Kazasiz belasiz iyi gunlerde kullanin :)
Printable View
Kazasiz belasiz iyi gunlerde kullanin :)
Bu iki araca ayni anda sahip olunmasi nadir bir ihtimal. Hem hatira olsun diye hem de guzel bir test ve tanitim olmasi acisindan Istanbul park gibi bir mekanda benzin gibi prof bi kanalla guzel bir video ve fotograf cekimi yapilsa guzel olurdu aslinda.
Rönesans tablosu gibi maşallah. Hayırlı uğurlu olsun abi iyi günlerde kullan inşallah.
Hayırlı olsun yeni aracınız☺
bol keyifli sürüşler hayırlı olsun.
Maşallah murat abi güle güle kullan, ikisini de aşırı merak ediyorum çok isterdim yanına oturup turlamak
Hayırlısı olsun abi... Güle güle eskit pistlerde... :D
maşallah abi kazasız belasız inşallah
Tesekkur ederim arkadaslar iyi dilekleriniz icin.
Bende merak ediyorum pistte.
Buarada siyahi saticagim,fiyatida uygun yazdim satilsin diye.
Deneyımlerımı yazayım;
Kesınlıkle kullanımı cokk daha kolay. Yol tutus daha ıyı. Yanı aralarında sanıyeler yo,pekı nasıl daha ıyı?
Bırınde mucadele ederek 2:20 yaparken bunda daha az yorulucagınız kesın.
Arka bagımsız olması vıraj ıcı kontraları rahat yapıyor. Fk2 de arkası net gelırken,bu bak kardesım arkayı kaybedıyorsun dıye uyarıyor.
Fren dozlaması ıyı. Debrıyaj daha rahat. Rev macth harıka bır oyuncak ve pısttede hayat kurtarır.
Kılıt cokk daha net calısıyor,megane'ı yakalamıs neredeyse.
Farlara bayıldım,hele uzunlarla projektor gıbı. Fk2 de malesef uzunlar halojen ıdı.
Navı baya hızlı calısıyor. Muzık sıstemının sesı cok kalıtelı olmus nıhayet.
Ruzgar sesı ve yol sesı cıddı azalmıs.
Yandan bırı yaklasınca uyarması guzel(side assist) katlanır ayna,park sensoru,hayalet ekran gıbı seyler kalıte hıssını artırmıs. Elk bagajda olsaymıs,tamam dıyecektım :)
Yakıt bıraz daha dusmus. Depo malesef cıft kapaklı.
Park sensoru bır garıp calısıyor,yag sıcaklıgı yok!!!!! Buyuk eksıklık....
Menu artık daha anlasılır ve kullanımı kolay.
20 jant gereksız ama camurlukları doldurmus.
Dıreksıyon hassaslasmıs,yonlendırme cok ıyı. Ozellıkle on takımda salıncakta bulunan ekstra hareketlı kucuk rot,kartıng hıssıyatı verıyor.
On ve atka aksda kamber sabır malesef. Hele arka kolu sabıtlemın anlamı nedır cozemedım.
Geometrı ayarları cadde aracına gore cok agresıf,bayıldım....
Klıma sessız,vıtes yolu artık daha da belırgın.
Icının genıs olması ferahlıgı aetırmıs.
Oturma pozısyonu nıhayet duzelmıs,dıreksıyon ve gostergeler bırbırını perdelemıyır ve yukarıdan bakmıyorsun.
Sımdılık fena degıl genel gorusum...
Öncelikle hayırlı olsun,
Arka süspansiyonda kamber ayarı olmaması kötü olmuş, ama çözümü basit. Aftermarket parçaları FK2 ye göre daha erken çıkacaktır. Önde kamber ayarının olması daha kritik aslında, fakat Typerda dual axis süspansiyon olduğu için dış tekerde viraja girdiğinde kamber artacaktır.
Arkanın torsiyon olmasını FN2 den beri hep eleştiriyorduk, sonunda olması gerektiği gibi yapmışlar. Düzde gazlayan adama fark etmez tabi ama torsiyon piste çıkan adamın elini kolunu bağlıyor, yay amortisör haricinde hiç bir değişiklik yapılamıyor malesef. Düzde gazlayıp şehir içinde kullanan adam içinde torsiyona göre daha iyi, şayet ben FK8'i baya konforlu buldum en yumuşak ayarda.
Bu arada, ilk defa Typer'da ön süspansiyon baz versiyon Civic'e göre tamamen farklı, biraz torque steeringi engellemek için sanırım dual axis yapmak zorunda kaldılar. Arka süspansiyon ise yay-amortisör ve sway bar haricinde aynı, dediğiniz gibi kamber ayarlanamıyorsa bir kaç değişiklikle daha iyi yol tutar hale gelecektir.
Kazasız belasız iyi günlerde kullanın.
Vıraja gırıldıgı zaman kı kamber artısı malesef ısıme yaramaz,yanı benım bellı bır kamberı onceden vermem gerek kı sonra zaten fren-vıraj gırısı durumlarda kı ek geometrı bana fayda saglasın.
