Maşallah maşallah wagon candır :) kazasız belasız güzel günlerde
saygılar
Printable View
Maşallah maşallah wagon candır :) kazasız belasız güzel günlerde
saygılar
Bizim kirli kocaayağı, temiz bir beyfendi ile mesafeli sosyalleştirdik biraz :)
https://www.resimag.com/p1/cd063628460.jpeg
https://www.resimag.com/p1/63498fafc50.jpeg
Tam zehir bi makina maşşallah. Her fotoğrafı ayrı hayranlık uyandırıyor.
maşallah be çok güzeller
maşallah, Ahmet biliyor jantlarını gördükten sonra baya bir spacer yapabilir bu jantı forestera nasıl takabiliriz tartışmasını bile yatırdı bize :)
Cok guzelsin bee, massallah..
Tesekkurler. Cirkin pozları da var arada onları da paylasıcam :p
Seversin abi :)
ET degeri kurtarırsa guzel olur valla :D
Hatta niyetin varsa şuan Tofaş stokta 1 takım var ve kampanya yapmıslar 7000 civarına dusmus jantlar :o
Tesk ettim :o
bizim forester bijon aralığı 5x100 et48 olduğundan olası spacer ile çevrime işi kurtarmadı kağıt üzerinde :)
Maşallah 159 zaten çok beğeniyorum ayrıca station oluşuda bu kasada beni bitiriyor.Kazasız belasız çok yırtıcı duruyor :)
Korona sağolsun işleri durdurduk. Gecen hafta persembe gunu itibariyle ben de incik boncuk seylerle ugrasmaya basladım.
Motor kapağı hep gozume batıyordu. Cok fazla cizigi vardı ve cok eskimiş yorgun duruyordu. Altındaki keçesi de tam bir toz vuyasıdı, icin dağılmış dokununca ufalanıyordu.
Kapağın ortasındaki kırmızı parçanın durumu fena sayılmaz. Cizigi de yok. Alfa Romeo yazısı biraz solgun sadece ona ellemeyi dusunmuyorum. Cok guzel metalik bi rengi var zaten.
https://www.resimag.com/p1/da662ab072b.jpeg
Yağından kirinden arındırılmış hali bu şekilde. Hala kirli gibi duruyor dimi :D
Üzerine daha önceden yapıştırılmış K&N stickerını da keyifle söktüm ilk önce.
Kapağın durumundan bikac foto daha paylaşayım.
https://www.resimag.com/p1/a9d28a22719.jpeg
https://www.resimag.com/p1/5c570b22701.jpeg
https://www.resimag.com/p1/806dbce218b.jpeg
https://www.resimag.com/p1/d58c816b3cf.jpeg
Boyaya hazırlık icin önce 400 sulu zımpara yaptım, devamında da 800 sulu zımparayla bu hale geldi.
Rengi yine aynı şekilde, ince metalli gri olacak. Vernigi de yine aynı şekilde mat.
Plastik astar atılıp boyanacak.
Aslında 159 yanlış bilmiyorsam ilk makyaja kadar mat kapak ile; ilk makyajlı kasa da parlak kapak ile; son makyajda da tekrar mat kapak ile gelmiş. Parlak mı yapsam diye cok kararsız kaldım ama ortadaki kırmızı parcayı boyatmayacagım icin yine mat olsun istedim.
https://www.resimag.com/p1/5e473a2c0b3.jpeg
Madem yine boya işlerine giriştik, kule gergisini sökeyim de onu da motor kapağının kırmızı parçasına yakın bi renkte kırmızı yaptırayım dedim. O kadar işsizim düşünün artık :D
Gergiyi 2.el olarak aldıgım icin ufak tefek boya atıkları da vardı zaten.
Yie aynı taktikle önce sulu 400, sonra sulu 800 yaparak boyaya hazır hale getirdim.
https://www.resimag.com/p1/9a0506b748d.jpeg
https://www.resimag.com/p1/c67c081e237.jpeg
Parcaları boyacıya verince yine issiz kaldım tabi.
