Ben mi yaptım, otoparkta mı olmuş bilemiyorum. Ufak bir nazarlık.
https://live.staticflickr.com/65535/...64f6ee96_c.jpg
Printable View
Ben mi yaptım, otoparkta mı olmuş bilemiyorum. Ufak bir nazarlık.
https://live.staticflickr.com/65535/...64f6ee96_c.jpg
Bu yaz için yapmayı/yaptırmayı planladıklarım;
- Şanzıman yağ değişimi. (2 yıl önce revizyon gördü ve 30.000km oldu.)
- Turbo revizyonu ve emme temizliği
- Enjektör temizliği (o-ring değişimi ve temizlik yaptırmayı düşünüyorum.)
- Alt takım ve ön amortisör değişimi. (Ses yapmaya başladı artık)
Tavsiyelere de açığım :)
ön takım olarak lemförder ZF'nin alt markası
LEMFORDER kataloğu ile doğru yedek parcayı hızlı bir şekilde bulun - LEMFORDER hazır komple kit almak mantıklı.
normalde aşağıdaki kodlar ile yetkili servisten orjinal vw teile olarak ta alınıyordu fakat muhtemelen stok yoktur isteniz bile almanyadan gelir tahmini 15-20 gün ve parasıda paradır şuan.
8D0 498 998
8D0 498 998 B
Ayd'den devam :)
Lemförder şu anki kurla alınacak bir malzeme değil :)
teknorot ve ayd ile devam. Lemförder parasına her yıl alt takım yaptırırsın yerli markalarla :)
Ben de kendi aracımda orijinalini alamadığım parçaları Ayd aldım.Bir yılı geçti şuan için sıkıntı yok. :)
Şanzıman revizyon olalı 30.000km olmuştu. Yağ ve filtre değişimi yapıldı.
https://live.staticflickr.com/65535/...a6cde4de_z.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/...7d0a870c_z.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/...a9d8a8d2_z.jpg
Sonrasında Hunter 9700'de balans ayarı yaptırdım. Titreme ve çekme problemim çözüldü.
https://live.staticflickr.com/65535/...d52f3414_z.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/...d6a87237_z.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/...deb961d4_z.jpg
Direksiyon hidroliği kaçak önleyici tecrübemi paylaştım.
https://www.youtube.com/watch?v=jHXprUBFexY
Webasto için pcb tasarlamıştım, onlar çinden geldi. kutu da almıştım. ECU hazır gibi şuan;
https://live.staticflickr.com/65535/...676c3272_c.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/...7870033b_c.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/...14534a9d_c.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/...f079d8e5_c.jpg
Selamlar; bu kapı kollarındaki kromlar gözümü tırmalıyor. Çok fazla krom seven biri değilim. Heleki orijinal değilse çok iğrenç geliyor.
Bu zamana kadar bir işlem yapmadım ancak artık bu kromlardan kurtulmak istiyorum.
Kapı kollarının iç kısımları da el temasından dolayı zaten boyaları aşınmış, renk solmaları ve siyahlıklar oluşmaya başlamış durumda.
Kromlarında pek kromluk hayrı kalmamış, çok mat durumdalar.
Elimde aracın boyasından sprey şeklinde var.
Kromlar sanıyorum silikon ile yapıştırılmıştır. Tekrar boyayacağım için boyaya zarar vermeden sökme çekincem olmayacak ancak yine de en kolay nasıl sökülebilir?
https://live.staticflickr.com/65535/...d9e84d03_c.jpg
Asıl sormam gerekeni sormamışım :) Kapı kolunda kalan silikon artıklarını ipa ile mi temizleyebilirim acaba? Kazımakla filan uğraşmadan
ipanın silokon artığını temizleyeceğini sanmıyorum.
wd40 deneyebilirsin
asperox (koli bandı artıklarını çok güzel temizlediği için yazdım)
gaz yağı yada sentetik tiner
ısıt yumuşat sil yukarıdakilerden biriyle
Yardımlarınız için teşekkürler. Dün kolları söküp eve getirdim.
Kromları söktüm, çok şükür ki çift taraflı bant ile yapmışlar. Çok kolay oldu temizlemesi.
Güzelce zımparalarını yapıp boyadım. Elimde iki şişe boya vardı. Birinin sprey ucu bozuldu ve boyayı benek benek attı.
O yüzden kolun ikisine kurutup sıfırdan tekrar yaptım işlemleri. Neyse ki sonuç fena değil. 3-5 gün evde güzelce kurutup hafiften bir pasta cila yapıp takarım.
Umarım beğenirsiniz.
Öncesi:
https://live.staticflickr.com/65535/...c6847648_c.jpg
Sonrası:
https://live.staticflickr.com/65535/...153ebdc0_c.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/...10fe272d_c.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/...f2a9ef1f_c.jpg
Aydınlatmadan dolayı gunmetal gibi görünüyor da öyle değil :) Araç üzerine takınca tekrar foto atarım.
Kapı kolları çok güzel olmuş, elinize sağlık. Kazasız, belasız sürüşler.
Tırnak çiziklerini pasta ile aldıktan sonra zemini de güzelce temizleyip taktım kolları.
https://live.staticflickr.com/65535/...bff7cd8b_c.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/...663b1178_c.jpg
Sonradan yapılan krom işlemleri o kadar çirkin duruyor ki ne diye para veriyorlar hiç anlamadım. Elinize sağlık hayranlıkla takip ediyorum sizi.
Çok güzel olmuş, bu boya işine bulaşınca, biraz da yapıp güzel netice alınca insan ne görse boyayası geliyor. 2-3 kat vernik atmışsındır diye düşünüyorum.
