maşallah valla herhalde hayatı türkiyede geçseydi koltukları böyle kalmazdı :) tekrar maşallah emeğine sağlık
Printable View
Maşallah bende çok begendım :))
Gümrükteyken çok niyetlendim, forumda görünce sevindim :)
Maşallah, kazasız belasız kullanın.
İlk hali acaba mı dedirtiyor,son hali fena dedirtiyor :) Elinize,emeğinize sağlık.
çook iyi olmuş üstad son hali allah güle güle kullanmayı nasip etsin
Evet uzun bir aradan sonra tekrar online oldum. İş hayatımdaki bazı sıkıntılardan dolayı makineye hakettiği ilgiyi gösteremedim açıkcası. Neyse ki sıkıntılarımızı atlattık ve yolumuza devam ediyoruz. Aracı güncellemeye sağ ön kapıyı boyatarak başladım. Kapının çıtasının altında ufak tefek göçükler vardı. Bunları boyasız hallederiz diye düşünüyordum. Fakat rengin canlılığı ve temizliğini tabi ki tutturamadık. Ben de sağ ön kapı ve sağ ön çamurluğu da boyatmaya karar verdim. Daha sonra tavan ve koltuk döşemelerine daldım. Eski döşemelerde renk ve doku artık bitmişti açıkcası. Hatta sağ ön koltuğun alt kısmındaki ısıtma pedlerinin bir kısmı yanmıştı.Belki öyle kullanmaya devam etseydik arabayı yakacaktı. Koltuk ısıtma kırmızı çizgim onu iptal edemem diye hemen yeni bir ped sipariş ettim. Tabi ki orjinalini bulma ihtimalim yoktu. İnternetten yorumlarını faydalı bulduğum bir ped i satın aldım. Malesef ki onun resimlerini telefonumda bulamadım ama isteyene linkini yollayabilirim. Ürün standart iki kablolu ( + - ) uygulaması da basit bir ürün. Ancak arabanın tesisatında 4 adet kablo var. Kendim biraz uğraştıktan sonra bi elektrikçi abimden yardım istedim. İyi ki de istemişim şunu öğrendim orjinal tesisatta ısı sensörleri varmış. Benim sipariş ettiğim üründe tabi ki böyle bir sistem yoktu. Gayet basit bir şekilde elektriği alıp direk ısıya dönüştürüyodu ve siz kapatmadan elektriği kesmiyordu. Tabi bu da koltuk döşemesinin ısınıp erimesine hatta yanmasına yol açabilcek bi durum. Ben de üzülerek kabloların ucunu bantlayıp koltuğu yerine taktım. Yani artık sağ ön koltuk ısıtmamız çalışmıyor. Daha müsait bir zamanda bu işe tekrar odaklanacağım. Bi kaç fotoğraf paylaşıyorum fotoğrafları evin önünde az önce çektim.
https://i.hizliresim.com/uOfCrK.jpg
https://i.hizliresim.com/LK0thh.jpg
https://i.hizliresim.com/j9loam.jpg
Koltuklar sanki hiç yapılmamış gibi duruyor dediğinizi duyar gibiyim :) Açıkçası istediğim de buydu. Kullanılan deride bunu yakaladığımızı düşünüyorum.
Koltuklar aynen dediğiniz gibi duruyor. Ve açıkcası sonradan döşemesi yapılan araçları hiç beğenmiyordum şu fotoğrafa kadar. Gayet güzel bir tercih ve işçilik yapılmış.
Koltuk ısıtma içinde bu ısı ayarlamasını modül ve gönderilen sinyal ile akımı ayarlayıp role yapması gerekmez mi? Pad sadece akımı ısıya dönüştürüyor, değişik geldi.
Elinize sağlık.
Koltuk içindeki sensör 10K NTC’dir. Çok kolay bulunabilir. O olmazsa hem güvenli olmaz hemde ısıtma kademeleri çalışmaz.
Ben aracıma(Passat B5.5) kendim yaptım koltuk ısıtmayı. Orijinal tesisatın birebir aynısı şeklinde.
Maşallah. Kazasız belasız.
Maşallah. Samsun'da hiç denk gelmedim bu yavruya, kazasız belasız.
Koltuklar güzel olmuş bu sefer kemerler sırıtmış, sökmeden de olsa güzelce bir temizlik isterler gibi :)
Maşallah harika bir araç almışsınız güle güle kullanın.
Teşekkürler.
