Son zamanlarda gördüğüm en şık E60... Maşallah.
Egzoz uçları siyah olmayacaksa kesinlikle farklı bir uç olmalı bu arada :)
Printable View
Son zamanlarda gördüğüm en şık E60... Maşallah.
Egzoz uçları siyah olmayacaksa kesinlikle farklı bir uç olmalı bu arada :)
teşekkür ederim.
egzos uçları solda çift çıkış kalacaksa farklı bir modele geçmek çok manasız olur gibi geliyor.
m5 tampona geçsem , arkayı 4 leyip yuvarlak değil oval egzos uçları yapılır, çok da seksi olur .. ama sağ tarafa çıkış verince, muayene zamanı sök tak yapmak gerekecek. sök tak bile artık deli paralar olduğu için , bu maceralara gerek yok. arka böyle güzel.
belki plakalığın oraya gelen ekstra parçayı takarım, plastiğini buldum gidip canlı bakmam lazım.
https://static.schmiedmann.dk/Produc..._38630_big.jpg
aynalar şahane olmuş, belki biraz boyu kisalabilir egzoz uclarinin, bence 4 cikis fazla zorlama duruyor e60larda. sanki kasanın agirligina yakismiyor gibi geliyor.
Volkan benimde aracımda normalde süs nikelaj difüzör vardı rline onu çıkarıp R olanı takıp çıkışları da 4 yaptım.Beykoz'da Engin ustada soldan aldı çıkışı sağa götürdü muayene hiçbirşey yazmadılar ona.Aracın basıklığı dert oldu onu da önleri coilden kaldırdım arkalarada takoz koyduk kauçuk ikişer tane geçirdim aracı sonra dönüp hemen normalde döndürdüm.Arkaların ayarları sondaydı diye elletmemiş takoz koydurmuştum.
Göze batıyor 4 çıkışlı, değişik difüzörlü tampon. Bu hali en güzeli, yinede içine sinmeyen bir şey varsa arabadan kurtulmak istersen uygun fiyata noterde buluşalım :)
Çıkan aynalarda katlama ısıtma ve karartma varsa bir dm mi alsam :) Satmayı düşünürsen :)
Ben şahsen, sandık 550d 580d ya da her ne zıkkımsa falan bulmadan böyle bi araca 4 çıkış egzoz asla yapmazdım. Ama günün sonunda zevkler ve renkler.de error veriyoruz mecburen; araç bizim değil çünkü. :)
Düşüncene,eline sağlık ve kesene bereket Volkan :) Deniz'e zaten söyleyecek şey bulamıyorum artık. :icon_tup:
Araç 10 numara oldu bence.. Gözümü tek tırmalayan şey egzoz çıkışları; yine çift çıkış ama farklı bir uç daha tamamlayıcı olur sanki. Eğik olanlardan. Benimkileri o şekilde yaptım,tamponla daha uyumlu oldular gibi..
https://imgyukle.com/f/2023/02/03/QPgmlG.jpeg
arkadaşlar biz aynaları değiştirdik , arka tamponda egzosda falan bir işlem yapılmadı yani :) 23 sayfa boyunca egzosa gık denmedi , aynaları değiştirdik egzosa yüklendiniz ben anlamadım :)
yanlış açıdan çekildiği için fazla dışarıda kalmış olabilir mi acaba :)
egzos ucumu değiştirmeyi düşünmüyorum , ccz e60'ımda da bu uçlar vardı, bunlar montaj yapılırken bir tık dışarıda kaldı biliyorum sizin için bi tık içeri aldırabilirim :)
Sevgili forumdaşlar iyi niyetle bu konuya nasıl yorum yapıyor şaşıyorum. Gerçektede öylemisin bilmiyorum ama yaydığın algı kibir ve ben bilirimin dik âlâsı.
Deniz usta'nın eline sağlık, usta tabirini hakeden birisi.
şakasız söylüyorum, tanıyan tanımayan insanlar tarafından ilk defa böyle bir yorum aldım.
hatta instagramda hiç tanımadığım insanlar e60 ile ilgili sorular sorar, detaylı cevap veririm, elim doluysa ses kaydı atar yollarım.
en iyisini ne ben bilirim ne ben yaparım. iyinin iyisi hep vardır bunu bilirim bunu söylerim.
ha ama çakma çıkma sanayi işleri yapıp en iyisi benim diye ortada gezenleri görünce , ti 'ye alırım . bu benim kibirim değil onların boş kibiridir , iyi görmek lazım.
