylece daha sönük yanıp 4watt çeker hale getirdik gündüz farı yuvasına giren büyük sinyal ampülünü, yani elimizde 4 adet sinyal ampülü (2 si patlak halde) olmuş oldu.. dolayısıyla modülden gelen elektrikle az yanacak olan iç taraftaki sinyal lambalarıyla, onun yanında konumlandırılmış olan "patlak" gündüz farları aynı ışık şiddeti verecek ve aynı tonda olup arıza lambası yakmayacaktı hesaplarımıza göre..
Önce modülden aldık elektriği, modüle aşırı yük binsede (iki adet 21 Watt lık ampul besliyordu ve çok sönüktü) kabullenmiş öbür tarafa geçmiştik çoktan sağ tarafta da aynısını yapınca BCM beyni "Hayırdır Ağalar Nereye; ilk okulda matematik görmedinizmi" dedi bize ve normalde 5+5=10 Watt güç yüklenmesine izin verilen Park (+) sına 4+21+4+21=50Watt lık büyük bir güç çekmemize izin vermedi ve dahi her defasında arıza lambasını cart diye yakarak gözler önüne serdi yapmaya çalıştığımız şeyin ne kadar sayı fakiri olduğunu..
ve Vazgeçtik!
Yok canım Yapmaktan değil, (+) yı Park devresinden almaktan..
Nerdenmi aldık?
işin ucunda "Koskoca" İNTERNET Alemine Rezil olmanında varlığının Farkında olan ismail Ustam bir güzel kablo tesisatı çekip aküye; Röle+Sigorta Bağlayarak Akünün Artı ucundan aldı Besledi Amerikan Park Modülünü, Patlak ve 4 Watt güç çeken Turuncu Gündüzlerimiz ise -zaten iptalk edecek olduğum- park devresinden nasiplendi Elektiriğini..
ve Sonuç:
https://farm1.staticflickr.com/652/2...b454762f_c.jpg
https://farm6.staticflickr.com/5731/...826534b2_c.jpg
https://farm6.staticflickr.com/5761/...f4b9a9c6_c.jpg
MaşaAllah, her dokunuş nokta olmuş. Rabbim kaza bela vermesin.
Masallah ellerın dert gormesın
Kazasız belasız
Abi eline Koluna sağlık kesene bereket :) valla iki sayfa yetmedi açıkca söyliyim gayet hazırlamıştım kendimi 10+ sayfa okumaya hiç bir kelimeyi atlamadan ve el emeği ile başardığın bu parlaklığın bende oluşturduğu hayret ilede bu yorumu yapıyorum insanoğlunun yüzüne karşı övülmemesi gerektiğini bilen biri olsamda yazmadan edemezdim Kazasız belasız cezasız günlerin olsun İnşallah :)
Maşallah eline sağlık aklında olsun drl devreleri var ebayda aliexpress de 5 dolar 10 dolar bir şey.. bütün ışıklar kapalıyken parlak yüksek waatt çekiyor parklar yada kıslar açılınca düşük watt çekmeye başlıyor..
Abi maşallah yaptığın çalışmalar on numara olmuş :) Allah nazarlardan saklasın :)
Arkadaşlar Malumunuz Karakaçanı alır almaz işe koyulmuştuk ilk işimizde eksiklerini giderip ufak dokunuşlarla aracı kendimize ait hissetmeye çalışmaktı, bu amaca yönelik; RPM Tunning Furkandan Sipariş ettiğimiz kalın - 750gr/Mkare- kırmızı biyeli Halı paspaslarımızla Cupra Pedal setimizi koyduk araca.. pedal setini takmak çok basit yardıma ihtiyaç duyan olursa bu konuda telefonla 10 dakikada uygulanabilecek bir işlem gözünüz korkmasın..
Buyrun Bunlarda Görsellerimiz..
https://farm1.staticflickr.com/270/1...26bcc52f_z.jpg
https://farm1.staticflickr.com/559/1...cdfdfd66_z.jpg
https://farm1.staticflickr.com/489/1...6d5f2450_z.jpg
https://farm1.staticflickr.com/395/1...50a6988e_b.jpg
https://farm1.staticflickr.com/334/1...aa44cb1d_z.jpg
https://farm1.staticflickr.com/473/1...3fce2cbd_z.jpg
https://farm1.staticflickr.com/537/1...1508272f_z.jpg
Arkadaşlar merhaba;
Yeni Aracımız (Karakaçan) 1.2 TSI Style Toledomuz için vazgeçilmez işlemlerden biri olan ses yalıtımına başlamak fırsatını bulduk nihayet..
Balıkesir seyehati ve Öncesinde @Habir Dinar Gardaşımın FR'ınada Sticker Yapıştırdıktan sonra ufak bir Uzun Yol (İstanbul-Balıkesir) denemesinden sonra farkettimki bu güne kadar kullandığım VAG grubu araçlarda Ses yalıtımına en az ölçüde ihtiyaç duyan kasa Toledo 6J!
