Yakıt olarak önermem. çünkü yakıtı az yaksın istiyorsan çok sakin kullanman gerek. Bomboş yol polis derdi yok keyfin yerinde nasıl yapacan o işi? :) yakıt düşündüğün bir konu ise 1.6 motor veya 1100kg civarları bir araç bakman daha iyi olabilir.
Printable View
hayırlı olsun maşallah.Erenler de görüyorum aracı ara sıra.
Ömer'im arabanın maşallahı var. İlk günden bu güne epey aşama kaydetti, bundan sonra da öyle gider umarım :) Kazasız belasız binelim :)
Bu konu uzunca devam eder umarım. Açıklamalar, yorumlarınız alacaklara, hayranı olanlara değerli bilgiler niteliğinde. Maşallah kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.
final drive oranini kisaltmak 8,500'e daha hizli gelmen demek. yani motor max guc uretimine daha hizli variyor diyelim. o nedenle 130 - 135.5 olmuyor, yine iki vites arasinda 8,500 devirde ciddi hiz farki oluyor. 130km/s - 170km/s oluyor diyelim (kafadan atiyorum).
vitesli bisiklet kullanirken vites oranlarinin etkisini net bir sekilde gorebiliyorsun. sanziman+diferansiyel+tekerlek sisteminde de ayni prensipler gecerli diye tahmin ederim. 3x7 vitesli bir sistemde on vitesi sanziman, arka vitesi diferansiyel olarak dusun. tabi bisikletle aran var mi bilmiyorum :) .
o zaman soyle bi deneme yap;
- arkayi en yuksek vitese al (en kucuk disli), orada birak, bu mevcut diff. sadece on vitesle sifirdan kalk 1-2-3 yap. max hiza cik.
- simdi arkayi 2 dusur, bu final drive degismis diff. tekrar on vitesle sifirdan 1-2-3 yap ve max hiza cikmaya calis.
2. durumda ivmelenmen daha fazla olacak, daha rahat gazlayacaksin ancak hizlandikca bacaklarin daha fazla bosa basacak, max hiza ulasamadan bacaklarin pedalda bosa donecek. yani 1. durumdaki max hizina ulasamayacaksin.
Sürekli bakmaktan kendimi alamıyorum :D
Maşallah benden nazar değmezse kimseden değmez. MAşallah :)
** Konuya bir güncelleme çekelim muayene işini hallettik çok şükür. Yolumuz honda sistemden geçti yağ yağ filtresi değiştirelim.
Muayeneden geçtik egzostan ceza yemezsen bi daha 2019 da görüşmek üzere :)
https://i.hizliresim.com/okkdDX.jpg
Şimdiye kadar castrol, eneos derken sıra çok merak ettiğim motul 300v ye geldi. Etkisini görecek bir imkanım olmadı ama ilk yağ değiştiğiniz motorun sessiz ve saat gibi çalışması inanılmaz bir huzur kaynağı
https://i.hizliresim.com/r220lP.jpg
Ramazandan hemen önce ufak bir buluşma yapalım dedik denediğim ep3 te tps sorunu oldu b18 de şanzıman ama genel olarak eğlenceli bir akşam oldu. Denemelerde kimin geçtiği önemli değil önemli olan eğlenceli vakit geçirmekti.
https://www.youtube.com/watch?v=EjQub-YICwU
Bir süredir konuya güncelleme atamıyorum ancak yeni bir setup girişimimiz var. Parça temin etmeye çalışıyoruz. Düşüncemiz netleştiği için buraya da yazabilirim artık
şuan zaten feh + fp olarak devam ediyoruz.
Bunlara ek olarak yeni setup ta;
RRC emme manifoldu
70lik kelebek
kelford 179a egzantrik
Tam emin değilim ama belki toda ince conta
440cc enjektör
bu setup ile yakıtlı (%30 etanol olabilir bu konuyu değerlendircem) olarak tekerde 230bg civarı bir güç hedefliyorum. 220bg üstü her güç kabulümdür :)
Çok yakında yeni konu güncellemesi ile devam ediyor olacağım
Herkese iyi günler dilerim
Motul 300v yağı tecrübe etme imkanım oldu. Acaba nasıl diye düşünenlere gözü kapalı denemelerini öneriyorum. Ben 5w30 koydum çok ince geldi. Bence 5w40 daha ideal olacaktı. Yağı aldığımız yerde 5w40 kalmadığı için 5w30 deneyelim bu seferlik dedik. Typer larda yağ eksiltme sorunu olmadığı için bir süre böyle devam ederim. Haftasonu setup değişikliği için yağ dökülecek zaten o ara kontrol de edilecek. Yağ değişimi sonrası sakarya kocaeli derken yaklaşık 500km kadar kullandım.