Kapı içine plastik bir folyo gibi bir ürün vardı geçen gözüme çarpmıştı, öyle bir şey koyulsa güzel olmaz mı ? Oradaki tırnak izine ben de sinir oluyorum.
Ben bu boya işlerini çok seviyorum nedense. Sürekli boya ekipmanları almaya başladım çıkan sonuçları gördükçe iyice gaza geliyorum.
Senin işine gelince baştan söylemeyi unutmuşum ama olurda birdaha böyle küçük parçalar boyarsan karton kutu içinde sıcak hava tabancası ile mini bir fırın yap. Elin yatkın diye söylüyorum hava tabancasının sıcaklık kontrolünü küçük bir devre ile halledersin. Kutu için 60°C olsa yeter.
Sonuç olarak gayet başarılı olmuş eline sağlık.
Kollar çok başarılı olmuş bir dönem Krom furyasi vardi Volkswagen kullanıcılarında yan kuşaklar ayna kapaklari kapi kollari kali direkleri kaba kaba krom kaplamayla doluydu :) o donemden kalma bir çalışma sanirim
Teşekkür ederüm.
Boya işi bana da zevk veriyor. Ancak boya yapacak yerim olmadığı için çok üzerine düşemiyorum bu işin. Parçayı ve boyayı fön ile hafif ısıtıp yapıyorum.
Aynen öyle. Aracı aldığımdan beri vardı. Neden sökmedim şimdiye kadar bilmiyorum :)
eline sağlık üstat çok güzel olmuş boya işleri
saygılar
Aracın antifrizini değiştirmeyi düşünüyordum.
Liqui Moly KFS 12+ aldım 4 litre. 5 litrede saf su aldım. (Toplam soğutma suyu kapasitesi 7 litre)
https://pim.liqui-moly.de/media/docu...5172_ctx-1.jpg
Genleşme kabı yılların verdiği yorgunluktan dolayı rengi sararmış vaziyetteydi. Ancak yapısal olarak bir sorun yok diye değiştirmeyi düşünmüyordum.
Antifrizi değiştirmeye yeltenince fark ettim ki geri dönüş hortumunun girdiği yer çatlamış.
https://live.staticflickr.com/65535/...7c1bbe86_z.jpg
(Kabın rengi sararmış olsa da içinde en ufak tortu yoktu. Sürekli G12+saf su ile kullanıldı.)
Riske girmeye değmez diyerek orijinal servis ürünü Behr marka genleşme kabı siparişini geçtim.
Bu arada da genleşme kabı gelene kadar 1-2 gün sürekli su doldur boşalt yaparak sistemde kalan kir varsa çıksın diye antifrizi boşalttım.
İlk parti çıkan antifriz sağdaki. Sonraki su ile iyice karıştıktan sonra ki hali. Temiz su gelene kadar devir daim yaptırdım.
https://live.staticflickr.com/65535/...30275415_c.jpg
Genleşme kabı gelince değiştirip G12+saf su koyacağım tekrar.
Bir de evimin önündeki yol çalışması 3-4 haftaya bitecek. Motoru da güzelce temizleyeceğim.
Maliyet:
4 litre LM KFS 12+: 61x4 = 244TL
Behr Genleşme kabı: 195TL
5 litre saf su: 25TL
Toplam: 464TL
Değişimi yaptım.
Pespembe bir antifrizimiz oldu.
İlk fırsatta motoru da temizleyeceğim. Malzemeler hazır.
https://live.staticflickr.com/65535/...bb265b40_c.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/...4d27d3ae_z.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/...e72456e2_c.jpg
Kalorifer peteğinin girişindeki bu hortumda küçük bir delik var. Hava alma yeri. Borunun kelepçesini gevşetip geriye çekiyoruz. Hava bitip su gelene kadar bekliyoruz. Ben çeker çekmez çok az hava geldikten sonra antifriz gelmeye başladı. Hava yapmamış pek.
https://live.staticflickr.com/65535/...d83a7239_c.jpg
oo şahane, ben de mondeo için antifiriz değişimi yapacağım, lm ye baktım ama bi tık pahalı geldi. Son 3-4 yıldır, total'in glacelf'ini kullanıyorum oldukça memnunum.
Distile (saf su) Olayı gerçekten önemli. Sanayi de bakım yapan ustalar no name antifiriz + çeşme suyu koyuyorlar, belki sadece suya göre koruma sağlıyor ama uzun vadede korozyona engel olmuyor.
Her arabamda radyatör hortumlarını ve soğutma sıvısını kendim değiştiriyorum. Ben uygularken önce antifiriz sonra distile su olarak uyguluyorum. Karıştırıp uygulamadım hiç, arasında bir fark olacağını da düşünmüyorum açıkçası, netice de devirdaim sürekli sirküle ediyor suyu. Herhangi bir fark var mıdır acaba ?
Motul inugel aldım geçen sene iyi olsun diye sanşa egr hortumu patladı boşa gitti. Üstüne ekleme de yapamadık hazır kullanım olduğu için
Turboyu değiştirmeyi planlarken kulağı çınlamış olmalı ki hemen ben burdayım dedi :) Kırıldı malesef :)
https://live.staticflickr.com/65535/...3e924bb1_z.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/...cbb577b8_z.jpg
Haydaa geçmiş olsun. Hybrit yapsaydın hazır sökülmüşken.
Geçmiş olsun km yüksek diye tamire gitmedin sanırım
Geçmiş olsun, yok di mi turbo dışında bir şey?
Referans olması açısından kaç kmde gitmiş oldu şimdi turbo?
geçmiş olsun üstat. orijinal her zaman iyidir hayırlı olsun
saygılarımla