abi hayırlı olsun cidden çok güzel ilerliyor konu. yazılımdan sonra beklenen tahmini güç nedir?
Printable View
abi hayırlı olsun cidden çok güzel ilerliyor konu. yazılımdan sonra beklenen tahmini güç nedir?
Teşekkür ederim.
Arabanın gücü için fantazik yaklaşımlarım yok, az çok konuyu takip ettiysen tarzımı anlamışsındır :) ayrıca eşimde günlük sürüyor aracı. İyi şöfördür çok şükür güzelde gazlar hatta :)
yurt dışında bu setuplarla özellikle yunanistanda ilgi fazla bu motora stock internal ile 210-220 hp bandını yakalayanlar var
basınçlar 2.1-2.4 civarlarında.
Memleketimizin mazot kalitesi aşikar, ben arabam koşmasın ama hızlı yürüsün isteyenlerden olduğum, kırılmadan dökmeden 170-180 hp bandını yakarlarsam yeterli benim için.
Setup sonunda bi dyno yapacağım inşallah. Sonuçları yine paylaşırım burdan.
seninde arkanda basılmaz artık:D
Maşallah emeğinize sağlık, kadran isteriz :)
MaşAllah aracınıza ,
Bende aynı motora sahip 407 var aşırı memnunum ,
280K devirdik beyefendiyle baskı balata , volant vs. değiştim ,
Sıra geldi turboya , hybrite çevirsem motora herhangi bir zarar verirmiyim kısmındayım,
Sonuçları merakla bekliyorum ,
Takipteyim.
maşallah en son sayfada hybrit yazısını görünce en baştan okudum herşey yerinde ve güzel olmuş ufak aksilikler gelmiş başınıza ama olsun nazar :) bende de 308 var 110 luk aynı proje konusu benimde kafamı kurcalıyo fakat 1 ay sonra düğün olduğu için bütçe izin vermiyo , sizinle bu konuda irtibata geçicem :)
tam aradığım duruş maşallah :)
http://i.hizliresim.com/LD5Ooa.jpg
https://i.hizliresim.com/lZAREJ.jpg
https://i.hizliresim.com/VDjREZ.jpg
Brandalandık, evin önündeki ağaçtan damlayanlar artık bezdirmişti. Akşam silip brandalıyorum artık sabah silme derdim kalmadı. Ürünün içi pamuklu bir malzeme dışı su geçirmez bir malzeme. Araç temizken takılırsa çok çizmez gibi görünüyor. Şimdilik kullanmaya başladım bakalım ilerleyen zamanlarda ne yaparım kullanmaya devam edermiyim bilemedim.
Rodajı merak edenler olacaktır. 500 km bitirdim. Onurcanla beraber tam istediğimiz gibi bir operasyon yapamadık. Tamamiyle beyini söküp yeniden yazılım yapacaktık ancak maaşallah onurcanın dükkan çok kalabalık, işleri iyi. İlerleyen günlerde bi operasyon yapacağız. Basıncı biraz açtık 1.6 civarı eski halinden gayet iyi gidiyor. sorun yok.
Hedefteki basınç ve gücü almak için biraz daha sabredicem artık.
Guard marka içi miflonlu bi cadir almıştım 2014 de Rover 25’im için görev için 15 gün sehir dışına gidiyordum her ay ilk kullanımda gözle görülür acılmalar olmustu boyada ama eli kulagındaydı tavan direkler 2000 model araba orjinaldi boyasi :) uzun süreli kullanımda havalandırmak gerekıyor sanırım. Hayırlı olsun
Şuan araba tam temiz değilken veya akşam eve geldiğimde aracımı silemezsem üstünü kapatmıyorum, tamamen tozsuz olmasını sağlarsam takıyorum.
Gece tak sabah çıkar modundayım.
Memnunum brandadan. Sabah çiğ yağmamış, tozlanmamış, ağaçtan bişeyler akmamış araca biniyorum. Güne güzel başlıyorum.
Yağmur yağmasında ne yapacağım plan yapamadım. Islakken bagaja koyamayacağım, apartmanda koyabileceğim yer yok, paranoyak oldum. Arabadan inerken telefondan hava durumuna bakıyorum :D
Brandayı en yakındaki ağaca bağlayıp gideceksin başka bir şey aklıma gelmiyorr :D
Oturduğum sitede elemanın biri motosikleti için yarım daire şeklinde çadır yapmış salyangoz gibi bi taraftan aç kapat şeklinde demir iskelet üzeri naylon branda şekli.. Onun biraz büyüğü bir sistem de arabaya yaptırsam kaça mal olur diye düşüyorum ama araştırmaya başlamadım.
Güncelleme çekelim.
2 hafta önce araçta bi gariplik başladı, duman fazlalaştı basınç azaldı yada bana mı öyle geldi derken yine gittim Bemaps Onurcana. Basıncı da açtırmak istiyordum. Hem kontrol hem basınç açma davasına gittik.