Ses tonu,mimik vb. olmaması böyle düşündürüyor o zaman,bilemiyorum. Kolay gelsin.
şimdi mesajlarına bakınca hatırladım, covid konusunda bana bilenmiş sallamışsın , ccz'yi "bedel tayfa" ile aynı speclerde yaptığımı falan söylemişsin :) doğrudur senin tespitindir diyip geçmek yerine güzel güzel cevap vermişim.
belli ki seninle uyuşamıyoruz biz. sen beni kibirli bil boşver .
yardım destek fikir vb isteyenler zaten bir şekilde ulaşıyor , sonuna kadar da fikir alışverişi yapıyoruz.
Konuyu uzatmıyorum..covid konusunda insanların hassasiyet gösterdiği hususlarda takındığın tavır, önceki araban içinde bedel tayfa diye dalga geçtiğin neredeyse herşeyi arabana bir bir yapman. Ben yazınca da sana bilenmiş olmam :) ..Konuyu uzatmıyorum.
Merhaba bende aynı şeyleri düşünüyorum. Bir yerden sonra yazmayı bıraktım.
Bir şekilde kendi istediklerini yapan, farklı yönde gelen yorumlara her şekilde itiraz eden bir forumdaşımız.
Amaç burada bişeyler aktarıp yorumlardan bir etkileşim oluşturmaksa (ki forumun yegane sebebi budur)
Lütfen aracına ve son olarak şahsına yapılan daha ılımlı ve sempatik karşıla diğer türlü ben yazdım ben okudum olur.
Yazım diline jest ve mimikler girmediği için yanlış anlaşılmak kaçınılmaz oluyor malesef... :)
yani açıkçası nolur birileri yazsın gibi bir kaygım yok.
bir şeyler paylaşıyorum, isteyen feyz alır kendi aracına yapar nasıl yapılır diye sorar, yardımcı olurum, yakındaysa gel hallederiz derim , isteyen kötü der leş der , diyebilir. ANCAK genelde üye sayısından çok "misafir" okuyucu görüyorum topicte, yapılanları da bir kaç ay içinde de başka araçlar üzerinde görüp "türkiye'de tek" ilanlarını görüp gülüyorum. napiyim buna gülmeyeyim mi?
etkileşim kasmak gibi bir derdim olsa bir çok arkadaşımın ısrar ettiği şekilde gider youtube kanalı açardım , hiç bir zaman düşünmüyorum açıkçası.
kesinlikle dümdüz yazı diliyle yanlış anlaşıldığı için sonuna bir emoji koymaya da dikkat ediyorum. hatta döndüm "kibirli" anlaşılan mesajıma baktım, resmen her cümle sonuna emoji koymuşum çünkü yazarken de güldüm , ulan aynaya dokunduk egzos göze battı nasıl iş dedim , madem bu kadar eleştiri aldı , sizin hatrınıza bi tık içeri de aldırayım yazdım.
ne yazsam mutlu olurdunuz?
Çok şanslısın valla , a5de mesela son susturucudan sonra çıkış yapabileceğim yer yoktu dolayısıyla son susturucu öncesi çıkış yaptırıp muayene zamanı sök tak yapıyordum, e60da durum ne hiç bakmadım.
Bir de F10 aşırı iri olduğu için 4 egzosu kaldırıyor, e60 büyük olsa da f10 gibi iri iri durmuyor arkası.
Yapmayalım boşver işte��
Öncelikli olarak maşallah aracınıza. Gerek km, gerek dirilik olarak gayet güzel. Ancak üstteki mesajı okuyunca gözüme ilişti ve açıkçası sormak istedim. İlk olarak ne yaptınızda başkaları yaptı acaba? Yaptıklarınız gayet güzel olmuş, orası ayrı. Egzoz konusu içinde sayfalarca yazılmamış, ama M5 ayna takımını taktıktan sonra geri kalanını orjinal bırakmamak lazım bence. Hatta aynaya gelene kadar, ön tampondan sonra hepsini yapmak gerekirdi bence:).
