Eline emeğine sağlık abi, araba her güncellemede bir üst seviyeye çıkmış. F kasa her detayıyla ayrı bir yerde, elektrikli ayna olayı ise çok iyi denk gelmiş. Güncellemeleri merakla bekliyoruz, keyifli sürüşler.
Printable View
Eline emeğine sağlık abi, araba her güncellemede bir üst seviyeye çıkmış. F kasa her detayıyla ayrı bir yerde, elektrikli ayna olayı ise çok iyi denk gelmiş. Güncellemeleri merakla bekliyoruz, keyifli sürüşler.
Çok teşekkür ederim. Aslında aldıktan sonra orjinale en yakın haline çevirmeye çalışmaktan başka bir şey yapmadım. Elektrikli ayna olayı ise 1000 liraya hallederim diye tahmin ediyorum. Elimdekileri de 150 lira civarına satarsam 850 liraya işi bitiririm. ( Montaj tamamıyla bana ait olur. :) ) Daha önceden yaptığım ledli ayak aydınlatmalar vardı. Eğer başarabilirsem bolt-on bir sistemle tekrar faaliyete sokacağım bakalım.
Bu arada kapıları tamamıyla bitirdim diye kabul ediyorum. Sağ tarafı sökmedim. Ses ve gevşeklik olan yeri yok. Araç da eski olunca sökme gereği duymadım. 2 tane eksik vida da orada varmış onu da tamamladım proje ok. :)
Elinize sağlık. Bu araca yapılacak sıradaki iş yalıtım olabilir. Bir üst levele çıkmış olur araç.
Son gelişmeler geliyor. :) Arkadaşlar aracı satmaya niyetlendim. 92.000 lira yazdım. 15 dakika ilanda durdu. Sonra kıyamadım kaldırdım. :) Piyasa saçma sapan. Favorilere eklediğim araçlar zamlanıyor. Almak istediğimiz her araç bizden uzaklaşıyor. :) Neyse konumuza dönelim. Araç boya yapılmadan önce yıkandı. Boyadan sonra da polisaj ve boya koruma işlemleri yapıldı. Sonrasında garibimi yıkamacıya vermişler. İçini özensizce yıkamışlar. Polisaj kalıntıları her yerde...
Bu hafta hanımdan izni de koparınca sabah saat 7:00'da bahçeye atladım. Aracın içini detaylıca süpürdüm. Bagajım zaten tertemiz olmuştu orayı hiç ellemedim. Kalorifer havalandırmalarının ara kısımlarını ise hava püskürterek temizledim. İçini parlatıp bitirdim. (Asıl amacım zaten dışını toparlamaktı.)
Malzemelerin hepsini 3. kattan indiriyorum. 3 seferde anca indirdim. İçini de temizleyince 1 bardak kahve molası verdim. Dışına yaptıklarımı sırası ile anlatıyorum.
Jantlar, lastikler ve davlumbazlara sprey şişesine koyduğum gazyağını püskürtüyorum.
Jantlar, lastikler ve davlumbazları yıkıyorum.
1 tur ama detaylıca tazyikli su ile aracı yıkıyorum.
Araca foam lance ile ön yıkama yapıyorum. Bu esnada detay fırçası ile panjur, aynalar, cam fitillerinin etrafı, kapı çitaları, bagaj yazılarını ve bagaj armasını fırçalıyorum.
Sonra tazyikli su ile duruluyorum.
Sırada en sevdiğim olay olan çift kova yöntemi ile aracı bir güzel köpüklüyorum.
Aracı tazyikli su ile tekrar duruluyorum.
Sprey şişesine doldurduğum hızlı cilayı aracın her yerine sıkıyorum. (Jantlar, camlar, davlumbazlar, tamponlar vs. dahil.)
Sonra hortum ucuna takılan bahçe sulama aparatıyla aracı tekrar duruluyorum.
Aracı hızlı bir şekilde camlar ve kaporta olarak siliyorum. Sonra detaylı olarak kaporta, kapı içleri ve son olarak da camları siliyorum.
Plastik trimler ve lastik-davlumbaz ikilisini parlatarak işlemleri sonlandırıyorum.
