Herkese Merhaba,
Yaklaşık 1,5 sene önce almış olduğum aracıma nihayet vakit ve nakit ayırabildim. Bu kapsamda ufak tefek bazı işlemler yaptık ve umarım daha yapmaya devam edeceğim.
Araç Audi TT MK1 S-Line (8N) - 1.8 T 1999 model 137.000 KM
Güncel donanımlarımız; (güncellemeler oldukça ilk mesajı editleyeceğim.)
- Akrapoviç Mr Racing Son Susturucu
- 70 MM'lik Downpipe
- 70 MM'lik Krom Komple Egzoz
- Spor Orta Susturucu (Tüp)
- Katalizör İptali
- Hks Blow Off
- Bronz Baskı Balata
- Kule Gergisi Dm Motors
- US Performance Stage 2 Yazılım
- Sm Spacers - 2mm Spacer
- R8 Spyder Jant / Piano Black
- K&N Kutu İçi Hava Filtresi
- Gmg Garage - Grigero Telesto Araç Kaplama ve Piano Black Detay Uygulaması
- Gmg Garage - Özel Fren Kaliper Uygulaması
Geçen hafta başlayan yapım aşamasında olan süreçlerimizin hikayesi şu şekilde;
Öncelikle aracın mevcut gücünü görebilmeyi ve bu güce göre aksiyon alabilmek adına aracı dyno'ya çıkartmak istedim. Bu konuda yaptığım uzun araştırmalar sonucunda US Performance - Utku Selamoğlu'na ulaştım. Utku'nun mustang dyno kullanması ve custom yazılımda Türkiye'nin önde gelen isimlerinden biri olması aynı zamanda apronlu beyinlere işlem yapabilmesi kombo etkisi yarattı ve ilk fırsatta soluğu yanında aldım.
Mustang Dyno Ölçüm;
Sonra oturduk neler yapabiliriz diye beyin fırtınası yaptık. Stage 2, stage 3, stage 4 hepsi hakkında detaylı bir planlama ve yol haritası çıkardı Utku ilk etapta stage 2 yapmak için ortak karar aldık. Aşağıdaki uygulamaları yapmak için anlaştık.
- 70mm'lik downpipe
- 70mm'lik krom komple egzoz sistemi
- Katalizör iptali
- K&N Kutu içi hava filtresi
- Us Performance Custom Stage 2 yazılım
Bu aşamada öncelikle aracın ağır bakımlarını ve ufak tefek sıkıntılarını çözelim dedik. Ve Utku sayesinde sanayide ne kadar usta varsa bir telefonla hepsi aracın başına geldi![]()
Anahtarı o gün Utku'ya teslim ettim, hatta Utku kendi arabasıyla beni evime kadar bıraktı. (Hizmette sınır yok.)
Tüm ağır bakımlar için Nur Aydın Oto'dan Turgut usta girişti öncelikle araca. Triger seti, devir daim pompası, bujiler, rot başları, rotiller, tüm sıvılar, filtreler değişti. Turbo bakımı yapıldı.
Sonra egzoz için Çopur Egzoz'dan Yücel ustaya gitti araba, 70'lik downpipe ve komple egzoz yapıldı, katalizör iptali yapıldı ve orta susturucuya çakma katalizör görünümü verildi.
70 MM'lik Krom Borularımız;
70 MM'lik Downpipe'ın görünen kısımları
Çakma katalizör görüntüsü verilmiş spor orta susturucu
Yücel usta'dan sonra araba cam düğmeleri ve far ayarı için elektrikçinin yolunu tuttu. Tabi bu arada bu işlemlerin hepsi ile Utku birebir ilgilendi. Ben arabayı bıraktığım günden sonra hiç görmedimBen sadece K&N kutu içi filtreyi temin etmekle uğraştım, çünkü stoklarda bulamadık.
Sonunda araç yazılıma hazır hale geldi, filtreyi uzun uğraşlar sonrasında buldum ancak kargoda çıkan sorun nedeniyle yetişemedi. Utku operasyona başladı arabanın beyni söküldü, yazılım güncellendi defalarca dyno'ya çıktı. İnce ayarlar yapıldı, araç bir gün daha Utku'da kaldı yol testleri ve sürüş testleri yapıldı ve nihayet işlemler tamamlandı.
Hemen teste çıktık. Araba bastıkça ''daha yok mu?'' dercesine gidiyordu. Bıraktığım araba ile aldığım araba aynı değildi.))
Alt devirlerde biraz cansızlık hissettim downpipe ve 70mm lik borular nedeniyle ama Utku yazılımla ayarlarım sen merak etme dedi. Ve filtre geldikten sonra görüşmek üzere ayrıldık. Ha adam bide yemek ısmarladı iyi mi![]()
K&N kutu içi filtre nihayet elime geçti ve hemen montajını yaptık, tekrar Utku'nun garaja gittik. Alt devirleri ayarlamak için Utku beyni söktü, bu arada ben Aydoğanlar Jant'ta daha önce sipariş ettiğim jantlarla ilgilenmek için Erol Usta'nın yanına gittim.
Jantları aldık ve boyama işlemi için Jant Hastanesi - Sedat Usta ile buluşup jantları piano black yapılmak üzere kendisine teslim ettik. Sağolsun Sedat Usta kendisi İskitler'den Şaşmaz'a jantları teslim almaya geldi. Biz bu arada yazılım işini hallettik ve sonuç yine inanılmazdı. Filtre ve alt devir ayarından sonra araba ekstra 15-20 NM tork değeri daha almıştı. Yine bıraktığım ve aldığım araba arasında uçurumlar vardı.
