Bende de aynı muhabbet var. :/
Printable View
arabama bak be yazın bende:)
Maşallah abicim ama 106 gti da aldın şimdi nası yapıcaz kimden vazgeçicen :)
devamı nerde beklemedeyiz reha bey :D
Ah şu RS' ler :)
bekarken sahip olamadım.. şuan olabileceğimi de düşünmüyorum :)
Çok güzel araç gerçekten keyifli sürüşler, keyifli bakımlar :)
haydi ver artık zehri bekliyoruz
Beklemedeyiz :)
Evet, pek çetrefilli sıradaki bölüm ile devam edeyim :)
Daha önceden anlattığım gibi son ana kadar motor içine kadar girme niyetim yoktu. Zaten güzel çalışan ama biraz yağ yakan bir motorum vardı. Diğer yandan motor içinin ne durumda olduğunu da çok merak ediyorum. Zaten başıma hep bu meraktan geldi :D
Şubat 2018 ara tatilindeyim. Daha ilk günden hemen Bülent abinin kapısına dayandım. Hedefim 2 haftalık tatilde arabayı toplayıp 2. dönemde de keyfini sürmek. Hayaller hayaller:)
Dediğim gibi motorun içi epey bir yağlı ve pis, kulaklar sensörler filan da değişecek. En iyisi motoru çıkaralım, sonrasına bakarız dedik.
Motoru indirdikten sonraki durumu :(
https://i.hizliresim.com/pb95zr.jpg
https://i.hizliresim.com/Gm5ZPb.jpg
İşte tam o sırada motorla ilgili her şeyi başlatan o saçma kararı verdim: Zaten conta takımında subap lastiği de var. Kapağı açalım kontrolünü yapalım, lastikleri contaları değiştirip kapayalım. Ama şunu hesap etmedim. Motor ilk defa açılıyor ve bir müddet lpg ile kullanılmış. O saplamalar kolay kolay açılır mı hiç. Açılmadı tabi:) Her kafası kopan saplamada başımı vuracak taş aradım. Sonuçta 3 saplamanın kafası kırıldığı için kapağı açamadık.
Ertesi günü motoru attık bagaja, götürdük tornacıya. Tornacı sağolsun 2 tane yaya kaynak getirdi. Adamın umurunda değil ki.
Tornacıdan sonra motoru rektefeciye götürdük. Kapağı kontrol etmesi için bıraktık. Yine ertesi gün güzel haberler geldi :) Subapların gaydlarla birlikte değişmesi gerek, lpgden ötürü durumları iyi değil, yani sadece subap lastiği değiştirip yola devam edemeyeceğiz, bu işler öyle kolay olmuyormuş :D
Hemen düştük parça arayışına. Araba toplamanın da en zevkli kısmı burası zaten.
Bulunmaz denilen subapları iki farklı servisten temin ettim. Yanlış hatırlamıyorsam emme subabı Türkiyedeki son takımdı. Zaten kutusundan belli. Uzun zamandır yeni mal getirmemiş Mais.
https://i.hizliresim.com/jgn4JW.jpg
https://i.hizliresim.com/qdRAdQ.jpg
Subap gaydlarının yedeği Renault tarafından üretilmediği için herkesin önerdiği İtalyan menşeili Albaga (Metelli) marka subap gaydlarından aldım.
https://i.hizliresim.com/nQ2byR.jpg
Takım contayı Corteco marka aldım.
https://i.hizliresim.com/zjYG0O.jpg
Silindir kapağı için parçaları böylece toparlamış oldum. Fakat hala kaşıntı sürüyor. Alt tarafı açarsak en iyi ihtimal bu kadar masrafın üstüne 2 bin lira daha binecek, en kötü ihtimalde ise orijinali 82.7mm olan pistonun bir boy üstü piston olmadığı için işler Arap saçına dönecek. Parçaları teslim etmek için gittiğimde rektefeci ile biraz muhabbetten sonra yine devam kararını aldık. Artık geri dönemiyorum. Düşünce hep aynı: Bu kadar açmışken...
