Civata fiyatları beni benden aldı.
Printable View
Civata fiyatları beni benden aldı.
Enteresan fiyatlar...
Antifiriz işi şöyle olabilir, gördüğüm kadarıyla kapasitesi 8 LT aracın, 10 LT distile suyu sistemdeki eski suyu boşaltmak için kullanıp üzerine 2 lt ant eklemişler.
8 LT hacim den gidersek eğer İzmir'e göre 2 LT evet iş yapar ama %50 saf su %50 antifiriz daha doğru olurdu bence. Servisin bir bildiği vardır diye düşünmek istiyorum.
Kendim de aracımda sıvı bakımı yaparken sırasıyla, radyatör temzleyici - Normal su ile 1 tur değişim. ( Taşırma kabı geri dönüşü dışarı verip, taşırma kabının içine hortum koyarak)
Sonra 5 LT distile suyu aynı şekilde yavaş yavaş döküp sistemden çıkmasını sağlıyorum. Daha sonra komple boşaltıp (İmkan varsa radyatör hortumu söküp) antifiriz ekliyorum, üzerine de havasını alacak şekilde distile su ekliyorum. Bu şekilde en son c2 nin bakımını yaptım, gayet sağlıklı çalışıyor.
Servis olduğu için işletme giderleri, işin kalitesi ve garantisini düşününce insan biraz daha fazla ödemeyi kesinlikle göze alıyor ama, ustanın aldığı nefese kadar da yazmak bilemedim.
İşçilik bana çok yüksek geldi açıkçası. Güle güle kullan bu arada.
Evet sevgili @Evrenoz'a taş atarken kendim de konumuzu güncelleyelim forum kültürümüzü devam ettirelim.
Öncelikle madem yedik bir *** arabadan da sıkıldım, biraz daha eğlenceli olsun dedim aradım sevgili @Gokhan43 EMC Eskişehiri dedim bu arkadaş biraz daha yürüsün :hehe: Ama dedim ses ve duman istemem ona göre. O da sağolsun bana bırak canımsu dedi. 1 ay sonra atladı arabasına Eskişehirden geldi, al dedim arabayı eti senin kemiği benim :)
Dr. Çelikkanat yapımı uzun tip DP yaptık gerisi orjinal DPF-EGR ikilisi iptal edildi, basıncımızı 0.15 arttırdık ses aynı, duman gaza oturduğunda bile yok (1000km İzmir-İst git gel gazlamalı egzoz ucu bile kararmıyor) eskisine göre 100-200 2 sn civarı iyileşme boy olarak baya bir boy artış oldu. Rolling ile de reelde deneme şansımız oldu. İstanbuldan dönerken otoyolda Savaştepede 273km/s görerek top speed konusunda rekorumu güncelledim. DPF'nin içine baktık tertemizdi onu da güzelce sardık kenara koyduk.
İşin ilginç yani yakıt inanılmaz derece düştü özellikle tempolu kullanımlarda. Artık sakin kullanımda 3,X 'li değerleri yakalayabiliyorum klima açık ve 18 jant ile ki bu müthiç bir değer bence Polo değil sonuçta bu araba. Eşim vs fark etmedi bile farkı ses olarak.
[IMG]https://i.hizliresim.com/logg41d.JPG[/IMG]
https://i.hizliresim.com/cq9y2xw.JPG
https://i.hizliresim.com/36j4f7u.JPG
Neyse tam bu işleri yaptırdık, bir sabah işe gelirken arabayla Manisa girişinde polis kontrolde çevirecekleri tuttu genel kontrolde demezler mi muayene bitmiş 4 gün geçmiş. 470tl ceza kesti 4 gün için. Ben zannediyordum 2023, zaman hızlı akıyor. İzin alma şansım yoktu yoğundum sağolsun @B.Koçer Berkay muayene işini haletti bu sırada ufak tefek eksikler vardı su kabı eskimişti o yenilendi, far da bir temassızlık vardı onu haletti, Egzoz muayenesi TUV vs derken 2 yıl kafamız rahat dedik.
https://i.hizliresim.com/3nyuykg.JPG
https://i.hizliresim.com/fu6fr3c.jpg
https://i.hizliresim.com/dbguir3.JPG
Ah dedik tam bir keyfine varalım, eşim sağolsun 2 hafta arayla ön iki lastiğimizi yanaktan koparmayı başardı, lastikler de 35K olmuştu dedim 4 yeni lastik alalım ama daha üst segment alayım bu sefer Conti almayım tutuşu arttıralım, yeni Seri Potenza Sport aldım, iyiki de almışım Premium Contact'tan sonra inanılmaz tutuyor ve yanak mukavemeti daha iyi. Oradan da bi 7K'lık olduk.
