Maşallah güle güle kullanın. Sorunları çözmenize sevindim, insan şüpheyle binemiyor bir yere gidemiyor rahat rahat.
Nazar değmesin.
Printable View
Maşallah güle güle kullanın. Sorunları çözmenize sevindim, insan şüpheyle binemiyor bir yere gidemiyor rahat rahat.
Nazar değmesin.
Herkese tekrardan merhaba,
Konuya ufak bir güncelleme yapmak istedim. Araya askerlik vs. girmişti bu sebeple araçla ilgilenememiştim, bir de aracın muayenesi bitmişti onu yaptırmam gerekiyordu, bu sebeple sıvadık kolları başladık.
Aracı aldığımdan beri evo stoplar yüzünden uyarı lambası yanıyordu, bir de frene basarken sol sinyal verdiğimde şase yapıyordu. Araştırmalarıma göre uyarı lambasını söndürmek için göre 25 Watt 8-15 ohm soğutmalı dirençler gerekiyormuş, internetten bunların siparişi vererek başladım. Her iki tarafa da takmak için 2 adet almıştım ama sonradan öğrendim ki sadece sol tarafa takmak yeterli oluyormuş, o yüzden bende sadece sol tarafa taktım diğeri de yedek oldu ve arıza lambası işini çözdüm. Bir de şase problemi vardı bunun için soketi sökemeye çalıştım ama sağ olsun stopların montajını yapan arkadaş soketi yapıştırmış. Öyle olunca mecbur fren lambası üzerine kablo sarıp toprağa bağladım, böylece stoplarla ilgili bütün problemimiz çözülmüş oldu.
https://i.hizliresim.com/RcqxWB.jpg
https://i.hizliresim.com/Da4KOd.jpg
Sıra geldi muayeneye, randevumuzu aldık egzoz muayenesi ile birlikte bir güzel 460tl'mizi bayıldık başladık beklemeye. Bu işlem için neden bu kadar para veriyoruz onu daha çözebilmiş değilim zaten de neyse, bünyede bu kadar parayı farlarımın ayarsız olduğunu öğrenmek için vermiş olmanın gerginliği de var tabii, sonra geldi sıra teslim ettik TJE'yi başladık izlemeye.
https://i.hizliresim.com/gMtMHy.jpg
Ulan inşallah bir aksilik çıkmaz bekleyişi
https://i.hizliresim.com/a9KBIO.jpg
Ve süprizzz, adım okundu, gittim kağıdı almaya "abi sol ön lastiğin iç yanağında kesik var, bu yüzden kaldı senin araç" dedi, lastiklerin durumu kötüydü zaten biliyordum ama kesik olduğunu görmemiştim hiç, dedim yapacak bir şey yok iyi oldu ortaya çıkması. Zaten lastik alacaktım araca ama kasım ayını bekliyordum, yazlıklar biraz daha ucuzlar diye ama neyse alayım çıksın aradan dedim ve başladım araştırmalara. Tabii doların uçuşa geçmesiyle lastik fiyatları da yukarı doğru başlamış uçuşa. Epey bir araştırdım, bir çok kişiye sordum günün sonunda olumlu olumsuz yorumları ve fiyatı bir kefeye koyduğumda Falken ziex310 ecorun almaya karar verdim. Daha önce de zaten bakıyordum bu lastiğe özellikle testlerde fiyat performans olarak iyi duruyordu, tabii ki testlerde continental michelin seviyesinde bir lastik değil ama performans olarak onların çok uzağında değildi. Hal böyle olunca eylül ayında 430 liraya almadığım lastikleri 530 liraya aldım. Lastikleri çok deneme fırsatı bulamadım açıkçası, sadece 1 tane hakkıyla viraj yapabildim, orayı da dönerken bir önceki starmaxx lastikler ile 60km/h hızda kopma yaşarken falken ile 70 km/h hızda kafadan kopma yaşadım, şimdilik fena değil gibi. Yalnız bir nokta var ki aracın konforu çok arttı, bozuk yollardaki vurmalar kalmadı. Lastikleri değiştirirken eskimiş ve yazısı silinmiş jant göbeklerimizi de değiştirdik.
https://i.hizliresim.com/G0X865.jpg
Lastiklerde değişince tekrardan muayene için randevu aldım ve yine başladı bekleyiş.