Aracımda oluşan 2-3 gazlama sonrası ufak gerilemeler sanırım yağ basıncından kaynaklı. Bizlerde balanslı yağ pompası olduğu için yüksek basınç ve sıcaklıkta zamanla özelliğini kaybeden yağ devrini aynı performansta tamamlayamayarak biraz performans kısılmasına sebep oluyor. Motul ile şimdilik bir sorun veya gerileme olmadı. İlerleyen zamanlarda tekrar tecrübelerimi paylaşırım
sağlıcakla
Konuya bir güncel daha çekelim araya giren bazı olumsuzluklar sebebiyle henüz setup değişikliğimiz olmadı ancak hafif jant işe yarar deyip bir kardeşimizden Enkei rs+m 17 inç jantlarını aldık.
225-40-r18 yerine 215-45r17 ölçülerine döndüm jantın ağırlığı 7,2kg. Jant boyutunu düşürmek gibi bir niyetim yoktu ancak 18 olup 7 kilo civarlarında jant bulamadım mecbur kaldım. 17 de güzel durdu sanki. Oem jant - lastikleri poşetledik dolaba attık.
Eski duruşumuz. Biraz amatör duruyordu ön arka farklı. Aracın yanına gelip kafasını bi ön janta bi arka janta çevirenleri çok gördüm :))
https://i.hizliresim.com/r2ol0z.jpg
Yeni Duruşumuz. Diğer araçtan söküp takmak ile bir sürü zaman kaybı oldu yıkamadan hemen önce çektim
https://i.hizliresim.com/7Nr0aa.jpg
Yıkandık temizlendik ilerleyen saatlerde toplanmaya başladık. Plakaları gizledim buluştuğumuz arkadaşların onayını almadığım için rahatsızlık olmasın dedim
https://i.hizliresim.com/lW6agJ.jpg
Birde kendi aramızda ufaktan gazladık. Maksat keyfi almaktı tabi ki. Denk speclerde bu kadar eğlenceli deneme uzun zamandır yapmamıştım. Yol yokuş yukarı olduğu için hızlanmalar yanıltmasın
https://www.youtube.com/watch?v=e08I74EEjZY
uzun başlayıp gittikçe kısalan kornaların hastasıyım :)
güle güle kullanın güzel aracınız var :)
18" olup ~7kg jantlari ancak dovme aluminyum gibi yuksek teknoloji uretimlerde bulabilirsin. Mesela RAYS Volk serisi. tabi sifirinin ABD fiyati $3,200 civari :).
bu da HRE R101 Lightweight, baslangic agirligi 7.25kg olarak verilmis. Fotodaki 19"x9.5.
Maşallah Güzel makine. Güle güle kullanın
Günümüz imkanlarında tabiki vardır daha neler neler vardır ancak ülkemizde bulmak benim için çok zordu yani ben bulamadım :) 3200 dolar jant için çok yüksek bir bütçe açıkçası böyle bir hamle yapsam evden kovulurum kesin :))) 17 lerden gayet memnunum şimdilik eldeki imkanlarla bunu yapabildik sadece rengini gunmetal yapmayı düşünüyorum olursa daha iyi olabilir gibi
Masallah aracin rengine de el atarsaniz daha da guzel olur.
Aslında fiyatlar kalitelerine göre normaldir mutlaka ama ***** kur farkından dolayı araba fiyatına geliyor jantlar.
Böyle olunca tabi erişmesi imkansız oluyor. Ülkemizde iyiki enkei var. Zamanında uygun fiyattan gelenler sayesinde erişilebilmesi en kolay hafif jant oluyor
Renk olayında herkesin farklı bir görüşü var açıkçası kafam çok karışık. Gümüş rengi de güzel bakalım tam karar veremedik henüz. Bayrama kadar karar vericem inş
(bence) kotu;
http://i54.tinypic.com/28jfa5i.jpg
ve yakisani;
https://lh5.googleusercontent.com/-w...2013-01-09.jpg
(fotolarda isik algiyi bayagi degistirse de) gri arabanin jantinda acik ton ile kontrast yaratmazsan jant siliklesiyor.
aynen s2k olmamış. Bende birkaç örnek buldum çok kararsızım
http://i11.photobucket.com/albums/a1...7/P1000347.jpg
http://i737.photobucket.com/albums/x...ps6feb1372.jpg
maşallah kazasız belasız
Maşallah abi