Verdiğin fikirler için sağolasın göz önüne alıcam. Şuan orjinal ebatları var üzerinde ilk önce bu lastiklerle bir deneyeyim. Eğer ki gözüme hoş gelmezse şayet senin verdiğin bilgileri göz önüne alarak hareket edicem.
Printable View
Teşekkür ederim öncelikle. Spoyler severim ben hatta her arabada önceliğim olur. Fakat bunun spoyleri olmaması çok üzdü beni orjinal spoyleri gerçekten hoş ve güzel duruyor farklılık takmış arabaya. Ama benden önceki sahibi sanırsam satmış ve bulmakta güçlük çekiyorum. Yurt dışında mevcut ama gel gelelim döviz kurlarından dolayı sipariş vermeye elim gitmiyor:) Yapacak birşey yok böyle sadece bineceğim artık.
Maşallah güle güle kullanın bende 2003 model 3.30Ci kullanıcısıyım, farların camı ayrı satılmıyor facelift coupelerin ama profesyonel birilerine güzelce temizletebilirsiniz.
Jant seçimi güzel olacaktır et değerinden dolayı çok kalın lastik takmayın sürtebilir. bol bol fotoğraf bekliyoruz.
Amin sende güzel günlerde kullanman dileğiyle. Far konusunda beni aydınlattığın için teşekkür ederim. Kafamda 2 tane yer var ikisinden birine gideceğim ikisinince işçiliği gayet iyi bence. Jant konusunda da düşüncen için teşekkür ederim. :) Tekrardan iyi sürüşler.
https://i.hizliresim.com/ognxmar.jpg
https://i.hizliresim.com/ixsnbfq.jpg
https://i.hizliresim.com/83654xz.jpg
https://i.hizliresim.com/fo5nrgz.jpg
https://i.hizliresim.com/r5www7o.jpg
Tekrardan merhaba arkadaşlar. Allaha şükürler olsun aracım sonunda çıktı cuma gününden beri çok şükür sorunsuz biniyorum. İlk atmosferik arabam olduğu için adapte olmak biraz zor olacak belli ki:) Ama belki de e60 535d sonra zevk alabileceğim araba olacağına benziyor şuanlık izlenimime göre. Yakıt konusuna pek değinmek istemiyorum çünkü yeni motor ne şanzıman adaptasyon süreçli vs şuna için güzel yakıyor hakkını veriyor 15-17 lt arasında gidip geliyoruz.
Zaman buldukça yavaş yavaş kosmatik işlerine girişmeye başlama vakti geldi düşüncesindeyim aynı zamanda öncelikle kaput boyasıyla başlamak istiyorum ama kışın nasıl olur verimli olur mu olmaz mı arada kalmış durumdayım. O yüzden suanlık 1-2 hafta kullanıp o esnada bir kaç güne yeni aldığım jantları takıp en azından ufakta olsa bir değişim görmek istiyorum. Daha sonrasında farların içi dışı temizletmek var. Çünkü gerçekten kötü durumdalar. Akşamları aydınlatmada sıfır gibi diyebilirim. Tahminimce hiç temizlenmemiş sadece xenonları değiştirip binmiş önce ki sahibi. Boya işini de hallettikten sonra boya koruma ve iç detaylı temizliğe vereceğim. İç kısmı koltuklar ve kapı döşemeleri tavan döşemelerinin kondisyonu gayet iyi durumda fakat plastik olan yerleri belki solf kaplamaya verip sıfırlayama durumu da olabilir ilerleyen günlerde netlik kazandırıp sizlerle paylaşırım. Daha sonrasın da inşallah bulursam spor yay eğer ki bulamazsam işçiliğine çok güvendiğim suat ustanın custom coilover işlemine adım atabilirim. Çünkü nedense asla yüksek arabaya binemiyorum, genelde basık araba kullanmayı tercih ediyorum. Çamurluk sinyalleri kötü durumdaydı bugün sanayiye yolum düşmüşten hem onları taktırdım, hem de araç içi telefonu söküp onun yerine bardaklık ve bozuk paralık parçasını taktım benim için gayet olumlu bir hamle oldu. Daha öncede söylediğim gibi araçta katlar iptal edilmiş ve headers yapılmış. Fakat suan ki izlenimime göre altlar inanılmaz ölü bu üstler çok canlı orası ayrı ama kesinlikle kat bulup takma düşüncesi kafama fazlasıyla yatmaya başladı. Tabi umarım bulabilirsem.
