Çok güzel bir seçim. Çok başarılı bir araç. İspatı aşağıda. :)
https://youtu.be/RMCcgP4Miro
Printable View
Çok güzel bir seçim. Çok başarılı bir araç. İspatı aşağıda. :)
https://youtu.be/RMCcgP4Miro
Çok teşekkürler. Benim de hem almaya karar vermem hem de ailemi ikna edebilmem (annemle ortak kullanıyoruz :D) o sayede oldu, hem pratik ve günlük kullanıma uygun her anlamda, hem de gayet keyifli sürüşe sahip.
Valla 2 gün önce Ataşehir'e gitmedim, evden biri alıp çıktıysa arabayı ben farketmeden belki benim arabadır :D Diğer satılanlardan biri de İstanbul'da, trafiğe pek çıkmıyor ama benimkinin birebir aynısı, belki odur. Plaka ST idiyse muhtemelen benimdir ama :D
MX5 her zaman çok istediğim bir otomobildi, hatta 118'i almadan 1 hafta önce bir MX5 sahibiyle anlaşıp vazgeçmiştim son anda, Recaro'lu falan çok güzel bir arabaydı. Fiesta'yı aldıktan sonra bile her gördüğümde bir aklım gidiyor, sahip olmasam da 1-2 ay kullanma şansım olur inşallah :D 2018'de Körfez'de Mazda'nın etkinliğinde kullanmıştım, çok hoşuma gitmişti.
Teşekkür ediyorum, bu videoyu görmemiştim, hemen izleyeyim :D Fiesta'nın pist videolarını gördükçe şu virüs illeti bitse de pist açılsa diye düşünüyorum :)
200 HP iyiymiş ya seninle denemek çok keyifli olabilir aslında :D R56 S var bende otomatik n18 dp + yazılımla dyno dynamics'te 186 tekere veriyor, motorda takibi 205 gibi
Seviyosan bu işleri paslaşalım :D
Hızlanma ile ilgili bir şeyler okumuştum. Gaza tam basılı halde vites değiştirilebiliyor bu modelde sanırım. Araştırırsınız.
:D :D aslında pek aram yoktur ama aynı segment arabalara göre nasıl gidiyor merak ediyorum, bir ara arkadaşımın Polo GTI'ıyla deneyecektik deneyemedik. Fikir vermesi açısından deneyebiliriz tabi ki :D
Aynen flat shift özelliği var, ama hala tam anlamadım. Devir yine herhangi bir arabada bunu yaparmış gibi yukarı gidiyor ama gazı bırakıp vites değiştirmeye göre bariz fark var tabi. Sanıyorum debriyajı bırakınca ateşlemeyi kesiyor anlık, aşağıdaki videonun yorum kısmında öyle yazılmış.
https://www.youtube.com/watch?v=0XPfHdsee1o
çok güzel bir hothatch almışssınız,tekrar hayırlı olsun,tek eksiği frenleri gerisi eğer çok iddaanız yoksa yeterli gelicektir uzun süre:)
Maşallah çok beğendiğim bi araba, arkadaşımda da bir eski kasası var. Çok başarılı güzel bir araç. Batuhachi'den takipteyim zaten. Hayırlı olsun tekrardan :)
Çok güzel bi makine hayırlı olsun kardeşim, bence orjinal kalmalı.
harika bir hothatch güle güle kullanın, tadını çıkarın.
İzmir Ülkü pistinde çok zevkli olur kullanması. Güzel süre de alır.
Teşekkür ederim. Tek zayıf nokta olarak frenleri gösteriyorlardı genel olarak basında, kuvvet anlamında sıkıntısı yok ama fazla üstüne çıkınca çabuk ısınıyormuş. Bir çok firmanın büyük fren kiti var ST için ama beni İstanbul Park'ta 1 seans çok sıkıntı yaşatmadan götürürse frenleri ellemeye çok ihtiyacım kalmaz, belki çelik hortum + daha iyi hidrolik ve balata konup devam edilebilir
Açıldığında Ülkü'ye gitme planım var, dediğiniz gibi oraya çok uygun bence de.
