abi macera devam ediyor, 3-5 bölümlük mini dizi çıkabilir işin sonunda beklemedeyiz :)
Printable View
bu ustalar belli ki tuvalette ekmek yemiş , ne cenabet herifler
Bence jantları teslim al ama lastikleri bunlar takmasın. İnsan oğlu çiğ süt emmiş, bunlardan bir miktar daha zarar gelebilir sana.
geçmiş olsun. sanayide gerçekten işçilikler fiyat olarak inanılmaz yüksek kalite olarak yerlerde.
çoğu yakaladığını öpme peşinde öptüğü kadar da düzgün çalışsa insanın içi acımayacak.
hem pahali, hem de zarar veriyor. Yukarida da demissin zaten, arada hatir gonul iliskisi olmasa karakol veya adliyedeydim diye, ben senin kadar sakin kalamayabilirdim. Ayrica malini bir an once oradan kurtar derim, @XoR da demis, onlardan sana daha da zarar gelecek gibi duruyor.
vay arkadas ya, katil olmamak icin mevlana sabri lazım...
onlara göre eski megane olduğundan kaale almıyorlar kesin. mercedesle gitsen aynı muameleyi görmezdin kesin.
10.02.2024 günceli olsun. Uzun zaman önce aldığım fren disk ve balatalarını hazır jantlar da yokken monte edeyim dedim.
Jantlar konusunda yüzüm bir türlü gülmedi. RS grubundan mazda nın 1S niagara silver rengini önerdiler, dedik tamam boya farkını ben vereyim bu renk yapalım.
Yapılan renk bu,
https://blogger.googleusercontent.co...1_8ef2e249.jpg
Boyanma sonrası oratay çıkan renk : şeftali baharı grisi oldu:bravo:
Bu jantlar ile TR de tek olduğumu her türlü iddia edebilirim artık :D
https://blogger.googleusercontent.co...211-WA0020.jpg
https://blogger.googleusercontent.co...211-WA0027.jpg
https://blogger.googleusercontent.co...211-WA0029.jpg
Boyacıya diyorum ki çizikler gitmemiş, abi zımpara yapmadık, neden diyorum balans yapar diyor.
Ben de o an fon da "ölür müsün öldürür müsün" çalıyor.
15 den küçük IQ ları ile adam koparmaya çalışan tüm yurdum esnafını buradan vesileyle selamlıyorum.
Jant ve lastik işinden sayelerinden nefret ettim.
Kendim boyarım dedim ama onu da yapmayacağım, kalsın böyle bir süre jant lastik görmek duymak istemiyorum zira. :nokta:
Neyse gelelim şimdi bizim için önemli olan kısma. Fren bakımını, detaylı anlatmaya çalışayım.
Öncelikle H soket lokma gerekliydi, bende düz ve e soket vardı
Onu da anlatayım yeri gelmişken, normal lokmayı herkes bilir. E soket Yıldız diye geçiyor.
H soket de 6 gen olanı işte. Lokmaları aldık geldik.
https://blogger.googleusercontent.co...211-WA0031.jpg
Balataları iyi çıksa da riske atmadım, temiz iş olsun istedim.
Sipariş ettiğim balatalar da sökünce anladım düz megane 2 gelmiş. Lazım olan varsa göndereyim DM den ulaşsın.
Hemen gittim sanayiden internetten alacağımız rakamın daha fazlasına aldım gün içinde bitsin diye, esnaf taş mı yesin :)
Balata kodu: DELPHI lp1701
Disk kodu : DELPHI BG9136RS
Öncelikle arka diskin durumuna bir bakalım. Diskler ömrünü tamamlamış.
https://blogger.googleusercontent.co...211-WA0014.jpg
https://blogger.googleusercontent.co...211-WA0030.jpg
Diski dışarı almak için temelde 3 anahtar lazım.
1 H soket lokma balata tutucu parçayı sökmek için,
2 18 mm lokma kaliperi sökmek için
3 30mm lokma porya somununu sökmek için.
https://blogger.googleusercontent.co...211-WA0023.jpg
Porya içini + kaliper içlerini balata spreyi ve tel fırça ile olabildiğince temizledim. Kaliperleri özellikle boyamadım sonra o işi yapacağım.
https://blogger.googleusercontent.co...211-WA0021.jpg
Şunun üzerinde 200+ km hızlara çıktığını düşününce insan bir korkmuyor değil.
https://blogger.googleusercontent.co...211-WA0026.jpg
Kaliperi söktükten sonra yeni balatalar + disk daha kalın olacağı için pistonu itmek gerekiyor. Bunun için özel bir alet var. Alternatif yollarla da yapılıyor ama elimizde varken bu alet neden kulanmayalım.
https://blogger.googleusercontent.co...211-WA0018.jpg
O alet bu alet (link: Rico Profesyonel 12 Parca Fren Pistonu İtme Seti
https://blogger.googleusercontent.co...211-WA0013.jpg
Kaliper ile balata tutucu arasındaki hareketi bu pimler sağlıyor. Piston tek taraftan ittirince balatayı, pistonun olmadığ tarafı da aslında diske doğru çekiyor. Bu pimleri temizledim, ipa ile sildim, antiseize gres ile montaj yaptım. Uzun süre sağlıklı şekilde hayatına devam eder.
https://blogger.googleusercontent.co...211-WA0015.jpg
Diski porya ya bağlayan somun, 30mm lokma ile sökülüyor. Disklerin içinden bu somun ve kapakları çıkıyor.