https://i.hizliresim.com/jfcJcn.jpg
Bu sefer bir aksilik olmadan geçtik çok şükür, lastik işi de çözülmüş oldu, iyi oldu. Artık aracı yüklemek için önümüzdeki muayene engeli kalktı. Bu süreçte yurt içinde yurt dışında bir çok kişi ile görüştüm, bir çok kişi ile tanıştım özellikle en büyük çekincem 157k km'de bir araç olduğu için bir sorun yaşar mıyız idi. Ama kimle konuştuysam hiç bir sorun olmayacağını söyledi, kendi araçlarından örekler verdiler dolayısıyla kafam rahatladı bu konuda. Sağ olsun herkes bir fikir verdi, kendi tecrübelerini paylaştı. Murat abi sağ olsun yine sorularımı cevapsız bırakmıyor (:
Şu anda vl36 stock ya da vl37-39 hybrid setup düşünüyorum.
Vl39 sıfır bulunabiliyormuş hatta doutjet bu konuda çok yardımcı oldu, IHI turbo olduğu için çatlama problemini göz önüne aldığımızda sıfır almak çok mantıklı duruyor. Bir de çıkma vl36 seçeneği var, bu seçenek güç açısından daha iyi aslında ama çıkma ürünü alırken ne kadar kontrol etsek bile iç taraflarda başlamış bir termal çatlak olur da ilerler ve bu yüzünden kısa süre sonra bir basınç problemi yaşar mıyız diye korkuyorum, bu yüzden hala tam netleşemedim o konuda. Önümüzdeki günlerde bir piyasa ve stok araştırmasına başlayacağım, bu sayede turbo konusunu netleştirip alacağım. Bakalım ilerleyen günlerde yeni gelişmeler ile birlikte konuyu da güncelleyeceğim. Şimdilik görüşmek üzere.
Giderken bir kaç fotoğraf daha bırakayım.
https://i.hizliresim.com/c7tlps.jpg
https://i.hizliresim.com/l8AU3a.jpg
https://i.hizliresim.com/uxB36r.jpg
setup işini çözelimde artık atarız bi tur :)
Anılarım canlandı, çok güzel maşallah..
forumun sessiz takipçilerindenimdir ancak bu araç nedense aşırı hoşuma gitti. kazasız belasız sürüşler dilerim
Ayıpsın abi, yazılım için Bursa'dayım kesin, istediğin kadar atarız tur :)
Çok teşekkür ederim :)
Çok teşekkürler, aracın görünüşünü benimde gerçekten hoşuma gidiyor. Çok daha iyileri sizlerin olsun :)
Maşallah araç aşırı yakışıklı duruyor lastik işi sürpriz olmuş ama iyi ki olmuş kesik lastikle Allah korusun kaza bile yapabilirdiniz . Gözüme batan tek detay sararmış far camları iç karartma sevmem ama nedense bu arabaya çok yakıştırdım camları da temizlense eminim daha güzel duracaktır :D iyi günler dilerim
Herkese selamlar,
Geçtiğimiz günlerde yoğun gazlamalı bir akşam sürüşünden sonra motorun sağında solunda bir şey var mı diye kaputu açıp bakınırken sağ köşede bir miktar yağ gördüm. Akşam akşam uğraşmamak için hiç bir yeri sökmeden çıktım eve, biraz araştırma yaptım, biraz bilenlere sordum derken o bölgede oluşan yağın yağ separatörü kaynaklı olduğunu öğrendim. Yağ separatörü üzerine araştırma yapınca da genellikle alt tarafında bulunan o-ring den ya da basınç kontrol valfinden (PCV) kaçak olduğunu gördüm. Bugün öğlen üst koruma kapağını söktüm. Bölgeye baktım yağ sızıntısı çok az miktardaymış, o-ring'in olduğu bölge tertemiz, sadece PCV'nin olduğu yerde yağlama var. PCV ye bağlanan boruyu sökeyim derken bir baktım borunun kauçuk tarafına takılan kelepçe boruyu parçalamış, kaçak buradan meydana gelmiş. Boruyu komple söktüm, hafta içi yenisini alıp takacağım. Onun dışında ne turbo da ne kapakta hiç bir sıkıntı yok her yer tertemiz.