Son 1 aya kadar çok fazla binmedim. Gündelik kullandığım başka bir araç vardı onu sattım yeni yeni günlük kullanmaya başladım. Korona virüs nedeniyle de çok gezemiyorum evden işe işten eve kullanıyorum sadece.
Kemerleri sökmeden temizlemek çok eziyet geliyo valla dükkandaki inşaat bitince boş bi zamanımda söküp temizlicem :)
Teşekkür ederim daha iyisi size nasip olsun :)
Maşallah kazasız belasız sürüşler dilerim. Araç çok güzel olmuş. zamanında trendline modeli vardı çok keyifliydi, o yıllarda ben kaliteyim diyordu :)
Maşallah kazasız belasız binmeyi nasip etsin bütün güncelleriyle konuyu takipteyim
kazasız belasız maşallah.elinize emeğinize sağlık.
acaba ortalama yakıt durumu nedir.
Cok guzel oldu Onur.
O kemerlere ben girişcem zaten bu hafta da yapmazsan :o
Yakıt tüketimi çok değişken. Sakin kullandığım hafta şehiriçi 8.9 lt gördüm. Gazlayınca ucu açık :)
Emre sök tokayı tak temizle ve getir bu hafta dükkanın durumunu biliyosun :D
Herkese iyi dilekleri için ayrıca teşekküre derim.
Opsiyon olarak oldukça dolu bir araçmış, güle güle kullanın. GLI stop ile arkadan görüntüsü bence çok daha güzel olabilir.
Koltuklar cok acayip olmus, yapanin ellerine saglik harbiden, yok mu ufak tefek guncelleme bi paylaş da gözümüz gönlümüz açılsın
çok özel bir araç, görüntü itibariyle çok beğeniyorum boraları yani jettaları, kazasız belasız binmeniz dileğiyle ancak daha fazla fotoğrafı hakediyor bu araç
Evet uzun süren dükkan tadilatından sonra sıra BAR 67 tadilatına geldi :)
İşe arkadan başladık. Son 2 gündür alt takımdan değişik sesler gelmeye başlamıştı. Aracı lifte kaldırdığımızda sağ arka yayın kırık olduğunu gördük. Hayatımda ilk kez helezon yayının kırıldığını gördüm. Bunun sebebinin de soğuk pres olduğunu düşünüyorum. Neyse o konuya sonra geleceğim. Yay da öyle bir zamanda kırılmış ki 1 hafta önce sıfır 40 mm Vogtland yay almıştım. Takmak için gün sayıyodum :)
Arka yayları bahaneyle değiştirdik ama o an dükkanın yoğunluğundan önleri sonraki güne bıraktık. Sonraki gün sağ ön amortisörümün patladığını farkettim ama bu sefer önceden sipariş ettiğim bir amortisörüm yoktu :D
Bu böyle olmayacak komple alt takıma girelim dedik ve sökmeye başladık. Akslar amortisörler yaylar derken iş çığrından çıktı.
En büyük korku da parça sıkıntısı olcak mı..
Amortisörler boralarla uyumluymuş ama takmadan emin olamıyorum. 2.8 motor la 1.6 motorun amortisörü nasıl aynı oluyor anlamış değilim. İnşallah takınca problem yaşamam.
Sıra geldi akslara.. Aks kafalarını yenileyelim dedik sağ taraftan başladık sorunsuz şekilde hallettik. Herşey çok güzel giderken sol aksımızın farklı olduğunu gördük. Aks kafaları sağ sol farklı çıktı anlayacağınız.
Parçacıları tek tek gezdim ama aksa uygun bi parça bulamadım. Sorun şu , bulduğum dış aks kafasının iç frezesi aks miline uymuyor ama poryaya uyuyor. Biz de aks milini bulduğumuz parçaya uyumlu hale getirmeye karar verdik. Bunun için güvendiğimiz Emre nin de akrabası olan bi abimize aksı teslim etcez.
https://i.hizliresim.com/cEXD7i.jpg
https://i.hizliresim.com/fdO3Kw.jpg
Sıfır amortisörlerimiz
https://i.hizliresim.com/5VXg4v.jpg
40mm Vogtland yaylarımız
https://i.hizliresim.com/TheeHK.jpg
Bu da kırık olan arka yayımız.
Bu zamana kadar press yaylarla alakalı negatif bir düşüncem yoktu fakat bu olaydan sonra açıkçası bu işten soğudum. Sizin de bu konu hakkındaki yorumlarınızı merak ediyorum. Sizce yay neden kırıldı ?
