8 inçte 215 çok kavun yapardı, bence de bu hali daha ideal.
Printable View
Herkese merhaba
İç kısımda ki son iki eksiği de tamamladım diyebilirim. Biri bütün değişimlerden sonra göze batan emniyet kemerleri idi, diğeri de sarı detaylı paspas takımı.
Boyamak istemediğim için sıfır ve muayne onaylı olan emniyet kemer tokalarını da temin edip kemerlerin renk değişimini yaptık. Oem kemer üzerinde ki etiketleri de bu kemerlere taşıdık umarım 1.5 yıl sonra muayneden sıkıntısız geçerim :) yaklaşık 4 saat içinde bütün kemerleri söküp, dikip tekrar geri montajını yaptık. Çoğul konuşuyorum çünkü arkadaşla beraber çalıştık, işçilikten fiyat bile düştü sağolsun :D
https://i.hizliresim.com/529duft.jpeg
https://i.hizliresim.com/foo0lm3.jpeg
https://i.hizliresim.com/dt9ji90.jpeg
Paspaslarım çok kötü değildi ama yıpranmıştı, bu kadar yeniliğe sıfır paspas yakışırdı. Biyeleri sarı iple dikilmiş ve sarı iple işlenmiş Kuti147 nakışı paspasların yan kısmında yerini aldı.
https://i.hizliresim.com/12p84ge.jpeg
https://i.hizliresim.com/4ccfy5c.jpeg
İç kısım için bundan sonra denk gelirse oem pedal seti ve ona uyacak vites topuzu değişimi olabilir. Ama şart değil, acelesi de yok. Artık sadece ufak kozmetik dokunuşlar olabilir; klima kontrol düğme temizliği, kemer tokasını taktığım yerin kırmızı boyası vs..
Koltukların ortasından geçen kırmızı dikişler için de bir çözüm buldum sanırım. Bolca zaman, daha bolca sabır gerek o kadar :D
Bu son 1.5 ay madden manen ve fiziken yordu, bir süre sakin kalırım diye düşünüyorum artık :D
Evet bir başka deli işi DIY ile karşınızdayım :heyoo:
Önceki paylaşımlarda görüldüğü üzere aracın içi komple siyaha döndü ve sarı detaylar eklendi. Tek göze batan şey koltukların ortasında ki Orjinal kırmızı dikiş şeridi idi. Boyamaya çalıştık, sentetik ipler boya tutmuyormuş onu öğrendim. Tutan boyalar önerildi. İp tuttu ama yine de boyası tshirt lere bulaştı 🤦🏻 döşemecide direk kırmızıları söktürüp sarı diktirsek dedik. 4 sıra dikişin renk değişimi için 7-8 binler konuşuldu. Ki o sök/tak durumunda koltukların bu kondisyonunun bozulma riski de vardı. O mu bu mu derken, kemerleri yapan arkadaş bi video atacam abi, belki o işine yarar dedi. Video şu; her ilmeğin üzerinden iğne iplik ile tek tek sarı ip ile geçmek :D :D abi dedi deli işi ama bu…
Dedim ki tam yerine geldin :cool:
Önce birkaç deneme yaptım, farklı ilmek ve yönler denedim. En düzgün ve göze hoş gelen bu oldu. Bu işin bir güzel yanı oem dikişler altında sağlam şekilde duruyor, istediğim an orijinale geri dönebilirim. Ve toplam masraf sadece 50 lira + saatlerce iğne iplik uğraşı :D
https://i.hizliresim.com/dxnctaz.jpeg
Bitmiş halleri
https://i.hizliresim.com/nuz7uqv.jpeg
https://i.hizliresim.com/6ulwsc8.jpeg
https://i.hizliresim.com/err8w1a.jpeg
maşallah eline emegine saglık herşey çok güzel olmuş
yanlız yukrıdaki postta yazdıgın bu cümleye bir çift cevabım olacak :D
Bu son 1.5 ay madden manen ve fiziken yordu, bir süre sakin kalırım diye düşünüyorum artık
tırıspının yemini,tarragı görene kadardır :D
Maşallah muhteşem olmuş, özellikle o koltuklar için uğraş tam hasta işi.
Bu kadar emeğin üzerine denilecek hiçbir şey yok, nazar değmesin keyifle kullanın.
Vallahi pes
hasta işi, o dikiş işlerini düzgün yapmak çok zor valla, eline sağlık. Zor iş neticesi de güzel olmuş.
Teşekkür ederim, elimden gelen şeyleri kendim yapmaya çalışıyorum, bundan keyif alıyorum. Zaten keyif almasam yapılacak iş değil o kesin :D
Ön koltuğu yerinden sökmeden yaptığımdan dolayı 2 gün baldır bacak kaslarım ağrıdı. Bende o ara “Pes” demiştim haha
Teşekkür ederim. Ortaokulda etamin işlemenin bana katkısı diyelim 😀😀 eski dikişlerin bazı bölgelerin çok incelmiş olması riskliydi. Kopma riski vardı. Oralar biraz daha yordu. Ama sonuca değdi. Gerçekten içime sindi
Bu pazar da 147 için çalışmayıp biraz keyfi turlayayım dedim erken saatlerde. Hazır Canon da tamir olmuşken, biraz denklansörün pasını atalım…
https://i.hizliresim.com/ksnjiky.jpeg
https://i.hizliresim.com/d7z45ts.jpeg
https://i.hizliresim.com/16rx7cu.jpeg
https://i.hizliresim.com/2mmmgj3.jpeg
https://i.hizliresim.com/6ey6cyh.jpeg
Eski 156 ss Signore un sahil pozunun olduğu yerde bir poz da ERH verdi.
https://i.hizliresim.com/1ykfun4.jpeg
Ellerinize, emeklerinize sağlık gerçekten çok sade ve güzel duruyor.