Değişmesi Gereken Metal Boru:
https://i.hizliresim.com/kWNaMZ.jpg
https://i.hizliresim.com/eOuYk1.jpg
Yalnız kararsız kaldığım bir yer var ve buradan sizlere danışmak istiyorum. Hazır çoğu şeyi sökmüşken Separatörüde söküp içini balata spreyi ile güzelce temizlemeli miyim yoksa bu şekilde bırakmalı mıyım ? Birde separatörden boruya sızan yağ miktarı da biraz fazla geldi gözüme, bu boru direkt olarak turbonun emiş hattına bağlanıyor, acaba turboya yağ basıyor mudur ?
Bir de boruyu sökmeden önce gözüme çarpan bir detay oldu. Turbonun üzerindeki ısı kalkanının cıvatası bir miktar uzun ve boruya temas etmiş, zamanla boruyu oymuş, boruyu takarken biraz çevirip takınca kurtarıyor, yenisini takarken dikkatli olmak gerek.
Oyuk:
https://i.hizliresim.com/lRHBF5.jpg
Hazır bir yerleri sökmeye başlamışken bir de hava filtresini sökeyim dedim, alırken K&N filtre olduğunu söylemişlerdi ama açıp bakmamıştım. Söktüğümde K&N ile alakasız, markasız bir filtre çıktı karşıma. Şimdilik ellemeyip yerine geri taktım ama en kısa zamanda iyi bir filtre almam lazım. Ancak bir kararsızlığı da burada yaşıyorum. Açık filtre mi almalıyım yoksa yine kutu içi mi emin değilim. Açık alırsam CAİ hattı ve güzel bir kutu yapmam gerek. Bir de kurdan kaynaklı K&N'in fiyatları uçmuş, daha uygun fiyatlı önerebileceğiniz filtre varsa tavsiyeye açığım.
Çakma K&N:
https://i.hizliresim.com/x66Jux.jpg
Son olarak setup konusunda gelişmeler devam ediyor, Ocak ayında 180 Hp civarı bir güç alacağız eğer aksilik olmazsa, güncellemeler ilerleyen zamanlarda diyorum ve bir kaç fotoğraf ekleyerek bitiriyorum.
Anahtar kötü durumdaydı, bir ara onu da değiştirdim.
https://i.hizliresim.com/5BPAiZ.jpg
https://i.hizliresim.com/5WutKD.jpg
Aşırı parlak plaka ışığı eşliğinde bir kaç fotoğraf:
https://i.hizliresim.com/UWC3zO.jpg
https://i.hizliresim.com/20Xlwa.jpg
https://i.hizliresim.com/vRcWuN.jpg
https://i.hizliresim.com/EDCy4g.jpg
Maşallah hocam ön plakalı siyah kaplama dışında çok güzel duruyor. T jet için açık filtre ekstra katar mı bilmem ama çok hoş bir ses alırsınız bilginiz olsun
Filtrenin plastik kısımlarında markası yazmıyor mu?
K&N kirlenince rengini kaybeder renkten mi K&N değil diye düşündün?
Teşekkür ederim, açık filtreyi deneyeceğim gibi duruyor :)
Etrafında hiç bir marka ya da parça numarası yazmıyor, bir de rengi mavi görünce dedim sahte ürün herhalde. Ama K&N in rengini kaybettiğini bilmiyordum, belki zamanla yazısı silinmiş bir K&N de olabilir o zaman
2009 Model cam tavanlısı vardı bende. Tamponlarına kadar boyasızdı. Stok bile güzel gidiyor. Yakıtı oturuş pozisyonu çok iyidi.
Bende tek eksiği ses sistemi , hız sabitleme , kararan dikiz aynası yoktu. 2010 Modelde vardı bunlar.
Tav olmuştum çok :D
Güle güle kullan. Kazasız belasız kullanmak nasip etsin.
