Maşallah Allah kaza bela vermesin.
Geçen gün sanki sanayide gördüm.
Printable View
Maşallah Allah kaza bela vermesin.
Geçen gün sanki sanayide gördüm.
Maşallah, gerçekten çok diri ve güzel duruyor, ellenmemiş BMW'lere gerçekten saygı duyuyorum :)
Aracınız hayırlı olsun güle güle kullanın.
Ben konuyu biraz geç farketmişim.
hız sabitleme konusunda benim de ihtiyacım var, hangi adımları izlemem gerekiyor?
bi detaylı anlatım rica ederim.
Küçük bir geliştirme ekeleyeyim. 20mm spacer taktım arkalara ve yazlık lastiklere geçtim. Kışlıkların yere tutunma kabiliyeti yazlıklardan fazlaymış bunuda uygulamalı olarak anlamış oldum. Arabada ilk sahibi Aras'tan kalma yazılım var ve lastikler 2018 üretimi olmasına rağmen arkayı çok atma eğilimine sahip yazılımdan dolayı. Bende spacer takarak sorunu bir nebze çözdüm diyelim. Arka lastikler 255 olmasına rağmen tabir etmeyi hiç sevmediğim yılan hareketleri çizmeye çalışıyordu.
https://i.imgyukle.com/2020/02/25/nzcB8p.jpg
Aynı tutunma durumunu bende yaşadım, Kışlık lastiklere geçtiğimde araç resmen yere yapışır oldu.
Yazlıklar ile gayet yılansı davranışlar söz konusu.
Tamamdır, takip edeceğim. ben daha bu haftasonu ankara-istanbul gidip geldim.
ben artık her daim ihtiyacını hissediyorum.
Otomatik şanzıman yazılımı daha önce yapılmadıysa tavsiye ederim, arabanın kaderi değişiyor :)
Maşallah abi, Allah kaza bela vermesin.
Gerçekten çok sevdiğim bi kasa. son aracımı almadan önce aklım hep gitti bunlara ama temizini vs. denk getiremedim.
Yapılanlara zaten söz yok
Karantina Günlükleri Vol1 iç-dış detaylı temizlik. (Devamı tabiki var düzeltmeler/iyileştirmeler başlığı altında tekrar post atacağım konu altına.)
Arabayı aldığımdan beri kafamı kurcalayan ve içime bir türlü sinmeyen temizlik konusu vardı. Konunun başlarında bir tur temizlik yaptım ama içime sinmemişti. Madem covid-19 hayatımızda büyük bir yer kaplıyor bende fırsattan istifade bu işi detaylıca aradan çıkarayım dedim.
Koltukları söktüm dışarı aldım hep aklımdaydı bu konu.
Koltukları sökmek için torx T50 lokma yada alyan anahtar gerekli.
Öncelikle emniyet kemeri bağlantısını koltuktan sökmek gerekiyor bu bağlantıya ulaşmak için küçük bir trim kapak var onu sökmek gerekiyor.
Bütün vidalar söküldükten sonra koltukları dışarı almak kalıyor koltuklar yabana atılacak ağırlıkta değiller. Bunun farkına bütün işler bitip koltukları geri takmaya sıra geldiğinde anladım pestilim çıkmıştı. Buyrun fotolar.
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q8JbW1.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q8oVPS.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q8Qwop.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q8robj.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q8rsr0.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q8rmNp.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q8rWyj.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q8reio.jpg
Öncesi;
Koltuk raylarındaki toz ve birikmiş kirler umduğumdan az çıktı.
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q8yNFo.jpg
Sonrası;
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q8yLsj.jpg
İşlemleri nasıl yaptığımı gösteren kısa bir video.
Gerekli malzemeler.
Akülü vidalama (şarjlı matkap)
Bits uçlu matkap fırçası
Boş püskürtme şişesi
Sıvı arap sabunu 1/5
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q8hrMQ.jpg
https://youtu.be/WRC2lPwtexY
Ve sonuç;
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q8yZXx.jpg
Koltukların altından hoparlör çıktı kapakları açınca.
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q8ydMj.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q8chg6.jpg
Sıra geldi koltuklara;
Öncesi;
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q8cpLM.jpg
Sonrası;
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q8c2hH.jpg
[B]Sol taraf vs sağ taraf;[/B]
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q8c3NI.jpg
Koltuklarda tamamlandı;
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q8cZ4s.jpg
Koltuklardan çıkan kirli suyu görünce çok şaşırdım.