Bu sefer aküye giriştim.
https://www.resimag.com/p1/82a98322c61.jpeg
https://www.resimag.com/p1/e2a7d91126a.jpeg
Akü sacını şanzıman yağı degişimi icin soktugumuzde cok paslı oldugunu görmustum.
Bir de aküyü sabitlemek icin uydurma metal ayaklar takılmıstı. Tahminimce araba gümrükteyken yada gümrüge bırakılırken aküsü sökülmüş ve aküyü tutan kuşak da alınmış.
Aküyü ve akü sacını güzelce temizledim. Temizledikce paslar daha da belirginleşti kirden pek de beli olmuyormus.
https://www.resimag.com/p1/725a75414eb.jpeg
Yine güzelce zımparalayıp boyaya hazırladım. Paslı sekilde boyasam daha kısa sürede tekrar paslanacaktı, smdi en azından biraz daha uzun gider galiba.
https://www.resimag.com/p1/b70c36b3157.jpeg
Tabi araya haftasonu yasağı girince iş yarım yarım kaldı.
Pazartesi gunu cıktım hurdacıları dolasmaya. 1-2 hurdacıya alfa 159 icin diyince direkt olarak yoktur abi bizde cevabını aldım tabiki :D
3. hurdacıda tecrbeli bi sekilde fiat croma abi arac gumrukten cıktı da aküyü yemişler diyince olay cozuldu :D
Akü kuşagı birebir fiat egea ile aynı :) tabi bizim kasap hurdacılar aküyü sökmek icin bi somun sökmeye erinip kuşağı kesmişler falcata ile. Neyse yaptırırım diyip aldım. Sonra canta tamircisine gidip yeni kuşak diktirdim aynı uzunlukta.
Bir de kılıf aldım aküye soğuk kış günleri icin :) Tabiki vw gruptan bi arabanın akü kılıfı. 159 un da var galiba fabrika cıkısında ama onu bulma ümidim yok zaten.
Hemen geldim tükkana provamızı yaptık. Herşey tamam!
https://www.resimag.com/p1/452db39a2c6.jpeg
https://www.resimag.com/p1/93b52add3a3.jpeg
https://www.resimag.com/p1/b017febdf21.jpeg
Ve yine boya işleri. Bu kadarını kendim yaparım boyacıya gerek yok :D
https://www.resimag.com/p1/f1f935d5f75.jpeg
https://www.resimag.com/p1/3f6d49e0cca.jpeg
Motor yıkama/yıkatma işini sevmedigim için görüntü kirliligi icin kusura bakmayın :) ama sacı yerine takmadan elim girdigince etrafını biraz temizledim nemli bez ile.
Montaj işleri
https://www.resimag.com/p1/119807d6acf.jpeg
https://www.resimag.com/p1/c80ed4a0754.jpeg
Kılıf da bekledigimden guzel uydu. Son hali bu şekilde. Resmen tatmin oldum :)
https://www.resimag.com/p1/ce18063d34e.jpeg
Dikkatli gözlerden kacmamıstır sanırım. Ufak bi teaser geceyim :)
https://www.resimag.com/p1/3fb7d9edc38.jpeg
Rahatsiz insan vol. 3953015924 :D
Bugün boyacım gel diye arayınca hemen gittim kule gergisi ve motor kapagını aldım.
Kapaktaki kırmızı bölümün rengini yakından görmek adına;
https://www.resimag.com/p1/324491b665a.jpeg
Sedefli ve cok guzel tonda koyu bi kırmızı. Aslında boyacıma sedefli yada metalik olmasına gerek yok sadece bu renge yakın bi kırmızı olsa yeter demistim ama sagolsun neredeyse birebir aynısını yapmıs.
https://www.resimag.com/p1/2c7b4a5c727.jpeg
Ufak detayımız
https://www.resimag.com/p1/2a409ac1885.jpeg
Ve final.. Bekledigimden cok daha iyi oldu. Motor kapağının grisini de orijinali gibi boyatma kararımın dogru oldugunu bi kez daha anlamıs oldum. Oem goruntu bozulmadı.
https://www.resimag.com/p1/cf3a3d7e54c.jpeg
Sıra geldi bu işsiz süreçteki en zaman alan uğraşıma..