Herkese Merhaba,
Uzun bir aradan sonra güncelleme çekmenin vakti gelmişti. Son mesajda bahsettiğim bir setup yapma konusu vardı. O mesajı yazdığım andan itibaren parça toplamaya ve plan yapmaya başlamıştım. Kafamdaki setup gündelik keyifli bir araç yapmaktı. Bu yüzden td04 setup fazla güçlü kalacaktı, gt1446 da işçilik fazla olacaktı, daha çok bolt-on bir setup istiyordum. Bu aşamada en mantıklı seçenek vl36-38 turbo ile 180-190 hp arası bir güç almaktı ancak temiz bir turbo bulamadım(Şu anda ***** sitede hiç olmadığı kadar fazla seçenek var vl36-38 de, sebebebini anlayamadığım bir şekilde). Bu sırada neredeyse sıfır vl39 hybrid turbo seçenek çıktı(Doutjet), olur mu olmaz mı derken aldık turboyu. Hybrid yapısı sayesinde 170hp civarı stabil bir güç alıyordu araç(kompresör tarafı vl38 den yarı çapta 0.5mm daha büyük ve billet pal yapısında), yeni nesil bir turboydu ve sıfırdı, bu sebeple içime çok sinen bir alışveriş oldu. Bu sırada 70lik uzun bir downpipe'ı da doğuhan sayesinde almış olduk.
İntercooler işinde t-jetlerde çok kullanıldığını bildiğim 2.0tfsi audi intercoolerını tercih ettim, fiyat performans olarak çok iyi bir seçenekti. Bunların yanı sıra oilcatch tank vs derken malzemelerin çoğu hazırdı. Sırada Yazılım ve mekanik işleri nerede yapacağız sorusu vardı. Mekanik için kafamda Opel Garage Hakan abi vardı, işçiliği, kişiliği, kalitesi tartışılmaz bir yer ve insandır hakan abi, güvenebileceğim ve arabayı gönül rahatlığıyla bırakabileceğim bir yer olduğu için gittim konuştum, sağ olsun kırmadı tamam yaparız dedi. Geriye yazılım kalmıştı bu aşamada bir çok yazılım firmasıyla konuştuk, kimisi stage 1 1.6 dizel yazmaktan çok mutlu olduğu için ilgilenmedi, kimisi fiyatta çok uçtu, kimisi şehir dışındaydı derken hakan abi Vmax Performance ile konuşalım dedi(12 yıldır birlikte çalışıyorlar). Vmax performance Almanya'da çok fazla td04 setup t-jet yapmış gerçekten ciddi bir tecrübe birikimleri vardı, ancak Türkiye'de hiç yapmamışlardı ilk araç biz olacaktık, fiyatta mantıklı gelince anlaşmış olduk.
Ertesi gün aracı sökmeye başladık, turbomuzun egzoz tarafı her vl37 t-jetin kaderinde olduğu şekilde çatlamıştı, zaten turboyu değiştireceğimiz için dert etmedik. Yeni turbomuz ve eski turbomuz yanyana
https://i.hizliresim.com/wh8Pp4.jpg
Egzoz manifoldunda da çatlak olmasını bekliyorduk, 120lik t-jetler de yine kronik bir sorun. Ancak bu problem 150-155-180 lik t-jetlerde bulunmuyor, bunun sebebi güçlü versiyonlarda çelik manifold kullanılmasından kaynaklı. Bizim manifoldumuzun üstü çatlaktı ancak iç tarafında da çatlakalar vardı, üst tarafı kaynaklasak bile iç tarafı kurtaramayacaktık. Durum böyle olunca acaba manifold bulabilir miyiz düşüncesiyle yıldız sanayisine gittik. Bir kaç manifold bulduk ancak onlarda çatlaktı, bir tane sıfır bulduk ama istedikleri fiyata custom manifold yaparız dedik çıktık. Tam artık vazgeçecekken girdiğimiz bir dükkanda 155'lik mitodan çıkma tertemiz bir çelik manifold bulduk. Fiyatı da çok uygun olunca direkt aldık. Geri döner dönmez temizleyip boyadık ve yerine taktık.
https://i.hizliresim.com/eAiQjs.jpg
https://i.hizliresim.com/IypQha.jpg
Sıra geldi intercoolera, ön tarafa coolerı tutturduk ama bir sorun vardı, tamponda bulunan sis farları ile coolerın çıkışları girişim yapıyordu. Daha öncesinden boru bağlantı kısımlarından bir miktar kesmemiz gerektiğini söylenmişti ama o detayı tamamen unutmuşum. Önümüzde iki seçenek vardı ya coolerı kesecektik ya da takmayacaktık. Kestiğimiz zaman geri kalan kısımdaki çap hem konik yapıda hem de düzgün hortum sıkmamıza izin vermeyecek yapıda olacaktı. Bir de elimizde redüksüyon borular olmadığı için bizi geciktirecek bir iş olma yolunda ilerliyordu. Hal böyle olunca takmaktan vazgeçtik, nasıl olsa Ankara'da havalar nisan ayına kadar soğuk, bizi böyle idare eder sonra daha uygun bir cooler alırız dedik ve borularımızı temizleyip oem coolerımızı geri taktık.