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q8gwBo.jpg
Sıra geldi kapı trimlerine
Öncesi;
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q8gCAh.jpg
Uygulama;
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q8gQRp.jpg
Sonuç;
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q8gsCs.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q8gzdN.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q8h6oR.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q8hADY.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q8iE36.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q8iVop.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q8h7xq.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q8iQ0h.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q8iaL1.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q8iy5n.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q8iI8H.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q8i5gU.jpg
Bunlarda bonus olsun;
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q8BXcQ.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/21/Q8BjJs.jpg
Yine yapmışsın yapacağını Deniz başkan:)
Bugün arabanın kapısını açıp içine bindiğimdeki o tertemiz koku inanılmaz güzel geldi. Eline sağlık.
Sökerek temizleyenlerin sayısı git gide arttı, feci imreniyorum valla.
Ooooh oooh miss :o
Cok guzel hareketler. Siyah parcalar cok kiri belli etmiyor gercekten ama cıkan kir cok normal.
maşallah araç çok güzel türkiye de fazla yok spor koltuklu antrasit tavanlı araç, elinize sağlık yavaş yavaş güzel hale gelecektir eminim.
Bu arada taktığınız direksiyon m direksiyon değil eskisini bence vermeyin kimseye baya değerlidir
Şu anlık iç kondisyonu tam istediğim kıvamda. Dışta ise ön tampon boya istiyor onunda yapım aşaması fotoları gelecek havaların bir tık daha iyileşmesini bekliyorum.
Direksiyon bende bir heves taktım bu direksiyon ikinci aşamada paddle shifterları M direksiyona aktarmak var onunda fotolarını paylaşacağım.
E90 ve E60 şirketi kurulmuş... Volkan ismi hepsinde bir geçiyor :D
Maşallah, pek güzel bir E90... Şimdi Rıza'nın konusundan geldim... 2. Konu ile günlük E90 dozumun çok üstüne çıktınız... :D
Maşallah hayırlı olsun deniz abi güle güle kullanın :) İlandayken görmüştük adımdan dolayı dikkatimi çekmişti plaka. Kısmet sizinmiş. F1 direksiyon projesini bende düşünüyorum doğrusu bakalım kısmet :)
Ha-ri-ka.
Allah kaza bela vermesin.
Teşekkürler kısmet bizeymiş gece karanlığında gittik aldık valla.
F1 direksiyon M sport olarak bulmak biraz zor. Standart direksiyonlar zaman zaman düşüyor alıp m sport olaran implant edilebilir. Benim önümüzdeki zamanlarda yapmayı düşündüğüm bir proje bu.
Amin teşekkür ederim iyi dileklerin için.
Karantina günlükleri Vol2
Madem eve tıkıldık iyice incik cıncık temizlik işlerini aradan çıkarayım modu halen devam ediyor.
Elimi kaputu açmak için nezaman alta atsam kirlenen parmaklarımdan dolayı kaput altına bir girişeyim dedim.
Kaputun altı sanırım hiç temizlenmemiş olsa gerek gaz yağı ile yıkamama rağmen kirli beyaz olarak hayatımdaki yerini aldı. Bir türlü arındıramadım o dumanlı görüntüsünü.
Neyse kullandığım malzemeler;
gaz yağı 1lt
bulaşık deterjanı 1/10 sulandırılmış
detay fırçası
silikon sprey
3d final touch hızlı cila
https://i.imgyukle.com/2020/04/27/rEAYcH.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/27/rEATJU.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/27/rEANHI.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/27/rEAcxS.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/27/rEALk1.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/27/rEAGoR.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/27/rEAhZs.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/27/rRkmHA.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/27/rEA2Z0.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/27/rEAWQv.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/27/rRRkph.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/27/rRESFY.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/27/rRoMVo.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/27/rRoli8.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/04/27/rRo8Cn.jpg
Maşallah aracınıza, iyi günlerinizde kullanın. Bir tek ön böbrekler göz tırmalıyor, eğer jantlarda oem kalıcaksa, krom böbreklere dönüş yapılabilir sanki:)
Karantina günlükleri Vol3 direksiyon yağı değişimi ve periyodik bakım
E90 serisinde (2011e kadar) servotronik olmadığı için direksiyonları bir hayli serttir bilindiği üzere. Heh bendede tam olarak kol kası yaptıran bir direksiyon var durur haldeyken. Hareketli haline sözüm yok tam tersine çok çok başarılı sert oluşu. Fakat park manevralarında yada otoparka gir çık yaparken bu durumdan rahatsız olmaya başladım. Araştırmalarım sonucu direksiyon sistemindeki (ATF kapak) sıvıyı yenileyip yeni yedek hazne ile bir nebzede olsa manevralarda yumuşama ve varsa direksiyon pompasındaki sesi kesme sonucuna ulaştım ve düştüm yollara. 32416768094 kodlu yedek rezervuarı satın aldım ve yanında 3 litre automatic transmission fluid (atf) satın aldım. Fotoda 1 lt olarak görünüyor fakat daha sonradan 2 lt daha alıp yeniden yeniledim. Benim direksiyon pompasında 1000-1500 devir civarında bir ağlama sesi geliyordu ve bu ses yok oldu diyebilirim. Ayrıca durur haldeki manevralarda hatrı sayılır derecede yumuşadı. Sonuç olarak yapılacaklar listesinden bir kalem daha eksildi.
