Talhanın ilki değil ama sonuncusu olacak nasipse :D CMT muayene var randevusunu aldık, bakalım kavuşabilecekler mi :D
Printable View
egzos, sehpa ve mars ayaklıgıda boyandıktan sonra muthiş duracaktır. Grenajlar stoplar vs cok guzel olmuş elinize saglık.
Maşallah çok güzel toplanmış, sedefli beyaza boyasanız daha güzel durabilirdi sanki
Muthis olmus. Basliga artik "motosiklet" de eklemek lazim.
Maşallah çok güzel oldu insanın scooter alıp söküp toplayası geliyor :D
23 nisan tam da bu işlerin günü zaten :) Hazır tatil var güzelce yapalım bunları :)
Bence de güzel olurdu nete girip ilk bulduğumuz beyazı aldık :D
Eyy admin sen kimsin yaa diyerek kendimizi banlatsak mı :D Okuyan adminciğim varsa ekleyiversin bi zahmet :)
Acayip keyif alırsın, gerçekten basit ve eğlenceli.
Bu sabah bakalım başımıza bi iş gelecek mi diye işe bu ufaklıkla geldim. Düzde müthiş hızlı top speed 42 :D yerinde durmuyor küçük enişte resmen.
Ama neyi eksik yapmışız ? Korna çalışmıyor. Neyse iyiki fark ettim, yarın yaparım onu da muayeneden gol yemeyelim durduk yere.
Kaan Eline sağlık, boyacılara inat harika bir çalışma olmuş, ama motor kısmı bir detay ister kirler burdayım diyor sanki :)
O kısma hiç giremedik, ama yarın bi atas vinet ile tanıştırırım onu ben. Hatta varyatör kapağını da bi söküp boyayayım güzel olsun.
Boya karışık bir iş, bazen çok güzel düşüyor bazen düşmüyor. Hoş bizim gibi işi amatörce yapınca bu tür durumlar normal.
Mekan + ekipman olsa ben inanıyorum iyi boya yaparım. Hoş SLK da garajı kapatıp tabanca ile boya atmıştım çok da iyi olmuştu.
Şuraya bırakayım ustalık eserim diye :D hahah
https://blogger.googleusercontent.co.../s16000/5.jpeg
Ne zaman boya yapsam b.k gibi oldu. Plastik, metal fark etmedi. Ya sprey boyalar kalitesiz ya ben işi bilmiyorum ya ben işi bilmiyorum ya ben işi bilmiyorum. :D
Ben bu seviyeye gelene kadar neleri berbat ettim :)
Mxs nin ve motip in boyasında hiç sorun yaşamadım.
Ama ata ata boya mesafesi için uzaklığı otomatik ayarlamaya başlıyorsun. Asıl mesele vernik.. Onu akıtmadan atmak aşırı zor.
Ha bir de sprey ile kutu dik olacak şekilde atmak iş kalitesini artırıyor..
Selam olsun herkese, yine ben uzun bir yazı ve enteresan bir araçla buraları bir süre işgal edeceğim. Bu sefer ben bile bakınca kendimi aştım diyorum :)
Önceliklte @fthdrn kardeşime bu gün bana eşlik ettiği, beni alıp sağa sola götürüp destek olduğu zamanını ayrıdığı için teşekkür ederim.
Şimdi gelelim bu gün ne olduğuna. Aslında konu geçen çarşamba başladı, birisi turbolanmış bir ford ka paylaştı.
İlanı açtım ve renk duruş görünüş olarak oldukça güzel bir araç olduğunu gördüm. İlan metnini inceleyip araç sahibi ile görüştüm.
Normalde 3. bir aracı almak gibi bir durum yoktu planda, uygun yollu şehir içi idare edecek bir 2. araç alacaktım mevcut cc ya da c5 i sattıktan sonra.
Bu KA işleri bu açıdan değiştirdi, atladım gittim.