Resimleri otoparkta çektiğim için kötü çıkmış olabilir bu yüzden kusura bakmayın şuan ki halini sizlerle paylaşmak istedim. Planladığım şeyleri yaptıkça sizlerle tekrar paylaşmaya devam edeceğim. Zaman alacak gibi zaten yapacaklarım.
Bu arada arabanın üstünde ki jantlar satılık. İsteyen arkadaşlar olursa iletişime geçebiliriz. Kırık kaynak çatlak yok. Sıfır alınmış ben arabayı almadan 15-20 gün önce almış eski sahibi faturasını da vermişti hatta bana ama hiç hoşuma gitmediği için biliyorsunuz ki değişiklik yapıp jant aldım onları takacağım. Jantın ET değerini bilmiyorum fakat önler 9 arkada 10 ofset. İlgilenen olursa konuşabiliriz fiyatını.
İlker Kemal Kekeç var far konusunda istanbuldaymışsın madem bana 1 hafta önce normal mercek değişimine 1000TL rakam verdi, aydınlatman mükemmel olur hemde farını açar güzelce temizler kapatır tek taşla 2 kuş yaparsın, 15-17 litre yakmanın sebebi katalizör tamam hoş iptal edilmiş ama yazılım yapılmaz ise arabanın yakıtı düşmez yine istanbuldasın yazılım seçeneğin çok en basit ecuhard var özer ona yazdırabilirsin hem performans alırsın hemde yakıtın düşer arabanın şuan oksijen sensörleri arıza gösteriyordur senin..
Bende boya konusuna değinmek isterim kaputumda bir güneş yanığı mevcut yaz girişinde boyatmayı planlıyorum,ki fırını olan boya ustam yaz gelmeden ellemek istemiyor
Oğuzhan teşekkür ederim. Mercek değişirtirmek yoktu aslında kafamda ama haklısın kim bilir en son ne zaman değişti bilinmez. Hazır farı açtırıcam oda çıksın aradan sağolasın bilgi için. Evet arabada headers var sanısam dediğin gibi yazılımda yok. Kafam ben yazılım arttırmak istemiyorum atmosferikte yazılımın pek faydalı olucağınıda düşünmüyorum şu açıdan turbo gibi aman aman beygirde alamıcağım zaten. Önceliğim orjinal arabanın katını bulmak olucak şayet bulamazsam zorunlu olarak gidip yazılım atmak olucak. Şunu sormak isterim normalde arabada kat olunca motor ışığı yakması gerek ama motor ışığıda yakmıyor araba. Enteresen bunun üstünde durucam biraz. Oksijen sensörüm arıza göstermiyor ama bilgisayara bağlayınca katalizatör ile ilgili bir arıza çıkıyor. Herhalde dediğine geldik yazılım olmadıgını için arıza yakıyor çünkü doğal olarak katalizatörü okuyamıyor araba.
Jantları taktırdım. Hava yağmurlu olduğu için istediğim gibi resimde çekemedim ama öncesi ve sonrası yapmam için bir kaç tane çektim sizlerle paylaşıyorum.