Aracım 2017 Nisan gümrük çıkışlı. Gümrükten cıkarıldıgında da güzel bi detaylı temizlik yapılmış, o zamanki fotoğrafları görmüştüm.
Tam 3 sene üzerine, biraz daha detaylı bi temizliğe girişeyim dedim ve başladım sökmeye.
İlk iş olarak ön koltukları çıkardım, biraz alan açılsın diye. Arka koltuğu söktüğümde ise iyi ki temizliğe girişmişim dedim.
https://www.resimag.com/p1/a3a41c6c674.jpeg
Koltuğun altından boncuklar, bozuk paralar vs cıktı. Bunların üstüne de bi sıvı sızmış orada kurumuş reçel kıvamına gelmiş :D
https://www.resimag.com/p1/dbf5e9053d8.jpeg
Bunlar da tek kullanımlık oturağı tutan klipsler.
https://www.resimag.com/p1/f5776f9601b.jpeg
Sökmeden detay olmaz felfesiyle plastik kaplamalara giriştim. Bol miktarda toz :)
https://www.resimag.com/p1/88ced3d29f3.jpeg
Plastiklerin arka kısımlarının pislik durumu genel anlamda bu şekilde;
https://www.resimag.com/p1/a6a1f2a646d.jpeg
Alfa da cok enteresan klipsler var bu arada. Bazıları tek kullanımlık, bazıları da narin davranılması gereken cinsten. Bu da onlardan birine örnek. Bol miktarda yine toz :)
https://www.resimag.com/p1/cef7c6fa5be.jpeg
Bu beyaz klipsi tutan dişi siyah kısmı kırıkmış daha öncesinde. Sağ taraf B sutünu plastiğini tutan klips. Zaten o direkten trim sesi geliyordu. Bozuk yollarda siyah parça oturduğu yerde sallanınca ses yapıyordu muhtemelen.
https://www.resimag.com/p1/89559d34197.jpeg
Kirli/tozlu B sütunu;
https://www.resimag.com/p1/da411afef73.jpeg
https://www.resimag.com/p1/14a26b5c284.jpeg
Yine bir başka trim sesi sebebi..
Taban halısı, ön koltukların altında birleşmek üzere 2 parçadan oluşuyor.
Halıların birleştiği yer de orta konsolun hemen hizasında denk kalıyor. Dolayısıyla koltuk arasına kaçan ıvır zıvır halıkların arasından tabana inmesi cok muhtemel.
Yolcu tarafı taban halısı altından çıkanlar;
https://www.resimag.com/p1/022bcfb7fe4.jpeg
Söför tarafı taban halısı altından çıkanlar;
https://www.resimag.com/p1/22a33bac723.jpeg
Sökmeden detay olmaz felsefesi devam..
Ayak dayama, göğüs alt kaplaması, kaput açma kolunu da sökelim;
https://www.resimag.com/p1/f786e8f7d8d.jpeg
Sağ ön taraf;
https://www.resimag.com/p1/007e24a451c.jpeg
Sıra geldi en eğlenceli kısımlara..
Ön kapı eşik kaplamalarındaki metal bölümleri biraz canlandırmak için daha önceden egzoz ucu parlatmak için aldığım Henkel Metal Polish pastamsı malzemeyi denedim. Tamam belki cok derin çizikleri çıkarmıyor olabilir ama yüzeyin canlılığını resmen geri getiriyor. Biraz uğraştıktan sonra ortaya çıkan sonuç;
https://www.resimag.com/p1/acc884e4e3b.jpeg
Tek tarafın metalinden çıkan karartıyı peçetede görebilirsiniz. Peçetenin arkası da bu sekildeydi.
https://www.resimag.com/p1/d08d64e6c1a.jpeg
Açık renk döşeme tam bir hastalık sebebi. Aynı zamanda da orgazm sebebi :D Temizlendikce daha da kafayı yiyorsunuz ve daha cok parça temizlemek için daha cok sökmek istiyorsunuz.