Tabi bukadarda değil hazır arabayı kaldırmışken periyodik bakım yapmadan olmaz. wolkanku tavisiyesi üzerine ceratec ekledim ve gerek içerideki seste gerekse titreşimde hatrı sayılır azalmalar gözlemledim. Aşağıda ses azalmasını (henüz tam etki etmemesine rağmen) gösteren öncesi/sonrası ölçümleri mevcut.
Bahco ürünlerini kaliteli ve fiyat performans ürünleri olarak görüyorum ve harcadığım paranın %100 karşılığı olduğunu söyleyebilirim. Tereddüt etmeden alabilirsiniz. (reklam yada sponsor içermez)
Krikoyu youtubeda takip ettiğim birinden gördüm. KEndisi karavan krikosunu çevirmişti bede letgodan ducato krikosu bulup bir güzel adapte ettim iş yerimde.
https://i.imgyukle.com/2020/05/27/ycpVaM.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/05/27/ycpypj.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/05/27/ycpxcH.jpg
Yağı nasıl çektiğimi ve yapıılacak işlemleri anlatan kısa bir video;
https://youtu.be/v9ePBLiSAKU
Sistemdeki 10 yıllık katran gibi olmuş atf yağı. Aslında ilk hali kırmızıydı ve hem ısınma soğuma hemde yılların etkisiyle katranlaşıp işlevini azaltmış.
https://i.imgyukle.com/2020/05/27/ycpJwn.jpg
Yağ tepsisini işyerimdeki hurda saclardan ürettim kendi imalatım;
https://i.imgyukle.com/2020/05/27/ycpCZo.jpg
Yedek hazne içindeki filtreyi burada görebilirsiniz
https://i.imgyukle.com/2020/05/27/ycpYHI.jpg
Hazır sökmüşken karter korumasını bir güzel çitiledim içinde yıllardır biriken toz toprak ve yağ lekeleri vardı.
https://i.imgyukle.com/2020/05/27/ycpHwG.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/05/27/ycpNxS.jpg
Ceratecten önceki kabin içi ses;
https://i.imgyukle.com/2020/05/27/ycp5eA.png
Ceratecten sonraki kabin içi ses;
https://i.imgyukle.com/2020/05/27/ycpa1f.png
Eline sağlık Deniz özel servisten daha özel servislik yapmışsın ayrıca Ceratec'te bu kadar etki baya iyi.
Siz forumdaki BMW ciler neden böylesiniz ?
Öyle bir yazıyorsunuz ki konuyu okuyunca durduk yere hidrolik yağını değiştiresi geliyor insanın :D
Maşallah. Elinize sağlık.
Bu arada E60'ın kadranları harika olmuş. E90'ı yaptınız mı ?
zaten özel servislerin rezilliğinden dolayı böyle oldu ya. Hem para verip hemde rezil olmak yerine malzeme sahibi oluyoruz işte. Bu gidişle kendi garajımızı açacağız 3 arkadaş. Volkanı hergün bir kadame daha ikna ediyorum. :)
Valla ben her arabama böyleydim ama e90da seviyeyi baya yukarı taşıdım. Arabayla birlikte sabit gelen problemleri çözerek gitmek arabaya dahada bir yakınlaştırdı beni.
Varsa hidrolik değişim niyetin yardımcı olurum seve seve. Eyvallah.
E90nın kadran ışıklarınıda değiştirdim onuda paylaşacağım burada. Aslında baya konu birikti paylaşmadığım onlarla birlikte yazacağım buraya.
https://i.hizliresim.com/4JP0c4.jpg
Würth Motor temizleyicisini öneriririm, ben memnun kaldım. Yalnızca sürdüm ve daha sonra bezle üstünden geçtim.