Çok teşekkürler. Batuhachi'yi severek takip ediyoruz, selamlar :D
gerçekten haylaz bir çocuk gibi:D
her noktası bence orj kalmalı. coil jant işlerine gerek yok, fabrikadan hazır set araç zaten, misyonu farklı, sadece görsel etiket bir araç değil aklınızı karıştırmasınlar.
Aynı fikirdeyim. Stok hali ile çok iş yapar zaten. Bir de fabrikalar üzerinde çok çalışıyor zaten. Optimum bir ayar tutturuyorlar , özellikle süspansiyon sistemi hem günlük hem pistte sürülebilir halde. Belki fren pedleri değişir pist için , daha pist odaklı lastik takılabilir. Zaten yukarıda video paylaştığım kişi de sadece bunları değiştirip pistte ultra süre yapmış. 8,02 btg çok çok iyi bir süre.
Edit:
Eibach Spring
Castrol srf
Feredo pad
Semi lastik.
Zevkinize sağlık çok keyifli bir hothach almışsınız. Araç tam bi sleeper, ben olsam dış görünüme dokunmazdım. Kazasız belasız.
Çok teşekkürler. Ben de aslında daha önce dediğim gibi pek değişiklik yanlısı değilim, ama ister istemez aftermarketi de olan bi araba olunca hevesle aa o da varmış bu da varmış diye bir şeyler yapası geliyor insanın :D Muhtemelen yukarıda @barisy nin yazdığı videodaki arabanın setupı gibi altyapıda ufak değişiklikler iş görecek.
Revo + intake'le 260 alıyorlar :D bizim yakıtla olmaz muhtemelen, Mountune 235 HP diyor, o daha gerçekçi bir güç burası için de. PM'i bekliyorum, denk getirebilirsek deneyelim
Dün bir arkadaşımla iki araba Kavacık'ta buluştuk, Poyrazköy-Riva yaptık. Hem ufak gazlamalı hem de iki yerde de temiz hava alıp yürüyüş yapma temalı bir karantina buluşması oldu :D
Riva'da ayrıldık, ben Paşamandıra-Bozhane-Ömerli yaparak şehre döndüm. Poyrazköy'de herkesin fotoğraf çektiği meşhur limanı görmek istiyordum, araba pis olsa da en azından ne yapılabilir görmek için makinam yanımdaydı. Bir iki güzel yer buldum, denemelik çektiğim fotoğrafları da koyayım dedim, ışığa editine falan hiç dikkat etmedim, kusura bakmayın :D
https://i.hizliresim.com/LHMP1P.jpg https://i.hizliresim.com/I1bpbj.jpg
Uzun zamandır konuyu güncelleyecek bir şey yapmamıştım. ST'lerin aftermarketi İngiltere ağırlıklı, ***** pound kuru da çok yükseldiği için ufak tefek modlardan öteye şimdilik geçemiyorum :D
Frenlerin kuvveti yerinde ancak ısınma durumu varmış biraz, diskleri baya küçük zaten. Piste de gireceğim için önlere Hel çelik fren hortumu koyup fren hidroliğini de Motul DOT 5.1'le değiştirdim. RBF serisi veya Castrol SRF bulamadım, bir de açıkçası hem güç hem fren anlamında stock arabada ne kadar gerek var emin olamadım, şimdilik frenler böyle devam. Bir fırsat bulduğumda arkalara da aynı hortumları alıp takacağım.
İkinci modumuz ise insanların İngiltere'de cep dostu iyi mod diye sıkça yaptığı bir değişiklik yapıp Powerflex alt motor takozunu (lower torque mount, sanırım karşılığı motor takozu oluyor) taktık. Bazı koşullarda ciddi anlamda wheel hop yapıyor araba ve baya tedirgin ediyor, almaktaki asıl amacım oydu. Onu kesmesinin yanında genel olarak motorun esnemesini azalttığından vites geçişleri sırasında gaz kesip tekrar gaza oturulduğundaki silkelenme vs. de azalmış oldu. Sadece rölantide ve düşük devirde yükte giderken çok az bir titreşim artışı oldu ancak günlük kullanılmayacak gibi değil. Zaten söküp takması da lift varsa 5 dakika bile sürmüyor.