Gecen hafta sonu plastikleri kemerleri falan toplayıp eve getirdim. :D
https://www.resimag.com/p1/2981d4cfc51.jpeg
İşin kötü tarafı, hanım tüm bunlara şahit oldu :D
Plastiklerin temizliğinde yeşil şişe Domestos ve diş fırçası kullandım.
https://www.resimag.com/p1/90558f03e44.jpeg
20 cmlik alana bikac damla domestos döküp diş fırçasıyla güzelce fırçaladım. Ara ara sulandırarak köpürtmekte fayda var. Her yeri güzelce fırçaladıktan sonra bekletmeden suyla duruladım.
Örnek sonuç;
https://www.resimag.com/p1/e1cb90ca6c7.jpeg
Ayak dayama öncesi – sonrası;
https://www.resimag.com/p1/26f08a289d0.jpeg
https://www.resimag.com/p1/cf03faee41f.jpeg
Sıra geldi kemerlere.. Kemerlerin bu kadar kirli olabiliecegini aklımın ucundan geçirmezdim.
Kemer mekanizmasını tamamen dağıtmamak için, hanımın bir çift küpesini sabitleyici olarak kullandım :D Kemeri komple çekip sargının sonuna küpenin iğnesini geçiriyorsunuz. Ciddi kolaylık sağlıyor.
https://www.resimag.com/p1/0416a8809fe.jpeg
Kemerlerin yıkanmadan önceki durumu;
https://www.resimag.com/p1/c225cdda56f.jpeg
Çıkan kir;
https://www.resimag.com/p1/eacf2461e94.jpeg
Yarı yarıya temizlenmiş bir kemer;
https://www.resimag.com/p1/c6e1199cf62.jpeg
Kurutma aşaması,, sabaha cicek :)
https://www.resimag.com/p1/b0c902a4ce8.jpeg
Pazartesi gunu temizlediğim parçaları aracın yanına götürüp ayak altı bi yerde beklemeye aldım.
https://www.resimag.com/p1/a9dc1b834a9.jpeg
Halının kuru temizliğini süpürgeyle güzelce yapıp ortaya çıkan tabloyu analiz ederken çektiğim birkaç kare :)
https://www.resimag.com/p1/9926cd1e725.jpeg
https://www.resimag.com/p1/26b75df2698.jpeg
https://www.resimag.com/p1/52cb4e1c960.jpeg
https://www.resimag.com/p1/7b720934a78.jpeg
https://www.resimag.com/p1/43f4d841cb6.jpeg
https://www.resimag.com/p1/1d6a34f8d14.jpeg
https://www.resimag.com/p1/da46ed91cbf.jpeg
Yine domestosta olduğu gibi, evde kullanılan deterjan en güzelidir mantığıyla hareket ederek halı kısımların temizliğinde Kosla Vanish Oxi Action kullanmaya karar verdim. Hem kokusu güzel, hem leke çıkarıcı etkisi yüksek, hem de halının rengine zarar vermeyeceğini düşünerek en iyi tercih olacağı için aklıma yattı.
Can yoldaşım :o ;
https://www.resimag.com/p1/e8576a8d9e3.jpeg
Tam da bu noktada @onurkilicx pampamın hakkını teslim etmem lazım. Kendisi zaten detailing ile ilgilendiği için tüm ekipmana sahipti. Sağolsun fırça, basınçlı kap ve vakum makinesi gibi ekipmanlarını bir günlüğüne mesgül ettim. Ayrıca halı temizliği konusunda verdiği taktikler ve metodlar da hakkaten cok isime yaradı.
2 lt lik basınçlı kaba, 2 kapak Vanish Kosla koyup üzerini suyla tamamlayarak temizleme sıvımı hazırladım. Bu biraz deneme yanılma yoluyla oldu tabi. Önce bi kapakla başladım ama beni tatmin eden köpürme olmayınca 2 kapağa çıktım ve sonuç mükemmel :)
Bu arada eldiven takmayı ihmal etmeyin.