Muayene konusu çok düşündürücü bir sorun olarak önümde dursa da. Biliyorum ki bu arabayı almasam aklımda kalacaktı. En kötü senaryo yeterli miktarda çorba ücreti ile denemek ya da söküp oem olarak girip sonrasında geri montajlamak. Henüz bunu düşünmek için 1 yılımız var.
O yüzden mottomuzu hayata geçirip "aklımızda kalacağına kapımızda dursun" diyerek kumara bahsi bastık ve kadıköy nüfus dairesinde gerekli işlemleri tamamladıktan sonra bu yaramaz çocuk KA yı nüfusumuza yazdırdık, o da artık aileden biri.
Aracı 50+ yaşında ne yaptığını bilen birisinden aldım. Çok hoş sohbet ve bilgili bi abi kendisi. Aracın görsel kondüsyonu, üzerindeki parçalar ve sahibinin tavrı ve teknik bilgisi en kötü kırarsak oem toplarız motivasyonu alım kararımı oldukça etkiledi.
Hatta bir ara muayene var şu var bu var diyerek vazgeçecek gibi oldum ama geçmedim :D
Biraz da arabadan bahsedelim. 99 Model 2005 den beri aynı kişinin 2. sahibi olarak kullandığı 2000 km önce de değişik bir şeyler yapalım diyerek turbo uygulanmış bir araç.
Kaput altı sonradan yapılan işlere göre gayet güzel parçalar ve el emeği montajlar ile hayat bulmuş.
Araçta bulunan parçaları da hazır hafızamız taze iken yazalım.
GT 2052 Turbo
Newman 260 dereceli egzantrik
75mm Düşük sıkıştırma pistonlar
Arp Saplamalar
Quaife LSD
İntercooler
Custom Emme manifoldu ( 8 enjektörlü)
HKS Bow
Yakıt Regülatörü ve depo içi pompa
Ecumasters Ecu
Oil Catch Can
Kule gergisi
İç kısımda
İnnovate in AFR / Yağ sıcaklığı / Yağ basıncı / Su sıcaklığı / Turbo basıncı / Shift Light / Autometer in devir göstergesi vs var.
HKS Evc
Oem teybine bt uygulanmış, bagajda kendinden amfili bir subwoofer ve kapılarda oval pioneer ler var.
Hidrolik el freni / omp direksiyon ve sparco topuz mevcut.
Dışarıda, RS ve turbo logoları var. (Sökülecek) 16" jantlar KW yaylar ve kaput içine hava sokan scoop var, içi delik gerçekten turbo üzerine hava geliyor.
Bu kadar listeden sonra aracın fotolarına geçelim.
https://blogger.googleusercontent.co...022.09.28.jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....29%20(1).jpeg
Aracın sağ arka çamurluğunda boya var, kalan orj. Kapalı garajda muhafaza edilmiş olmasının bu orj üzerinde etkisi bence tartışılmaz.
Sağında solunda göcük düzeltme ile düzelecek yerler var. En güzeli de aracın çürüğü yok, bu 3. KA'm olduğundan ilk olarak yolcu koltuk ayak altında şase numarası olan yere baktım ve neredeyse fabrikadan çıktığı gibi sapasağlamdı.
https://blogger.googleusercontent.co....29%20(2).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....29%20(3).jpeg
Araca göre kocaman jantlar takılmış, ben görsel olarak çok beğendim ama araç için çok da büyük olduklarını düşünüyorum.
Egsoz günlük kullanım için oldukça gürültülü, warex ile şehir içinde daha sessiz bir sürüşe geçeceğim.
https://blogger.googleusercontent.co....29%20(4).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....29%20(5).jpeg
Farların bakıma ihtiyacı var, araç uzun süreli kalacak olursa mercek çok yakışır diye düşünüyorum.
https://blogger.googleusercontent.co...022.09.29.jpeg
İlk bindiğimde çektiğim bir kare,
https://blogger.googleusercontent.co....30%20(1).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co...022.09.30.jpeg
Araçta 2 tane harita var 1. si 1 bar ve 2. si 1.5 bar.
