maşallah iyi günlerde kullanın
Printable View
maşallah iyi günlerde kullanın
kalipson a sonuna kadar katılıyorum, samimiyetinize ve emeklerinize sağlık. Özel bir aracın özel bir sahibi olduğunu görmek mutlu ediyor :)
Öncelikle yorumlarınız için teşekkür ederim.
Şanlıurfa-Viranşehir'den ilk güncelimi yapayım. 19 Eylül'de okullar açıldı ve son senemi doldurmak üzere Viranşehir'e dönüş yaptım. 3 haftalık iş yoğunluğunun ardından bugün Megane'la uğraşma imkanı bulabildim. Önce iç dış olduğu kadar giriştim. Sonra da Autoglym srp ile ilk cilamı çektim. Bu vesileyle önden ve içten ilk fotoğrafları da koymuş olayım.
https://i.hizliresim.com/7yP7EL.jpg
https://i.hizliresim.com/vJRXdA.jpg
İç kısmı dediğim gibi komple elden geşirmiştim. Piano black olan yerleri motor boyacısı arkadaşa boyattım. Diğer soyulan yerleri kendim temizleyip boyadım. Ayrıca vites topuzunu da Renault Sport logolu bir topuzla değiştirdim. Paspaslar da hoşuma gitmediği için RPM Shop'tan yine RS yazılı paspas aldım. İçeri de son durum şu şekilde.
https://i.hizliresim.com/5G2Lr5.jpg
https://i.hizliresim.com/QpWvEj.jpg
Aşınmış durumdaki fren pedalını da 40 lira gibi komik bir rakama servisten aldım. Debriyaj için de alacaktım ama ne yazık ki benim aldığım pedal stoktaki son parçaymış. Yani Fransa'dan sipariş geçmek gerek.
Bu arada Urfa'ya geldiğim ilk hafta ışığa duyarlı olan iç dikiz aynası güneşe dayanamayıp su koyuverdi. Buralarda bulacağımı sanmıyorum. İstanbul'a dönünce bakacağım çaresine.
Maşallah
Yanıyor canavar :)
Yanıyor valla hakkaten dikkat etmek gerek. Maşallahı var :)
Reha maşallah RS'e..
Maşallah çok zımba duruyor :) kesinlikle spacer takviyesi istiyor
vay be, sanayide ilk gördüğüm günden ne kadar fark etmiş reha.
maşallah.
kazasız belasız kullan.
5x108 kaliteli bir spacer denk gelirse düşüneceğim. Daha r26 direksiyonuyla esp iptalini de yaptıramadım
O zamandan bu yana dışarısına pek bir şey yapılmadı ama detaylar sonucu değiştiriyor tabi. Bir de far temizliği çok farkettirdi. Resmen 10 yaş gençleşti önden.
Sonunda Şanlıurfa Viranşehir'deki 3 yıllık görevimi tamamladım ve İstanbul'a temelli dönüş yaptım. Artık RS'imle rahat rahat ilgilenebileceğim. Okuduğunuz gördüğünüz üzere bu MRS'i geçen sene bu zamanlarda almıştım Urfa'ya gitmeden de tüm bakımlarını yaptırmıştım. Geçen 1 sene ve yaklaşık 11000 km'de çok şükür beni hiç yarı yolda bırakmadı. Özellikle yürüyeni taş gibiymiş onu anladım. Sadece İstanbul'a dönmeme 1 ay kala çekişten düştü. Pervane sürtmesine benzer bir ses çıkardı. Ben de uzun yola çıkacağım için heyecanla hemen sıfır turbo aldım (Merdan abiye yardımı için teşekkür ediyorum) ama sorun turboda değil katalizördeymiş. Sanırım içi parçalanmış ve tıkanmış. Bir müddet egzozdan parçacıklar attıktan sonra çekişi yerine geldi. Onun dışında arabaya 9 aydır elimi sürmedim desem yeridir. Neredeyse her gün kullandım. Bir de İstanbula dönüşte Adana'ya uğrayıp katalizör sonrası 70 mm boru ve replika varex egzoz yaptırdım. Downpipe'ı yakın zamanda turboyu söktürünce yine aynı yere yaptıracağım. Egzoz şu şekilde oldu
https://i.hizliresim.com/d708W7.jpg
https://i.hizliresim.com/3pPv15.jpg
https://i.hizliresim.com/Dy9B8Z.jpg
Bundan sonra yapılacaklara gelirsek. Yine bu hafta rutin bakımlarını yapacağım ve ufak tefek eksikliklerini tamamlayacağım. İnternet sağolsun tembelliğe alıştırdı beni. Her şey ayağıma geldi :D
https://i.hizliresim.com/EyprEB.jpg
Yağı bu sefer Hepsiburada'nın kendi mağazasından Motul marka aldım. Şu sahte yağ işi gerçekten çok mide bulandırıcı.