AFR'ye bakıldı, MAF sensörü 1.7 ye kadar izin verdiği için o seviyeye kadar basınç açtık. Devamı için emülatör gerekiyormuş. Onun arayışına girdim
Tamam dedik 1.7 basınçla günü kapattık diyorken ÇAAAAAT sesiyle irkildim e ne güzel gaz açıyordum sağ üst motor kulağı koptu. Tuttuk Harun abinin yolunu..
Onurcanın Dükkandan bi kare
https://i.hizliresim.com/DDz1dl.jpg
Yurt motorsport Harun abinin dükkanda kulak değişirken..
https://i.hizliresim.com/moObkP.jpg
https://i.hizliresim.com/EDGLRq.jpg
Sanayiden çıktım, klasik temizlik vs bi poz...
https://i.hizliresim.com/j60MWj.jpg
WALLPAPER TADINDA :)
https://i.hizliresim.com/k64Q67.jpg
Sonrasında Maxi Hakan abiden Emülatör siparişi verdim. Sağolsun inanılmaz bir hızla hazırlayıp kargoladı bana.
Bugün taktırmak nasip oldu.
Maslak sanayinde Beyin işlerine bakan tamir onarım yapan bi yer Gökhan diye bir arkadaş çok güzel ağırladı tertemiz bitirdi işi.
https://i.hizliresim.com/oVG5k7.jpg
https://i.hizliresim.com/Z3v6Ek.jpg
Tabi çıktık basıncı deniyoruz kontrol ediyoruz herşey güzel 3.9V yok 4.1V saatten 2.0 gördük 2.2 gördük kaputu açtık bakarken ilgimi bir anda genleşme kabı çekti kırmızı olan su, kahverengi gibi derken ve MUTSUZ SONNN yağ soğutucum 2. kez elimde patladı. Suya yağ karıştırdı. Sanayiye yakındım, Direk Harun abinin dükkana attım kendimi.
Soğutucu söküldü parça orjinaldi garantisi var diye götürdük garantiden değişti. Yenisi takıldı.
Tabi sıvı sisteminin tamamı temizlenmesi gerekliydi radyatörcüde bu işlemde halledildi. Onlarda esnaf insanlarmış, gayet güzel bir şekilde temizlik yapıldı.
https://i.hizliresim.com/lZJXWE.jpg
Günü kapattım. Şuan hybrit setup ile devir arttıkça 2.2-2.3 bar civarı basıyorum. Gidişi çok güzel oldu arabanın. Tedirginmiyim evet!!!
Her an bişey olabilir gibi geliyor. Herşeyi zamanında bakımlı kullanılmış keza bende öyle kullanıyorum ama bi nazarımız var
mutlaka bi yerden bişey çıkıyor. biraz km yapıcam 150-200 km kadar sistemde kaçak vs varmı diye
sonrasında biraz gazlayıp keyfini çıkarmaya başlayacağım artık nasipse.
Merak edenler oluyordu.. Paylaşayım.
Hybrit sonrası Yakıt tüketimim normal, 6 seviyelerinde geziyorum şehir içi.
Emülatörü takana kadar duman fazlaydı basınç az diye dumanlıyordu çok rahatsız etmiyordu ama vardı.
Şimdi basınç basabildiğimden beri duman azaldı artık durum daha iyi.
Günlük kullanırken 18 jantında biraz etkisi var turbo biraz daha geç dolduğundan devirli kullanmaya itiyor beni. Alt devirler öldü diyemem ama eski turbo gibi değil.
Ama üst devirler atmosferik gibi devirlendikçe basınç görüyorum performans gayet iyi. Peak / Cont. 2.2-2.3 gibi görüyorum basınç saatinde.
Şimdilik güzel herşey umarım böylede gider.
Abi maliyet tablosu çıkardın mı ?
Eğer paylaşa bilirsen sevinirim ...
kazasız belasız gazlamalar olsun.
*emülatör yerine yazılımdan maf iptal yapılabilir miydi acaba?
aynı motora sahip focus var bende de stock turbo ve bemaps'ın soft yazılımı var idi ufak bir setup değişikliği yaptık şimdi dumanlamaya başladım
tekrar ayara girecek, şimdi peak 1.5 bar, stock turbo (1244) için 1.7bar basmak riskli midir sizce?
Biraz forumda eski konulari kurcaladim 1544 stock degeri peak 1.5 demişler, Bektaş vardı belki tanirsiniz o da focus yuklemisti 1.8 bar actigini yazmis arabanin konusuna. O da big turbo 2056 enjektor filan epey yuklemisti 200hp civari bandinda yürüyordu. Bemaps de Gokhan yazmıştı bana sagolsun ona danisayim yinede.
2056 bu makinelerde çok sağlıklı olmuyor, özellikle benim gibi araç kullanan kişilerde, günlük kullanırken rahatsız edici olduğunu söylüyorlar biraz geç dolduğu için.