https://i.hizliresim.com/j7bw8yj.jpg
https://i.hizliresim.com/6xoxu5v.jpg
https://i.hizliresim.com/bl37aog.jpg
https://i.hizliresim.com/ipk7ymw.jpg
https://i.hizliresim.com/56uvi0a.jpg
Artık mazotu koyup zevk için işe gelirken gazlamaktan başka yapacağım bişe kalmıyor, geçen dedim gözüme güzel geldin bir iki çekeyim. Baya zevkli oldu son hali valla Formentor bakıyordum Vosmer sağolsun bize araba gelmediği için alamadım, ne zaman gelirse o zaman alırım umrumda değil keyfine varayım diyorum artık :)
https://i.hizliresim.com/dv1ncl7.jpg
https://i.hizliresim.com/r6gvnxp.jpg
https://i.hizliresim.com/46i00bz.jpg
Zamanında dpf i iptal ederken downpipe yaptırmayı çok istemiştim ama sırf ses değişir diye yaptırmayıp içini kırdırmıştım. Bu haliyle sadece rolantide egzoz kısmında ıslık sesine benzer bir ses var. Siz seste değişme olmadı demişsiniz şimdi diyorum keşke downpipe yaptırıp sağlam dpf i kenara koysaymışım. Bu arada downpipe muayenede sorun yaratmadı mı ?
benim aracımdada aynı setup var dp gerisi orjinal ses yok orjinal haliyle birebir ama gidişte fark ediyor dp sonrası :)
Hayırdır birader bize mi saplıcan ne öyle zırt pırt bi icraat
Valla bu konuya girdikçe turbo upgrade yapasım geliyor. Gökhan'da kanıma girdi zaten zehri saldı bize çekildi kenara.
1-2 ay içinde kocaoğlana ıhı turbo upgrade ve yazılım yapacağım gibi görünüyor.
Bu kararı verirken en büyük etken tabiki sevgili gökhan ve yaptığı bu güzel A3 oldu.
Hayırlı olsun iyi günlerde kullanman dileğiyle.
Kesenize bereket maşallah, benim merak ettiğim şey jantlarda balans sorunu yaşayıp yaşamadığınız.
Yok herhangi bir problem vs yaşamadım.
Aynen ben de bilsem en baştan yapardım :)
Ya sen git sahneleme bilmemle uğraş. Jantlarını çalıcam bir gece ansızın 84 Selanik olucak.
Valla bence Tigu ile çok iyi olur hatta daha da verimli olur.
Teşekkürler, balans problemi yaşamadım hiç. Ama durursa daha bir sonraki adımda orjinal OZ alıcam.
Servis ne varsa yazmış şaka gibi:)
maşallah her konuda çok güzel gidiyor aracınız sedan oluşu top speed konusunda çok avantajlı duruma sokuyor hb araçlara göre
1 - 2 sene iç geçirerek baktım 1449 yapan arkadaşlara dayanamayıp haziran ayında 1449 + dp işine ben de giriştim özellikle scuba a3 yaptırdıktan sonra iyice kaşıntı tutmuştu başlıkta da yazmıştım daha önce. ancak bende alt devirlerde tam basınç gelmeden oturursam ufaktan bir dumanım var ve 118bin km de olan kavramam 5. ve 7. viteste kaçırıyor ısındıktan sonra yavaş yavaş el sallıyor bakalım halledecez bi ara
top speed iyi gitmiş ama benim vagon oluştan sanırım hafif eğimli bi yerde 261 gördüm ben :)
10 sene önce 1.6 dizel araba 273 yapacak günlük bindiğin deseler atma ziya derdik. 250+ her türlü yeterli bence. Ama bu kadar yukarı taşımasını beklemiyordum ben de, 260 küsürde limitörde giden bir A7'nin yanından orta şeritten geçtim adam arabayı yakacaktı :hehe:
273'e maşallah takalım :)
https://19c942200667a1f102f0-dc83284...s2-s3-ebay.jpg
Ben bildiğimi söleyim, DPF topaç gibi olduğu için (çap olarak) içini boşalttığınızda DP'ye kıyasla alt devir ölüyor yeni çapta boşluk olduğu ve doldurmadığı için. Teknik bilgisi olan birileri varsa açıklar tabiki. Hava akışı olarak aynı çapta gitmesi çok daha doğru egzoz gazının.
