MSD 5.0L Mustang Pro Billet Distributor 8455 (94-95 5.0L)
Printable View
Hayirli olsun, buna alistiktan sonra dusuk hacimli araclar kesmeyecektir en azindan bende oyle oldu :)
Bu arada yanlislikla ilk postu unlike yaptim sonra duzelttim yanlis anlasilmasin :)
Hayırlı olsun. uzun ve yorucu bir yola çıkmışsınız. Umarım At en kısa zamanda şahlanır :)
hayırlı olsun fatihcim alfa camiasından uzak kalmazsın diye düşünüyorum. GT 3.2 bulursak onuda alalım :)
Teşekkürler, atın şahlanması dolar ile orantılı. Eğer çok dolar bozdururda 2Usd=1TL yaparsak 1 senede şahlandırırım :)
İlk bunu almaya niyetlenmiştim komple ama arabanın ne masrafı çıkacağını bilmediğim için sadece bunun kapağı ve tevzi makarasını aldım. İyiki komple almamışım, sendeki boşa çıkmış, alırım onu ama biraz beklememiz lazım. Şu rutin bakım işleri bir bitsin seni sorularımla biraz daraltabilriim:)
Aboooov bunu alırsan haber verde kolisinin içine egzantik, sway bar falan atalım shippingden yırtarız.
Teşekkürler Onur :clover:
Günlük 1.6 dizel kullanıyorum mecburen, TRdeki çoğu kişi gibi bende hacimsizliğe alışığım. Asıl Mustange binince garip geliyor.
Ciğerci dükkanı açmış kadar oluruz o zaman :)
Biraz daha çalıştık, çalışmak içinde kriko ve sehpa aldık. Kriko 30cmye kadar kalkıyor, tekerleri anca yerden kesiyor, daha profesyonel birşey almam lazım, arabanın altında rahat çalışılmıyor böyle.
https://c1.staticflickr.com/1/556/32...0c6521ce_b.jpg
İlk olarak kolaydan başlayalım dedik, cam suyu deposundan fıskıyeye giden boruyu yenileyecektik ama bir baktım boru yok. @atituti montunun cebinde eve götürmüş :( Bu iş yarıda kaldı.
https://c1.staticflickr.com/1/270/32...0d942f1f_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/1/447/32...5dee5e55_b.jpg
Bizde bari yine kolay olan birşey yapalım, yağını değiştirelim dedik. Açtık tapayı, boşalttık yağı. Yağ boşaldı, filteri sökmeyi denedik, elle açılmıyor. Bizde filtre anahtarı yok, boru anahtarı ile denedik. Küçük olanın ağzı yetmiyor, büyük olanın boyu uzun olduğundan oraya sokamıyoruz. İşkence bulduk onunda denedik yok olmuyor olmuyor. 1 saat kadar uğraştık, artık filtre yamuldu yumuldu ama bir cm bilde dönmedi. Moralimiz yerlebir şekilde bıraktık.
https://c1.staticflickr.com/1/641/32...8edc8788_b.jpg
Yağ filtresinden sonra direksiyon hidroliğini değiştirelim dedik, en azından onu beceririz diye umduk. Simsiyah bir sıvı aktı. Uzun bir süre bekledik tamamı aksın diye, sonra hidrolik koyulan yerin yarısnı elimizle kapatıp üfledik falan tamamiyle boşalttık ve yenisini koyduk. Ben 3LT almıştım, 300ml civarıymış kapasitesi :D 10 senelik hidroliğim oldu.