Öncesi;
https://i.hizliresim.com/fc4jqdz.JPG
Style 65;
https://i.hizliresim.com/qd1rqk3.JPG
https://i.hizliresim.com/33p5e2y.jpg
https://i.hizliresim.com/b6xvl1f.jpg
Tahmin ettiğimden güzel durdu jantlar. Bakalım sizler beğenicekmisiniz arkadaşlar. Herkese iyi günler diliyorum.
jantlar model olarak güzel durmuş ama ön taraf arkaya göre daha dışarıda kalmış, ilk başta ön 10 ofset arka 9 ofset mi , yanlış mı takmış jantçı dedim ama sonra jantların kol derinliğine bakınca ofset sorunu değil lastikten kaynaklı olduğunu anladım.
Bu jantları kullanacaksan arka lastikleri kesinlikle daha kalın taban seçmen gerekecek, hem jantlar lastikten fırlamış, hem de yanaklar çok bükülmüş o da görsel olarak garip durmuş. Acelesi yok , ilerledikçe arkaya daha geniş taban lastiği taktın mı zımba gibi olacak, model gayet hoş.
Arkalar 255 taban aslında ama dediğin gibi bir kasılma var ona zaman geçtikçe bakacağım. Ön lastikler biraz kalın geldi sanırım 235 taban çünkü. Eğer ki gözüm alışmazsa dediğin gibi bir kaç zaman sonra lastik değişimine de gidebilirim. Teşekkür ederim güzel yorumun için.
Volkanın dediği doğru. Ön lastik ölçüsü uymuş ama arka lastikler biraz küçük kalmış.
265 taban olsa sanki daha iyi durur gibi
18 m 19 mu jantlar bu arada ?
Bu arada jantlar çok güzel hayırlı olsun tekrar.
Hayırlı olsun. E39 M5 jantı sanırım ilk defa gördüm. E46 da en sevdiğim jant 17" M2'dir.
Arkadaşların dediğin gibi ön taraf çok düz arka taraf çok kavun durmuş. ET değeri düşük olduğu için dışarı çıkmış.
Ön tarafa daha ince yanaklı ve dar tabanlı bir ölçü takarsanız görseli olarak daha iyi duracaktır. Kamber ayarı varsa birazda kamberle üst tarafı içeri alıp daha iyi görüntü yakalanır.
Güzel günlerde kullanın :)
ön tarafta hem daha dar taban hem de daha düşük yanak yaparsa , arkadakinden çok daha gergin bir lastik görüntüsü oluşturur. hiç tavsiye etmem.
ön tarafta bile bence daha geniş taban kullanılmalı AMA bu arabayı yorar. ön böyle kalmalı.
Arka kesinlikle daha geniş taban istiyor. Zaten Ön 9J arka 10J , fabrika otomatik olarak arkaya geniş lastiği takacaksın diye belirtmiş oluyor :)
@wolkanku konumuz işlevsellikse bu jantların et değeri zaten arabaya uygun değil :)
Ben görsel olarak nasıl daha iyi duracağını tarif ettim. Sürüş dinamikleri üzerinden konuşacak olursak dediklerin doğru.
Elinize sağlık, araç her güncellemede özüne dönmüş. Style 65'ler çok yakışmış. Lemans ve türevi jantları oldum olası E46'ya yakıştıramadım, aracın ağırlığını alıp basitleştiriyor bence. Keyifli sürüşler. :)
Evet ET değeri düşük yanılmıyorsam Et20 değerinde. Kamber ayarım yok 50-100 km sonra tekrardan rot balansa sokucam arabayı. O zaman ufak bir kamber verip görsel olarak denemek istiyorum bende sizin dediğiniz gibi görüntü daha iyi olabilir. Teşekkürler sizde güzel günlerde kullanın:)
İki jant arasında resmen ucurum olmus, daha once hiç gormediğim bi jant secimi bence cok guzel tercih olmus. Butce dahilinde arkalar bi tık kalınlasırsa goruntu cok daha iyi yönde değişir zaten yapacagınızı soylemişsiniz. Masallah kesenize bereket kazasız belasız..