Sistemi şöyle kurmuşlar, wastegate üzerindei yay 1 bara ayarlı, yani evc kapalıyken basınç max 1 bar.
EVC açıkken 1.5 bar. Tabi 1.5 bar bence oem kol için oldukça yüksek bir değer bu yüzden bu haritada bir sürüş yapmadım.
EVC off iken bu akşam ist-sakarya dönüşü kmo da biraz yokladım, tapagaz yapınca bir kesiklik yaşanıyor bu yüzden buna odaklanıp inceleyeceğim.
Ama yedire yedire gazladığımda 4k devir üzeri gayet güzel ivmeleniyor araç, egsoza alışamadım kafam şişti gelirken.
Asıl olay eve dönüşte virajlı yollarda biraz zorladığımda kilidin gerçekten iş yaptığını gördüm.
Kaput altı için genel yorumum işçiliğin ve dizilimin oldukça iyi olduğu yönünde. Söküp kurcalamaya başlayınca detaylı fotoğraflar paylaşacağım.
Ayrıca aracın içi de oldukça güzel korunmuş, Çok KA gördüm içi çok kötü durumda olan, bunun bu kadar bozulmadan korunmuş olması aracın düzgünlüğüne dair bir işaret bana kalsa.
https://blogger.googleusercontent.co...014.07.14.jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....15%20(1).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co...014.07.15.jpeg
Uzun ve yorucu bir gün oldu. Söküp taktıkça fotolar gelecek.
Bu tür bir iş yapan arkadaşlara sorum, araçta 20w50 yağ kullanılmış bana çok kalın geldi. Bu tür bir setup için uygun yağ ne olmalı ?
Makul bir izah ile öneri sunabilecek olan varsa memnun olurum.
KA ya bayıldım. Nüfusa alındıysa o zaman bu çocuk okur. :) Güle güle aklında kalmasın aracın. :)
Hari KA bir araç aldın kardeşim güzel günlerde kullan inşallah. Gerçekten güzel setup yapılmış ve güzel korunmuş bir araba tabiki senin ellerinde çok daha güzel yerlere gelecektir.
Keyifli günlerde bin inşallah ama bu araca yeni bir konu yakışır.
KA Tam yaramaz çocuk maşallah.
Abi çok keyifli bir araç aldın gerçekten kazasız belasız sürüşler dilerim.
Bizden başka kafadan kırık biri de turbo ford ka almazdı zaten :D
Bu ne nüfusluk, çok gitgel de kaldım. O rakama böyle bir araç bulmak imkansız. En kötü daha ufak bir turbo ile daha günlük bir hale getiririz. Yağ için yorumun var mı ?
Eyvallah abi, bende keyifle sürdüm (ses harici) açıkçası. Ufak tefek bir şeyler yaparız illaki, daha çok taze, bu gün bir şeyler yaptım ufaktan aşağıya bırakıyorum.
Yeni konu açılabilir aslında bunu bir düşüneyim.
Reklamı herkes hatırlıyor demekki :) Bu biraz haylaz, sesi çok çıkıyor gelecek hafta sesini biraz azaltacağız.
Çok net, bizden başka kırık birisi gelip almaz böyle bir arabayı. Ben hala muayene işinde tutuklu kaldım :D Bakalım ne yapıcaz o büyülü gün gelince :D
Jantlara bayılarak bakıyorum, gerçekten çok güzel duruyorlar. Garajın önündeki ilk fotosu olsun dedim.
https://blogger.googleusercontent.co....51%20(1).jpeg
Sonra aracı aldığım kişiden aşağıdaki foto geldi, açıkçası direksiyonu bulucaklarını düşünmüyordum ama adam bulmuş kenara ayırdı bi müsait zamanda alacağız.