*Kaput halısını söktükten sonra kaput altını yıkamamıştım. Onu da dış yıkama öncesi hallettim. Motora tazyikli su tutmuyorum. Kaput altı çok kirliydi. Orayı arıtmak için tazyikli su + köpük ikilisi ile giriştim. Motor çok kirli değildi. Onu da apc + fırça sonrası parlatarak korumaya aldık. :)
Silahlarımızı masaya dizelim.
https://i.ibb.co/Br28Ld3/Whats-App-I...09-17-10-4.jpg
Kaput altımızın kirli hali...
https://i.ibb.co/MCqQ62c/Whats-App-I...09-17-10-2.jpg
Motorumuza sahip çıkalım. Motorumuz oluyor bizim.
https://i.ibb.co/vPkzn1d/Whats-App-I...09-17-10-3.jpg
Görünmeyen yerleri temizlemek en sevdiğimdir. :)
https://i.ibb.co/tzjZdNp/Whats-App-I...t-09-17-10.jpg
Şimdi çiçek oldu... :)
https://i.ibb.co/0n58fZ4/Whats-App-I...09-17-10-1.jpg
Motorumuz da nasibini aldı.
https://i.ibb.co/8XkKz43/Whats-App-I...09-17-09-2.jpg
Çift kova yöntemi ile yıkama sonrasında kovalardan birisi pis diğeri tertemiz kalmışsa uygulamayı doğru yapmışsınız demektir. :)
https://i.ibb.co/BKSHTJ3/Whats-App-I...t-09-17-21.jpg
Sloganımız: ''Davlumbazları parlatmayan bizden değildir.''
https://i.ibb.co/pW45Zfk/Whats-App-I...09-17-09-1.jpg
*Kullanılan ürünler*
Karcher k2.01 plus yıkama makinesi
Karcher 0.6 lt. foam lance
Karcher Wd3 ıslak kuru süpürge
3D wash and wax şampuan
Koch chemie pw hızlı cila
3D non silicone lastik parlatıcı
Bunlarla birlikte camsil, fırça, sünger, gazyağı, pril vs. kullandım.
Bir sonraki postta da yıkama sonrası çektiğim fotoğrafları paylaşacağım. :)
1997-2021https://i.ibb.co/D8JM7Pp/Whats-App-I...16-59-51-1.jpg
https://i.ibb.co/Zdy5qsd/Whats-App-I...16-59-52-4.jpg
https://i.ibb.co/Lppkzxz/Whats-App-I...t-16-59-52.jpg
https://i.ibb.co/51tYHnK/Whats-App-I...16-59-52-2.jpg
https://i.ibb.co/2gGP5Gq/Whats-App-I...16-59-53-1.jpg
https://i.ibb.co/hVdbH2Y/Whats-App-I...t-16-59-53.jpg
https://i.ibb.co/FsD5rsP/Whats-App-I...16-59-54-1.jpg
https://i.ibb.co/2YJZTWF/Whats-App-I...t-16-59-51.jpg
https://i.ibb.co/Kzsm4z0/Whats-App-I...16-59-52-1.jpg
https://i.ibb.co/Jt5sn2G/Whats-App-I...16-59-53-2.jpg
Megesleri diş fırçası ile yıkamayan kendine arabacıyım demesin :P çok güzel olmuş elinize sağlık dede göndermesi tebessüm ettirdi :)
https://i.ibb.co/ncYJCS1/Whats-App-I...t-17-39-08.jpg
Bugün yine sökmek zorunda kaldım. :) Cam açma düğmesine bir bastım. Tuş bozuldu. Tamir vs. yapılırdı belki ama 210 lira sıfırı diyince aldım ben de. Kapıyı söktüm. Sökerken 1 adet klipsi kırdım. Yedekli olarak almıştım. Onu da değiştirdim. Şu anda sona yaklaştık. Bir adet Mercedes buldum. 1 haftalığına aracımı satışa koydum. Eğer olursa Mercedes'in de tadına bakmak istiyorum. Yoksa kaldığımız yerden devam.