Bu arada dediğim gibi, sadece merakımdan yukarıdaki soruyu soruyorum:).
Kızacaksın ama arka egzoz gözümü tırmalıyor :( Ona bir el at. Ucu kesik kesinlikle daha kibar duracak bence.
selamlar;
5 yıl önce e60 piyasasını hatırlar mısınız bilmem ama ben almaya korktuğum , "torbacı" arabası olarak nitelendirdiğim bir model olarak bakardım.
hepsi zindan siyah, siyah böbrek, elips egzos ucu modası vardı, m5 logosuz e60 zaten yok gibi bişeydi, kırmızı kaliper boyama zaten allahın emriydi , far sis xenon takıp gezerlerdi , ilanların alayı m sport yazıp m sportla alakası olmayan araçlardı.
imajından korkarak e60 aldım, simsiyah filmleri söküp hafif yeşil tonda aynalı cam filmi + krom böbrek + soldan çiftli egzoz ucu ekledim, direksiyonu hiç yapılmamış şekilde delikli derili kaplattım , deniz'in ilk defa yaptığı kadran benim e60'ın kadranıydı kobay oldum, sonra da youtube videosunu çektik.
o videodan sonra resmen e60 piyasası düzeldi, araçlar yıkık specten çıktı, değer kazandı. Sıfır 2,5 milyona yürüyünce , f10ların da 1 milyonu geçmesiyle e60 piyasası bu sene iyice canlandı. şimdi ilanlara girip bakınca çok düzgün ya da alıp 2-3 hareketle toparlanabilecek araçlar görüyorum bu iyi bir şey.
benim güldüğüm şey;bu forumda bir şey paylaştığımda 3 üye, 10 misafir okuyor, ccz e60'ımı lastik ölçülerine kadar kopyalayan, adamların türkiyede tek diye ilana girmesi.
ona istinaden de bi kaç paylaşmım altında türkiye'de tekçilere selam olsun diye esprili şekilde yazdım.
ben buna gülüyorum diye kibirli oluyorum ama aracı copy paste yapıp türkiyede tek diyen kibirli olmuyor o ilginç :)
bu arabada ne yaptın ki sorunuza istinaden;
koni sarı amortisör ( millet sanayi işi coil takıp dip basıp türkiyede tek der geçer , 5-6 katı fiyatla koni amortisör + h&r yay taktım, türkiyede tek midir çok umrumda değil:) )
siyah tavan kaplama ( antrasit değil , döşemeciler genelde koyu antrasit kaplar, ben risk alarak siyah kaplattım güzel de oldu. )
m direksiyona premium direksiyon trimi takmak ( hiç bir e60'da bunu görmemiştim, denedim oldu , sonra sıkıldım siyaha boyadım şu an normal m sport gibi duruyor.
standart kadrana m5 halkaları + kırmızı ibreler ( iki kadran dağıtıp birleştirmeden yapılma ihtimali yok)
orijinal m5 ayna ( parasını da versen bulamayacağın bir aksesuar)
oem spor pedal takımı
krom böbrektir, soldan çiftli egzos ucudur 19" janttır falan bunlar çok şükür artık e60'ın güzel standartları oldu , onları bu listeye eklemeye gerek yok.
dün akşamki depremde umarım kimsenin yakınında can kaybı yoktur. insanların dertleri , kayıplarının çok büyük olduğu bu günde, daha fazla "otomobil" ya da "kibir"le ilgili bir şey yazıp çizmek istemiyorum. bu konu burada kapanmış olsun.
Yardımcı olabileceğim bir şey olursa depremle ilgili ortak bir başlıkta yardımcı olmaya hazırım.
herkese geçmiş olsun.