Muayene zamanında ihtiyaç duyacaklarımızdan 1 tanesi azaldı, kalan 99 :D
https://blogger.googleusercontent.co...018.41.51.jpeg
Arabanın farları kötü durumdaydı, onlara ilgi gösterdim biraz.
Öncesi,
https://blogger.googleusercontent.co...018.41.52.jpeg
https://blogger.googleusercontent.co...018.41.53.jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....01%20(1).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co...018.42.02.jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....02%20(1).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....11%20(1).jpeg
Ka nın farları yapı olarak çok güzel. Bunlara bi-led mercek çok yakışır. Yapabilirsem kendim yapacağım olmadı prof destek alacağız artık.
Yağ çubuğunun solunda bantlanmış ve bu araca yakışmayan görüntüde bir parça vardı. Göstergeye giden ve ucunda silikon hortum bağlı bir malzeme.
https://blogger.googleusercontent.co....08%20(1).jpeg
Garajdaki metal parçalardan hemen 1 tane ayak yaptım ve güzelce monte ettim.
Map sensörü de vida ile takılıydı bunu somun cıvatalı hale getirip sıktım, önceki hali gevşemişti.
https://blogger.googleusercontent.co....08%20(2).jpeg
Motor içi detay görsellerden devam,
https://blogger.googleusercontent.co....02%20(2).jpeg
Fren hidrolik kapağı üst parçası yok onu bulup alacağım yada oraya uygın bir şey yapacağım.
https://blogger.googleusercontent.co....09%20(1).jpeg
Motor içini de güzelce temizledim, zaten kötü durumda değildi ama daha temiz oldu.
https://blogger.googleusercontent.co...018.42.09.jpeg
Sonra içinie biraz giriştim, paspasları çok kötü durumdaydı onları yıkadım astım kurudular. O arada kenarda ne zaman aldığımı bile hatırlamadığım halı paspasları gördüm, cuk diye oldu, diğerleri kuruyana kadar onlarla idare edeceğim.
Atas vinet ile diş fırçası ve köpük yapan sprey ile plastikleri temizledim, sonuç oldukça iyi, detay çekmemişim ama plastikler kendine geldi, oldukça kirliymiş.
https://blogger.googleusercontent.co....11%20(2).jpeg
Hidrolik el freni var araçta, fantazinin dibini sıyırmışlar bence bununla :D ilk defa böyle bir icatlı arabaya biniyorum. Bunu sabitleyen mekanizma altta bu kola dikine şekilde duran bir düz metal, ortası V şekilde, bu parçanın çentiklerine oturuyor ve freni sıkıyor.
Bunun için güzel bir elektronik el freni projesi doğdu şuan kafamda.
El frenini çekik bırakmak zor oluyordu, o kitleme parçası yamuk olduğundan, biraz kaba kuvvet ile parçayı düzeltince kitleme hadisesi de düzeldi.
https://blogger.googleusercontent.co....09%20(4).jpeg
Bu fotoda kitleme parçası ve kolun çentikleri görünüyor.
https://blogger.googleusercontent.co....09%20(5).jpeg
Vites topuzu çok aşağıda kalıyordu, onu 3 cm kadar yükselttim. Sabitledim. Bu topuzu eğer bulabilirsem c1 e taktığım topuz ile değiştireceğim.
https://blogger.googleusercontent.co....09%20(6).jpeg
Jantları cnc den geçirmişler ama göbekleri kalmış maalesef. Buralarad hoş olmayan bir durum var nasıl çözerim fikrim yok. Fikri olan varsa yeşillendirsin :)
https://blogger.googleusercontent.co...018.42.01.jpeg
Sonra bu araca yakışmadığını düşündüğüm sticker ları söktüm, oem görüntü bence daha hoş ve daha sleeper duruyor.
Sağ sol çamurluk üzeri RS yazılarını baga üzerindeki turbo ve RS yazsınısı söktüm.
Fakat bagaj üzerinde yazının altında boya ile ilgili hoş olmayan bir durum var, mecbur burayı kapatmak için geri taktım.