https://i.hizliresim.com/rJ6b6O.jpg
https://i.hizliresim.com/mU2ds4.jpg
Bu sırada Vmax Ümit abi yazılımı çoktan yüklemişti. Biz de montajı tamamlayıp ufak tefek egzoz işleri için koç egzozun yolunu tuttuk.
https://i.hizliresim.com/VUi5C2.jpg
İlk yazılımımızdan sonra loglarımızı aldık, incelmelerimizi yaptık derken baktık cooler yeterli gelmiyor, IAT çok artıyor, dedik bu işi çözelim. Bu sırada 2. yazılımımız geldi, hem biraz avans açtık hem de basınç açtık. Bu sırada bir sorun olmaması için duman ve basınç testlerini yaptık, bir baktık cooler tarafından duman geliyor, bu işin tuzu biberi oldu coolerı kesin çözmemiz gerekiyordu.
Yeni cooler için kafamda mishimoto Z line vardı yurtdışından temin edilebiliyordu. Ancak daha hızlı çözebilir miyiz diye araştırma yaparken custom yaptıralım hızlı olsun dedik, istenen fiyatlar yüksek geldi, universal alalım dedik onlarda biraz yüksekti, tr de bir tane mishimoto z line buldum ona da 3 intercooler parası istenince, vergisi kargosu dahil amazondan 1500tl ye aldım ve 1 hafta da teslim edildi cooler. Hemen takma denemelerine başladık, baktık borulama ihtiyacı olacak. Dedik adres belli koç egzoz.
https://i.hizliresim.com/4xv8rL.jpg
https://i.hizliresim.com/iGSzRH.jpg
https://i.hizliresim.com/cE0H7b.jpg
https://i.hizliresim.com/3fztgw.jpg
Bu iş de tamamdı ancak araçta basınç dalgalanması diye adlandırabileceğimiz durum vardı, MAP üzerinden basıncı normal okuyorduk, kelebeğimizde tamamen açıktı ama bir türlü çözemediğimiz bir durumun içerisinde bulduk kendimizi. Bir ara bujileri gaplamayı düşündük, westgate i sıktık-gevşettik ama düzelmedi. Bu sırada yurtdışı forumlarda araştırırken bunun 500 abarthlarda çok yaygın bir problem olduğunu ve kaynağının n75 ile westgate arasında bulunan hortumda bulunan en ufak bir kaçaktan bile kaynaklanabildiğini öğrendim. Hemen indim aracın başına bir baktım hortumda ufak kelepçe yırtıkları var. Hemen ertesi gün hortumları değiştirdik ve problemden kurtulduk. Şu anda araç stabil bir durumda, acaba biraz daha güç alabilir miyiz diye biraz daha avans açmayı deneyeceğiz, gelişmeler oldukça güncellemeye devam edeceğim.
Şimdilik veda ederken eklemek istediğim bir kaç şey var, herkesin yazılım konusunda onlarca sıkıntı çektiği, onlarca map denediği t-jet motorda Vmax performance sayesinde nokta atışı sorunsuz, sadece 2 kez yazılım yükleyerek bu noktaya geldik ve bu durum sayesinde doğru seçimi yaptığımı bir kez daha anlamış oldum. Ayrıca sabah akşam demeden sorularıma cevap veren, yol gösteren tavsiye veren herkese adlarını tek tek sayamayacağım herkese de ayrıca çok teşekkür ederim.
Geleneği bozmayalım, ortaya karışık fotoğraflar ile yazıyı bitiriyorum.