Ne hikmetse sanayi de bunları değil genelde eskilerini kullanırlar hep.
https://blogger.googleusercontent.co...211-WA0016.jpg
sabitleyici de sürüyoruz.
https://blogger.googleusercontent.co...211-WA0019.jpg
https://blogger.googleusercontent.co...211-WA0024.jpg
https://blogger.googleusercontent.co...211-WA0017.jpg
https://blogger.googleusercontent.co...211-WA0002.jpg
En son 100nm sıkıp 20 dk bekledim, sonra 200nm ile torkladım. SOmun kapaklarının altına da sıvı conta sürdüm ki içeriye yağmur çamur girip bilyayı bozmasın.
https://blogger.googleusercontent.co...211-WA0012.jpg
https://blogger.googleusercontent.co...211-WA0025.jpg
bu da sol arka tekerimiz.
https://blogger.googleusercontent.co...211-WA0005.jpg
https://blogger.googleusercontent.co...211-WA0006.jpg
https://blogger.googleusercontent.co...211-WA0008.jpg
Sonra ön tekerlere geçtim, önlerde iş çok daha kolay.
h14 lokma ile kocaman 2 tane saplama 4 pistonlu brembolarımızı porya ya bağlıyor.
Bunu söktükten sonra disk üzerindeki 2 tane yıldız cıvatayı söküp diski aşağı alıyoruz.
Ön diskler oldukça ağır,
https://blogger.googleusercontent.co...211-WA0003.jpg
Eski disk ile yeni disk arası fark.
https://blogger.googleusercontent.co...211-WA0039.jpg
Balataları tutan pim lerimiz. Temziledim elbette.
https://blogger.googleusercontent.co...211-WA0038.jpg
Bakır pasta sürerek balataları monte ettim.
https://blogger.googleusercontent.co...211-WA0040.jpg
Foto da görünen metal parça bu pimlerin altında kalıyor, bu pimler bu parçaya baskı uyguluyor ve balataların freni bırakınca diskten uzaklaşmalarını sağlıyor.
https://blogger.googleusercontent.co...211-WA0043.jpg
En son fren yağının da vacumlu alet ile çektirdim, burada biraz eşimden destek almam gerekti, vacum istediğim ölçüde çekme yapmadı.
Fren pedalına bas bırak yaparak eski usül ile yeni sistemi birlikte uyguladık.
https://blogger.googleusercontent.co...211-WA0034.jpg
Yağ olarak kaynama noktası daha yüksek olan motul un dot 5.1 ini tercih ettim.
https://blogger.googleusercontent.co...211-WA0045.jpg
İşi olabildiğince hakkıyla yapmaya çalıştım. Bu işleri daha önce sanayi de de yaptırmış birisi olarak gönül rahatlığıyla söyleyebilirim ki sanayideki çoğu usta yukarıdaki ince işlerin ( cıvata sabitleme pim temizleme anti seize kullanımı bakır pasta vs) büyük kısmını yapmazdı.
Arabayı satacak da olsam, satana kadar bineceğim için öncelikle kendi emniyetim açısından güzel bir çalışma oldu.
Lastikler jantlar ile buluşup garaja getirdiğimde davlumbaz içi detay + kaliper boyama yapıp toplayacağım.
Muhtemelen 1 hafta içinde çözerim bunları.
Temiz işçilik, elinize sağlık. Diskler genelde hafif yağlı gelir paslanmaması için. Takmadan önce temizlemeli.
arka diskleri görünce 2 tekrar yaptım okuma kısmını diske porya takmak nedir biri bana anlatsın lütfen. Sıra önlere gelince aha aksları sökecek dedim bir an. Aptal fransızlar
Arka diskler içinde rulmanı ile geliyor. Fotoda gördüğün gibi disk sökülüyor porya miline (teknik olarak hatalı isimlendiriyor olabilirim) doğrudan diski takıp somunu ile sıkıyorsun. Eski c4 üm de de böyleydi. Başka marka model de tecrübem yok o yüzden yorum katamıyorum. Tek somun ile diski ve jantı tutması bana da garip geldi. Ama üreten bunun sağlamlığına emin olmasa yapmaz sanki.