Evet devam ediyoruz. :) Satılık ilanını kaldırdıktan sonra araba bana bir sürpriz yaptı. Yan sanayi antenimizden su almış. Bagaj havuzundaki stepnenin altı yarım kova kadar su dolmuş. Tahliyesi vardı. Tahliyeden toz alıyor diye bant yapıştırmıştım. Bu da biraz birikmeye sebep olmuş. Bagaj içini komple sökeceğim tekrar. Temizlik yapıp oraya dışardan sadece kışlık bir silikon çekeyim diyorum. Tavsiyelere açığım. Bu arada günlük yedek parça ilanlarıma bakarken şanzıman halatı bulunca aldım. Burçları, yayı tertemiz sıfır gibi. Sanırım bayağı orjinal bir araçtan sökülmüş. Detaylı temizliğini yapıp yedeğe alacağım. 4000 kilometre sonra yağ bakımı yapılırken onu da aradan çıkarırım. 2 adet fotoğrafımız mevcut. :)
Şanzıman halatımız. Güzel kondisyonda sadece kirli. En yakın zamanda temizlenecek yağlanacak.
https://i.ibb.co/xmtDJNH/Whats-App-I...t-12-09-36.jpg
Bu da test yapmak için yaptığım pansuman. Eğer başka bir yerden giriyorsa diye denemek için bu şekilde bantladım.
https://i.ibb.co/41wTvcb/Whats-App-I...t-15-46-55.jpg
Konuya bir güncel çekelim. Arka cam rezistansının kablosunu koruyan hortum dibinden sızdırıyormuş. Bu yüzden de su girmiş araca. Aslında sımsıkı gibiydi ama neyse. Sonuç olarak sevmediğim ama zorunlu olarak yaptığımız bir uygulama meges oldu. Gayet sağlam oldu. :) Görsel olarak sizce nasıl? Çok hoşuma gitmedi ama bu parçanın elektrik tesisatı ile birlikte satılması işimi bozdu. Yani şimdilik yapacağım uygulama siyah silikon alıp etrafını düzeltmek olacak.
https://i.ibb.co/Nsqpxjb/Whats-App-I...t-11-12-55.jpg
Arkadaşlar herkese selamlar. Buraları çok boşladık. Bir önceki post beni çok sinirlendirdi derken arka arkaya şanssızlık yaşadık. Hararet dalgalanma sorunu vardı. Devirdaim, termostat, müşür derken en son kapağı açtık. :) Conta çürüme yapmış. 97 model aracın kapağı ilk kez biz sökmüşüz. Sökmüşken pistonları temizledik, silindir kapak contası, üst kapakta ne var ne yoksa hepsi değişti. Sadece lifterleri temizledik, onlar da orjinal olunca değiştirmedik. Bu kadar iş yapmışken saf su, antifriz ikilisini kullandık. Yağımız Shell olarak, filtreler yan sanayi olarak değiştirildi. Sabahları geç çalışıyordu. Benzin filtresi değişince o sorun da ortadan kalktı. Kapaktan sonra şanzıman halatı sıkıntı çıkardı. Neyse ki daha önceden aldığım sıfır kondisyonunda bir halat vardı. :cool: Orta konsolu falan söküp olması gerektiği gibi yaptık. Vites geçişleri falan yeni gibi oldu. Araç tamamen bitti. Bagaj fitili aldım. Onu kendim değiştireceğim. Sonra detaylı temizlik, pasta cila işlerimiz var. Unuttuğum o kadar işlem var ki sizlere anlatmayı unuttuğum. Parça parça aklıma geldikçe anlatırım. Bir de ayak aydınlatma yapayım diyorum. Ama sanayi işi değil tabi ki.:o Moralim bozuk, kafam takık derken fotoğraf işlerini boşladım. Bir ara yine sizlere fotoğraflı anlatımlara devam ederim. :o
Klimamıza yeni siboplar alındı. Gazımız basıldı. Meğerse orjinal sibop olmazsa Opel araçlar çok zor gaz tutuyormuş. Orjinal sibobu aldım kurtuldum. :)
Emeğinize sağlık . Bence bu kadar emeğe aracı gsi bodykitle taçlandırmanız lazım.
Arabamla tekrar sevişmeye başlamışken detaylara girdim. Zaten büyük bir işi kalmadı. Ufak tefek makyajları var ve 4 lastik almam lazım.
Aracın arka kültablası zor da olsa açılıp kapanıyordu. Bir tarafı kırıktı o şekilde sabit duruyordu yerinde. Zaten araçta sigara da içilmediği için çok sorun etmedim. Sanırım geçen gün arkaya binen çocuklardan biri kültablasına basmış. Yapabilirsem yaparım yoksa alırım diye giriştim.