Yağ separatörümüzü sıfırı ile değiştirdik:
https://i.hizliresim.com/2VDbsO.jpg
https://i.hizliresim.com/fnW5sR.jpg
https://i.hizliresim.com/7jB9d8.jpg
Yeni hortumlarımız. İlerleyen zamanlarda daha iyi kelepçeler ve hortumlar ile değiştireceğim.
https://i.hizliresim.com/Wofwnq.jpg
Araç çok güzel oluş t-jet motorlara ülkemizde nedense tunning olmaz güç alamazsın boşa paran gider lafları yüzünden sıcak bakılmıyor -en azından benim çevremde gözlemlediğim durum bu- sizin bu tarz bir işi yapmanız çok iyi olmuş tekerinize taş değmesin. Plakanın olduğu parça beyaza dönse ve farlar temizlense dış görünüşte bir hayli hoş gözükür.
araciniza masallah buradaki diger eski gp cilerden biriyim severek bindigim güzel bir aracti ugrastigim sevkle sürüp yikadgim kullanmasi keyifli arac gp .
iyi sürüsler.
https://i.resimyukle.xyz/eOT2GR.jpg
usülüne göre yapılan setup'ları seviyorum, maşallah tam tadında olmuş her şey. kesenize bereket, ustaların da ellerine sağlık. süre alma şansınız oldu mu? ben de ankaradayım denk gelirsek araçlarımızı görmek adına denemek isterim. :)
Teşekkürler, aslında t-jet çok dayanıklı ve önü açık bir motor, stok motor ile 280-300hp ye kadar gidebiliyor. Ancak ben daha tadında ve günlük istediğim için çok büyütmedim işi, ama dediğiniz gibi insanlar hep önyargılı yaklaşıyorlar. Bakalım şimdi mekanik işleri bitirdik artık aracın dışı ve içiyle ilgili güncellemelere geçeceğim :)
Teşekkürler. Gp'nin çıkışının üzerinden yıllar geçmiş olsa bile hala tasarımı göze hoş geliyor. :)
Çok teşekkürler, sizin konunun sıkı takipçisiyim :). Şu sıralar havanın uygun olmamasından dolayı süre alamadık ama corsa opc ile birkaç denememiz oldu, 1 - 1buçuk boy bir fark oluyor genelde aramızda opc önde gidiyor. Havalar biraz düzeldikten sonra sizle de bir deneme yapmak isterim bende sonucu merak ediyorum açıkçası :)
Çok tadında olmuş her şey emeğinize sağlık :icon_tup:
Kardeşim eline sağlık yanlız stock internal 280 300 hp çok zor :) 210 220hplerde 3.yada 4.pistonun kapıyı çalabilir ki benim canlı birebir gördüklerim bunlar
Kardeşim elimden ne geliyorsa hiç problem yok telefon kadar uzağım sana o turboyu aldığın arkadaşa ben yaptırdım o turboyu vakti zamanında 1446 ayarında o aldığın turbo
Tjet motorun diğer turbolu makinelerden avantajı düz motor oluşu ama piston etekleri bi tık zayıf artı akslarına dikkat et servis bile getirmiyor aksları bilgin olsun
güzel proje olmuş, son haliyle verdiği güç nedir, süre aldınız mı?
T-Jet'ler yükleme konusunda önü çok açık motorlar aslında, Yunanistan'da inanılmaz projeler yapılıyor. bizdeki usta ve yazılımcıların iş bilmezliği motorlara karşı ön yargı oluşturdu. düzgün bir araştırma ve setup ile sorunsuz güçler alınabilecek, uzun seneler kullanılabilecek projeler yapılabilir ki bu da onlardan biri oluyor. elinize emeğinize sağlık, kesenize bereket.
Söylediklerinizde kesinlikle haklısınız, ülkedeki bir çok araca ve motora karşı oluşan ön yargı hep ustaların - yazılımcıların iş bilmezlikleri yüzünden oluyor maalesef.
Biz, bizi yarı yolda bırakmayacak, yeri geldi mi gündelik yeri geldi mi keyifli bir araç yapalım istedik. Teşekkürler yorumunuz için :)
Linea t-jet ile aynı motor yürüyen var sanırım, ben lineasını düşünüyorum ama aks gibi bulunmayan parçaları mı var bi kaç yerden duydum çünkü ama kullanıcısı olarak deneyimlerinizi merak ediyorum. Günlük lpg ile kullanıcam, dp yazılım yaparım o kadar, şimdiden teşekkürler.