Yine yapılacaklar listesi yazarsak:
*Genel bakım yapılacak(Yağ, filtre, buji, klima, temizlik vs)
*60mm İntercooler takılacak. (İnat etmeye gerek yokmuş, kendi cooler'ı ufak ve yazın işe yaramıyor)
*Yine 70 mm dp yapılacak.
*0-160 ASR,ESP iptali yapılacak. Şuanda yazılım düşünmüyorum.
*Urfa'da bir kaza taşına kurban giden atermik ön camım kaskodan değişecek.
*Tavan döşemesi yenilenecek.
*Direksiyon derisi kaplanacak.
*Pedallar yenilenecek.
*Lastikler değişecek.
*Sıcaktan sarkan motor keçesi ve fitili değişecek.
*Sarkan ön tamponu eski haline getirmek için farın altındaki taşıyıcı plastikler değişecek.
*Yazın sonuna doğru kaporta boya işleri yapılacak.
Reha kolay gelsin kardeşim. Maşallah, birçok kişinin zamanında ve hatta sıfırına ulaşabilme şansına nail olmalarına rağmen ilgilenmediği ama aslında öyle olması gereken şekilde titizlikle ilerliyosun. Tebrik ederim. Gruptan da takip ediyorum, buradan da. Simsar spec senin anlıyacan :D
Teşekkür ederim Aykut abi. Bu tarz araçlara devamlı özen göstermedikçe binilmez ki zaten. İlk sahipleri sattıktan sonra ele düşen araçlar oradan oraya hiç olmuş resmen. Ben de detaylarla uğraşmayı seviyorum zaten. Sorunsuz hale gelene kadar araştırmaya eksikleri gidermeye devam ;)
Çabanız için tebrik ederim bu araçların hakkı böyle sahipler. Size tavsiyem asr iptalini maksimuma kadar açmanız (yanlış hatırlamıyorsam 250 ayarlayabiliyorsunuz daha üstü pek gerekmez zaten). Böylece uzunlu kısalı bir yolda gazlarken asr tuşu aramak zorunda kalmaz illallah etmezsiniz tecrübe ile sabittir.
Aracınız cidden çok kaliteli ve bakımlı duruyor. Bana göre Asr iptali mantıklı ama Esp iptalini daha düşük hızlarda tutabiliyorsanız öyle bırakın bence çünkü 60-70'le bile su birikintisine girdiğinizde çok yardımcı oluyor.
Evet ESP hayati öneme sahip bir özellik farkındayım ama MRS'de kapatılamıyor ve zırt pırt devreye girip adamın canını sıkıyor. Asr'yi ve Esp'yi faklı hızlara göre ayarlayabiliyorsak iyi olurdu aslında. Mesela 250'ye kadar ASR 150'ye kadar da ESP iptali gibi :D
Bir güncel çekelim.
Arabayı alınca lastikleri Continental CSC5 ile değiştirmiştim. Harika bir lastikti ama çok çabuk tükendi. Önler 12000 km sonra tamamen bitmek üzereydi diyebilirim. Netice olarak farklı bir lastik deneme maksadıyla Goodyear Eagle Asymmetric 3'lere geçtim. Bunlar da güzel lastik ama Contileri aramıyor değilim.