Yaptığımız işlemler çok büyük olmadığından az fotoğrafımız oldu :D:
https://i.hizliresim.com/5KmdaQ.jpg
https://i.hizliresim.com/ekFQcg.jpg
https://i.hizliresim.com/F2Lfrx.jpg
Maşallah merak ettiğim bir araç hothatch sevdiğimden dolayı. Kazasız belasız kullanmak dileği ile.
güzel eklentiler geliyor maşallah :)
Ufak dokunuslar ama guzel ilerlemeler oluyor. Massallah
Güzel dokunuşlar yapıyorsunuz maşallah.
Fren hortumlarından ve powerflex lerden ben de arayış içerisindeyim nasıl ve maliyet bakımından ne kadara temin edebildiniz rica etsem bilgi verebilir misiniz
maşallah kazasız belasız küçük dokunuşlarla sade olarak çok güzel ilerliyor
Güncel çekmiş olalım, dün ilk defa piste girdik sonunda. Epey kalabalıktı, hızlı arabalar olmasına rağmen yol vermeyenler yüzünden çok trafik oldu. Her şey ısınmışken son turda süre alabildik, o turda da 2-3 virajda önümüzde araç olmasına ve benim arabayı ilk defa pistte kullanıyor olmama rağmen 2:37 geldi, beklediğimizden çok iyi davrandı pistte.
Sadece frenleri çok zayıf kaldı, durmasında problem yok ama aşırı ısınıyor, İstanbul Park için onun çözülmesi gerek.
Powerflex takoz ve ön iki fren hortumu kargosuyla birlikte 156 pound + 48 lira vergiye mal oldu. Aldığım zamanki kurla yanlış hatırlamıyorsam toplamda 1450-1500 lira aralığında bir şey vermiş oldum. Ön iki fren hortumu tek başına 33 pound gibi bir şeydi.
Yine bir pist günceli çekelim:
1 aydır askerdeydim, geçen haftasonu döndüm, döner dönmez de Track Türk Körfez'de organizasyon yaptı. Ben de tam bu arabanın yeri diyerekten kaydoldum. 7 tur x 4 seans döndük, son seans tek başıma çıktığımda 54.7 saniyelik turla günü kapattım. Benzer klasmandaki otomobillerle karşılaştırınca benim tamamen stock olmamı da göz önünde bulundurursak beklediğimi verdi süre anlamında. Bu haliyle 53'lere girmek için aşırı zorlamak gerekiyor, onu da araba günlük tek arabam olduğundan ve rekor peşinde koşmadığımdan yapmama çok gerek yok, taze frenler ve hidrolikle belki daha rahat aşağıya çekilebilirdi süre.
Frenler hala ısınıyor, İstanbul Park'tan sonra hidrolik değiştirmemiştim, hidrolik bugün son seansa başlarken ve pistten çıkıp eve dönerken iyice saldı kendini, Motul DOT 5.1 yerine ATE Typ 200 sipariş ettik (pistte otururken :D) Kaynama noktaları bir miktar daha yüksek, soğutma veya fren büyütme yapana kadar az da olsa olumlu etkisi olacaktır diye düşünüyorum.
Bundan sonra çok düşük bir ihtimal ay sonuna doğru İzmir Ülkü yapıp sezonu kapatıyoruz, önümüzdeki sene arabada neler olur, pistlerde durum ne olur, nerelere gideriz zaman gösterecek :)
Buradan bugünkü harika organizasyonla birlikte arabamı ilk defa Körfez'de denememe vesile olan @orhansah abi'ye ve tüm Trackturk ailesine teşekkürler :)
Harika gerçekten. Süreler de çok iyi. Hatta bence 200 HP bir araç için muhteşem. Tebrik ederim. İzmir Ülkü tam bu araç için. Umarım kısa süre içinde organizasyon olur.