@malkoc
DPF boşaltıldığı zaman türbülans etkisi yapıp, geri basınç daha da azaldığı için (şöyle karşılaştırabilirsin, metal bir boru ile plastik borunun bir tarafı tıkanırsa hangisi şişer ve patlar? ) , dolayısı ile dp li halinde akış direk iken dpf içi boş halinde hava hortum etkisi ile çıkışa gidene kadar daha fazla zamana ihtiyaç duyuyor hortum etkisi ile, bu da aşırı düzeyde olduğunda geri basınçta dalgalanma, dolayısı ile alt devirlerde turbodan istenen basıncı oluşturmada stabilite sorununa sebep olur, silkeleme olarak hisseder kullanıcı.
DP ile Geri basınç azalıyor çap büyümesinden dolay sadeceı o da alt devirlerin bir nebze zayıflamasına sebebiyet veriyor diye özetleyeyim senin için. Ama ölmek deyimi yanlış bana göre, 150-200 devir fark gündelik kullanımda hissedilmeyecek alan. Zaten otm. de olduğu için senin araba gerekli durumlarda kickdown yaptığında haddinden fazla vites ufaltıyor. :)
maşallah canım, görüntüsü de gidişi de çok keyifli oldu. @Gokhan43 burdayken hep birlikte gazlamıştık sen izin alamamıştın hanımdan tabi :D
Gereken her şey yapılmış valla :) Lastik seçimi de güzel olmuş.Bi fırsat bulsam ben de Dp yaptırmak istiyorum ama bulunduğum yerde yok.Kesenize bereket.
mikemmel..
120K bakımına yine Vosmer'da yetkili servis olarak girdim. Triger ve ağır bakım km dolmadığı için bir önceki bakımda yapıldığından klasik yap bakımı şeklinde yapıldı. Ama Vosmerin tutumu ve salak saçma geri bildirimleri sebebi ile artık Vosmere gitmeme kararı aldım. Yakında Avek açılıyor o açılana kadar Eröz'e götürürüm.
https://i.hizliresim.com/aqn149g.jpg
Evet arabaya bindikçe neyini geliştirebiliriz ne yapalım derdine düştüğümüz için yine gereksiz ama aslında oldukça gerekli bir masraf bulduk kendimize :hehe:
Youtube da videoları izlerken hep gördüğüm, konuştuğum arkadaşlarımdan taktıranların çok memnun olduğu güçlendirilmiş DSG tüpü montajını sonunda İzmirde yaptırabildim.
Youtube > Tamirhane kanalında bir çok video var konu hakkında bilgilenmek isteyenler izleyebilirler. Ama kabaca şöle söleyim, zamanla yapısından dolayı basınç tüpü gevşiyor veya o-ring deforme oluyor ve şanzıman basınç tutamıyor. Bu güçlendirilmiş versiyon bu sorunu tamamen ortadan kaldırıyor. Durum biraz kilometreden bağımsız düşük km de de gevşeyen var, yüksek km de sorunsuz olan da.
6. Sanayide SRT Servise götürdüm İzmirde tek "Tamirhane"nin Almanyadan getirdiği orjinal tüpü satan ve takan yer burası olduğu için tercihimiz bu yönde oldu. Piyasada çakma bir sürü tüp var buna dikkat edin derim. İstanbulda da Reset Garaj satıyordu bilinen olarak.
https://i.hizliresim.com/tj1m5vp.jpg
Neyse ben yetkili serviste şanzıman yağını değiştirtmiştim önceden ama mekatronik yağı değişmemişti. Açtığımızda tertemiz olduğunu gördük. Ancak tüp o-ring patlatmış ve el ile sökülecek kıvamdaydı. Hiçbir arıza/eksiklik/kullanım şikayeti olmamasına karşın bir süre sonra başımıza iş açabilirdi.
https://i.hizliresim.com/jyocj7x.jpg
Yeni tüpü monte ettik, Febi Yeşil yağımızı koyup kapattık. Teste çıktığımda ilk kavrama boşlunun çok daha net olduğunu, dururken geri vitese geçişini çok daha net ve hızlı olduğunu gördüm.
https://i.hizliresim.com/jwvrnf0.jpg
Sonrasında şirkete dönerken İzmir-Manisa arası biraz zorladım ve spor modda üst hızlarda da daha net ve kararlı vites attığını / tuttuğunu hissettim. Ama en önemlisi artık tüp patlatır mı şu olur mu bu olur mu diye bir endişem kalmadı :) Ömürlük oldu. Maliyet olarak işçilik yağ vs dahil 5500TL.
