Emeğine sağlık abi, sevinerek ve merakla takip ediyorum konuyu.
Printable View
Emeğine sağlık abi, sevinerek ve merakla takip ediyorum konuyu.
Motoru yaptık, sesini duyduk, sıra yürüyene geldi. Bahsettiğim gibi aracın üstünde sarı koniler vardı, daha önce tamir görmüştü ama çaprazlama iki amortisör yine patlamıştı. Tamir ettirmeyi aklımdan geçirdim ama motorla bu kadar çok uğraşmışken yürüyen de sıfır olsun dedim. Çoğu konuda olduğu gibi öncelikle İngilizler ne yapmış ne etmiş diye biraz araştırma yaptım. Tabi adamlarda imkan olduğu için çoğu coil takıyor. Biraz daha ekonomik takılmak isteyenler ise Cup amortisör ve Eibach Sportline kombinini tercih ediyor. Cup amortisörleri merak edenler için şöyle bir parantez açayım: Fransızlar Clio 172 ph2 ile beraber Cup adını verdikleri özel bir model de çıkarıyor. Bu paket adından da anlaşılacağı üzere direkt pist odaklı üretilmiş. Her şey hafifletme odaklı; normal 172 ph2'nin aksine klima, abs, zenon far, arka koltuk kafalıkları yok, bildiğim kadarıyla şanzıman oranları farklı, amortisörleri KYB üretimi ve yine normal 172'ye göre çok daha sert yapıda. Jantları ise efsane 16 inç Speedline Turuni.
Amortisör hikayesine devam edeyim. Dediğim gibi İngilizlerin gittiği yoldan gittim ve Cup amortisörlerin siparişini Kamracing'ten verdim. Daha önce Çinden alışverişler yapmıştım. Mesela Aliexpress'ten Mergane RS'e intercooler getirtmiştim. Gümrüğe takıldığındaysa paşalar gibi PTT gümrüğüne gidip vergimi ödemiş marketten gofret alır gibi koca kutuyu elime alıp dışarı çıkmıştım. Cup amortisörlerde de hesabımı ona göre yaptım. Malesef bu sefer öyle kolay olmadı. TNT'den aradılar, ürününüz geldi şuan gümrükte, gelip alabilirsiniz, ama işlemler uzun sürer ona göre erkenden gelin dediler. O zaman içime bir şüphe düştü işte. Neyse, ertesi gün öğleye doğru Muratbey gümrüğe TNT'ye gittim. Zaten güzel bir para ödemişiz kargoya, TNT de global bir şirket, elit bir ortam, hoş bir karşılama bekliyorum:) Meğer kucağa oturmaya gitmişim haberim yok. Hoşgeldin, ordinio parasını alayım ver 150 lira, işleri sen halledemezsin muameleciye git ver 500 lira, 1 gün malın depoda kaldı ver 250 lira :D 1200 liralık amortisöre 900 lira gümrük masrafı çıktı. Ramazan ayında haziran sıcağında 2 günüm resmen ızdırap oldu. İşin özeti, benden size tavsiye yurdışından mal getirtirken PTT'yi tercih edin, eğer firmanın anlaşması yoksa da almayın. Aman diyorum.
Verdiği eziyetle değerine değer katan Cup amortisörlerimiz
https://i.hizliresim.com/oXy6V7.jpg
Amortisörler geldi yayları da değişmek gerek. Eibach Sportline arıyorum ama fiyatlar yüksek kurdan dolayı ateş pahası olmuş, tam o sıralar Letgoda bir tane ilana denk geldim. Takılmış, sert gelince hemen sökülmüş. Hemen vardım satıcının yanına, hakikaten tertemiz, en azından yay işini ucuza hallettik:)
https://i.hizliresim.com/v6R6JD.jpg
Clio 172'leri görmüşsünüzdür, özelikle önlerde jant lastik epey içerdedir ve zayıf gözükür. Bu konuda da yine İngilizleri takip edip öne 20mm Eibach spacer, arkaya Pure Motorsport 10mm stub axle spacer kiti aldım.
https://i.hizliresim.com/DY9Y7y.jpg
Amortisörleri değiştiriken salıncakları, rot başlarını, gergi lastiklerini vb. de sıfırladık. Ön disk balata yeniydi, o yüzden sadece arka fren balatasını değiştirdim. Böylece yürüyende değişmeyen parçamız kalmadı. Bu arada kaliperleri de orijinal rengi olan siyaha çevirdim.
Spacerdan sonra arka taraf tam istediğim gibi oldu.
https://i.hizliresim.com/QLWLQv.jpg
Sadece arkada spacer varken
https://i.hizliresim.com/mM5Mp1.jpg
Ön taraftaki spacerın öncesi
https://i.hizliresim.com/OvBvbD.jpg
Sonrası
https://i.hizliresim.com/OvBv64.jpg
Diyeceksiniz ki ön taraf daha dışarıda. Evet öyle gözüküyor ama aslında değil. Arabayı rota soktuğumda ön taraftaki kamber -1 olması gerekirken 0'a yakın çıktı. Yani ayarlar bozuk. Sebebi ise Cup amortisörler. Clio 172 ph1, 172ph2, 172 Cup, 182, 182 cup, 182 Thropy. İnanmayacaksınız ama bunların hepsinin kamber kaster ayarı birbirlerinden farklı. Doğal olarak 172 ph1'e 172 cup amortisörü takınca camber ayarı değişmiş oldu. Bunun çözümü de basitti. Hemen Powerflex'ten ön kamber ayarlama civatalarını aldım. Hemen dediysek siparişi kargosu filan 2 hafta:)
Üstteki ayarlı cıvata
https://i.hizliresim.com/lq9qAQ.jpg
Çalışma prensibi basit, üst taraftaki civatadan kamber ayarlanıyor. Bununla kamber ayarları da olması gereken değerlere ulaştı.
https://i.hizliresim.com/lq9qAg.jpg
Sırada ne var? Tabi ki lastik.
Lastikleri fiyat/performans oranıyla epey bir övgü alan Falken'den aldım. Lastikler değişirken jant düzeltme işini de aradan çıkardım.
https://i.hizliresim.com/WqYVML.jpg
Son ayarları gösteren bir fotoğrafla bugünlük yeter diyeyim. İlerde kozmetik içerikli güncellemeler yaparım. Arkadakı ayrıntı da sonraki konuya spoiler olsun :)
https://i.hizliresim.com/jgAQZW.jpg
Rehacım kesene bereket, çok güzel malzemeler, ya tampona ya da ön çamurluklara el atalım.
Resimleri yurtdışında göremiyorum ama öyle güzel anlatmışsın ki zihnimde canlanmadı desem yalan olur :)
Otoban faresi merak uyandırdı kesene bereket :D
dün gece halı saha sobesi yapıldı maşallah zımba gibi olmuş kesene bereket kardeşim
[IMG]https://i.hizliresim.com/r5y137.jpg[/IMG]
eee bu bitince bi 106 yada konu açarsın tabi :) sırada kozmetik işleri ve hızlandırma işleri kaldı sonraki partlara
aynen reha okulun bahçeside geniş yani;)