https://c1.staticflickr.com/1/501/32...30c5ce06_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/1/631/32...7f325000_b.jpg
Korna çalışmıyordu. Muayene için gerekliydi, direksiyondaki butondan olmasın, rölesinde sorun olsun diye dua ediyordum. Aküden kablo çektik, direkt kornaya değdirdik vee daaaat diye bir ses. Üzüldüm. Neyse röledir işllah dedik, röleyi söktük kısa bir kabloyla artı ve eskiye değdik daaaat dedi korna :( Yapcak bişi yok, direksiyonun ortasını sökcez, hiç böyle bir teknik parça sökmediğimiz için garip geliyor el değdirmek istemiyoruz. Söktük direksiyonun ortasını. Söktüğümüzde şaşırtıcı birşeyle karşılaştık, airbag vardı ama kablosunu kesmişlerdi:soru: Kaza anında masraf olmaması için mantıklı. Biraz inceledik, siyah bir sökete gitmesi gereken korna switcinden çıkan kablo sokete gitmeden kopmuştu. Siyah soketi sökelim dedik, evet onu sökmeliydik ve düzgünce bağlamalıydık. Siyah soketi 15dk boyunca çektik, aşşağı, yukarı, ileri, geri, sağa, sola, 2kişi, tek kişi çektik, tornavida ile kanırttık..... sonra bizde bir ampul yandı, youtubeye bakalım bu soket nasıl çıkıyor :) SN95 direksiyonu söken, inciğine cinciğine kadar dağıtanları gördük ama kimse o soketi sökmüyordu. O zaman anladık biz yanlış iş peşindeyiz, o siyah soket sökülmeyecek! Sonra tornavida ile nerden estiyse yanını yöresini karıştırmaya başladık, 2 tane bakır şerit halinde kablo geldi elimize ve bizde bir ampul daha yandı aaaaaa diye tepki verdik, soketin arkasından kopmuş bunlar. Bir sevinçle kornanın kablosuyla, eksi ucu bağladık bu bakır kablollara, kornaya bastık ve istediğimiz ses, istediğimiz hareketi yapnca geldi daaat daat. Arkadaşımla el sıkıştık, birbirimizi tebrik ettik çalışmayı bıraktık. İşi zirvedeyken bırakmak lazımdı. Sonrak gün kaldığımız yerden devam ettik, artık bir yağ filtresi anahtarımızda vardı. Yağ filtremizi söktük bir önceki geceden dolayı çok yamulmuştu, sökmemiz en az 1 saatimiz aldı. Ya yamulan filtreden anahtar kayıyordu yada anahtar sway barlara falan takılıyordu. Çalışma alanı çok azdı, çok uğraştırdı bizi. Yeni filtreyi elle çok sıkı olmayacak şekilde sıktık :cool:
Kornamızı ve cruise kontrolümüzü bağladık ama airbagı bağlamadık. Bağlarız şimdi suratımıza patlar diye korktuk, ona detaylı bir araştırmadan sonra tekrar bakacağız. Ayrıca direksiyonun sağ tarafı, sol tarafından daha yakındı, arabayı kullanırken rahatsız ediyordu. Yengeç gibi yan yan gidiyormus hissi veriyordu. Alttan direksiyonun vidalarını gevşetip, onuda yerine getirdik. Direksiyonumda artık olması gereken gibi simetrik duruyor.
https://c1.staticflickr.com/1/642/32...b24e93d6_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/1/503/32...79959475_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/1/358/32...787c26ba_b.jpg
Arabaya aldığım bütün herşeyin montajını yaptık, muayeneden geçmesi için gerekli eksikleri tamamladık. Haftaya odometer (aracın kaç kmde olduğunu gösteren sayaç) tamir kitini alabilirsem onun montajını yapıp ordaki ampulleri yenisiyle değiştirip, gözümüz keserse tavan döşemesini sökeceğiz. Aracın içinde ışık yok, eğer kablosu döşeme altında duruyorsa onu halledip sonrada bağajda kablosu gözüken ama ışığı sökülmüş aydınlatmaya geçecez. Önceki sahiplerinin iç aydınlatmalara arası iyi değilmiş. Bu işlerden sonra direksiyon pompasını değiştircez, çok fazla ötüyor. Sonrasında belirsiz bir süre bir şey yapamayacağız. Belki muayeneden geçirip, trafiğe sokmayı denerim. Ufak teker şeyler söküp taktık, kafamız dağıldı, mutlu olduk.
yağ filtresini kemer ile çıkartabilirsiniz.
Güzel fikirmiş, aklımıza gelmedi hiç. Tekrar başımıza sökememe durumu gelmez heralde ama gelirse kesin denerim. Teşekkürler.
Mitoyu vapur edasıyla yürüten adam, hayırlı olsun. 1.4t gibi bir motordan sonra apayrı bir dünyaya geçmişsin. Kolay gelsin.
super yazi olmus :)
+
kemer aynen. bizim bazi motorlarin da grenaj sokmeden yag filtresini almak icin kemer kullaniyorlardi.
Güzel konu, güzel anlatım. Kolay gelsin :)
@rain man , @kutbil, @ wolrath teşekkür ediyorum.
Mitonun finansmanını ben yapmıştım, yürütme işini ustalar. Şimdi teknolojiden uzak mekanik bir arabam var, finansmanını ve yürütmesini ben yapmayı denicem.