Orjinal KA yazısını bulduğumda söküp oraya KA yazısını yapıştıracağım.
https://blogger.googleusercontent.co....10%20(1).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....12%20(1).jpeg
Bunları sevmedim, 2 tane kenarda duruyor bagaj ve ön armadan da sökünce 4 olacak. İsteyen varsa yazsın göndereyim.
https://blogger.googleusercontent.co...018.42.10.jpeg
Ön jantları güzelce yıkadım baya güzel temiz tozu çıktı, jant fırçası iş görmeyince diş fırçası ile temizlik yaptım. 4 jantta da FORD logosu vardı onları da söktüm, böyle sade daha güzel bence.
Şu OZ RACING leride söksem nasıl durur acaba.
https://blogger.googleusercontent.co...018.42.13.jpeg
Bu günü böyle geçirdik. Araçla sürüş anlamında çok vakit geçiremesekde, egzantrikten kaynaklı bir geçmeyen itici sesi var bunu nasıl çözerim bir fikrim yok.
Rolantisi 1100 DD civarı çalışıyor, sistem orj olmadığı için ayarı nasıl yapılır ya da yapılır mı fikrim yok :) Araştıracağız.
İçerideki göstergeleri oturtmak için kapağı delmek zorunda kalmışlar, ben oraya 3d den bir çizim yapıp tüm göstergeleri yan yana olacak şekilde bir revizyon yapmak istiyorum.
Orj direksiyonu bence güzel onu da takarım muhtemelen geldiğinde.
Bagaj havuzunda bir bükük alan var bunu dün bagaj doluyken görmedim, çok mesele değil ama ileride el değiştireceği zaman bık bık yapacaklar buna kesin :D
Aracın koltukları çok rahat, gerçekten rahat. Yani c5 den nasıl daha rahat olabiliyor aklım almıyor.
Garaja koydum, ufacık olması sığması açısından çok güzel bir durum. Zira diğer 2 araba içeri sığmıyor.
Son foto olsun şimdilik.
https://blogger.googleusercontent.co....10%20(2).jpeg
edit:
Araca varex taktırıyorum 50 çap geliyor 60 çap varexe girecek bunun için flanş çizdim 2 tane. İç çap 51 ve 61mm olan, ihtiyacı olan indirsin kestirsin lazer kesimci de.
https://drive.google.com/file/d/1cS6...usp=drive_link
https://drive.google.com/file/d/1Hyx...usp=drive_link
51 olan dosyanın görseli, aynısı sadece iç yuvarlak 61 mm olan diğer dosya.
https://blogger.googleusercontent.co...3%20215935.png
Gerçekten bu fiyata alınabilecek en keyifli araba
Güzel günlerde kullan, geliştir, iyileştir :)
Valla sen ilanı atınca senin kadar sevindim yalan yok
Çok güzel çok :D
Çok güzel sevimli araç hayırlı olsun, kesiklik bobin olabilir mi ? Yedire yedire basınca sorun olmuyordu kendi aracımda da yaşamıştım
abicim keyifle bin inşallah, satmaya karar verdiğinde de haberleşelim benim hayalimdir Turbo KA :)
Ayrıca buna ofsetsiz bi sparco r383 aşırı yakışır bence :)
Cidden güzel bir direksiyon. Ben önce üzerindekini bi siyaha döneyim. Rengini sevmedim zira. El fren mekanizmasını da bir düzelteyim.
Yapılacak işleri var şimdilik biraz kalır bizde, frenlerine bir şeyler yapmam lazım.
Dün baktım disk balata kötü durumda, en kötü oem disk balata alıcaz ya da kaliper büyütüp daha büyük diske geçeceğiz.
