ben 2006 model bmw z4 aracımın şanzıman yağını orda değiştirtmiştim arabam 95.000kmdeydi direk değiştirmişlerdi yağı sonrasında bi sorunda yaşamadım hiç benim arabamdan çıkan şanzıman yağıda bayağı pisti ve garip bi kokusu vardı
Konu cabriolet tarafından (02-09-2022 Saat 12:05 ) değiştirilmiştir.
ya zaten işin ilginci, ben eski e60'ım CCZ'yi de şanzıman yağı değişimini 193.000 km 'de ZF'de yaptırmıştım. Hatta eskiden sadece otobüslere hizmet veriyorlardı, bireysel müşteri olarak 2. müşterileriydim.
Yağı değiştirmeden önce 3. viteste giderken dip gaz yaptığımda hafif ama hissedilebilen bir titreşim de vardı, ancak vites geçişlerinde sorun yoktu. Yağ değişimi ile toparlar belki diyerek değiştirmiştim.
O dönemde gittiğimde aracı bilgisayara falan bağlamadılar, hatta bu gidişimde daha önce geldiğimde bilgisayara bağlayıp bunlara bakmadan değiştirdiklerini söyledim, yok mümkün değil dediler, ama işlemin başından sonuna kadar yanlarındaydım eminim, onlar da en az benim kadar heyecanlıydı çünkü 2. bireysel müşteriydim.
Her neyse, bilgisayara bağlamadan sadece dışarıda çıkıp yol testi yapıp gelip , şanzıman yağı değiştirmişlerdi. Ne kokladık ne de başka bişey, filtre baya doluydu, yağ baya siyahtı.
Yağ değişimi sonrasında da o titreşim ortadan kalkmıştı, araç şu anda yeni sahibinde 230.000 km civarında , sorunsuz kullanıyor.
Konu TechTurkey tarafından (08-03-2024 Saat 14:21 ) değiştirilmiştir.
Volkan Selam,
Sen ZF ye gittikten ve buraya konu açtıktan sonra da ben gittim F30 320i aracım için.
Yol testi sonrası lifte kaldırıp yağdan örnek aldılar sonrasında değişim yaptılar. Hatırlıyorum benim arac 40k km de idi değişim için gittiğimde 2012 model olduğu için 10 yıllık yağ vardı üstünde.
Bana km düşük ama yıldan dolayı değişelim yağı demişlerdi. Ama örneğin 10 yıllık ve 100k km de civarında olsaydı aracın değiştirmek istemezdik deyip sana söyledikleri durumu açıklamışlardı.
Numuneden karar veriyoruz değişip değişmeyeceğine demişlerdi. Sen ilk gittiğinde acaba Almanya'dan tam yağ değişim sistemini almamışlar mıydı ?
Sonrasında Genel Merkezden bi uyarı ya da update gelmiş olabilir şu km ve yıl üstünde araçların yağını değiştirmeyin diye mesela..
Düşünüyorum bana yağ değişimini tavsiye etmeselerdi değişmezdim sanki. Her şey kuralına kitabına göre işliyordu ZF de. Yerinde gidip görünce ben ikna olmuştum prof çalıştıklarına.
o zaman sanki yetkili servislerin söylemlerini ve altta şanzımandaki etiketteki uyarıyı doğruluyor mu? ''ömürlüktür değişmez''
Yani aslında sık sık değiştirilse sorun yok. Atıyorum 40 bin yada 3 yılda bir. Ama o değişim aralığı kaçırıldıysa sorun çıkana kadar elleme gibi bişi. Valla mantığım pek almadı ama tecrübe edilmiş birşey üstüne de fazla kurcalamamak lazım.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
yıllardır bu kadar şey yaşandı tecrübe edildi vs vs
binlerce insanın hikayelerini okuduk duyduk yaşadık sorduk konuştuk
ama şu otomatik şanzıman olayındaki gri bulut bir türlü dağılmıyor arkadaş
tam olarak hiçbirimizin kafası net değil , hiçkimse hiçbişeyden emin değil , ne ustası ne yetkili servisi...
neredeyse 100 yaşındaki bir teknoloji ama geldiğimiz yere bak yaa???
deli olacam
215bin kmdeki e61 aracımın bende şanzuman yağını değiştirecektim ama şuan değiştirmesem mi diye arada kaldım. aracı yeni aldım ve geçmişinde değişti mi bilmiyorum. burayı okuduktan sonra daha çok kafam karıştı
ZF’de komple değiştirmeyin. Dışarıda alttan tapayı açılıp boşaltıp değiştirin. 2-3k sonra tekrar değiştirin. Üçüncüde artık neredeyse tamamı yenilenmiş olur. Şanzımanda artık alışacaksa alışır Halen alışmazsa bilemem
Manuel şanzımanda da aynı sorunu yaşıyoruz, 100-200 bin km aralığındaki bazı araçlar şanzıman yağı değişmek istiyorlar, ses yapma ihtimali olur diye uyarımızı yapıyoruz. Istavrozlar aşırı ses yapıyor değiştikten sonra. Tabi hepsinde değil.