*Kapak bağlantı kısmı yandan kırılmış.
https://i.hizliresim.com/o7l2db2.jpeg
*Burada olması gereken parça kapak kısmının içine sıkışmış. Zor da olsa söktüm.
https://i.hizliresim.com/b8wff8q.jpeg
*Eskilerin gözü yaşlı. Sigara külü + japon ikilisi ile araba bile eklerim gibime geliyor.
https://i.hizliresim.com/exrfvl6.jpeg
*Kapak kısmını da içten sigara külü ve japon yaptım. Dışarıdan da yapsak gözükmezdi çünkü konsolun altında kalıyor ama her zamanki gibi uyuzluklara devam...
https://i.hizliresim.com/mfm6kdr.jpeg
Ve artık tekrar monoblok oldu. Yay mekanizmasını da çalışır hale getirdim. Şak diye atıyor. :)
https://i.hizliresim.com/1e5zv9m.jpeg
Kaldığımız yerden güncellemelere devam. Klimaya 3 farklı sibop aldım, hepsi kaçırdı. En son orjinalini aldım. Siboptan kaçağı çözdüm. Sonrasında yine kaçak devam etti. Hortumlar, bağlantılar kontrol edildi. Ve sonuç... Kompresör değişecek veya bakım yapılacak dendi. Bakıma güvenemedim. Kimse de garanti vermedi. Ben de sıfır kompresör aldım. Yarın sıfır kompresör ve gazımızla klimamıza kavuşacağız. Umarım istediğim gibi olur. Sonrasında kampanaları ve kaliperleri tekrar boyayacağım. Kış gelmeden önce bütün işleri bitirmem lazım o yüzden koşturuyorum. Kışın sadece aracı yıkayıp cilalayıp bineceğim.
Klima kompresörü sökülüyor.
https://i.hizliresim.com/ip8rcw4.jpeg
Klima işi can sıkıcı gerçekten.Olmazsa olmaz.Hayırlı olsun şimdiden.
Teşekkürler. :) Gerçekten can sıkıcı ama sanırım bu işi de çözeriz. :) Bu arada işleri bitirince profesyonel fotoğrafları çekeyim diyorum. :) Sizlerle de paylaşayım. Güzel bir arsa aldım. Müstakil ve garajlı bir villa hayalim vardı. Sanırım o aşamaya geçeceğiz. O yüzden paraya ihtiyaç olacak. Bir süre daha Astra'yla birlikteyiz. :)
Güncellemeye devam ediyorum. Klima işi tamamdır. 3000 lira klima kompresörü tuttu. 500 lira da işçilik ve klima gazına verdim. Bu ustaları anlayamıyorum yalnız. Klima yapılırken arabanın arka sol kapıyı çizmişler. Davlumbazın klipsleri de takamayıp 2 tane akıllı vida sallamışlar. Şimdi komple pasta cila ve o olmayan klipsleri halledeceğim. Bu ustalardan gerçekten yıldım. 4 tane de lastik almamız lazım. Sona yaklaşırken hesap ettim. 30 000 lira para harcamışım araca...
Evet güncelliyoruz. :) Kompresörü bindikçe test ediyorum. Sorun yok gibi. Sanırım iş çözüldü. 4 tane kumho yazlık lastik aldım. Kargoda geliyor. Lastikler değişirken kampana ve kaliperleri de boyayacağım. Fotoğraflara geçelim. 2 liralık klipsi almayıp akıllı vida atan tamircilere selam olsun. (Benim takım çantamda bile varken tamircilerde bulunmaması beni deli ediyor.)
https://i.hizliresim.com/ce7sftb.jpeg
Bu da 2 liralık klipsleri taktıktan sonraki görüntü. Ustalara iş yaptırdıktan sonra her seferinde kendi istediğim gibi makyajını yapıyorum. Yoksa içim rahat etmez oldu.
https://i.hizliresim.com/ckg28ts.jpeg
Aracın üzerinden çıkan arızalı kompresörü de sahibindene koyup satayım diyorum arızalı şekilde.
Lastikler geldi. 885 liraya geldi tanesi. Hamuru gayet yumuşak. Ege bölgesinde yaşıyoruz. O yüzden yazlık tercih ettim. Umarım biraz daha yol sesi azalır konfor artar.
https://i.hizliresim.com/o6042pu.jpg
Evet kaldığımız yerden devam. 2 lastikte büyük yama, yol sesinin artması ve lastiklerin de ömrünü tamamlaması münasebeti ile lastikleri değiştirdim. Aracın kliması yapılırken karter koruması söküldü. Geri takarken vidalar yalama olmuş. Traverse 4-5 tane akıllı vidayla monte edilmişti. Tamirci abim sağolsun yarım saatte hepsini hallettik. Aracın orjinal vida delikleri büyütüldü ve sonra kılavuz çektik. Orjinal haline geri geldi.