Azıcık kuracalıyım hevesimi alayım :)
Hayırlı olsun cok değişik proje olmus sen almasan uzun sure ilanda beklerdi bence :D Kesintiyi bobindende yapabilir, benzin pompası yetersiz basıncla yakıt veriyorsa ondanda yapabilir. Bu setupta kac barlık basınc ile calısması gerektiğini öğrenip ona göre oda kontrol edilebilir. Kazasız belasız bu arada jantları sen cok begenmişsin ama beyaza boyansalar dahamı guzel durur acaba dedim. Tekrar kazasız belasız hayırlı olsun.
İhtimal dahilinde tabi bu durum. Ama 2 üst mesajda almak isteyen de oldu :) Değişik bir araç değişik bir talep edeni var haliyle.
Bobin olabilir elbette bakıcam ona. Ama önce bobin yeri değiştiği için oem buji kabloları çok uzun kalmış. 8mm lik silikon ve şuanki bobin yerine göre uygun uzunlukta buji kablosu yaptırıyorum. Öyle bir deneyelim bakalım fark görecek miyiz.
Buradan da yazayım okuyan olur bilen olur, araç üzerinde ecumaster digital ecu tuner 3 var, bununla harici bobin kullanılabilir mi ?
Jantlar'a cnc yapılmış bence bu hali çok güzel. Beyaz da bence güzel durur bu arabada. Ama şu sıra boya badana uğraşamam böyle dursun, canımız sıkılınca boyarız.
Diğer tarafa yazmışım buraya da yazayım. Elbette kullanabilirsin. Beyinde bobinin tetikleme tipine göre ayarla. Yani +5v tetikleme mi şase tetikleme mi. Birde en doğrusu için bobin dwell time yani bobinin şarj olma (tam yüke geçme) milisaniyesini de girersen tam olur. Kırmızı kafa VAG bobinleri (R8) gibi bobinlerin dwell time değerleri nette yazıyor. Başka bobinler içinde bulunur.
Biraz teorik bilgi ile fren upgrade işini çözdük gibi :) @drago sağolsun cooper S inden çıkan kaliperleri ve avanelerini gönderiyor.
Şimdi efendim bilgi olsun dursun, KA arabasının orj disk kalınlığı 12mm evet 1 cm den az kalın. Havalandırma falan yok. Hoş zaten std 60 hp olan araba için de makul, eski KA larımda fren ile ilgili bir sorun yaşadığımı hatırlamıyorum.
Ama mevcut KA durmuyor, tabi üzerindeki frenlerin eskimesi, hidroliğin durumu vs derken olması gerekenden de az duruyor muhtemelen.
Biz ne yapıcaz onu anlatalım, varsa bu işleri yapanlar daha önce yazsın bize de bir şeyler katsın.
Kafadaki plan r53 cooper s kaliperleri ile courier ın disklerini kullanarak çapı büyütmek ve havalandırmalı disklere geçmek.
Teorik olarak aşağıdaki tablodan izah etmek gerekirse bu işlem ile
Disk çapını 239.5 mm den 277.80 mm ye büyüteceğiz, bu bize 38.30 mm yani neredeyse 4 cm lik bir çap büyümesi olarak geri dönecek.
Ayrıca ka nın orj disk kalınlığı 12 mm ve havalandırma yok bu yükseltme ile 23 mm lik et kalınlığına ulaşıp havalandırma ya kavuşacağız.
Neden courier diski seçtik ? Diskin taşıyıcıya oturan göbekleri arasında 0.8mm göz ardı edilebilir bir fark var.
Ve 2 diskin yükseklikleri ka =42.9 mm Courier = 44.0 mm ye çıkıyor bu da teorik olarak bizim ekstra bir işlem yapmadan bu diski takabileceğimiz anlamına geliyor.
Neden teorik diyorum çünkü saha da işler değişebilir, bence tolare edilebilir boşluklar bunlar ama yaparken göreceğiz.
Bize sadece kaliperi mevcut taşıyıcı üzerinde yaklaşık 40 mm kadar öteye taşıma işi ve fren hortumlarını birbirine aktarma işi kalıyor.