Sıra arabanın rengini değiştirmeye geldiğinde kaplama işlemleri için Utku GMG Garage'ın sahibi Mustafa abiyi aradı ve GMG'nin yolunu tuttuk.
GMG garaja gittiğimde Kadir benle ilgilendi, yarım saat içinde renkleri ve projeyi belirledik. Araç rengi evy green (simli koyu bir yeşil) planlandı, difüzör ve aynalar jantlara uyumlu olması için piano black, kişiye özel dizayn sarı kaliper kapakları ve plaka pleksi işlemi aynı zamanda arabanın kaporta aksamındaki göcük ezik vs işlemleri yaptırılmak üzere el sıkıştık. Arabayı Kadir'e teslim ettim.
Bu arada jantların boya işlemi tamamlandı;
Gmg'den Kadir 1 gün içinde arabanın tüm göcük, ezik vs işlemlerini halletti. Ancak bu arada arabanın rengiyle ilgili hanım'dan veto yedikbu renk yaparsan eve kesinlikle gelme deyince tekrar GMG'nin yolunu tuttum. Kadir'le başladık yeniden çalışmaya, folyolar havada uçuşuyordu. Kadir sıkılmadan bunalmadan yardımcı oldu sağolsun sonunda ''grigio telesto'' renginde karar kıldık. Daha doğrusu numunelerimi aldım hanım'a beğendirmeye gittim.
Projede ana renk dışında bir değişiklik yapmadık. Gerekli izinleri iç işleri bakanından aldıktan sonra operasyon başladı.
Araç Kaplama Uygulaması
Spot ışık altında renk epey açık görünüyor
Özel kaliperlerimiz hazırlandı ve üzerine istediğimiz sticker uygulaması yapıldı.
Jantlarla birlikte güzel bir kontrast ortaya çıktı.
Kaplama 2 gün sürdü; Kadir, Gürol, Cem kardeşlerim çok uğraştı bende sabırsızlıkla her gün gidip uygulamayı takip ettim.
Yetersiz ışıkla anca bu kadar kaliteli çekebildim;
Kaplama işlemi tamamlandı, son olarak orijinal xenon ampüllerini değiştirdik ve teslim aldık.
GMG ekibinin park sensörlerine yaptığı sürpriz uygulama inanılmaz hoşuma gitti;
Aracın gelişimi ile ilgili her türlü konuda fikirlerinize ve yönlendirmelerinize açığım.
Saygılar
Yukarıda saydığım tüm ustaların ellerine ve emeklerine sağlık. (güncellemeler oldukça bu mesajı yenileyeceğim.)
Şimdilik egzozun sesi videosu eklendi. Egzoz işlemleri devam ediyor, işlemler tamamlandıkça ekleyeceğim. (Kulaklıkla dinleyiniz.)
Dün nihayet Sm Spacers'dan Şemsi kardeşimle buluştuk, 7075 alüminyum alaşım malzemeden hazırladığı 2mm'lik spacer ve özel galvanizli uzun bijonlarla montaja gittik. Şemsi'nin bu kadar kaliteli malzeme ve işçilik nedeniyle bu işi Türkiye'de yapıyor olması ayrıca gurur verici bir hadiseydi benim için.
Montaj için Dayı Rot Balans'a gittik, dayının incelemeleri ve hesaplamaları sonrasında işlemlere başladık, audi'nin spor araçlarında ön takımlara fabrika çıkışı negatif kamber verdiğini dayı'dan uygulamalı olarak öğrendiğimde alman mühendislerinin şerefine kahve bardağımı kaldırdım![]()
Şemsi'nin spacerlar jant göbeğine ve poryaya tam olarak oturduğu için uzun bijonlara yükleme yapmadan dayı'nın uygun tork değerleri ölçüsünde montajı tamamladık.
Aracın yol tutuşu ve spor görüntüsüne yaptığımız küçük dokunuşlardan sonra sobanın üstüne pişen kestaneleri yedik ve yollarımıza devam ettik.
Gece yoğun kar yağışı sonrası kapalı otoparkta yetersiz ışıkla ancak bunu çekebildim; hafta sonu güncelleyeceğim.
Egzoz işlemleri devam ediyormalzemeler tamamlanmak üzere, ufak bir ipucu :P
Bu arada dün akşam GMG Garage'den Gürol kardeşimle ufak bir sticker çalışması yaptık. Aracın 99 model olduğuna inanmayanlar ve eskilerin değerli olmasına atıfta bulunarak ''old is cool'' dedikeskiler iyidir
Amatör bir video yaptım
Audi TT Turkey on Vimeo
Tüm yıkama ekipmanlarımız tamamlandı
Meguiars grit guart
Meguiars ultimate wash & wax
Meguiars microfiber wash mitt
Meguiars microfiber bez
Uber blue kurulama bezi
Custom deutachland lastik parlatıcı
Camsil
Kova)
Ankara sogugunda 0 derecede indim garaja cift kova tekniğiyle yıkadım canavarıbaya ugrastırdı ama epey güzel oldu. Kaportaya bakarak sakal traşımı oldum eve döndüm
)
Yorulduk ama değdi)
![]()