Sonra lastikçiye gittim. 4 adet lastik değişim, 4 adet çelik sibop ve rot ayarı yaptırdım. Sonuçlar;
*Direksiyon hafifledi.
*Yol sesi gitti.
*Bir de yavaş giderken lastikler hışırtı yapıyordu. O ses de kayboldu çok sevindim.
Fotoğraflara geçelim. Arkadaşlar aracın altından da fotoğrafları paylaşıyorum. Aracın altındaki yağ kaçağı şanzımandan ve direksiyon yağı kutusundan kaynaklı. (Kutunun kelepçesi gevşemiş sıkıldı!) İnceden terlemeler, 1-2 yerde de akıtma mevcut ama 2 yıldır hiç şanzıman yağı eklemedim. Kontrol edip kullanıyorum. Sorun yok. Herkes açtırma dedi. Ben de açtırma taraftarı değilim. Aracın altında vuruk kırık yok. Tapalar yerli yerinde ve en sevdiğim yeri marşpiyellerinde hasar yok.
Stepne havuzumuz...
https://i.hizliresim.com/t4wm8c9.jpeg
Orta susturucu bölümümüz...
https://i.hizliresim.com/8h3os5k.jpeg
Bu da motor ve şanzıman kısmımız...
https://i.hizliresim.com/6wt0ay1.jpeg
Kendi pabuçlarını taşıyor...
https://i.hizliresim.com/rt5lh8o.jpeg
Geleceğe dönüş Delorean mısın bee...
https://i.hizliresim.com/j330qho.jpeg
Totosu...
https://i.hizliresim.com/o1hqhts.jpeg
Bu da çok beğendiğim kaput açık pozu...
https://i.hizliresim.com/neny9b2.jpeg
Arkadaşlar araca yaptığım masrafları toplayıp sizlerle de paylaşacağım. Bu postta gördüğünüz masrafları tek tek yazıyorum.
Tamirciye 100.00
Vida, pul, rondela 5.00
Plastik klips 6.00
Lastik sökme takma, siboplar, rot ayarı 420.00
Total 531.00 lira ödedim.
Kesenize bereket
Klima işi uyguna gelmiş valla. Benim Z4'ün de bozuk, Bostancı sanayide bir adama uğradım, klima kompresörü ve radyatör temizliği (belki değişimi, hatırlamıyorum onu) 3 bin liraya anlaşmıştık. Kompresör tamirle içime sinmez de değişim gerekirse masraf 8 bine çıkar dedi. Tamirli çıkma kompresör izmir'de 2100 liraya bulabildim ancak, bu adam 5 bin lira sıfır yan sanayiye falan mı istedi acaba soramadım da yaptırana kadar arabayı bağlattık zaten yaz bitecek :D
Neyse işin özü klima için harcadığınız para makul geldi bana, sorun da hallolduysa takmayın kafaya :) Güle güle kullanın
Halloldu halloldu. Sadece gergi bilyası bazen ses yapıyor. İyice bozulunca değiştireceğim. Aciliyeti olan bir parça değil. Sizin aracın klima kompresörünün sıfır da 4000 lira civarı buldum nette. Parça numarasından muadillerine bakmak lazım. İlla ki uyuyor çünkü. Ustam 250 liraya gaz basıyor. Uygun fiyatlı yardımcı oluyor. Tek sıkıntı klips sevmiyor. :D Kompresörü adam akıllı tamir edebilecek olsalar tamir ettiririm ama hiç güvenmiyorum.