Bunun için de ara bağlantıyı solidde çizip tornacı da diş açtırmam yeterli olacak bence. Fren hortumu işini de 2 hortumu alıp gidip çözerim diyorum.
Yapacağımız iş atomu parçalamak değil, ama benim ilk defa yapacağım bir iş olduğu için meraktayım ve heyecanlandım resmen :)
https://blogger.googleusercontent.co...6%20105803.jpg
Takipteyim :)
Kaan abi Ka güzel seçim olmuş haylaz çocuk,takipteyiz
Fren işi için 17-18 mayısta bir çalışma yaparız artık. Bu cmt egsoz işini çözeyim. Çok bişi yok bunda yapılacak ama biz bişiler buluruz :)
Eyvallah, değişik bir araba oldu, dün akşam çıktım biraz tozunu aldım virajlarda yüz güldürdü. Düzde duramadım kasisten uçtum frenler fenalarda :D
Abi hayırlı uğurlu olsun çok güzel bir otomobil almışsın, jantları kesinlikle beyaz ve bir ufağı mı olmalı diye düşünmedim değil açıkçası.
Direksiyonu replika ise söküp atmanı tavsiye ederim olası ters bir durumda sana ciddi zararlar verebilir.
Hayırlı olsun abi. Enteresan bir girişim olmuş, şaşırdım açıkcası. Bu tip arabalar 2.eli düşünülüp alınacak araçlar değil zaten. Fren konusunda Anadolu yakasında frenci arkadaş var, modifiye fren sistemleri yapıyor, bilgin olsun. kesiliklik ateşleme ile ilgiliyse o şekilde gazlamamak gerek, patırdama motoru ele aldırabilir kolay gelsin
Şuan görsel olarak çok iyi, ama hem çok ağır hem sürtme var. Diğer 2 araçtan birini sattığımda bu 2. araç konumuna düşecek o zaman daha günlük binmem gerekecek o vakitlerde 15 lere geçeceğim. AKlımda Focus mk1 st jantları var. 4x108 de alternatif zor. Bir yanım da beyaz teneke koy diyor. O ara kafamıza artık ne eserse ona bakacağız :)
Direksiyon konusunda ben oem seviyorum, sağolsun aldığım kişiler direksiyonu buldular ayırdılar, 25 mayısta bende olacak, ilk boşlukta montaj yapacağım.
Hatta direksiyon kolonu izin verirse direksiyonu da 3 cm kadar aşağı almak istiyorum.
1 araç hariç (şanzıman arızalı 107) hiçbir aracı ticari kaygı güderek almadım. Satarken para kazandığım da oldu, zarar ettiğimde.
İşin keyif tarafındayım bu ka kendime erken 40. yaş hediyem oldu :) Her malın bir alıcısı var biliyorsun sen de ben de RS satan adamlarız :)
Fren konusunda kendimiz çözemez isek o arkadaştan bir destek en kötü fikir alırız, şu diskler gelsin kaliperi falan bir sökeyim canlı göreyim sonrasında şekillenecek durum.
Ateşleme için dün çıkıp denediğimde bir sorun gözlemlemedim belki anlık bir şey oldu kesiklik hissettiğimde. Ben yine de özel buji kablosu yaptırdım bugün yarın gelir takar denerim.
Dün @drago ile buji konusunda mesai yaptık resmen, araç sahibi ile de konuştum orj buji referansına göre aldım dedi, ben de şimdi motorcraft orj bujileri alacağım, ama önce kabloyu takıp fark olacak mı görmek istiyorum.
Schumi ile görüşemedik ondan şu r8 bobinlere geçebilir miyiz konusunda fikir alacaktım, baktık o iş olacak sistemi revize ederiz.
Bu yaz bizi eğlendirir bu araba :)
Bizim zamanımızda Ahmet KA vardı, yaşanmış olaylardan ötürü ailesi tarafından KA'ya "mahkum" edilen arkadaş.