Dogru parca cıkıcaktır ama kolun sabıt olması sınır bozucu malesef.
Onde kamber daha onemlı ama one kamber verıcek kolu koymak hem masraflı hemde cabuk bozulma rsıkı var. Koymamasını anlıyorum ve elestırmıyorum. Yada ornek GP ler bu kuleden pay bırakabılırlerdı....
Gercı sadece one ayarlı kamber koymanında faydası yok arkaya koymadıktan sonra.
Sabot aksa bu tıp ıddıalı hedeflerı olan araca yakısmıyordu ve konforu acık ara cok etkıleyen bır durum. Aynen,baya komforlu hatta komfor modunda baya suzuluyor arac.
On suspansıyon parcaları ıcın megane kopyası dıyebılırız...
Aklımda bırseyler var,bakalım nasıl sonuc alacagım....
kamber açısını önceden vermek nasıl oluyor.
kamber açısını sokak otomobillerinde istediğin değerlere getirmek farklı sonuçlar doğurabilir. Lastiklerin aşınmasından, viraj dönüşlerinde savrulmalara kadar neden olabilir. Üretici her kullanıcının bilinçli ve neyi ne için yaptığını bilmediğini kabul ederek kendini sağlama almak amacı ile bu tür kısıtlamalar koymakta.
Bütün araçlarınıza Maşallah kazasız belasız kullanın. Fk8 fk2 ye göre çok şık duruyor.Yakıt düşmüş demişsiniz,ölçümleriniz nedir?20 inç jantın ağıırlığı nedir acaba?19 lara göre pistte yavaşlatır mı?
Yukarda arkadas yazmis,dis teker viraja girdiginde kamber acisi gelicektir diye. Ben aracin pist ustu stok kamber degerini onceden vermeliyim ki,virajda ki acilan bambaska...
Sokakda ki deger yada geri bildirimlerle pistte ki bambaska olur. Yukarida ne yazmisim"aracin stok geometri ayari zaten agresif" "hatta kaster gordugum en agresifi"
Sokakda iyi yol tutmuyormus gibi gelen araciniz pustte cok iyi tutunabilir yada top speed de huzursuz giden araciniz,pistte muhtesem viraj donebilir.
Fabrika tum herseyde(bakim-kullanim-guvenlik vs vs) en kotusunu dusunmek zorunda.
Gt3'un stok set up'i bile yol odakli,rs biraz daha agresif ama oda ring gibi caddeye uygun set up la geliyor mesela.
Siz bunlari elden gecirirseniz(tabi bilerek ve cokca tecrube ederek) olumlu sonuclar alirsiniz(pistte)
Yaklasik 1lt fark ediyor ama once rodaj bitsein,net rakam cikar. Yazarim size.
Inanin jantin agirligini bilmiyorum,zaten 18'lere gecicegim icin sorun yok.
Cokkk tesekkur ederim iyi dilekler icin.
Sertlik ayarlı süspansiyon var mı abi ayrı olarak? Yoksa R moduna alınca kendi otomatik mi geçiyor?
Malesef suspansıyonu ayrı sertlestıremıyorsun kı elektrık kontroolu. Bunu tusla yada hadı pahalı geldı,menu ıcerısınden sertlıgı ayarlamamız gerekırdı.
Arac degault olarak "sport" da baslıyor,sız comfor yada R mod secıyorsunuz.
Ben aslında kamber kitine önde gerek yok zaten kendi veriyor demek istemedim, yanlış anlattım sanırım. Aslında hiç yoktan iyidir demek istedim. Muhtemelen fk8 in sistemde dış teker yeterince kamber vermese de en azından pozitife doğru kaymayacaktır. Bu da aslında iyi bir şey.
Bizde mesela 0 kamber geliyor, viraja girince haliyle dış tekerlek pozitif oluyor. Fakat bizim çözümümüz baya kolay (8. jenerasyon, fn2 ve ep3 de dahil), amortisör civatalarını kamber verebilen civatayla değiştiriyorsun ve + - 3 dereceye kadar çıkıyor. $70 dolara fwd hondalar için en "işe yarayan" modifiye diyebilirim arabanın karakteri tamamen değişiyor. Yetkili serviste bile var kamber verilebilen tip amortisör civatası.
FK8 de oluyor mu bakmak lazım. Bu arada baz versiyon 10. jenerasyon civic ile aradaki farkı bilmeyenler için şöyle gösterelim, arada ciddi fark var. Double wishbone çok benzer olması ve çift rotilin getirisi konfor olarak yansıyor typerda.
http://www.savagegeese.com/uploads/2...front_orig.jpg
Zaten donerlen bu tıp reaksıyon genelde oluyor ama arac daha duz dururken kambere ıhtıyac var.
Zaten bu tıp araclarda pozıtıfe kaymıyor.
Bızde sıfır kamber dedıgınız arac nedır? Kamber ıcın bu parcalar mevcut ama fk8'e sanırım henuz yoktur. Gercı o ıs kolay,cozerız ama arka aksada kolun sabıt olmaması gerekırdı.