Arabanızı da yaptıklarınızı da keyifle takip ettim deniz umarın keyifle binersiniz araca. Geçmişte aldığım mito qv nin sahibi olma ihtimaliniz varmıdır acaba hem volkanla olan yakınlık hemde yaptıklarınız bana onu çağrıştırdı :)
Hocam ceratec le alakalı detaylı yorumlarınızı bekliyorum. Her bakımda bu sefer uygulayacağım deyip daha sonra vazgeçtiğim bir ürün kendisi. Sanki motora yağ haricinde başka bir şey koyunca zarar verecek ve yağın viskozitesini bozacak hissiyatına kapılıyorum. Hatta bi kaç yabancı forumda zamanla motor içinde çamurlaşma yapabilir gibi bir yoruma denk gelmiştim ama elle tutulur bir dayanakları yoktu. Bakıldığı zaman kullanıcıların çoğu memnun ama bu memnuniyet uzun süreli mi merak ediyorum.
Karantina günlükleri vol4 boya badana
Ön tamponun sol köşesinde benden önceki sahibinden kalan boya çatlakları ve muhtemelen ilk tıklaması olmadığı için eski macunun çatlayıp dökülmesi ve midemi bulandıran rötüş çalışması mevcuttu. Nezaman arabanın önüden geçsem küçük çaplı sinirlenme durumları oluyordu. İki seçeneğim vardı;
1- arabayı boyacıya emanet et 500lük ol ve arabanın içine etsinler heryer toz pislik vs.
2- eksik ekipmanları tamamla 1500lük ol ama kafan rahat olsun ve şartlar el verdiği sürece kendi işini kendin gör.
Hemen araştırmalara başladım ve önceliği kompresöre verdim. Apartmanda kullanıma uygun ve çevre binadaki komşuları rahatsız etmeyecek sessizlikte olması gerekiyor kompresörün. Uzuuuun araştırmalar, kullanıcı yorumları, videolar ve telefon konuşlamaları yapmış olmama rağmen ikna olmayarak tereddütler içinde kuletaş marka 1,5hp 50lt (sponsorlu değildir tamamen memnun kaldığım için yazdım) sessiz kompresör almaya karar verdim. Eve getirip çalıştırıncaya kadar inşallah çok ses yapmazda kullanabilirim kafasındaydım. Neyseki bütün korkularım ve tereddütlerim karşılıksız kaldı sessiz komresör almak istiyorsanız düşünmeden alabilirsiniz.
Hazır kompresörü hallettikten sonra boya tabancası ve diğer ıvır kıvırları aldım. Boya için 1.3mm hplv, astar içinse 1.8mm hplv tabancaları aldım. Başlangıç seviyesi oldukları için ikisi birden 300lira tuttu. İlk başta vernik için tabancaya gerek yok boya tabancası ile atarım diyerek yatırım yapmadım. İşin içine girince vernik tabancasının şart olduğunu anlıyorsunuz çünkü tabanca içinde kalan boya kalıntıları vs iyi temizlenmezse direkt olarak vernik ile beraber boyalı yüzey üzerinde görüyorsunuz (deneyim). En kısa sürede 1.4mm hplv vernik tabancası alacağım ders oldu.
Ekipman tamamlanınca sıra geldi boya malzemelerini almaya hemen bir liste oluşturup koştum boyacıya. Boya, astar, vernik, tiner vs markalarını biraz boyacının önerisi biraz benim araştırmalarım sonucu kararlaştırıp duxone, standox, nason ve terrason olarak belirleyip belkide toplam 10 parça boyaya bileceğim miktar (bölünmüş satılmıyor böyle malzemeler) malzeme alıp eve döndüm. Neyse malzeme bizim akarı kokarı yok uygun saklama koşullarında saklayacağım artık.
Tabi sadece boya almakla bitmiyor, mumlu bez, zımpara sulu-susuz, kağıt süzgeç, polyester macun (tampon gibi plastik ve esnek kısımlarda polyester macun gerekir) vs vs.
Aşama ve uygulama sırasını fotoların üstüne yazmaya çalıştım buyrun fotolar.