Arabayı sene sonuna doğru değiştirmeyi düşünüyorum, ama yine de kaşıntı tuttu mu tutuyor :hehe: Sırada 312mm frenler var :hehe:
Hayırlı olsun yeni tüp. :D Bu güçlendirilmiş tüp oem parçanın yeni revizyonlu hali mi yoksa aftermarket birşey mi ?
hayırlı olsun canım, bende bi tüp aliyim bari kıskandım :D
"Tüplü dizel" şeklinde iğrenç espiri galiba bana yakışırdı, nerede kaldı o eski lpg'ciler diyerekten :P
Hayırlı olsun brocum. Frenlerden sonra bi pist yakışır artık.
Hayırlı olsun sukuba tüp önemli. :D
Güzel hareket olmuş, kafa rahat rahat kullanırsın sende kaldığı süreçte cano :)
312 mm leri bizden gördün tabi :D
hayırlı olsun dertsiz tasasız günler :D
Saygılar
Bu audi sana çok yakışıyor :cool:
Kaliteli adamın kaliteli arabası :)
Keyifli sürüşler abi
Evet yine yeni yeniden sizlerleyiz ey ahali.
Bu sefer Vosmerin yapması gereken ama yapmadığı triger ve devirdaim değişirken değiştirmediği antifriz yüzünden sistem temizliği ve LM G13 antifriz + taşırma kabını değiştirdim. Adamlar üzerine çeşme suyu ekleyip yollamış. Antifirizin rengi hoşuma gitmediği için aklımda da soru işareti kalmaması için, LM'nin sistem temizleyici sıvısını kullanarak toplamda 4 devirdaim yaptırırak sistemimizi tertemiz hale getirdik. Sonunda da LM G13 antifriz ile taçlandırdık. 4 dereceye civarı fark etti yağ sıcaklığında. Bu da ayrıca antifriz ve soğutma sistemine ne kadar dikkat edilmesi gerektiğinin kanıtı bence.
https://i.hizliresim.com/cexnnz0.jpg
Neyse dedik haftasonuna temiz girelim. Detailingpoint Batucuğumun yanına gittim arabamı yıkadım.
https://i.hizliresim.com/bt8obgf.jpg
Pazar pist günü vardı ben tabi her zamanki gibi son dakika Ramoyu arayınca seansların 3 günde dolduğunu öğrendim. Son sn yetişemeyen birisi vardı onu aradım Rahmi aldı seansımı diyince :hehe: Ramoyu darladım. Hem arabayı görmek hem de onun hakkının yememek için ikna ettim ve koltuğa oturttum. Kısacası Ramoyu Alfadan Vag'a döndürdüm.
https://i.hizliresim.com/1w7fgv4.jpg
https://i.hizliresim.com/46xkhip.jpg
https://i.hizliresim.com/isd2c6j.jpg
Ramo yabancı olmasına rağmen güzel bir 1.18.8 ile günü taçlandırdı. Keyifli bir muhabbet ortamı ve gün oldu.
Tam VAG > Alfa moduna giriyordum. Çok şükür gün sonunda yağmura yakalanmadan kendi arabamla 1:14:9xx yaptım da, fabrika ayarlarıma geri döndüm :P
Kendi konumda da yazdım, A3'ün şasesi beklediğimden çok daha oyuncu çıktı, benim için yıllar sonra pistte başka bir yol aracını deneyimlemek keyif oldu, teşekkür ederim güvenip de arabanı verdiğin için.
Burada da dursun pist gününden fotolar :)
https://i.hizliresim.com/84f9dwq.jpg
https://i.hizliresim.com/brk1u60.jpg
https://i.hizliresim.com/qq685yo.jpg
yanlış bilmiyorsam senin frenler için taşıyıcının değişmesine gerek yok. vag grubu 2015 ve itibariyle 288 mm fren kullandı 2014 ve öncesi 276 mm. benim octavia 276 mm fren var 312 golf 6 gtı dan cıkma disk balata ve kaliper var elimde ama taşıyıcıda değişmesi gerektiği için askıya aldım.(yanlış anlaşılmasın satılık değil frenler onun için detay vermedim). taşıyıcı değişmemek senin için artı bir durum olacak :) (yine yanlış bilmiyorsam diye belirteyim bildiğim kadarıyla bu şekilde)