Gözümü sadece arka camlardaki stickerlar tırmaladı, aracın sade duruşunu biraz bozmuşlar gibi geldi, onun dışında bütünüyle kusursuz görünüyor.
Pazar günü keyifli bir buluşma olmuştu. Oradan birkaç kare paylaşmak istedim.
İlk fotoda ki 3 aracı ve jantı bir daha yan yana denk getirmek zor olur sanırım :)
2.4 dizel Brera (19” prodrive jant) , gariban 1.6 147 (GT Cloverleaf jant) ve GT 3.2 busso (18”Blackline jant)
https://i.hizliresim.com/ju6n8gw.jpeg
https://i.hizliresim.com/ckc8xm3.jpeg
https://i.hizliresim.com/v4614ef.jpeg
https://i.hizliresim.com/j79630r.jpeg
https://i.hizliresim.com/386gg8b.jpeg
Merhabalar millet
1.5 yıl önce heves ile aldığım oem ti jantlarımı depodan çıkarıp takma vakti gelmişti. Alfista bir abim sağolsun sparco spacer teminini de yapmıştım. Ön tarafa 13mm spacer ile bremboları sığdırdık. Lakin arka taraf çok dışarı çıktı ve sürtme riski oluştu. Daha ince 9-10 mm gibi spacer ile olurdu ama sanayide yapılma spacer istemediğim için ti jantları istemeye istemeye 3 günde sattım.
Bana oem , 7.5 genişlikde 17” jant lazımdı.. bulduk :D
156 Gta larda gelen jant haneye hayırlı olsun diyelim :haydi:
İlk görüş..
https://i.hizliresim.com/dok2z5k.jpeg
İlk denemeler… evet Brembolar sıkıntısız oldu.
https://i.hizliresim.com/s204u0x.jpeg
PS5 ler de pek yakıştı
https://i.hizliresim.com/tmqijbg.jpeg
Temizlikten sonra ilk poz
https://i.hizliresim.com/42bqgcg.jpeg
Çamurlukları tam doldurdu. Ama sıfır sürtme
https://i.hizliresim.com/gyya2mc.jpeg
Dinlenmeye bıraktık
https://i.hizliresim.com/qome6y9.jpeg
Evet 18 cloverleaf jantlar çok yakışıklı çok güzel duruyor kabul. Ama 147 nin ölçüsünden biraz büyük kaçıyor :) sakin kullanımda sıkıntı yok, ama viraj vs de performanslı kullanımda arkalar sürtme yapabiliyor. Ve oem den daha dışarıda olduğu için direksiyon hissiyatında biraz kayıp/gecikme oluyordu. Bu dediklerimi birçok standart kullanıcı belki farkına bile varmaz. Ama bizim gibi kıl insanlar takıyor işte :S
Bir diğer sebepde kışın yağmur vs yolda ince yanakda risk büyüyor. Jantlara zarar vermekten korktum.
Şuan hem daha konforlu, hem biraz daha güvenli hemde daha net direksiyon hissi ile mutluyum diyebilirim :alkis:
vallaha konuyu okuyunca bir alfayı bu kadar beğenecegım aklıma gelmezdi maşallah gerçekten cok guzel ve değişik bir aurası var :D allah kaza bela vermesin
tekrar yazdırıyorsun bana ilk sayfayı okudum yorum attım şu anda son sayfayı okudum ve tekrar yazıyorum DELİSİN hocam önümü ilikliyorum saygılarımı iletiyorum.
(Deli deliyi elbet bulur diyorum ) :D
126. posttaki gri nin jantlar inanılmaz güzel olmuş.
147 dekiler de çok güzel duruyor ama sonraki posttaki güven + direksiyonhissi için değişim bence de yapılabilir.
Maşallah, arabalar çok çok iyi.
Bu jantlar nokta atışı olmuş maşallah
Maşallah bunlar da çok iyi ama eskiler bir başkaydı:)
Sen de deli ben diyim sevdalı :D
Gri GT de ki jant benim ilk favorim idi ama tanesi 12,5 kg civarı olunca vazgeçtim. Bende ki 18 ler 10.4 kg. Benim de 3.2 Busso motorum olsa kaç kg olduğunu önemsemez takardım ama :D
Bu 17 ler daha çok kışın veya gazlama/viraj günü takarım gibi. Stabil kullanım ve buluşma günlerinde 18 lere dönmem yarım saatimi alır otoparkta :)
Teşekkür ederim, biraz konfor ve performanslı kullanıma uygunluk açısından daha iyi oldu. Takmadan önce çok çok beğenmiyordum ama taktıktan sonra güzel durdu.
Teşekkür ederim. Eskileri temizleyip sarıp sarmaladım rafa koydum. Güneşli günler gelince yine takarım 18 leri. Onları yeri gönlümde gözümde bir başka. Çok büyük uğraş verdim o jantları Türkiye’ye getirene kadar.