2k astar akrilik
https://i.imgyukle.com/2020/06/01/y1p5hH.jpg
sertleştirici akrilik
https://i.imgyukle.com/2020/06/01/y1pxrU.jpg
tiner akrilik
https://i.imgyukle.com/2020/06/01/y1pS4o.jpg
vernik akrilik
https://i.imgyukle.com/2020/06/01/y1pI8A.jpg
yama tineri (hayat kurarıyor)
https://i.imgyukle.com/2020/06/01/y1pCGj.jpg
yüzey temizleme tineri
https://i.imgyukle.com/2020/06/01/y1pYE1.jpg
yüzeyi önce macun için hazır hale getirmek için 400kum sulu zımpara güzelce zımparaladım.
https://i.imgyukle.com/2020/06/01/y1pOIS.jpg
Baktım zımparaladıkça geliyor sonu yok, dur dedim deniz :)
https://i.imgyukle.com/2020/06/01/y1pX4s.jpg
Macun ve sertleştirici karşımını yapıp macunu çektikten sonra 1 gün kurumaya bıraktım. Aslında macun çekildiği gün yapılsa daha iyi olur dediler ama dinlemedim.
https://i.imgyukle.com/2020/06/01/y1pD2N.jpg
Ertesi gün 80-120-150-200-320 kum zımpara ile sırasıyla tesviyesini yaptım. Burada önemli olan zımparayı boyalı yüzeylere kaçırmamak yoksa iş büyür.
https://i.imgyukle.com/2020/06/01/y1phht.jpg
Ertesi gün astar için hazırlıklara başladım. Ertesi gün dedim çünkü zımparaladığım yüzeyi yıkamak gibi bir gaflette bulundum ve 1 gün kurumaya bıraktım.
Boya kabına 120ml astar, 30ml sertleştirici, 22ml akrilik tiner döküp karışımı astar tabancasına boşalttım.
Toplam 3 kat attım astarı, ilk katı tozlayarak 2. ve 3. katları kapatıcı olarak uyguladım ve 1 gün kurumaya bıraktım.
Her kat arasında yüzeyi önce mumlu bezle sonra yüzey temizleme tineri ile sildim.
https://i.imgyukle.com/2020/06/01/y1p140.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/06/01/y1plAh.jpg
Ertesi gün sulu zımpara ile 600-800-1000 kum ile tesviyesini yapıp boyaya hazır halde getirdim.
https://i.imgyukle.com/2020/06/01/y1pUl6.jpg
Sıra geldi boya işine sağolsun @wolkanku hemen atladı arabasına geldi. Şuraya sık, burası az oldu direktifleri için 2. bir göz olarak yardımlarını esirgemedi sağolsun. Tabi bir yandan sis farı çerçevesini ve böbreklerin altındaki panjuru würth boya ile boyadı.
Boya kabına 100ml boya, 30ml sertleştirici, 15ml akrilik tiner döküp karışımı boya tabancasına boşalttım.
Toplam 3 kat boyayı ve verniği sırasıyla tozlama ve kapatıcı olarak uyguladım.
Vernik uygulamasında boyadan farklı tabanca gezdirme hızını biraz azaltmak gerekiyor. Böylelikle yüzeye daha homojen yayılıp pütür efekti oluşturmuyor. Portakal kabuğu efektinden ziyade elinizi yüzeyde gezdirirken pütür pütür sanki toz yapışmış hissiyatından bahsediyorum.
Yine aynı şekilde her kat arasında yüzeyi önce mumlu bezle sonra yüzey temizleme tineri ile sildim.
https://i.imgyukle.com/2020/06/01/y1p82M.jpg
Hızlıca maskeyi söküp yama tineri ile maske izlerini yok ettim ve sonuç ;
https://i.imgyukle.com/2020/06/01/y1pZ6j.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/06/01/y1p9tH.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/06/01/y1pwRA.jpg
Deniz senin bu detay işlerin nereye doğru gidiyor bilemiyorum ama beni de sürüklüyorsun:)
Sonumuzu iyi görmüyorum:))
Çıkan sonuç muhteşem oldu, arabaya baktıkça keyiflendim.
Şu kaput ayarı ve krom böbrekleri de araba temizken çekip at buraya da keyfimizi bulalım:)
Dışarıda boyatsaydın bu kadar temiz ve özenli boyayamazlardı. Beyaz rengin de avantajı olmuş, çok güzel işçilik elinize sağlık.
Elinize sağlık süper işçilik çıkmış yine.
Boya ve vernik atarken video çekimi yaptınız mı ? Tozlama ve kapatma arasındaki tabanca farkını görmek için sordum.
Katlar arasında kaçar dakika veya saat beklediniz kuruması için ?