Evet arkadaşlar buraları bayağı boşladık. :) Araç halâ benimle birlikte. Hanım sık sık gezilere çıkıyor şehiriçi. :) Araçta herhangi bir değişiklik yapmadım. Yalnız kaputun boyası kötü duruma geldi. Daha önceden boyanırkenki fotoğraflarından da tahmin ettiğim gibi boyanın altı hazırlanırken çok özenilmemiş. Boyayı da bayağı ince atmışlar. Bu yüzden tekrar kaputta yanıklar meydana geldi. Kaput boyanacak. Aracın koltuk ayar mekanizmalarının tutamakları kötü durumdaydı. Onları da aldım netten. Şimdi hepsini toparlayıp aracı detaylı temizlik ve boya korumaya vereceğim. :) Klima işinde sıkıntımız kalmamış. 1 yıldır hiç bir kaçak, soğutma eksiği gözlemlenmedi. Bir de orjinal teybi duruyordu aracın. Hem de sıfır kondisyonunda. Ben de kıyamıyordum. Çıkma birtane teyp aldım o da iyi durumda. Bu teybe bluetooh modül eklemeyi planlıyorum. :) Eğer olursa oem bir görüntü ve istediğim özelliklere sahip olmuş olacak. Bunu bu forumda yapabilecek arkadaşlar varsa yardımlarını bekliyorum. Yoksa netten araştırıp kendim yaptıracağım.
Teybimiz bu Blaupunkt car300. https://i.hizliresim.com/TdYsyI.jpg
Bir de elimde bulunan makyajsız model paçalıkları elden çıkarıp yerine olması gerekenleri takmayı planlıyorum.
Evet çeyizciliğe devam. Orjinal paçalıkları bulunca affetmedim. Denk gelmişken bir kaç kalem de işime yarayacak malzeme aldım. Direksiyonun altında görünmyen yerde de olsa vida kapakları vardı. Birtanesi eksikti. Onu bulunca aldım. Bir de orjinal menteşe pimlerini buldum onları da aldım. :) Bir gün boşluk bulursam hepsini halledeceğim. Paçalıkları takarken arka lastikleri sökmem gerekiyor. O zaman kaliperleri ve kampanaları da boyayacağım. Paçalıklar normalde vida ve sekmanla monte ediliyor. Ancak ben biraz daha orjinal bir tasarım yapmayı planlıyorum. :) Gelişmeler için takipte kalın. :)
https://i.hizliresim.com/sgl97b0.jpeghttps://i.hizliresim.com/gglyzgw.jpeg
Teyp için merak ettim baktım biri yerli biri yabancı iki güzel rehber buldum. Zahmetli olacağı belli ancak istediğiniz sonuca ulaşabilirsiniz
Opel Car 300 Teyp Aux Girişi (TDA7433D) - YouTube
AUX and USB port in BLAUPUNKT CAR 300 Opel Vectra B - YouTube
Çok teşekkürler. İnstagram üzerinden 1-2 kişiye mesaj attım. Biri geri dönüş yaptı. Naz yaparak ağbi yaparız ama garanti veremem olacağına dedi. Kargo 200 lira tutuyor. Elim de inceden havya tutar. Kendim kaynakları toparlayıp girişeceğim. En fazla teybin başını yeriz. Zaten o yüzden aldım orjinali bende code kartına varıncaya kadar duruyor. :) Aslında bir de istediğim şey aracın ekranında radyo bilgisi geçiyor hareketli olarak. O kısma şarkı isimlerini de yazdırabilirsem çok güzel olur. :) Forumda bunu yapan bildiğiniz biri varsa teybi ona da paslayabilirim.
Evet arkadaşlar. Arabayla ilgilenecek fırsatım yoktu uzun süredir. Ancak artık esnaflıktan mühendisliğe geçtiğim için haftada 1 gün de olsa kendime zaman ayırabiliyorum. Aracın geçen gün radyatör hortumu patladı. Hanım hemen farketmiş. (Enteresan şekilde hararete bakan bir karım var!) Onu yaptırdıktan sonra 2-3 hafta kadar kullandım. Bu sefer de ahtapot denilen hortum damlatmaya başladı. Onu da erken bir müdahale ile çözdük. Su problemlerimiz bittikten sonra biraz araca vakit ayırmaya karar verdim. Paçalıklar halâ takılmadı. Bir de kaput ve tamponları boyatacağım. Bunların bir seri halinde devam etmesini istiyorum ancak bir de müstakil ev inşaatı olunca biraz maddi olarak beni sıkıyor. Bir takım da Tss-20 aldım. Evde amfi ve subwoofer da mevcut. Belki tekrar bir sistem kurarım. Ancak tss20leri sıfır bir araç alıp da takasım var. Sanat eseri gibi mübarek. Bir kaç gün içinde biraz fotoğraflarla geleceğim. :)
Ben de Sıfır Tampon bulmuşken bitane daha Astra mı yapsam diyordum bu aralar :hihih:
https://i.hizliresim.com/cxk5nnj.jpeg
Uzun bir aradan sonra güncelleme. Aracımı severek kullanıyorum. Maddi olarak da şu anda çok iyi değilim. Ön takım lak luk yapmaya başlayınca bir de yağ değişimi gelince ustaya eti senin kemiği benim misali verdim. Ustam iyidir. İşini tam yapar. Başladı sökmeye. Mesaideyim arıyor. Arka amortisörler ve takozları kötü. Tamam diyorum usta indir. Ön takım zaten inecek. Dedi salıncak amortisör ne varsa girelim. Okey dedim ve marş basıldı.