Aracınıza maşallah kendi fiestamdan sonra gerçekten çok istediğim bir araç hayırlı olsun size, mk7.5 Red (1.0ecoboost)'den sonra mk8 ST bütçe olarak uçurum bir fark yaratır gibi maalesef :(
Allah kaza bela vermesin.
Uzun zamandır konuyu güncellememiştim, ufak bir güncelleme yapalım. Kurun artması vs. derken arabaya hiç bir şey yapmaya fırsatım olmadı açıkçası. Haziran başı gibi İzmir'de pist planı olmuştu, ben de fırsattan istifade iki pist gördükten sonra oyun hamuruna dönen balatalarımı değiştireyim dedim. Pandemi sebebiyle EBC balatalarım hala İngiltere'de olduğundan onlar gelene kadar idareten Ferodo'nun standart balatalarını alıp taktım. Bu sırada İzmir planım iptal oldu, yerine Körfez eklendi. Üstüne tam Körfez'e gitmeden 3 gün önce arkadaşlarımın ısrarı ve pisti aşırı derecede övmeleri sebebiyle brifinge 20dk kala yetişip yetişemeyeceğımı bile bilmeden İstanbul Park'a doğru yola çıktım. Buradan Buğra Abi'ye, pist girişindeki çalışan arkadaşlara ve beklettiğim arkadaşlara teşekkürlerimi iletiyorum, işlemleri çok hızlı halledip brifingi de beklettikleri için.
Günün son seansı çok iyiydi, 10 civarı araba çıktık, neredeyse hiç başka bir araba arkasında kalıp sıkıntı yaşamadım. Hatta istediğim süreyi atıp erken çıkabildim seanstan, 3 gün sonrasında Körfez'e gideceğiz frenler çok yorulmasın diye :D Pilot Sport 4, ferodo balata ve orta kondisyonda oem disk kombinasyonuyla 2:31 döndüm, stock haliyle beni epey tatmin eden bir süre oldu, pistin asfaltı epey iyi olmuş. Arabanın bu haliyle belki bir kez daha Yellow Stuff'lar geldikten sonra çıkabilirim, yüksek hızda fren gerektiren bütün virajlarda iyi bir frenle yapabileceğimden çok daha geride fren yapıyorum çünkü. Full stock halde de kendime benchmark süre olmuş oldu, bundan sonra gerçekten süre getirecek upgradeler yapmadan İstanbul Park'a çıkmamın çok bir anlamı kalmadı. Evden çok acele çıktığım için kamera alamadım, tur videosu malesef yok o yüzden.
Track Türk'ün Körfez etkinliği de keyifli geçti, Orhan Abi'ye organizasyondaki emeği için teşekkürler. 4 seans çıktım, 53.6 tur zamanı geldi, yine frenlere güvenemediğim için sürede az da olsa bir potansiyel var. Tur videosunu aşağıya bırakıyorum. Ferodo balatalar 1 seans İstanbul Park, 4 seans ve epey üstüne binmeli Körfez'in üstüne kondisyon olarak beni çok şaşırttı. OEM balatalar birebir aynı kullanımda (4 seans Körfez 1 seans İstanbul Park) baya kötü hale gelmişti, Ferodolar şu an gayet iyi. Performanslı sürüşteki durumlarını da gözlemlemem gerekiyor, OEM balata en çok orada sıkıntı yaratmıştı pist kullanımı sonrası.
Yakın zamanda ilk upgrade olarak 17 jant+semislick kombinasyonu yapmayı düşünüyorum, sonrasına bakacağız :)
Video:
https://youtu.be/posed9wRLJw
İlanlara bir takım 17 düşmüş :)
Just a moment...
ilanlara araba da düşmüş :))))
Just a moment...