Hocam maşallah aracınıza motor ve donanım olarak çok harika bir aracınız var, sizin aracınızı görünce benim ki gözüme biraz boş geldi (1.6 comfortline var bende)
Allah kaza bela göstermesin maşallah konuyu takipteyim :)
maşallah, cesur bir karar olmuş. opsiyon bazındada süper. elinize emeğinize sağlık:)
Harika bir araç gerçekten maşallah, bütçem olursa ileride uygun aracı da bulursam r32 olamıyacağına göre temiz bir vr6 sahibi olmak isterim. Dediğiniz gibi parçalar 2.8 motorda ne kadar farklı acaba? Sökülüp bakılmadan da anlaşılacak bir durum olmuyor genelde :) İşin garibi her parçayı servis de bulamayabilir bunlarda, almanyadan getirtmek lazım :D Kazasız belasız kullanmak nasip olsun :icon_tup:
Teşekkürler hocam :)
Eyvallah teşekkürler :)
Açıkçası ihtiyaç dışında satmayı düşünmüyorum inşallah öyle bi mecburiyetimiz olmaz da keyifle bineriz :)
Motorda ustaların demesine göre bulunmayacak parça yok. Touareg ,Cayenne gibi 3.2 motorlu araçlarla çok benzer. Bu kadar sökmüşken motordaki ufak tefek terlemelere de el atalım dedim üst kapak contası bujilerin contalarını sipariş ettim. Bu parçalar bulunabiliyo aslında. Sol Aksa muhtemelen parça bulamayıp uydurma yapmasalardı bizi de bu kadar uğraştırmayacaktı. Neyse ki işin ehli dostlarımız var bi şekilde çözüyoruz işimizi.
Haftaya güncel fotoğrafları paylaşacağım.
İş yoğunluğundan dolayı vakit buldukça güncellemelere devam ediyoruz. Aslında ilk başta yapmamız gereken işleri sona bıraktık diyebilirim :) Ustalar tanıdık olunca nazımız da artık işlemiyor malesef :)
Geç olsun güç olmasın diyerek önce motordaki terlemeleri halledelim dedik. Üst kapak contası ve bujilerin oringlerini değiştirerek işe başladık. Bujiler üst kapak contası ve oringler değişti. Ben o sıra dükkanda işlerle meşguldüm malesef fazla fotoğraf çekemedim. Ustamızın instagram story sinden bi kare var elimizde :) Ustaya göre üst kapağı ilk biz açmışız.
https://i.hizliresim.com/eSFcaO.jpg
Sıra geldi frenlere. Aile mesleğimiz ağır vasıta fren servisi. 3. kuşak olarak biz kardeşimle otomobil grubuna da girdik ve atölyemizi buna göre güncelledik. İşten güçten vakit bulursak da kendi araçlarımızın bakımlarını kendimiz yapıyoruz.
Disklerde uzun zamandır eğrilik vardı. Frene basınca titreme sorunu günümüz araçlarında malesef sık karşılaşılan bi durum. Terzi kendi söküğünü dikemez misali aylardır frene basınca titriyorduk :) Boş vakit bulur bulmaz hemen lifte girdim ve diskleri araç üstünde sökmeden tornaladım. Sonuç mükemmel oldu. Bu sorunu da hallettik çok şükür :)
Öncesi,
https://i.hizliresim.com/j6utr9.jpg
Sonrası,
https://i.hizliresim.com/VoNQ93.jpg
Sıra geldi alt takıma. Daha önce de bahsettiğim gibi akslardaki problemi çözmek için baya uğraşmıştım. Sol aksımızı tornada yeniden yaptık ve problem ortadan kalktı. Amortisörler yaylar da hepsi elden geçti ve mükemmel konfora ulaştık.
Aracı aldığımdan beri kafamda altını yıkatmak vardı ama bir türlü ona vakit ayıramadım. Daha doğrusu altını yıkatacak doğru düzgün bir yer bulamadım. Samsunda bu işi doğru düzgün yapan bir yer varsa bilmek isterim gerçekten. Ben de araç hazır liftteyken karterdeki yağ tabakasını bi nebze olsun temizleyeyim dedim. Karterdeki kaynaktan yağ kaçağı var mı yok mu onu da kontrol edicez bu sayede.
Öncesi,
https://i.hizliresim.com/H1is3N.jpg
Sonrası,
https://i.hizliresim.com/omz0SJ.jpg
Bu da gece bonusu olsun yakında güzel bi gün ışığında dış çekim yapmayı planlıyorum :)
https://i.hizliresim.com/jvwvKn.jpg
Mukemmel iş, araçta deyicek araç yani bu emeğe...