Maşallah.. ben bu jantı çok beğenirim zaten arabaya da bence çok yakışmış. lastik ebatları değişince daha yakışıklı duracaktır. keyifle kullanın :heyoo:
Tolga, yazılımla 3.30 dan 20HP kadar güç alırsın motor ışığı yakmaya bilir ama 1-2 nolu oksijen sensörü arıza gösterir.
Maşallah, kazasız belasız günlerde kullanın :)
Evet araştırdım maksimum 20-30 hp güç alınabiliyormuş. Açıkcası şuan için yazılım gibi bir düşüncem yok. Yakan arızanın da tespitini yaptım hava akışmetresiymiş. Değiştirdim ve şükür ki sorun gitti :) Tabi bunu bulmak için biraz zor oldu. Sevdiğim bir arkadaşımda da 330ci var daha öncesinde oda böyle bir arıza yaşamış direk söyledi yaptık sağolsun tekardan onada.
Sanırım perşembe günü nişantaşında gördüm çok güzel duruyordu kazasız belasız kullanın
https://r.resimlink.com/Wz9rb8.jpg
https://r.resimlink.com/as0OeI.jpg
Arkadaşlar açıklacası zaman ayırıp bir türlü kendimi sanayiye atamadım. Atamadığım içinde arabayı yaklaşık 1 haftaya yakın yatırıyorum (gözüme hoş gelene kadar binmeyi tercih etmiyorum pek:). Madem gidemiyorum dedim bilgisayar başında arabanın bir kaç eksiğini önceliklerimi yazıp plan program yaptım. Eksikler sipariş edildi.
Türkiye'de asla bulamadığım e46 facelift far camı'nı yurt dışında sipariş etmek zorunda kaldım ki hızlı bir şekilde elime ulaştı.
Sıfır motor yaptırdığım için aşağı yukarı 1000 km yol yaptım yağ değişimi yapayım dedim Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5w30 yağ siparişi verdim.
Arka amortisörlerim patlamış ve genelde tamir edilmiyormuş sıfır iki tane alacakken letsgo'da ve sahibinden'de şansımı bir denemek istedim. Lestgo'da buldum Boge marka sorunsuz ve temiz arka 2 amortisör aldım.
Ayna katlama,ayar tuşum bozuktu hatta kırıktı. Yedek parçacımdan sipariş verdim onuda deneyeceğim. Ayna ayar tuşunun altında renk varmış o renge almak lazım bakalım inşallah aynı renktir.
Sol katlanır aynamın motoru değişmesi gerekti. Katlanırken sorun yoktu fakat açma tuşuna basınca aşağıya düşmüyordu. Bu yüzden motorunu değiştirdim ama bu seferde ayar yapılmadığı için ayarsız katlanıyorlar onları da hazır gitmişken yaptıracağım.
Klimam ısıtmıyordu. Onu da temizleme işlemiyle hallettik şükürler olsun ısınıyorum arabada seyir halindeyken:)
Tabi daha kaput boyanıcak, daha sonrasında seramik yapılıcak, emil abide komple egzoz sistemi gözden geçirilicek. Önlere lastik alınacak spor yay alınacak bunlar biraz daha sonra ki işlerim.
Nasipse pazartesi günü sanayide olacağım yapılanları sizlerle paylaşırım. Herkese hayırlı akşamlar.