1 kere fırçala – vakumla yaptıktan sonra ortaya çıkan sonuç bu şekilde. Arka tarafa hic ellemedim;
https://www.resimag.com/p1/0dabd18903f.jpeg
Tekrar soyluyorum, bu iş gerçekten hastalıkmış. Her fırçala – vakumla yaptığımda daha da rengi açılan halıyı gördükçe tekrar tekrar yapası geliyor insanın. Toplamda 5 kere falan aynı şekilde uygulama yaptıktan sonra ortaya çıkan sonuç;
https://www.resimag.com/p1/11f806b8031.jpeg
Toplamda 10 saatlik çalışmanın sonucunda taban halısı ve bagaj kısmını bitirebildim. Bagajı yaptıktan sonra fotoğraf çekmeyi unutmuşum, daha sonra paylaşacağım.
Simdilik bu kadar. Aslında derileri ve başka detayları da yaptım ama tam olarak bitirdikten sonra onları da paylaşırım.
O kemeri temizledikten sonra peteğin üstünde kuruttun ya
Evin içinde serbest dolaşan tozlar peteğin altından üste doğru hızla uçuşurken kemere tekrar yapıştılar.
Bil istedim.
Kosla candır pampa 😁 şimdi kirlenmesin diye galoşla bineriz artık😬
Fotoğrafları incelerken bir hafifleme geldi burada da :D Ellerine sağlık
En sonki taban halısı fotoğrafı ne güzel olmuş ya
Bu arada işsizlikten ufaktan bir araştırdım, senin araba Paris'ten gelmiş sanırım, sahibi de bu eleman olabilir:
:hahaha:
Francisco MENDES conducteur de travaux, charger d'affaire ALSEA CLOISON a Colombes
https://www.linkedin.com/in/francisc...alSubdomain=fr
Ahaha osman abi haklısın zaten takmadan önce hava hava tutup silcem tekrar :D
Pampa binmicez ki :o
Sagolasın, Francisco abiye bakacaktım unutmusum iyi oldu :D
Hollanda bayi cıkıslı, oradan Fransa'ya, sonra da Mersin'e geldigini biliyordum
Bu abi de muhtemelen 2.sahibi
Kardeşim sen bu arabadan ne istiyon ya herşeyi sıfırladın en son fabrika poşetlemesini yapıp kenara mı kaldırıcan ? ;)
Ne olacak şimdi salgın belası bittiğinde nasıl binicez bu arabaya ? ayakkabıyla basamam artık ben o halılara, kemer kirlenmesin diye takamam :D
kemeri söktükten sonra kırmızıya dönüştürmeni bekliyordum ama ters köşe oldu,
Ben böyle tertemiz deliren görmedim:)
senin hastalığının çaresi yok kardeşim çok geçmiş olsun allah şifa versin :)
Abi yok bincez tabi hem de cayır cayır bincez :o
Arabayı alalı neredeyse 1.5 sene olmustu hic detaylı girismemistim. Sanayi işlerinin hafiflemesi ve virus olayı vesile oldu işte.
Ahaha yok abi kırmızı degil de belki ilerde bej renk ile uyumlu olacak şekilde desenli bişeyler olabilir. Ama cok işsiz kalmam lazım :D
Biliyosun bu hastalığı sende de var, ne kullanıyorsun ilac olarak? Alfadan ayrılmak cozum olmamıs cunku gordugum kadarıyla en son kaput içini siliyordun :D
agırr sapıksın sen :D
Yakışanı yapmışsın :)
159'ün klipsleri düşman g.tne valla zamanında sıfırlamıştım hepsini mecbur ben de. Arabayı bu kadar sökmüşken ufak tefek yalıtım da yapabilirsin CTK'nın ürünleriyle. Hatta toplarken parçaları trim sesinin iyice kesmek için anticreak kullanabilirsin zaten çok bi para değil.