Salıncak, viraj denge burçları, amortisör takozları, amortisör bilyaları vs. diye uzayarak gidiyor liste... Shell marka 10-40 Hx6 kullanıyorum. Filtreler de filtron marka. Yağ değişimi ise 8000 kilometrede bir. Kullanım kılavuzunda 15000 dese de hem çok km. yapmadığı için yatıyor. Hem de o kadar uzun ömürlü parçaları olduğunu düşünmüyorum. İş değişikliği yaptığım için hafta içi aracın yanına gidemiyorum. Mesai bitimi bir uğradım. Bakalım neler olacak... Size yapılan işlemleri ve ücretleri tek tek yazarım.
https://i.hizliresim.com/3ubwntr.jpg
Takayı biraz bakımsız bıraktık. Ama mekaniği hep iyi durumda. İlk baharda kaput, tamponlar ve aynaları boyatacağım. Bir de boya koruma yaparım.
https://i.hizliresim.com/1sa0pfv.jpg
Aldığımdan beri 2. kez böyle ağır bakıma sokuyorum.
https://i.hizliresim.com/nnqbfr0.jpg
Bu da her şeyi yerli yerinde duran motor dairemiz. Polen filtresinin önündeki plastiğe kadar yerinde. Ordu'da bulup almıştım. 2 gün temizledim. Sadece sıfır bi kaput keçesi bulamadım. Vectra A da uymadı. Ben de sonradan yapılanları sevmediğim için öyle bıraktım. Zaten araç benzinli olduğu için sıkıntı olmuyor.
Elinize emeğinize sağlık çok güzel aracınız bende bu aralar GSİ istiyorum kısmet olursa artık kazasız belasız sürüşler dilerim :)
Teşekkür ederim. Gsi başka bir dünya. Ben de bunun kafayı gsi yapmak istedim ama hem maliyet hem de orijinalliği biraz caydırdı. Boyası çok kötü durumda aracın. Onları halletmem lazım ilk fırsatta. Boyadan sonra iç trimleri elden geçireceğim. Sürekli kullanılmasa aslında çok daha güzel şeyler yapabilirim.
Aracımız dün akşam çıktı.
Yapılanları madde madde yazıyorum. :)
Bütün filtreler filtron marka olarak değişti.
Shell 10-40 Hx6 olarak yağımız da değişti.
Ön arka amortisör takımı Monroe olarak alındı.
Amortisör plastik takozları değişti.
Amortisör takozları rulmanlı olarak değiştirildi.
Z rotları ve salıncaklar değişti.
Viraj denge çubuğunun lastikleri değişti.
4 tekerlek açılarak frenler kontrol edildi arka kampanalar temizlendi.
En son olarak da rot balans ayarı yaptırdım. Ön takım pamuk gibi oldu, direksiyon biraz da olsa yumuşadı. Aracın arkası çok lokurtu yapıyordu. O da gitti. Hesap olarak da şöyle...
Motor yağı 465 TL.
Filtre takımı (polen filtresi dahil) 495 TL.
Ön takım ve yürüyen parçaları 6300 TL.
Rot balans 300 TL.
Ustaya bütün işçilikler için 2500 TL. ödedim. En son aracın altını da benzinle yıkama da Usta'dan hediye oldu. 😊
Düz hesap 10k ile mekanik bakımları tamamlamış oldum.
Yok hayır çok güzel bir indirim var. 2023 üretim yağlar. Aracı aldığımdan beri aynı yağı kullanıyorum. Bakalım istediğim hale geldikten sonra ekonomiyi düzeltip satma planlarımız var. :)