Megane RS'i bilen bilir. İntercooler'ı 1.5 dci'lerdekiyle birebir aynı ve özellikle yazın standart motorda bile yetersiz kalıyor. Daha önce takanların yorumlarına güvenerek Aliexpress'ten Replika Forge İntercooler getirdim. Dedikleri kadar varmış. Hava emiş sıcaklığı 4-5 dereceden fazla oynamıyor artık.
https://i.hizliresim.com/D7YO5o.jpg
Aldığımdan beri içeride gözüme batan 3 yer vardı: Ön koltuğun çöken yan destekleri, parlayan deri direksiyon ve sarkan tavan döşemesi. Döşemecide koltuk desteklerini yenilettim. Artık demire oturmuyoruz. Yine yazın boş bir vaktimde bismillah deyip tavanı komple indirdim ve kumaşını yeniledim. Direksiyon işini ise Mais etiketli, sıfır, komple direksiyon alarak hallettim. (Zengin olduğumdan değil, kaplamayla sıfır direksiyon aynı paraya geliyordu:) )
https://i.hizliresim.com/NZnLDO.jpg
Muayenem Şubat ayında bitiyordu. Egzoz sitemini orijinale çevirerek tek seferde geçtim, şükürler olsun.
https://i.hizliresim.com/6JaMJN.jpg
Son olarak: MRS'ye ateşli bir kardeş geldi. Yakında yenileme konusunu açarım :D
https://i.hizliresim.com/D7YOYv.jpg
Nasıl bir kopyala yapıştır tekniği :)
Sormayın ya. Siteye kırk yılda bir güncelleme atınca unutuyorum nasıl kullanıldığını. En sonunda hallettim.
Maşallah, diğer rs de hayırlı olsun :) Şahane gözüküyor 2 araçta
fotoğrafları başka göremeyen var mı?
Fotoğraflar bendede görünmüyor malesef..
Evet. Dün gece yüklediğimde hepsi gözüküyordu fakat Photobucket yine fotoları uçurmuş. Hızlıresim'le güncelledim şimdi.
Reha maşallah kardeşim. Her türlü takip ediyorum :D
Maşallah konunuzu baştan sona okudum, kısmetse ben de RS alma arefesindeyim. Şansa, Urfa'da görev yapıyorum, Siverekte :D Böyle nadide bir aracı, buralarda kullanmak, ne bileyim insanlar tek kapılı araca bile "Hoca bu arkadan kazalı mı?" diye sorduklarından dolayı mıdır bilmem ama büyük cesaret ve özveri :) Eğer müsaitseniz, RS hakkında detaylı bilgi almak isterim.
Öncelikle teşekkür ederim. Ben Alfa 156'ya da 159'a da, Megane RS'e de Urfa'da bindim ama vida bile söktürüp taktırmadım. Oraya dönmeden evvel tüm bakımları yapar öyle yola çıkar bir sene boyunca da o şekilde idare ederdim. Dediğiniz gibi Urfa'da ve benzeri yerlerde bu tarz araçlara binmek cesaret istiyor. Hatta bence delilik. Ben hiç bir zaman rahat rahat gezemedim. Hep ya bir şey olursa tedirginliği yaşadım. Tabi Renault'ları küçümseyen sonradan görmelerin Mercedes, Audi, Bmw benzeri araçlarını şamarlamak da paha biçilemezdi :D
Rs konusunda elimden geldiği kadar yardımcı olmaya çalışırım. Telefon numaramı mesaj atıyorum.
Maşallah kazasız belasız sürüşler dilerim.
RS tampon her zaman dikkatimi çekmiştir :)
Maşallah Reha gerçekten zevkle takip ediyorum. Bizim araçların değerini bilen böyle nadide insanların olması güzel gerçekten. :)
Teşekkürler Tufan. Alt tarafı Megane, alt tarafı Clio diyenlere diyoruz ki ''Renault bir yana, Renault Sport başka bir yana''. Marka fanatiği kesinlikle değilim. Öncelikle amacım, ulaşabileceğimiz seviyelerdeki bu özel otomobilleri kurtarmak, sonra da onların tadına varmak.