CTK ANTİCREAK - Ozen Hifi
hocam bende amatör bir detailer olarak konuyu okurken özellikle son fotoğraflardan çok zevk aldım :)
sökmeden detay olmaz felsefesine kesinlikle katılıyorum. Bu 159a çok seviye atlattırdınız, fiziksel iyileştirmeler de sanırım sizinki mekanik iyileştirmeler de emre abinin 159 u zirve diyebiliriz sanırım tr yollarında.
Bu arada ben halı da valet pro carpet cleaner kullanıyordum ama kosla oxi action'u envanterimde bulunduracağım. Görünen o ki çok iyi iş çıkarmış, elinize sağlık.
bende son uygulamamdan şunları ekleyerek sökmeden detay olmaz felsefesine katkıda bulunayım :) konunuzu batırmak gibi olmasın, müsadenizle tabi,
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q3QmTn.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q3QDAh.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q3Qp2M.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q3QBOy.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q3QsRp.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q3Qvm8.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q3Qz6j.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q3QKCo.jpg
Yok ani yaa o kadar mı :o
Anticreak iyi olabilirmiş ama kumaş bant kullandım birleşim yerlerinde. Oyle cok trim sesi yoktu, o nedenle de arayışa gitmemiştim acıkcası.
Estağfurullah ne batırması. Gormek istedigimiz hareketler bunlar.
Emre abinin seviyesine 10 fırın ekmek yesek de yemesek de gelemeyiz :)
Kosla oxi action ın olayı zaten renk soldurmadan leke cıkarmak.
Halıdaki kiri de çeken vakum manikesi.
Kirleri yumuşatan herhangi bir deterjan zaten iş gorecek.
E koslanın kokusu da guzel :o
Butun bunları ele alınca da pahalı yada ozel bi ürüne ihtiyac duymadım ve sonuctan cok memnunum.
Sökmeden gercekten detay olmuyor. Bagajı ve arka koltugun sırtlıgını sökmedim ama inanın cektigim eziyeti ben bilirim. Kıyı köşe girmek zulüm. Girmeyince de icim rahat etmiyor. Hadi köşelere girdik diyelim, e arkası ne olacak? Arkası tozlu degil mi? Bu iş gercekten hastalık :D
Her konuyu güncellediğinde acaba bu deli n yaptı yine deyip açıyorum valla :)
Maşallah kardeşim,güzelliğine güzellik katıp duruyorsun,illet koronadan bi kurtulsakta yatıya gelsem. :)
Hey maşallah be, her köşesi emek dolu. Nazarımız değmez inşallah :)
Emre karantina bitsin Samsun'da beni kimse tutamaz gibime geliyor cok darlandım, ben kacıp gelicem :D
Tişikkür idiriz :o
O zaman sökmeden olmaz PART 2 diyelim ve devam edeyim,,
Calıstıgım ortamda yuksek tavan armatürleri var ve aydınlatma iyi olsa bile bazen fotograflarda cok golge cıkabiliyor. O nedenle daha net ve bariz farkları göstermek adına bazı fotografları flaşlı cekmek durumunda kalıyorum.
Bagaj kısmında kalmıstık.
Yaklasık 6-7 saatlik taban halısı temizliginin sonuna gelirken birden bagaj döşemesi geldi aklıma! Her taraf halı kaplıydı, başımdan aşağı resmen kaynar sular dokuldu.
Sökmeye kalksam döşemeyi tutan klisplere zarar verecektim ki bej renk klips 159 da muhtemelen en son aranması gereken parca :D
Vakum makinesinin gücüne güvenerek sökmeden yapmaya karar verdim.
Güzelce süpürülmüş hali ve elime Kosla'yı almadan 10 dk. öncesi;
https://www.resimag.com/p1/4b753a0b6c0.jpeg
Gözüme batan ilk parca metal kancalar oldu. Söktüm bi güzel zımpara boya yapıp kurumaya bıraktım;
https://www.resimag.com/p1/24e894baa0d.jpeg
Yan saklama gözlerinin kapaklarındaki plastik tutma yerlerinde boya atıkları vardı.