Evet bende en başında çok şaşırdım ancak özellikle Ses yalıtımı ve Ayak Aydınlatma modifikasyonlarında açtığım -kurcaladığım- yerlerde karşılaştığım izolasyon malzemeleri bunun nedenini gözler önüne serdi tüm çıplaklığıyla.. Fakat Bitümlü (Yeşil Kaplı) ses izolasyon malzememizi almış bulunmuştuk; onu uygulamamak olmazdı.. Bir Parantez Açarak kapı Fitili konusuna değinmek istiyorum bitümlü izolasyon uygulamasına geçmeden önce; Onur Kardeşime teşekkür etmem gerekir bu konuda zira arka kapılarda bulunan ikinci fitil ön kapıda -yine- yoktu ve işe onu sipariş etmekle başladık; sağolsun Onurum Akşam organizemize yetiştirdi iki adet fitilimizi ve arka kapıların ön kapıya temas ettiği -birleştiği- noktalara şerit şeklinde uygulayarak başladık izolasyonumuza.. Ancak yoğunluktan mütevellit görsellerini çekmeyi unutmuşum en yakın zamanda konunun altına ekleyeceğim..
Gelelim Arka Koltuk altı ve stepne altı ses izolasyonuna; ses yalıtımı için kendinden yapışkanlı bitümlü malzememiz bitüself bu işlem için biçilmiş kaftan!
Lazım gelen diğer malzemeler ise;
- Maket bıçağı
- Makas
- Eski bir bez
- İyice yapıştırabilmek için baskı uygulayacak herhangi bir malzeme (silindir rulo)
- Elleriniz..
Bitüselfin 20cm*10 Mt ölçülerinde olanını 65 TL ye temin ettim ben Dekorasyon malzemesi satan bir yerden..
Kendinden yapışkanlı olduğu için başkaca bir yapıştırıcıyada ihtiyaç olmuyor..
Üst kısmı normalde parlak folyo olanı kullandım bundan önce ama fark ettimki yeni partide kırmızı ve Yeşil renkliside üretilmişr, Karakaçanın Astar rengi yeşile çaldığından yeşil olanı tercih ettim bu defa ..
Gelelim Sonuçlarına..
Günün 2-3 Saatinde bitirdim işlemi hemde çok zorlanmadan.. ve ilk uzun yol denememde anladımki kasislerden geçişlerde süspansiyondan gelen -dıb- sesini bile zor duyulacak hale getirdi herkese tavsiye ederim.. zaten sessiz olan iç mekan neredeyse premium bir aracın sessizliğine kavuştu diyebilirim.. keşke desibel ölçümü yapsaydımda rakamlarlada ifade edebilseydim aradaki farkı.. ama genede bu farkı anlamak isteyenler için bulunmaz bir nimet bu uygulama..
ön kapılar için takılan fitiller ise SEAT'ın en büyük eksiklerinden Kesinlikle Her Araçta -özellikle ikinci fitil olmayan Seatlarda- kesinlikle bulunması gereken ufak bir ekleme kapı kapanış ve rüzgar sesi o kadar rahatlaşıyorki kapıyı açıp tekrar kapatma hissi uyandırıyor insanda..
Sözü daha fazla uzatmadan Tüm görselleri Paylaşmak isterim.. Ayrıca Toledonun Bagajına Neler sığar gözler önüne sermek için Seyehat öncesi içinde bir benim olmadığım bagajıda göstermek isterim..
iyi Seyirler, Keyifli Forumlar..
Öncesi:
https://farm1.staticflickr.com/357/1...0acbd39df1.jpg
Sonrası:
https://farm1.staticflickr.com/476/1...63426e2d_z.jpg
Öncesi:
https://farm1.staticflickr.com/359/1...b2d60542_z.jpg
Sonrası:
https://farm1.staticflickr.com/478/1...7a57c9f9_z.jpg
Toledomuzun Daha doğrusu kapalı Kasa kamyonetimizin :D bagajı -güzide memleketim balıkesire ön seyehat aşamasında- anladımki bu güne kadar sıkıntı ve stresi boşuna çekmişim Küçücük HotHatch lerde.. ne olacak kırk yılda bir gidiliyor demeyin.. istanbul dışına Aylık Seyehat edenler yada memleketi istandul dışında olup memleketine gidenler beni iyi anlayacaktır.. Acele etmesem Bu manzara karşısında yakardım bir sigara o kadar söyliyeyim ilk defa kafam rahat sseyehat ettim.. :D Hatta gitarıda alacaktımda abartmayım balıkesirde iki tane var nasıl olsa diye son anda vazgeçtim :) ama bu defa tatile gitar gidecek o akdeniz akşamında o ateş yakılacak :D
https://farm1.staticflickr.com/293/1...5b77359f_z.jpg
Bir sırrımızıda dökelim ozaman ortaya; Buda Meşhur GreenWorld Air Freshener'ımız ;) majestyyle, California scents filan halt etmiş.. bildiğin Mango Bahçesine çeviriyor arabayı hemde sağlık bakanlığı onaylı üstelik BİM de 5 Lira :D okey
https://farm1.staticflickr.com/440/1...52cc1c17_z.jpg