Herkese merhabalar iyi forumlar.
Aracımı alalı 2 yılı geçti yaklaşık olarak ve projeye başlayalıda 1 yıl oldu konuyu açmayı projemin bitmesinden sonra düşünüyordum fakat biteceğide yok açıkçası. Proje tamamiyle şahsıma aittir kendim yürütmekteyim. "Buradan okan baycu, srk shop ve akn performans"a teşekkürlerimi sunuyorum.
ARACIMDA KULLANILAN PARÇALAR
Tf035 10t5 Colt Czt turbosu
Custom Egzoz manifoldu Okan baycu yapimi
Egzoz 63'luk Downpipe Düz boru Okan baycu yapimi
6.5lt intercooler ve borular komple krom kullanildi.
Bosch ev14 380cc enjectörler
4 barlik audi 1.8 t benzin regülatörü takildi oem.
Abarth essence basinc sensörleri
Abarth essence map sensörleri
Forge blow off
Mantar acık hava filtresi
Aem Wideband 4.9 lsu
Greedy Egt saati
Smc pressure Switch
Bosphorus stage1+ methanol kit
Merak edenlere; Motor ici blok, üst kapak vs komple orjinaldir.
Bilmeyenler icin Aracim orjinal 1.4 120hp turbo beslemeli 9.8.1 sikistirmaya sahip full boost 1 bar cont 0.7 devir sonu 6500 0.4 barlarda yürüyen bir arac
Ozaman baslayalim... uzun fotografli bir konu olacak.
Aracimi ilk aldiğimda çektiğim fotoğraflardan birkaçı ilk günkü halini özlüyorum
Tabi sonrasında jantlarımızın rengini değiştirmeye karar verdik Ve yaylarımızı vogtland 5 mm takıp böyle kullanmaya devam ettik Jantlarımız orjinal 17" tjet sport jantıdır.
Araca 1 yıl kadar uzun bir süre stok halde bindim tabiki denemelerimiz çok oldu. Aynı güç aralığında birçok araçla denedik şaşırttığımız anlar oldu şaşırdığımız anlar oldu araştırdığımız birçok yönü oldu haliyle zehri kapmıştık. Çektiğim kadran videom
Öncelikle parça tedariğine elime geçen Colt czt tf035 10t turbosu projemin başlangıç parçası olaraktan başladı Soldaki tf035 sağdaki bizim fındık turbo IHI VL37
Turboyu oturtmak için ilk çalışmalara başladık tabi üzerindeki orjinal manifolda flans yapılıp oturtmayı düşünüyorduk fakat hiç düşünmediğimiz bir durumla karşılaştık ve manifold çatlak full döküm olduğundan sanırım bizim araçlarda kronik bir durum haline gelmiş. Eh tabi böyle kullanamayız manifoldu sonuç olarak basınç basılıcak karar verdik custom manifold yapım çalışmasına başadık..
Turbomuzu manifold ile birlikte buluşturduk sıra geldi motor üstüne oturtmaya. Fabrika çıkış top mount olaraktı ve bizim alanımız dar olduğundan dolayı turbomuzu alta almaya karar verdik Buradan Okan baycu ustama saygılarımı sunuyorum güzel bir işçilik çıkardığı için benim içimede çok sindi
Sıra geldi egzoz downpipe sistemine ve intercooler borularımızın yapım aşamasına. Egzoz dowpipe tan başlayarak sona kadar 63lük düz boru yapıldı ortaya spor susturucu takıldı.
Bu fotoğraflar öncesinde, sonrasında tabiki alt tarafta turbo yağ,su giriş çıkış rekorları uyum sağlamadı. Haliyle farklı bir turbo takıldığı için yeni rekorlar yaptırıldı. Oraları fotoğraflamaya fırsatım olmadı. Tabi o sırada usta bulmakta büyük zorluklar çektik. Herşey güllük gülistanlık değildi projeye başlamadan önce egzoz işlerinden sonra elimizin altında hazır usta bulundurmamız gerektiğinide böylelikle öğrenmiş olduk al turboyu tak ile bitmediğini görmüş olduk...
Bu işlemler sonrasında yazılım aşamasına geçme sürecinde enjectör sistemimizin yetersiz olduğu için corsa d opc 380cc enjektörlerini sipariş ettik. Emme manifold üzerindeki emme içerisine giren hava basıncını ve sıcaklığını ölçen sensörümüzü, Turbo basıncımızı ölçen sensörümüzü sipariş ettik ve yazılım için koyulduk yollara.
Yazılım 95 oktan full boost 3300 civarı 1.5 bar peak devir sonu 1.1 bar 6800 rpm olarak ayarlandı. Ortalama güç 210 220hp gibi bir değer verdiğini düşünüyoruz.
Sonrasında birkaç denemeler daha oldu. Çok video çekme şansım olmadı
Kaput altımızın son hali. Süreç içersinde dumb valvemizin basınç tutamadığını gördükten sonra forge blow of takma gereği duyduk ve borularımızı sarı bant ile izalasyonunu yaptık.
Aracımın son durumundan fotoğraflar
Son durum özetlemek gerekirse Sıkıştırmamız 9.4 olup 95 oktan yakıt ve mbc ile 1.5 peak basınç ve devir sonu 1.1 bar basacak şekilde kullanılıyor. " Stok motor stok blok herşeyi stok + Soğutma ve egt düşürmek içinde Bosphorus stage1+ methanol kit takıldı 125cc nozzle ıle su ve meth basıyorum Şuan 210 220 arasında bir gücümüz olduğunu düşünüyorum aldığımız yol dynosuna göre 160kw çıkardık.