Tükana gelirken aldıgım oje ile rütuşlayıp kurumaya bıraktım. İlerleyen dakikalarda Kosla ile karşılaşacaklarından bihaberler tabi.
Renk pek tutmadı ama siyah siyah kirli gibi görünmesinden iyidir.
https://www.resimag.com/p1/d1a1245e91d.jpeg
https://www.resimag.com/p1/05e985e970b.jpeg
Ve bagaj halısı temizliginde final. En fazla 1 ay veriyorum. Bebek arabası falan derken yine kararacak etraf.
https://www.resimag.com/p1/697ad7cf156.jpeg
Aslında bu işe hic girmeyecektim ama benim sökme işlerimi görüp heveslenen kuzenim yüzünden, ben de onu görüp heveslendim :D
2013 corollası var ve yalıtım yapmak icin sağını solunu söktü. İyi de oldu iyice asosyale baglamak üzereyken cumle kurmaya basladım
Bu arada corollada da yalıtım namına hicbirsey yokmus yani. O sınıf arabaların geneli boyle ve hepsi bu yüzden az yakıyor sanırım.
Neyse konuya geri doneyim,
Stepne havuzunda hem biraz acemilik atayım hem de kendimi eglendireyim diyerekten giristim.
https://www.resimag.com/p1/3a617530253.jpeg
Zemine uyguladıgım malzeme Simself marka sanırım. Resmen zamk gibi yapısıyor. Passatcılar bilmez :D
Aracın kendi yalıtım malzemesinin üstüne cok gecmeden, elim girdigi yere kadar kapladım. Bu arada bu malzemeyi kesmek icin sakın makas kullanmayın. Falçataya gectim rahatladım.
https://www.resimag.com/p1/3c3c5be744c.jpeg
Bu malzemenin markasını falan bilmiyorum ama n11 den alınma 6mm akustik sungeri. Bir tarafı kendinden yapıskanlı. Güzel malzeme sevdim aslında. Daha iyisi muhakkak vardır.
https://www.resimag.com/p1/23c484ada49.jpeg
Sonra takım taklavat stepne;
https://www.resimag.com/p1/8f74ae9b69a.jpeg
Bu yalıtım işine bulaştıgım icin en cok sevindigim nokta motor kapagımın altındaki kece yerine kullanmak oldu.
Orj kecenin durumu iyi degildi ve takmıcaktım zaten. Kendini salmıs, toz yumagına donmus, resmen "kahrolasıca pislik" modundaydı.
Keceyi atıp bu sungerden yapıstırdım. Yanmaz özelligi var bu arada cakmak testi yaptım alev almıyor, eriyip akmıyor.
Keceyi tutan klipsleri de taktım yerine, neye yarıcaksa artık :D
https://www.resimag.com/p1/852f4d61691.jpeg
Gurur ve mutluluk tablomu son kez tam takım paylasayım :o Artık ufak ufak montaja gecicez.
https://www.resimag.com/p1/5d1f88acae5.jpeg
Yok canım ne montajı. Bu fotografı cekerken, arka kemerler ve kemerlerin geçtiği kumaş direkler aklıma geldi.
Arka sırtlıgı sokmedigim icin kendimce bi formul buldum :D
https://www.resimag.com/p1/ed5032920ec.jpeg
Kemerler kuruyadursun, ben direk kaplamalarını temizliyeyim.
Soldaki, şöför tarafı, Kosla ile citilenmis ve durulanmış, ıslak halde;
Sağdaki, yolcu tarafı, araçtan sökülüş halde;
Şaka bi yana resmen kosla virali yaptım.
https://www.resimag.com/p1/e344a99b51a.jpeg
Nihayet koltuk temizliklerine geldik..
Önce deri olmayan kısımlardan başlayalım.
Kemer tokalarının öncesi - sonrası;
https://www.resimag.com/p1/b0e85b6f406.jpeg
https://www.resimag.com/p1/916dc3b5cca.jpeg
Sökmeden olmaz.