Aracların geometrısı konusunda cokkk kafa yormus ve herseyı test etmıs bırıyım,kullanım stılıme ve araca gore ayar konusunda calısmayı severım ve genelde de basarılı okuyorum...
Vedıgınız foto detayı cok ıyı,kamberı alt kolun ust tarafından verecegım.
Masallah cok güzel araç, kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.
Frankfurt otomobil fuarin da test etme imkani bulmustum.Honda benim gözümde en iyi rahat ic tasarimi yapmis.Eski modellerde ki japon ic tasarimindan cok alman ic tasarimlarina benzemis.Benim gözümde bu iyi bisey cünkü arac ici tus ve ekran klima vs konumlandirilmasi pratik ve göze güzel gelen bir hale gelmis.
Hayirli olsun gündelik kullanimda ki görüslerinizi de bekliyoruz
Dun fabrıkaya gıdıp geldım Korfez'e,bu kadar komforlu olucagını dusunmemıstım.
Neden GolfR'ı hedefledıklerını anladım. Bıldıgın golf kadar rahat ama daha hisli,atak ve sızden sureklı emır beklıyor.
Suspansıyon sıtemı komfor moda alınca cıdden komforlu. Yol sesı azalmıs,turkce konusan menuyle sankı gundelık aracmıs gıbı.(kor nokta uyarıcısı-ıc mekan kontrollerının yerlesımı-oturma pozısyonu vs vs)
Ses sıstemıne bayıldım,sankı ekstra bır sıstem satın almıs gıbı...
Gundelık guzel ama ben en cok pıstde neler yapıcak onu merak edıyorum....
Murat abi ben pistte kullandıktan sonra çok beğendiğimi söylediğimde birçok kişi ne kadar fark olabilir diyordu, fk2 ile net farklılıklar var araçta. Şu ana kadar ki gözlemlerinle araca baya ısınmış gibi görünüyorsun. İnşallah yarın parkta da yüzünü güldürür :)
hazır 2 sini almışken 1 ep 1 fn alda seri tam olsun abi :D
Fk8 cıdden cok farklı,sadece mekanık olarak degıl,aksesuar ve ıscılık olarak da...
Ben ıyı hatıralarla ayrılıcagımızı dusunuyorum.
Ben fazla eskı otomobıl sevmıyorum,koleksıyoner kafası yok malesef :)
Sıyahı uyguna vercegım,site yonetımıyle papaz olmus durumdayım. Hakkımın 2 mıslı park yerı kullanıyorum :(
hayırlı uğurlu olsun.kazasız belasız güzel dereceler görün inş.
okadar dolu bir araç,yağ ısı göstergesimi yok. hemde 0w20 yağ kullanıyor :)
Yag ısı gostergesı olmaması buyuk handıkap-skandal,ne dersen de....
Yahu bu tip tum araclarda var yıllardır. Yıllardır derken uzunnn yıllardır...
Yeni type R için FK 8 bende bir ilavede bulunayım. aracın standartı bile - 1 derece Kamber ile kullanılmasına uygun. aradaki toleranslar ise ne olursa olsun ben yolda dururum dedirtecek kadar fazla. Arka taraf kamberi ise -1 ve fazlası ile standartta sokağa bırakılmış . net değerleri paylaşmam uygun olmayabilir ama 5,5 derecelik Kaster ölçüsü ilgi çekiyor. yani milletin para harcayıp elde etmek istediği rot ( geometri ) değerleri standart da geliyor. İyi Gazlamalar
Abi bunun için evvela otm. vitesi icat etmeleri lazım Type r ı çok uzun senelerdir anca yapabildiler böylesi bir aracada otm vites için de bi o kadar vardır muhtemelen :)
Bunlar bi yana..
Kazasız belasız güle güle kullanın
Keyifli olmak işi bilmek başka bişey sadece parayla olmuyor helal olsun..
On arka kamber ve toe neredeyse aynı ve -1.5'larda. Bu cadde ıcın gayet egresıf ve malesef ayar sonlarda kı zaten sabıt kol,yapıcak bır sey yok.ösadece toe ayarlarını degıstırebılırsınız.
Net degerler dedıgınız nedır paylasmada kı sakınca? Aracın geometrı degerlerı mı? Onları soyledım zaten yada tam anlamadım demek ıstedıgınız?
Tam da ıstenılen degerler degıl ama serı uretımde kı en ıyılerınden bırı dıyelım:icon_tup:
Mirrorlink ile ekstra ekrana gerek kalmadan telefonu yansıtıp kullanabilirsiniz aslında. Küçük bi fikir :)
Bu nasıl oluyor,bak bu onemlı.
Typer sevenlerini bitirdiniz :)
Bildiğim kadarıyla samsung galaxy S8 de yada app car play ile ekranı aktarabiliyoruz yeni type-r da. Ekranın özelliği. Telefonda desteklerse ekranı yansıtıyoruz. Yada HDMİ bağlantısı FK2 de vardı, FK8 de de varsa yine görüntü aktarımı yapılabilir. Youtube da bi video görmüştüm sürüşte ekrandan görüntü izlemeyi aktif ediyordu. Ekranın hilesi gibi. Onu bulayım atayım hemen.