Herkese selamlar. Sonunda bugün yolum sanayiye düştü ve sabahtan akşama kadar sanayideydim açıkcası özlemişim sanayiyi:) Öncelikle maslak far'a gidip arabanın farlarını bıraktım 5-6 saatlik bir işi vardı. Ordan direk ustamın yanına geçtim, şansıma kendisi müsaitti ve arabayla ilgilenmemiz için benim açımdan güzel bir gündü valla. Sağolsun hemen arabayı lifte kaldırdık. Fakat beklenmedik bir durumla karşılaştık farlar sökülünce sol far yıkama motorunu macunlamışlar resmen saçma sapan bir şekilde hortumlarını bukup birleştirmişler resmen gereksiz anlamsız salakça bir iş yapmışlar. Neyse yedek parçacıdan yağ filtresi hava akışmetresi alıcaktık zaten onların yanına far yıkama motorunu da ekledik. Ustanın ellerine sağlık düzgünce bir şekilde yaptı orijinal oldu o saçma sapan salakça yöntemden kurtulmuş olduk. Hazır araba lifte kaldırılmışken arka orijinal amortisörleri mi tamire gönderdim. Yağlanması gerekiyordu takozları değişmesi gerekiyordu onu da yaptırmış olduk aynı zamanda. Daha sonrasında aldığım bobin ve hava akışmetresini takıp motor yağını,yağ filtresini değiştirdik. Ön ve arka viraj demir lastiklerini, şanzıman takozlarınıda değiştirdik.
Arabayı çalıştırıp rölantide yağlanmasını beklerken çok garip bir şekilde araba boğulmaya başladı dengesiz çalışmaya başladı motor. Neyden olabilir acaba buji mi diye konuşurken bobin testi yaptık gayet sağlık ki zaten sıfır almıştım. Hava akışmetresinide test ettik oda gayet çalışır durumda ki oda sıfırdı. Düşün düşün aklıma birşey gelmedi, acaba dedim gaz kelebeğimi diye ustam hayır ondan değil motorda bir yerde hava girişi var dedi ki haklıydı. Hava akışmetresini fişten çıkarınca rölantide gayet güzel bir şekilde çalışırıyordu fişi takınca aptala bağlıyordu. Neyse ki bulduk emme bölümümün oradan hava girişi vardı hem de akışmetreden girince araba hava dengesini ayarlayamıyordu. Orinklerini değiştirdik (Hava kaçıran yerin Tam ismini hatırlayamadığım için yanlış bilgi vermek istemiyorum) şükürler olsun sorunsuz oldu. Orinkleri senelerdir değiştirilmediği için işlevini kaybetmiş ve ufakta olsa hava alınca bütün denge bozuluyordu arabada.
Açık konuşmak gerekirse stres yaptım sinirimde bozuldu neyden kaynaklandığını bulana kadar fakat sorunu çözünce oh be çektim şuan için şükürler olsun herhangi bir sorun yok maşallah. Daha sonra maslak far'dan aradılar farların hazır diye heh dedim tamam modumun yükselmesi için çok güzel bir neden:) Açıkcası inanılmaz merak ediyordum nasıl durucak far camları birebir uyumlu oldu mu tamamen oturdu vs diye sorularım vardı kafamda. Birde farların gövde rengi değişikliği yaptım. Mat siyaha boyattım ve bence gayet şık ve güzel oldu sizlerin düşüncesinide merak ediyorum tabi ki. Bu sırada böbrekleride değiştirdim sıfır aldım. Arabanın üzerinde ki böbreklerin dişleri kırıktı ve bunu bildiğin silikonla falan tutturmuşlar yani ne desem bilemedim. Harbiden yazık. Neyse onları da değiştirdik şuan için ufak bir egzoz'u elden geçirmek kaldı. Ekran almak kaldı kaput boyatma kaldı vs ufak tefek şeyleri kaldı onlarıda yavaştan halletmeye başlayacağım zaman buldukça. Resimleri aşağıda sizlerle paylaşıyorum. Herkese iyi akşamlar.
Farın önceki hali
https://r.resimlink.com/StpZlJ.jpg
https://r.resimlink.com/AHurJBe.jpg
Farın son hali camları değişti içi boyandı
https://r.resimlink.com/HrznURh.jpg
https://r.resimlink.com/gEvAk2V9.jpg
Böbrekler
https://r.resimlink.com/uFDxwt.jpg
Bakım parçları
https://r.resimlink.com/XKzyND.jpg
https://r.resimlink.com/8zSrlN.jpg