Hem deterjan belki deriye zarar verir diye hem de deriyi temizlerken plastigin kenarlarına rahat girebilmek icin birazcık söktüm.
https://www.resimag.com/p1/8c9c9d21fc6.jpeg
Derileri temizlerken başka bir can yoldaşım arap sabunum devreye girdi.
Arap sabununu farklı farklı kullananlar var ama benim kullanım şeklim; bi tutam avuca alıp derinin yuzeyine yaydıktan sonra, fırça ile sulandıra sulandıra köpürtmek. Sonra da nemli temiz bi bezle güzelce silmek.
Kullandıgım fırca colourlock un deri temizleme fırcası.
Temizlenmis oturak kısmı ve temizlenmemiş sırt kısmı;
https://www.resimag.com/p1/3ae6d66d49e.jpeg
Sırt kısımdan manzaralar;
https://www.resimag.com/p1/3c430cba637.jpeg
Kirli ve temiz yan yana;
https://www.resimag.com/p1/87d5efa695b.jpeg
Aynı taktikle temizlenen kapı döşemesi;
Kapı döşemesinin kenarıhafif kabartılı gibi gorunuyor ama dokununca oyle degil. Sanırım altındaki karton malzemeden kaynaklı.
https://www.resimag.com/p1/2c123edcea9.jpeg
Deri temizligini yaptıktan sonra 1 gün bekledim iyice kurusun diyerekten.
Besleyici ve koruyucu olarak Meguiars Leather Balm kullandım. Temizleme ozelligi de varmıs ama daha cok conditioner ve koruma amaclı bişey. Kokusu cok guzel ara ara geceleri agzını acık bırakıp arabaya sindirilecek cinsten :D
Bir kez uygulama yapıp 2 gün bekledim. Sonra tekrar uygulama yaptım ve ertesi gun cektigim fotograf;
https://www.resimag.com/p1/bfa11fe302e.jpeg
İlk izlenimlerim;
Kesinlikle deriyi yumuşatıyor. Sanırım koltukltarı monte edince bir kez daha uygulayabilirim.
Parlak kalmıyor. Ama yeni temizlenmis deri kadar da mat degil. Yeni bir deri nasıl gorunmesi gerekiyorsa o şekilde bir hissi var.
Aynı uygulamayı kapı dosemelerine de yaptım. Sadece deri kısımlara degil, tum döşemeye uyguladım.
Son olarak biraz cam fitil, temizligi yaptım. Tamam camlar kapalıyken dikkat cekmiyor ama ciddi kirliymis o arası.
Öncesi - Sonrası
https://www.resimag.com/p1/5079f3f3f96.jpeg
https://www.resimag.com/p1/94efae27905.jpeg
Dört cam fitilinden cıkan 2 kova pislik;
https://www.resimag.com/p1/ac225fb386a.jpeg
Aracı toplamak icin dört gözle bekledigim sahsiyet bu.
B sütunu kaplamalarının klipsi. Birini ben kırdım, biri daha önceden kırılmıs. Muhtemelen tavandaki dolu eziklerini yaptırmak icin söktürdügümde kırdılar. Buna da şükür geri kalan hersey saglam :D
https://www.resimag.com/p1/b0414759859.jpeg
Sanırım artık klips geldikten sonra aracın toplanmıs halini görebilecegiz. :)
Neredeyse 2 hafta oldu, doblo iyice baydı sivil polis gibi geziyorum.
post hiç bitmesin istiyor insan :)
Ellerinize sağlık.
Bu kadar güzel temizlikten sonra derilerinizi koruyucu ve besleyici bir ürün ile taclandırın isterseniz.
Colourlock artık 50 ml lik ebatlarda satış yapıyor. Tavsiye ederim.
corona sana yaradı, evden kacıcam diye arabayı kırkladın :D
montajı bitir de kaputu da hallet bari :D
Yeni bölüm gelmiş diyerek okudum :hehe:
Emeğine sağlık abi, bende çok yapmak istiyorum ama, kesin bir şeyleri kırarım diye hiç girişmiyorum.
yani şunu mu anlıyoruz arap sabunu ve kosla oxi arabanın her yerine yeter 2 çözüm :D