%100 Sağlıklı adapte olmadığını söylüyorlar.
bende biraz kullanıp km yaptım, sanki değiştirilmesi gereken yerler var bana göre. Bi daha onurcanın kapısını çalacağım. Bi ince ayar daha gerekli sanki :)
Böyle bir nazar değme şekli yok, hep benim başıma gelir. :ofk::mad:
Yine yıkadık sildik görenler maaşallah (!) dediler, sağolsun..
Arabanın logosu düşermi arkadaş, deliricem
tek dişi kalmış kahramana döndük, hugo gibi oldu :ofk:
Buldum logoyu biraz yıpranmış ama elden geçirip yerine takıcam artık.
https://i.hizliresim.com/aY4495.jpg
Aracin rengi duruşu jantı çok hoş. Baya ugrastırmış sizi buyuk emek var. kazasız cezasız
Yine ben ve ama bu sefer küçük bir kaza.
Sabırsız ve saçma sapan araba süren bi taksici vatandaş ana caddeye çıkmamı sabredemedi, sokaktan çıkmak için beni solladı ve aşağıdaki son... Geldi bana vurdu. Hareketsiz bir şekilde yolun boşalmasını ve çıkmasını bekliyordum. Dövebildim mi? içimde kaldı dövemedim o ayrı konu. Kendide ses çıkartamadı yaptığı boku bildiği için.
Arabamda görünenin dışında hiç birşey yok. Kırılan dökülen eğilen parça yok. Bununla atlattık çok şükür. Taksiciyi sormayın 2 kapısı epey büyük miktar ezildi. Oda onun sorunu artık. Benim arabanın köşesine denk geldi.
Arabam 0 tramerli, Zabıt tuttum ama sigortadan yaptırmayacağım.
https://i.hizliresim.com/qdqXDB.jpg
https://i.hizliresim.com/9aXB7o.jpg
https://i.hizliresim.com/grl1GZ.jpg
Gündüz gözüyle fotoğrlarsak;
https://i.hizliresim.com/7amGLP.jpg
https://i.hizliresim.com/r5LbDV.jpg
Şirketimde sağolsun kaporta departmanındaki arkadaşlara ertesi gün verdim aracımı, ön tampon söküldü, iç bakalitler, far ayağı, braketler tamamı sağlam, çatlak bile çıkmadı.
Bu vesileyle ön tamponu, farları ön görünümde olan azda olsa sarkmayı toparlamış olduk. Herşey yerli yerinde oldu. Yıpranmış klipsleri yeniledik.
Tampondaki sürtmeyi pasta yaparak temizledik, sadece tampon çıtasında boya kalkması var. Onuda söktürüp boyatacağım kısa zaman içerisinde.
Ucuz atlattık diyorum ama o gözü olanı yakalarsam, nazar değdireni bulursam kötü düşünceler içindeyim yalan yok. :D
Abi bir maşallah diyeyim bu ne nazardır hakikaten, gözü olan gözü çıksın :)
Allah daha büyük bir kaza bela vermesin, nazar boncuğu şart gerçekten
Büyük gecmis olsun , bahane olmuş , hybrit ile ilgili tecrübe vs. paylaşacakmısınız?
Ne zamandır beklemedeyim :)
Teşekkür ederim.
Günlük kullanımda gazlamadan bile aracın tork/güç arttığı için keyifli gezinti yapılıyor, kullanım zevkli hale geldi. Hybrit olmasından sebep alt devirler orjinal turbo gibi değil.
Gazladığım da ise ortalama 2.1-2.2 bar basınçla yürüyor. Sonuçtan memnunum.
Ufak 1-2 rötuş gerekiyor gibi 4200-4300 devir sonrası basınç var ama performans azalması oluyor oda yüksek ihtimal devirler için biraz daha yakıt açmak gerekebilir diye düşünüyorum. O konuda Onurcanla / Berkayın kapısını yine çalacağız artık.
Klasik acaba peugeot bu bozuldumu bozulacakmı stresi var tabi
bide sürekli bi nazar değme potansiyeli var benim arabaya
Şuanlık durum bu. Sormak istediğin bişey varsa yanıtlarım.
Geçmiş olsun minik bir durumla atlatmışsınız, şükür. Boşuna stres yapmayın aracı bakımlı aldınız, güzelce bakıyorsunuz siz de. Ufak tefek kronik sorunu hariç aracınızda bozulacak bir durum olmaz. O kroniklerde motorla alakalı bir durum değil. :) 1.5 Sene sorunsuz kullandım, tek sıkıntım dip gaz rampa inerken veya çıkarken ki depollution system fault hatasıydı yüksek basınçtan dolayı turboyu kapatıyordu. O da yazılımla alakalı olduğu için problem değildi. Onun dışında keyif alarak kullandım hep, yeri halen ayrı 307'min geri satsa alırım.:o
Çok üstüne düşüyorsun ondan oluyor, sal biraz şu arabayı. :D
Allah beterinden saklasın, buna da şükür..