100kere yağ tapasını sökülürken gördüm ama ilk defa ben söktüm. Bu söküm işlerinde yanımdaki arkadaşımda (Gökhan) bende gerçekten amatörüz. Önceden ne yağ değiştridik, nede döşeme söktük. Misal, ön cam su fiskiyesi hortumlarını tamir etmek için, camın önündeki plastiği sökerken, ordaki klipsli vidaları kırdık :) Ben nerden bileyim orda öyle bişi olduğunu, ilk başta baktık 4 tane yıldız vida var onları söktük, sonrada o plastiği haydiii diyip çektik. Önümüzde 3-5tane siyah şey uçuştu yine tepkimiz "aaaa" oldu, "oraya çıt çıt giren plastik şeylerden varmış biz onları kırdık" dedik. Davlumbazı takarken vidamız arttı, heralde iç tarafında bi yere vida atmışlardı biz onu pas geçtik. Gözlemlediğimize göre sürtmez lastiğe, test sürüşünede çıkmadık. Sürterse tekrar söker akıllı vida atarız. Şimdilik kasap havasında gidiyoruz, biraz profesyonelleşsek iyi olacak.
Yaklaşık 1 sene önce bende aynı gazla e34 aldım.Otoparkta ufak tefek işlerini kendim yapıyorum nerdeyse aynı kafadayız :)Bahsettiğin lift benimde hayalim ama tabi hayalde kalıyor benim için:) Bir yer sökmeden önce youtube da söküceğim şeyin sonuna remove ekliyorum hallediyorum :) Konuyu takip edicem lakin son 1 senedir çok merak saldım amerikanlara.İnşallah herşey istediğin gibi gönlünce olur ağız tadıyla teybi bile açmadan o güzel homurtuyla gezersin.
Son 1 senedir edindiğim en önemli ve acı tecrübeyi paylaşmak isterim.
Plastik aksam sökmeden önce söküceğin yerin tırnaklarını internetten bul al öyle sök bence 2-3 kere başıma geldi :)***** yaştan dolayı hassaslaşabiliyor tırnaklar.
Vay bee 2 seneden fazla olmuş buraya bişi yazmayalı.
Peki neden yazmadım? Çünkü Eylül 2017de evlendim, hem arabaya ayıracak bütçem ve hemde zamanım 2ye bölündü :)
https://i.ibb.co/jTp0PYf/20170923-095816.jpg
1 kere piste çıktım,
https://i.ibb.co/Cmq73sG/722X4293.jpg
https://i.ibb.co/Dzbn5bK/20170530-131547.jpg
1 Kere sitenin kapalı otoparkta kaldı, 1 ay boyunca ara ara otoparka gelip arkadaşlarla (@atituti bu arkadaşların arasında) elimizden geldiğince, aklımızın yettiği kadar her şeyi denedik çalıştıramadık. Sonunda ilk defa usta eli değimesi gerektiği için çekici çağırdım.
Aradım çekiciyi, kapalı otoparkta arabam kaldı, Maslak sanayiye gidicek. Ne kadar tutar?
Marka ne diye sordu, Ford dedim.
Ford?? dedi,
Ford dedim :D
Adam bi iç çekti (içinden neyse bu adamla daha fazla uğraşmayayım dedi) fiyatı söyledi, geldi otoparka. Arabayı görünce; abi bunu bu fiyatmı çekicez diye sitemde bulundu. Halbuki Mondeo çekmekten ne farkı var :)
Arabayı iterek kapalı otoparkın kapısına getirdik, halatı bağladık arabayı çekmeye başdalık ama o sırada kurtarıcının motoru çalışmıyordu. Sonrası süpriz olmadı, kurtarıcının aküsü bitti :D Gittim diğer arabamla, kapalının diğer kapısından çıkıp çekiciye takviye yaptım, maslağa doğru yola çıktık.
Ustalar arabaya baktılar, otoparkta bizim denediklerimizi ayak üstü onlarda denedi yine çalışmadı. 2 gün sonra aradıklarında distiributör dişlisinde sorun vardı, dişlimi ne atlamıştı o yüzden zamanlama kaymıştı, araba o sebeple çalışmıyordu. Gerekli parçalar değişti aldım arabayı Tüv'e gittim. El freninden kaldım. Bostancı sanayide el freni ayarı yaptırdım, herşey sanayideyken süperdi, 2 gün sonra Tüvde tutmadı tekrar kaldım, yandı muayene.