Ertesi gün gittiğimde motor açılmıştı. Reftefeci bu sefer gerçekten güzel haberler veriyor: Pistonlar, kollar krank sağlam, gömleklerde aşınma yok, sadece sekman, yatak değişimi yeterli olacak.
https://i.hizliresim.com/MVW1v9.jpg
Hakikaten enteresan şekilde gömleklerde hala fabrikanın honlama çizgileri görülüyor. Hatırlatayım, motor 205000 km'de
https://i.hizliresim.com/XMJbED.jpg
https://i.hizliresim.com/8aQ6M1.jpg
Yine başladık parça toplamaya. Allah'tan ara tatildeyim. Parçaları hızlıca tedarik ediyorum.
Mais ana yatak ve kol yataklarım
https://i.hizliresim.com/5a2NyD.jpg
https://i.hizliresim.com/grokLN.jpg
Sekmanları standart ölçü, 82.7mm Goetze marka aldım.
https://i.hizliresim.com/RrBgra.jpg
Yine standart ölçü Glyco marka gezi ayı.
https://i.hizliresim.com/v6Raap.jpg
Mais yağ pompamız ve yağ pompası zincirimiz.
https://i.hizliresim.com/RrBgga.jpg
https://i.hizliresim.com/265OaL.jpg
Mais'te saplamalar gerçekten çok pahalıydı. Onur oto sağolsun sandık f4r motorlardan çıkan orijinal saplamaları uygun fiyata verdi.
Karter çok kötü durumdaydı. Onu da sıfır olarak tedarik ettim.
Su pompasını yine Mais'ten aldım.
Yine işimiz garanti olsun diye krank ve vanos kasnaklarını da aldım.
https://i.hizliresim.com/XM6rbo.jpg
https://i.hizliresim.com/nQl3Q1.jpg
Saplamalar sökülürken bozulan subap yaylarını nasıl bulacağım tam muammaydı. Şansa onları da Selçuk abide buldum. Yine kendisinden selenoid valfini ve direksiyon pompasının kasnağını da aldım. Kendisine tekrar teşekkür ederim. Motoru toplarken hep yanımdaydı, yardımını, bilgisini, tecrübesini esirgemedi.
Motor rektefedeyken kötü durumdaki direksiyon pompası, alternatör, marş motoru ve klima kompresörü revizyondan geçti.
Soğutmayı da es geçmek istemedim, klima ve su radyatörlerini orijinal Mais aldım, radyatör fanını ise Kale marka aldım.
https://i.hizliresim.com/pbPR60.jpg
https://i.hizliresim.com/MVJ611.jpg
https://i.hizliresim.com/bVb5Yj.jpg
Sıvı contayı da kaliteli bir şey alalım dedik. O yüzden Loctite 518'i tercih ettik. Jöle gibi çok tatlı bir şey. İnsanın yiyesi geliyor :D
https://i.hizliresim.com/ZXJXdg.jpg
Kelebek contası ile yan kapak contası
https://i.hizliresim.com/EmJVbv.jpg
Yine önceden söylediğim gibi arabanın su hortumları berbat durumdaydı, hem yıpranmıştı, hem de lpg'den ötürü kesip biçilmişti. Orjinali serviste olmadığı için yurtdışından mavi renkte silikon hortum seti getirttim. Takıldığında hem motora renk kattı hem de daha sağlam oldu.
https://i.hizliresim.com/lqZg0k.jpg
Son olarak yıpranan motor parçalarını detaylı biçimde temizledikten sonra ısıya dayanıklı boyayla boyadım.
https://i.hizliresim.com/al0nNd.jpg
Tüm parça toplama temizleme, yenileme, işlemleriyle beraber yaklaşık 2 ay sonra hele şükür motoru toplamaya başladık.
https://i.hizliresim.com/nQrAB1.jpg
https://i.hizliresim.com/4jlLAp.jpg
https://i.hizliresim.com/qdB4DB.jpg
https://i.hizliresim.com/ZXdLZZ.jpg
https://i.hizliresim.com/lq1k1k.jpg
https://i.hizliresim.com/k9vjn7.jpg
https://i.hizliresim.com/XM4vdO.jpg
Ve mutlu son, çiçek gibi motorumuz:)
https://i.hizliresim.com/zj4ArO.jpg
2 ay boyunca şanzımanı hiç dert etmedik, motor bir bitsin de onu sonra hızlıca toplarız diye düşündük. O yüzden motor bitince sıra geldi şanzımana.