O da zamanında (2000'lerin başı) 1.6 mı 2.0 mı focus motoru koymuştu KA'ya bazı ilave modifiyeler ile.
Resmen güçlü bir gokart aracı almışsın. Hayırlı olsun. Allah kaza bela vermeden ufacık sorunları da çözerek keyifle binmeyi nasip etsin.
Kaan, araç hayırlı olsun, bahsettiğin kesmenin sürekliliği yok ise yakıt ile alakalı da olabilir, pompa da olabilir. Bobin vs gibi yerlere daha sonra el at istersen boşuna parçalanma çünkü sonra ki çıkışında yapmadığını söyledin aracın şu an yakıtın oktan ve yanma durumunu ayırt edecektir.
Belki de alakasız ama yazayım: Megane 3 dizel yazılım yapılmış, %20 civarı beygir artmış ve yazılımcının dediği gibi frenler yetmez olmuştu.
Ne yapabiliriz, disk çapını büyütelim, kaliper uyduralım vs derken eski disk ve balataları, fren hidroliğini yeniledik öncelikle. Hava alırken üst merkez yani ana merkez su koyverdi, onu da yeniledik. Sonuçta sahibi , bu fren hiç bu kadar iyi tutmamıştı, dedi. Üç yılı geçti bu olay olalı, yakın zamanda balata da değiştirdik , sorun yoktu.
Teşekkür ederim. Bu akşam buji kablosu montajı sonrası daha da keyif aldım arbadan.. O hissi nasıl anlatırım bilmem ama dolu dolu devir çeviriyor araç şuan. Hani psikolojik desem değil, farkı anlayacak kadar hissediyorum arabadaki değişimi.
Cidden go kart gibi, viraj içinde kopunca geri getirmesi çok keyifli oluyor. D sedan lar da yonca içlerinde kopunca insana bi korku geliyor. Ka da yo yok, direksiyon tepkisi de oldukça güzel.
Şuan o sorun çözüldü buji kablosu değiştim çıktım bi gazladım geldim. Netice çok tatmin edici.
Arabayı aldığımda 1 yıllık yarım depo yakıt vardı. Doldurdum ist sakarya yaptım. Burada da bitirmeye çalışıyorum. Bitsin iyi bir yakıt alıp filtresini değiştireceğim, bu da bir iyileştirme olacak bana kalsa.
Pek muhtemel hakkın var üstad fren konusunda.
Belki oem disk balata ve hidrolik ile iyileştirme sağlardık.
Biraz uğraşalım yeni alanlarda fikir sahibi olalım istiyorum. Başaramazsak oem e döneriz disk balata takar devam ederiz artık :)
Buji kablolarını değiştirdim.
Üzerindeki kablolar oldukça uzun ve sağdan soldan dolanarak geliyordu. Çünkü bu aletin bobini normalde bloğun arka alt kısmında aks a yakın bir yerde duruyor.
Yapanlar bobini yukarı taşımış, bence de güzel bir iş yapmışlar. Bobin yukarı gelince haliyle orj kablolar uzun kalıp sağa sola dolanarak bujilere ulaşır olmuş.
Biraz pay vererek yeni kablolar için boy ölçümü yaptım ve bu ölçülere göre ürünü yaptırdım. Çok umudum yoktu aslında ama satıcı oldukça yardımcı oldu bu konuda.
Asıl konu bujinin görseli boyu değil yarattığı etki. Kesinlikle araca pozitif katkısı oldu, gaza oturunca o hissettiğim isteksizlik tamamen yok oldu. İyi bir değişiklik oldu bu açıdan.
Fotolar,
https://blogger.googleusercontent.co....00%20(2).jpeg
Bujileri tutan U parçalar da çok işe yaradı gerçekten. Güzel bir görseli de oldu, araç renginde olması da benim hoşuma gitti.
https://blogger.googleusercontent.co....00%20(3).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co...008.02.00.jpeg