Yav ben 50 tane ilanı olmayan Z4'e bile açıp bakmadım o kadar, oturup E60 ilanlarını mı inceledin hakikaten :D
bak bu yazdıkların itici duruyor samimi bir eleştiri ileteyim sana bro, "ben yaptım, oldu" tarzı konuşmalar. arabayı dip basıp zindan filmi çekip trde tek diyen adam zaten oksijen israfı, kalkıp onları kaale alman falan da ne bileyim, gereksiz yani. bi sal ya keyfine bak abicim bi avuç cıvata hepsi gün sonunda
Yarasa ayna varken, M5 aynası nedir :D
Deprem felaketinnden sonra psikolojik olarak ben de enkaz hale geldim. Depremin ertesi gecesi, sıcak bir yatakta yatmak , sıcak bir kahve içmek bile suçlu hissettirir hale getirdi, 2 hafta dışarı çıkacak modum olmadı, sabahtan akşama her yerden haber izleyip dinleyip, sorumluların anasına bacısına sövdüm, sakin kalabildiğim anlarda bağışları ilgili yerlere gönderip, malzeme yardımlarımı da belediyeye ulaştırdım, zor bir zaman dilimini nasıl atlatabilirim diye düşündüm ve bir noktada ilgi alanıma odaklanayım oturduğum yerde delirmek bir yere kadar dedim.
Arabayı aldığımdan beri el freni körüğü derisindeki sertleşme ve yırtığı biliyordum ama gözüme takılmadığı için yaptırmayı hep erteliyordum. Fırsat bu fırsat kafayı düzelteyim bari diyerek söktüm
https://i.hizliresim.com/p99ryti.jpeg
ve 3 tane bilindik döşemeci gezdim maşallah herkes kaldırmış bekliyor, ufacık parçayı suni deri kaplamaya 500 tl çekiyorlardı. Son anda aklıma, tavanı kaplattığım Aran auto geldi, hazır motorla çıkmışken bastım gittim 300 tl dedi, hadi hayırlı olsun dedim.
https://i.hizliresim.com/rtcd0zl.jpeg
Kapladıktan sonra ufak bir ton farkı olmuş gibi gözükse de recaroları da kaplatacağım için çok sorun olmayacak. Recaroların kaplanması 4 gün sürdüğü için yaza doğru uygun zaman dilimi yaratıp yaptıracağım.
Deprem sonrasında yaşamımızın bir hiç olduğunu anlayınca aklımda yapmayı istediğim hiç bir şey kalmasın diyerek gidip 2010 model audi tts baktım. Araç baya düzgündü , kozmetiği bakımı herşeyi yerindeydi ama araca hiç ısınamadım. Teknik olarak muazzam bir araba olsa da Bmw nin kaba tasarımlı tuşlarından sonra iç mekandaki tuşlar cılız hissettirdi. Arabaya iniş biniş konforsuz, kapı kapanışları coupeye göre çok iyi ancak e60ın çok uzağındaydı. Eve gelip e60 ın kapısını açıp içeri bakış atıp kapatınca oh be araba ya dedim. Anladım ki coupeler hot hatchler falan benden geçmiş
E kaşıntısı geldi bi kere ne yapmak lazım, bari gunmetal m5 bakınalım dedim, frankfurt jantları aldığım Rota jant lastik ile elektriğim tuttuğu için çiziksiz frankfurtlarımı takasa aldı, işlemi yaptık.
https://i.hizliresim.com/fu6e2qn.jpeg
https://i.hizliresim.com/avjgl76.jpeg
Montaj sonrası ;
https://i.hizliresim.com/hiauawp.jpeg
https://i.hizliresim.com/n03l3b0.jpeg
https://i.hizliresim.com/jb1wsri.jpeg
https://i.hizliresim.com/miugkle.jpeg
https://i.hizliresim.com/jv498sf.jpeg
Frankfurtlar ön 18 arka 24 idi ( arkaya 12mm spacer eklemiştim et12 olmuştu)
Bu jantlar ön arka et 15 , yani önler 3mm dışa geldi, arkalar 3mm içe girdi ( çok ince bir rot ayarı ile lastikleri hafif dikleştirmem gerek)
https://i.hizliresim.com/cpfxnjr.jpeg
https://i.hizliresim.com/avueib4.jpeg
Ccz e60ımda da birebir aynı lastik marka model ve ölçüsünü kullanmıştım, fix menü oldu:)
https://i.hizliresim.com/co09lu8.jpeg
Edirneye gidip geldim, kırklareli Atatürk evinin sokağında bir poz yakaladım;
https://i.hizliresim.com/t9ukuvd.jpeg
Allah depremzedelere sabır versin öncelikle. Yaşadığımız bu felaket herkesi çok etkiledi. Depremde kaybettiğimiz vatandaşlarımıza dostlarımıza arkadaşlarımıza Allahtan rahmet diliyorum mekanları cennet olsun inşallah.