Bahsettiğim gibi 1. vitesten 2. vitese yüksek devirde atınca cırtlama yapıyordu ama onun dışında çok bir problem yok gibiydi. Şanzımanı açınca bir de baktık ki neredeyse bütün dişlilerde irili ufaklı bozulmalar vardı. Bu motorun hakkı bu şanzıman kesinlikle değildi. O yüzden şanzıman arayışlarına başladık. Yine Selçuk Ayık imdadıma yetişti. Onun aracılığıyla yurtdışından gelen clio 172 şanzımanlarından birini aldık. Onunla da yetinmedik, yine işimiz garanti olsun dedik ve komple şanzıman tamir kitini de alıp o şekilde yenileyerek topladık.
https://i.hizliresim.com/XM4By0.jpg
https://i.hizliresim.com/Ba2MXp.jpg
Debriyaj yeni değiştiği için sadece volanla beraber temizlenip takıldı.
https://i.hizliresim.com/RrBgOn.jpg
Motor takılmadan evvel tesisatı da ayıklayıp komple elden geçirdik, yanmaz bant ile sardık.
https://i.hizliresim.com/8a1lW1.jpg
Motor havuzu artık birleşme anına hazır:)
https://i.hizliresim.com/r59QB7.jpg
https://i.hizliresim.com/ZXdDZz.jpg
Hele şükür 3 ay sonra motor tekrar yuvaya dönüyor.
https://i.hizliresim.com/16dYWG.jpg
Ustanın motoru attıktan sonraki bir fotoğrafıyla bugünlük bitireyim.. Sonraki bölümde yürüyendeki değişikliklerden ve bir kaç kozmetik işten bahsedeceğim.
https://i.hizliresim.com/y6qOXj.jpg
ne kafa patlatıyorduk referans numaralarından :) devamınıda yolla gelsin seri bu hafta bekletme :)
Maaşallah iyi para zaman emek harcanıyor film gibi okunuyor mübarek :D
Daha güzel nasıl anlatılabilirdi ki
Renault sport kalitesi honlama izlerinin olduğu resimlerde kendisini göstermiş :)
Valla keyifle okuyorum emeğe sağlık devamı bekliyoruz :)
Diyecek bişey bulamadım. Eline sağlık diyim.
Çok güzel konu, rs te çok güzel araba. 1.6 sı varken keyif alırdım, 172 liği düşünemiyorum bile :)
Bilmediğim için soruyorum yukarıdaki yağ pompasının üzerindeki kodu meraktan yazdım şu çıktı, bu parça aynı mıdır demek ? Ortak parçalar var biliyorum ama bu olay biraz enteresan geldi bana.
Laguna 2 1.9 Dci 2.0 16 Valf Yağ Pompası 150100565r - n11.com
Sorunuza net cevap veremiyecem. Bilmiyorum..
Lakin, Renault'ta soyle bisey var.. (Belki baska markalarda da vardir)
Cogu parca birbirinin aynisi olabiliyor. Bunda hemfikiriz. (Hatta bugun bile oaaa yaa, bu parca sundaki parcanin aynisi miymis diyebiliyoruz) Bi de su var ki o bana cok enteresan geldi. Mesela, bos bi arac uzerinde altyapi hazir. Dolusu ile arasinda tek eksik sey, mesela bi diyot ya da direnc. Veyahut sadece bi tus ! Onu ogrenip yerine koyabilirseniz her turlu aktif oluyor. Bunu yapanlar da var zaten. Bu olay ya aracin kartinda ya da anhtarinda oluyor, ya da donanimsal olarak aracin icinde oluyor. Aslinda uzaktan bakinca atla deve bi durum degil. Ama bilmeyince 2 kere 2'nin 4 ettigini de bilemiyo insan haliyle. :)
Sorunuzla alakali degil ama aklima geldi; paylasmak istedim.
bir çok parçası birbirine uyuyor f4r laguna 2.0 blok zaten anası
Abi eline emeğine sağlık. Konu on numara. kitap okur gibi okudum her cümlesi daha heyecanlı sürükleyici:) son halini çok merak ediyorum. Benim de hep sahip olmak istediğim araçlar dan biri fakat bir türlü nasip olmadı..