bir nevii punto sedan linea öyle düşünmek lazım,aksı bulmak çok zor bulunmuyor servis getirmiyor ben bu yüzden soğuyup satmıştım,sol aksı kısa olanı bi şekil uydurursun 1.9 jtd doblonun uyuyor ama sağ aks uzun taraf yani sıkıntılı normalde tjetin kullandığı şanzıman 1.3 75 mtjlerle aynı ben bu mantıklada gittim malesef elim boş dönüp ertesi gün takasa verip e46 almıştım,eğer çok çok üst setup yapacaksan td04 gibi motorun içinde yaşanmışlık olduğundan bir takım piston alıp motoru rektifeyeden geçirmeni tavsiye ederim piston etekleri zayıf ama piston altı ciddi şekilde sağlam gerçi diğer turbo makinelere göre yine sağlam düz motor olduğu için zaten 3 yada 4 piston kırılıyor genelde.termostat gövdesi çoğunda su kaçırır buna dikkat etmen lazım,max 120k dolaylarında debriyajı biter,rulman+volan+balatayı yeni değişen tjet bulmalısınki avantajın olsun,üzerinde bulunan turbo ve manifold çoğunda çatlaktır,çatlak ileri seviye değilse bi şey olmadan kullanabilirsin.triger değişirken sente aparatı kesinlikle kullanmalısın yoksa kocaman krank sensör hatasına sahip olursun.triger ve su pompanı kesinlikle fiat lancia almalısın hatta serviste değişirmelisin blok su tapalarını kesinlikle kontrol etmen gerekli,ben bilinen bir puntoyla bütünleşmiş birinden almıştım triger ve su pompasını değiştim faturasını göstermişti ne hikmetse 6 ay sonra su pompası kesip üst kapak yaptım yan sanayi parça kullanmış kendisi,bir dikkat etmen gerek yeri ise yağ soğutucusudur fiat contayı soğutucu ile sattığı için contayı bulamazsın ama 1.3 mtj 75liğin 2 takım contasını alıp soğutucunun üzerini zımparalarsan bu sorunuda çözersin,ben yazın 1500 tl'ye bulmuştum arabanın yanında yeni sahibine vermiştim 2 seferde soğutucu sıkıntısı yaşamıştım
geçmiş zamanımda alfa 156lar fiat marea hlx'ler hgt'ler ki yani italyan arabası çok kullandım sana tavsiyem ne olur tjet yerine 1.6 multijet linea alman sana her türlü avantaj sağlar şanzımanı m32 şanzıman olduğu için aksı üzülmeden bulunursun ki bulunuyor,
ben 4 sene 50 bin k tjet kullandım alt yapım stg2 idi yani istesem td04,enjektör 2 sensör değişip ekzantiriğe ellemeden güzel güçler alırdım,ki intercoolar,dp dahil 60mm egzoz,filtre,4 bar regülatör,revlimit yazılımla 90-190da -1.5 eğimde 17 sn dönüyordu ama akstan ötürü soğuyup sattım umarım yardımcı olabilmişimdir
Çok teşekkür ederim abi verdiğin bilgiler için. Dizelim hiç olmadı düşünmüyorum da. Düşüncem biraz modelli, lpgye uyumlu, ufak tefek kurcayalabileceğim bi araç, o fiyat bandında da tjetler takıldı gözüme o yüzden sordum. Aklımda olacak hepsi tekrardan çok sağ olasın.
Bu araç şuan ilanda, almak isteyenler için bilgi paylaşayım. Sağ kapı değişen, ve direk işlemli. Yazıyorum çünkü ilanda belirtilmemiş. Gidecek arkadaşlar için bilgi olsun.
06TJE07 06 TJE 07
Evet araç satılık şu an, araç sahibi genç arkadaş ile bi araba ortamında denk gelmiştim. Arabayı satar mısın diye bi yoklamıştım hatta. Ama şu an arabaya iyi bakılmadığını düşündüm çünkü yorgun duruyordu o yüzden vazgeçtim.
Şimdi konuyu görünce araba gayet bilinçli hazırlanmış emek dolu bir araçmış. Keşke daha iyi korunsaymış..
Ben aracı sattıktan sonra 2 kere daha el değiştirdi. Ben 5. Sahibiydim aracın, sağ kapı boya sağ çamurluk değişen, bagaj sol kapı ve sol çamurluk boyalı. Öyle büyük bir kazası ya da ağır bir işlemi yok arabanın. Bendeyken mümkün olduğunca iyi bakmaya ve sağlıklı tutmaya çalıştım, ancak benden sonra kaderi pek iyi olmadı sanırım.
hayırlı olsun, keyifli bir araca benziyor
bir daha depo sorunu yaşanmasın diye, egzozun orası sarılabilir
konu açılalı iki sene olmuş, hiç bakmamışım tarihe :D