M5 jantlarını gerçekten hem çok seviyorum hem de e60 yakıştırdığım bir kaç jant arasında. İçimde kalmıştı benim e60 koyamamıştım çünkü piyasada yoktu. Maşallah çok daha güzel olmuş keyifli sürüşler
Tam semt işi E60 oldu :hehe:
ÇATLAAAAAA
Frankfurt jantlar arkalar 9,5 ofset et 24 'dü , ben 12mm spacer ekleyip et12 olarak kullanıyordum. Arkalarda çok çok derin hızlı kasislerde minimal sürtme oluyordu , bu sebeple belli belirsiz bir kamber verdirip sürtmeyi ortadan kaldırmıştım.
m5 jantlar 9,5 ofset ET15 yani 3mm daha içeride idi , ccz e60'ımda sorunsuz sürtmesiz kullandığım setuptı. CCZ'deki aynı lastikle aynı ölçüyle taktım ancak arkaya verdirdiğim ince kamber sebebiyle açık ve boş durdu.
elimdeki 12mm spacerları taktım, ET 3 oldu , tabi inanılmaz bir sürtme yaptı, sürtmeyi yok etmek için saçma sapan bir kamber verip semt işi görüntüde kullanmam gerekiyordu, bu hem yol tutuşuna eksi hem de lastiği içlerden yiyecekti. Hemen söktüm.
2-3 gece uykusuz geçti, ne yapsam lastiği 275 30 19'a mı çeksem, bu sefer de araba zorlanıyor, şanzıman yoruluyor.
Baktım aliexte ve amazonda 5mm , dudaksız, 72,56 göbek ölçülü spacerlar var. Bi çıkıp bakayım olmazsa aliexten sip veririm dedim, bostancı sanayi tarkan tornaya gittim, hazırda tam istediğim 5mm spacerlar vardı , ona uygun uzun bijonlarla birlikte aldım taktım.
5mm dudaksız olsa da , poryanın dudağı jantın içine yine giriyor ve merkezlemede sorun yaratmıyor. Dolayısıyla titreşim ya da yükün sadece bijonlara binme durumu oluşmuyor.
Sonuç olarak ET 10 oldu, hiç sürtme yok. Görüntüden aşırı memnun kaldım.
https://i.hizliresim.com/69q3uwm.jpeg
https://i.hizliresim.com/icbsbuk.jpeg
https://i.hizliresim.com/fhzan5i.jpeg
https://i.hizliresim.com/2v79z16.jpeg
Makine de jantta süper oldu Volkan güle güle kullan.Bu jantla çok agresif durdu.
Maşallah, görüntü gerçekten çok güzel oldu :)
spacerdan önce içeride kaldığında canım çok sıkıldı esasında, yani 5mm fark için o kadar can sıkmaya değmezdi ama arabanın frankfurtlu hallerine bakıyodum daha agresif geliyodu gözüme.. ufacık spacerla jant güzel bi hizaya gelince içime sindi.
Bir de ilginç bir tecrübe , aynı lastiği korumama rağmen, et12'de minimal sürten jant, et10 yapmama rağmen sürtmüyor.. çünkü frankfurtun ortası içeriye göçük, kollar dimdik yukarı uzanıyor ve lastiğin yanağını daha çok geriyor.
m5 jantı daha en baştan itibaren içe bükülmeye başladığı için yanak o kadar gergin durmuyor.. gerçekten değişik bir tecrübe oldu ama değdi :)
Konuyu en başından beri takip ediyorum. Bundan önceki ccz ondan önce a5. Bu jant ve kombinasyonla bitirme tezi oldu gerçekten. Kazasız belasız inşallah.
Degisim iyidir, guzel durmus m5 jantlari ciziksiz gunlerde kullan.
Ya volkan o degilde bu egzoz uclari nasil boyle tertemiz duruyor sende :)
Ben metal parlatici ile siliyorum uzerine 3-5 gazliyorum simsiyah oluyor namussuzlar :)
Biraktim artik bende gumus gri olan egzoz uclar mat siyah oldu artik bende…