Otomatikte de durum farklı değildir şayet uzun süredir yağ değişmemişse
6 ileri DSG aracım var. 90.000 km de almıştım. 120.000 km den itibaren her 60.000 km de şanzıman yağını değiştiriyorum.şuan 320.000 km civarında.hiçbir problem yaşamadım.araç 1.9 TDI 105 hp.
Zf de 1 aracımda revizyon yaptırmıştım km 240.000 de. Pek memnun kalmamıştım.
Diğer bi aracımda ise hiçbirşey yaptırmadım ne yağ değişimi ne revizyon. 270.000 km de sattım hala saat gibiydi sorunsuz.
355 bin km de e39 520i'nin türbin dolmamaya başlamıştı. Türbini gözden çıkartarak yağını filtresini değiştirelim dedim, değiştirdim. Herhangi bir sıkıntı yaşamadım. Vitesler gayet rahatladı, dalgalanma gitti. Ama yaparken de gözden çıkartarak yapmıştık. Yüzde 70 ihtimalle daha kötü olacak diye yaptık. Velhasıl söylediğiniz gibi şanzuman parasını gözden çıkarıp değiştirip denenebilir. Ama sorun yoksa da kurcalamamak lazım. Benim rahatımı kaçıracak sorunlar vardı o sebeple giriştim, mutlu sonla bitti.
Haziran ayında F30 ile gittiğim ayvalık yoluna, tekrar e60 ile gittim.
Aynı yolu ccz e60’ım ile de gidip keyiften 4 köşe olmuştum virajlı yollarda
şimdiki e60’ımda Koni amortisörler bu keyifi daha da ileri taşıdı, inanılmaz fark ettirdi. Eğim aşağı Geniş sola dönüşlü virajı 140 ile alırken ağırlığın sağ ön amortisöre bindiğini net hissettiriyor ancak sanki yükü lastiğe değil de amortisöre vererek rayda dönmesini sağlıyor gibi hissettim. Çok keyif aldım.
Tatile giderken de dönerken de aşırı özensiz bir sürüş sergiledim. Klima hep açık, giderken 140 altına hiç düşmeden 140-160 arası, dönerken 150 altına hiç düşmeden , geneli 170 cruise sabit ara ara 180e sabitli gittim geldim. 1300 km yölun ortalama tüketimi 6,4 oldu.
Özenli kullanımda CCZ de 19”larla 5,4 aşağısı gelmiyordu. F30 da özenli kullanım 18” jantla 4,6 gibi oluyordu.
Yol boyunca wifi obd bağlı, tablet açık live data izleyerek gittim , sıkıştırsam da motor suyu sıcaklığı 90da çakılı kalıyordu buna çok sevindim.
170-180 ile yol dönüşünden sonra araba inanılmaz açıldı, genel performansı çok değişti diyebilirim. Dpf %26 doluluktaydı, artmadı da azalmadı da ama gaz tepkisi epey fark etti. Dizel arabayı ara ara sıkmak lazım
Bu kadar gevezelikten sonra tatil fotolarıyla baş başa bırakalım
Yola başlarken;
Ayvalığa varmak üzereyken kısa bir molada götü kocaman çıktı
Benzincide yıkayıp hemen bir foto çekimine çıktım güneş batmadan;
Konu TechTurkey tarafından (08-03-2024 Saat 14:22 ) değiştirilmiştir.
Bizim evin önünde çekilen fotolar + 20hp +50rep.
2lt D segmenti araba daha ne kadar az yaksın dedirtti.
ben bu yeni jant-lastik asamasini yeni gordum sanirim, rengi falan cok guzel olmus,
onden ve yandan bakınca cok guzel, arkadan bakınca arka teker biraz fazla mi dışarda? neden onden yandan dışarda durmuyor arkadan oyle duruyor bilemedim
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)