Himmm dış çekim mi :D
Aracınız harika gerçekten. Güzel günlerde kullanın
Samsunda araç altını, eski stad şimdiki millet parkının karşısında, Onur Mobilya ile Başkent Oto (Yanılmıyorsam filtre satan dükkan) arasındaki yıkamacısa yıkatabilirsin, sıcak su da var....
Bence de değecek bir araç.
En yakın zamanda bekliyoruz :)
Teşekkürler
Tavsiye için teşekkürler şu an hiçbir kaçak yok bakalım ilerleyen zamanlarda ihtiyaç olursa dediğiniz yere giderim.
Çok güzel olmuş, maşallah :)
Sesi de efsanedir.
Herkese yeniden selamlar :)
Konuyu ne zamandır hortlatmak istiyordum fakat iş güç yoğunluk gibi türlü bahanelerle forumdan ve aracımdan uzak kaldım. Bu süreçte bazı tatsız olaylar yaşadık ama çok şükür hepsini atlattık.
Yaz başında işimize yatırım yapmak için aracı satmaya karar vermiştik. Bu düşüncemi paylaştığım bütün arkadaşlarım abi manyak mısın niye satıyosun bu araba satılır mı gibi yorumlarla beni engellemeye çalışsa da şartlar öyle gerektirdi :). Artık nasıl bi nazarsa ilana koyduğum günün akşamında hasköy yokuşunda ( Samsunlu arkadaşlar bilir) bi anda hararet yükseldi ve bulduğum düzlüğe girmemle hararet neredeyse tavan yaptı. Çaresizce kaputu açtım ve radyatörün plastik kısmından çatladığını gördüm.
Bu anlara ait fotoğraflar da vardı ama telefonun azizliğine uğradım malesef. Motorun soğumasını bekleyip kara kara düşünmeye başladım . Şimdi napcaz parçayı nerden bulcaz masraf ne olcak haydee..Motor soğuduktan sonra marşa bastığım gibi dükkana doğru sürdüm. Haftasonumun nasıl zehir oldu anlatamam :)
Pazartesi geldi motoru indirdik sökmeye başladık.
Silindir kapak contasını Türkiye'de bulamayınca yetkili servisin yolunu tuttum.
Burası biraz garip gelcek ama yetkili servise 2003 model Jetta VR6 nın ülkemizde olduğunu kanıtlamak için 1 hafta gidip geldim. Almanya'ya yazı yazcaz belki yollamazlar araba Türkiye'ye girmemiş görünüyor fln diyip resmen moral bozmaktan başka birşey yapmadılar. Yedek parça sorumlusu arkadaşla 1 hafta sonunda kanka olduk ve beklediğmiz yazı Almanya'dan geldi evet böyle bir araba var! Silindir kapak contasını bi kaç tane hortumu su radyatörünü sipariş ettik ve beklemeye başladık.
Bu arada da boş durmadık motoru dağıttık. Malesef fotoğraflar kayıp bulamıyorum. Aradan bir kaç hafta geçti ve parçalar elimize ulaştı. Bu sırada blok ve kapak rektefe oldu. Bu kısımları özet geçmek isterdim ama çok sancılı bi süreçti benim için. Neyse ki Hakan abim ve babası Hasan amca sağolsunlar herşeyi kitabına uygun olarak nizami şekilde yaptılar. Onlara da burdan sonsuz teşekkür ediyorum. Ben kendi arabamla bu kadar ilgilenemedim :) Bu kadar sökmüşken şanzuman yağıyla direksiyon yağını vs incik boncuk bi kaç şeyi de halledelim dedik. Gergi bilyasını da @uniquel kardeşim Almanya'dan getirdi. :)
https://i.hizliresim.com/FNatwa.jpg
Motoru senteye alırken :),
https://i.hizliresim.com/wrDtsI.jpg
Poz versek bu kadar ciddi olamazdık heralde :)
Fren hidroliğini de dükkanımızda değiştirdik.
https://i.hizliresim.com/Yx5Mrm.jpg
https://i.hizliresim.com/f80qti.jpg
https://i.hizliresim.com/YH2fRW.jpg
https://i.hizliresim.com/UQUGb6.jpg
Çok şükür artık bitti ve problemsiz bir VR6 mız var. Hala aracım ilanda ama artık bi acelem kalmadı çok şükür. Şimdi sıra keyfini çıkarmaya geldi :)