Tekrar ayar mayar denemedim, yeni tandevu aldım, ordakilere rica ettim azıcık frene dokunun süper şeyler olacak lütfen dedim ve süper oldu hafif frene dokundu, İstanbul Parka çıkabilmek için gerekli olan muayene kağıdını almıştım, aradan 1 ay sonra yukarıdaki pozu verdim zaten.(Ağustos 2017)
https://live.staticflickr.com/65535/...91ed090a_b.jpgMustang Tuv 2017 by Fatih Obuz, on Flickr
(2018 yılı)
Bu kasa Mustanglerın kronik sorunuymuş arabanın kaç kilometrede olduğunu gösteren parçanın bozulup, sayacın durması. Diğer bir kronik sorun ise far anahtarının bozulması, arabanın kendi kendine farlarının yanıp sönmesi, bir yerden sonra hiç yanmaması. Bende bunlara bir el atayım dedim. Söktüm kadranı ve far anahtarını. Kadranın ibrelerinide eşim boyadı, kaportacıdada kadranın ön camına pasta cila attırdım çiziklerden kurtulmak için.
https://live.staticflickr.com/65535/...cf4ac363_b.jpgKadran Tamir by Fatih Obuz, on Flickr
https://live.staticflickr.com/65535/...9e01ff6c_b.jpgKadran Tamir by Fatih Obuz, on Flickr
https://live.staticflickr.com/65535/...520afaa6_b.jpgKadran Tamir by Fatih Obuz, on Flickr
https://live.staticflickr.com/65535/...5f7c7d60_b.jpgKadran Tamir by Fatih Obuz, on Flickr
İşlerim bitince taktım geri, deneme için iş yerine götürüyorum arabayı ama sayaç çalışmıyor. Hatta akü ve yağ göstergeside çalışmıyor. Tek tesellim far düzeldi, olması gerektiği gibi çalışıyor.
Neyse biraz burda kalsın, sonra ilgilenirim dedim. Kapının önünde 2 ay haraketsiz yattı :) Bir gün kardeşime araba lazım oldu, al bununla git dedim.
Sonraki gün " abi ne hız, ne devir saati çalışmıyor vede bagaj amortisörlerin artık tutmuyor kapak düşüyor " dedi.
Bir süre dokunmadım, bekledikçe bozulan bekledikçe belki düzelir diye umut ettim. Temmuzdu, Cumaydı, hava sıcaktı, canım farklı bişiler yapmak istiyordu. Camdan baktım bana göz kırptı. Anahtarı kaptığım gibi atladım, yokuş aşşağı vurdurdum çalıştı. Camı açtım, cam aşşağı garip indi, geri kaldırmayı denedim kalkmadı motor boşa dönüyordu, cam krikosu bozuldu heralde ama bu beni V8 sesi duymamdan alıkoyamazdı. Cebimde ne cüzdan, ne ehliyet. Öyle biraz turlayayım, geri dönerim dedim. Gezdikçe dönesim gelmedi, herşey keyifliydi, 10-15km kadar uzaklaşmıştım iş yerinden teklemeye başladı :( Gebzede dur kalka girdim ışıklarda, dururken çok sarsılıyor, sanki ateşleme yapmayan silindirler var gibi. Allahım burda kalmayayım ne olur ne olur diye hafif gaz veriyorum, veriyoorumm, veriyoo.... derken stop etti. Çok boktan bi noktada, boktan bir şekilde kaldım. Kontağı çeviriyorum, çıt çıkmıyor, resmen akü bitti, hani bitti değil öldü:agbe:
4lüler yanmıyor, kapı kilitlenmiyor, cam zaten kapanmıyor öyle yolun ortasında duruyor. Benzinciye gittim sizde tavkiye yapabilirmiyiz, bişi varmı? Yok dediler. Karşıda taksi durağına koştum, onlarda bizde tavkiye kablosu yok dediler. Yolun uzağında akü satan bir dükkanı tarif ettiler, oraya koştum durumu anlattım. Akü xxx TL dedi. Dedim bende para yok, hiç bişi yok, torpidoda 15TL buldum sadace o var, bana takviye lazım. Akü satıcısı dükkanda bizde takviye kablosu yok, yan sokakta bir tane tamirci var. Koştum tamirciye, durumu anlattım. Usta dediki " Şu giden Kia Ceretoyu görüyormusun? İşte onun bağajında takviye kablosu var, o benim ortağım, onu yakala." Adamın arkasından koştum, yakaladım, durumu onada anlattım 15TL param var başkada bişi yok dedim.
Arabanın kaldığı, trafiğin felç olduğu, gebzenin işlek caddesindeki trafik ışıklarına onun Kia'sını güç bela tersten soktuk, ben o sırada bütün paramı adama verdim, sen takviyeyi yap, kaputu kapat ben direkt gazlıcam haberin olsun diyip elini sıktım oturdum koltuğa. Marşa bas diye seslendi, bastım çalıştı ve hemen gazladım, en çabuk ve yavaşlamadan E5'e çıkıcam Çayırova iş yerine dönücem. Yolda Allah inancım yine tavan, ne olur trafik durmasın.
Daha E5e yeni çıkmıştım, yok yokuş aşşağı giderken gördümki trafik duruyor:agbe: Hafif yavaşlayarak sağa geçerken 40km/h civarında yine stop etti. Kendi hızıyla benzinciye kadar saldım, benzincide kenara çektim. Kol dayamanın altında 1 dal sigara buldum, gittim bir köşeye küçük Emrah gibi çöktüm. 10dakika falan derin nefes aldım, arabaya o sırada çok bilendim, bilendikçe bilendim. Yapabilceği bütün uyuzlukları yavaşça, sırayla hissettirmeden yapıyordu. Aradım iş yerini, bana cüzdanımı ve takım taklavatımı yollayın diyip konum attım. Bunlar elime ulaşınca benzinciye eski akümü verdim yenisi aldım. Arabaya taktım, bide oradan benzinde aldım, sonra fütürsüzca gazladım iş yerine kadar. İş yerine ulaşınca ilk sayfada fotosu olan arabanın parçalarını sök tak yaptığımız kapalı yere çektim ve 2018yılı 27 Temmuz günü bitti.
https://live.staticflickr.com/65535/...b8915e3c_b.jpgAkü Bidmiş by Fatih Obuz, on Flickr
2019da girerken kaşıntılarım başladı, parça bakıyorum ama iş yerinde arabayı sök tak yaptığımız yer bu işler için uygun değil. Arabayı iş yerinin 2. katına çıkartıp, daha rahat bir ortamda, bütün takım taklavat, freze, torna, taşlama vs gidi makinalara merdiven çıkmadan aynı katta olma, yazın serin, kışın sıcak olucak bir ortamda çalışma fantezim var. Bunu nasıl yaparız, calaskarla mı çekeriz, arabayı parçalar asansöremi aratız derken mantıklı bir kararla vinç çağırdık.
https://i.hizliresim.com/MVjm01.jpg
https://i.hizliresim.com/grQEqO.jpg
https://i.hizliresim.com/QLjmay.jpg
https://i.hizliresim.com/9aj0QN.jpg
https://youtu.be/K6iwbe_M-gY
https://youtu.be/K6iwbe_M-gY
Artık o 2. katta, yerden 6-7 metre yukarıda, savunmasız şekilde benim ona yapacaklarımı bekliyor:evil:
2018 yılında 400TL benzin almışım ve hala depoda benzini var. Yaptığım kmyi sayacım çalışmadığı için bilmiyorum ama 300den fazla değildir. Zaten araba artık asfaltlada buluşamıyor, Hazirandaki muayenesi gelmeden trafikten çekicem. Aklımdaki ve gönlümdeki hale gelene kadarda burdan aşşağı indirip trafiğe sokmayacağım. Projedeki hedefim 2021 yazına yetiştirip, o sene piste çıkmak.
Satın aldığım, yurtdışından sipariş verdiğim paraçlar var, bunlar geldikçe veya ben arabanın bir yerlerini söktükçe konuyu güncellemeye devam edicem.
https://i.hizliresim.com/lqAmRE.jpg
Ne denilebilir ki tek kelimeyle bravo.. Allah kolaylık ve bol bol sabır versin
Sabrınızı takdir ettim kesenize bereket ayrıca şimdiden :)
Gerçekten Peygamber sabrı var denilen insanlardansınız sanırım :D ben yaşasam bunları herhalde başka bir projeye çoktan geçmiştim... Ama ben emek verilen şeyin en sonunda her şeyden çok daha güzel hale geleceğine inananlardanım da aynı zamanda... Bence istediklerinizi, kafanızdaki planları adım adım uygularsanız sonunda Türkiye'nin ender arabalarından birinin sahibi olacaksınız :) Allah kolaylık versin :)
Abi cerato kovalama hikayesine iyi güldüm ya :D Allah sabır versin.