Abi kesene bereket yine bir arabayı hayata döndürüyorsun.Direkler bence çok güzel olmuş ama arkadaki porsche yazsı bana göre de olmamış.
Eminim bi şekilde yazının altındaki izlere müdahale edersin.
Printable View
Abi kesene bereket yine bir arabayı hayata döndürüyorsun.Direkler bence çok güzel olmuş ama arkadaki porsche yazsı bana göre de olmamış.
Eminim bi şekilde yazının altındaki izlere müdahale edersin.
Sahip olduğum ve en zevk aldığım araçlarımdan biriydi. Kolaylıklar diliyorum. Hala temiz bir Cayenne arayışındayım, belki bir gün tekrar sahip oluruz inşallah.
konuyu takipteyim, merakla sonucu bekliyorum :) bu arada airmatic olmaması müthiş olmuş, oldukça sorunluydu çünkü :D
https://i.ibb.co/Ltyb42S/IMG-0926.jpg
porscheyle uğraşmaya devam, deri parçaları temizleme ve gerekenleri boyama kısmındayım, mekaniğe birazdan geleceğim...
https://i.hizliresim.com/8t84uic.jpg
https://i.hizliresim.com/4ksvhmx.jpg
https://i.hizliresim.com/tk32g9g.jpg
https://i.hizliresim.com/5timdgz.jpg
tuş çerçeveleri kötüydü baya,onu da kendim hallediyorum bitmişlerini koyacağım:
https://i.hizliresim.com/56tm458.jpg
https://i.hizliresim.com/m2vy122.jpg
gelelim mekanik işlere, öncelikle bir rot balansa götürdüm, aracın altına iyice baktık, çok şükür hiç bir şey yok, öncesinde taşa bile çarpılmamış araba, güzel bir rot ayarı ile araç ip gibi oldu:
https://i.hizliresim.com/dnjrs0o.jpg
sonra başladık sökmeye:
https://i.hizliresim.com/8g1trhk.jpg
https://i.hizliresim.com/2rqlqtn.jpg
secondary air pump ın birisinin hortumu takılmamış, zaten vakum kaçağında CEL yanıyordu, onu da bulmuş olduk...
https://i.hizliresim.com/gwchaeq.jpg
bobin bujiler sıfır takıldı:
https://i.hizliresim.com/pvowxhz.jpg
termostat ve devirdaim için emmenin sökülmesi gerekiyordu, zaten bu işten kaçtıkları için çoğu usta gerekenleri yapmıyor maalesef:
https://i.hizliresim.com/1zsx4ac.jpg
arabada en ufak bir yağ ya da su kaçağı yok maşallah...
https://i.hizliresim.com/22pzna3.jpg
plastik parçalarda tamir olacaklar vardı, ben de onları hallettiriyorum bu arada:
https://i.hizliresim.com/b9q9t8f.jpg
emmeyi sökmek neredeyse 1 günümüzü aldı, yalama saplamalar yüzünden:
https://i.hizliresim.com/c3o0zqq.jpg
bütün iş bu termostat için:
https://i.hizliresim.com/c1ox3al.jpg
nihayet söküldü namussuz:
https://i.hizliresim.com/imi5eps.jpg
üzerinde orj yeşil conta sapasağlam duruyor:
https://i.hizliresim.com/dzfxjmo.jpg
manifoldun altı zaten perşembe pazarı gibi, porsche herşeyi bunun altına saklamış:
https://i.hizliresim.com/4uvae6o.jpg
https://i.hizliresim.com/34lmfn6.jpg
termostat hausing i için yeni conta bulana kadar canım çıktı:
https://i.hizliresim.com/21f56fy.jpg
sökülmüşken marş motorunu da revizyona yolladım, yavaş çeviriyordu, kömürleri vs bitmiş...
https://i.hizliresim.com/bgleld7.jpg
ben de bu arada boş durmayım diye motor kısmının temizliğine giriştim, garibim hiç temizlik yüzü görmemiş, ilk seferlerde bile hemen rengi çıktı ortaya:
https://i.hizliresim.com/1lqsog1.jpg
https://i.hizliresim.com/jbudm6v.jpg
tamir edilen bakalitlerin boyaya ihtiyacı vardı, onları da ihmal etmedim:
https://i.hizliresim.com/fsrpoxp.jpg
https://i.hizliresim.com/4kze27w.jpg
sonuç güzel oldu:
https://i.hizliresim.com/387ogt7.jpg
https://i.hizliresim.com/th0bz6g.jpg
revizyonlu marş motorumuz geldi:
https://i.hizliresim.com/sbdkskq.jpg
artık toplamaya başlama zamanı geldi:
https://i.hizliresim.com/5m3e21q.jpg
enjektörleri de kontrol ettirdim, onlar da gayet temiz püskürtüyordu, temizlik ihtiyacı yoktu:
https://i.hizliresim.com/4vz5x04.jpg
stopun birinde ince kılcal çatlaklar vardı, değiştirmeden önce tamir yoluna gideyim dedim, sıfır gibi yapmışlar bakalım inşallah değiştirmeye gerek kalmaz:
https://i.hizliresim.com/7t735bc.jpg
başladık toplamaya, tahmini yarına bitiririz:
https://i.hizliresim.com/pduwulx.jpg
temizlenmiş motorumuz güzel görünmeye başladı gözüme:)
https://i.hizliresim.com/l9jy6c7.jpg
https://i.hizliresim.com/j4bj92v.jpg
plastik parçaları da güzelce temizledim, bir daha el girmez çünkü:
https://i.hizliresim.com/lpv4pa5.jpg
https://i.hizliresim.com/hx2ksir.jpg
bu arada kendime bir malzeme çantası diktim güderiden :D Porsche Design den hallice oldu :)
https://i.hizliresim.com/5mz8mgn.jpg
https://i.hizliresim.com/2ldws1w.jpg
https://i.hizliresim.com/h3thzyv.jpg
Abi hayırlı olsun, tüm konularında araçların geldiği kondisyonu bildiğimizden bunu da merakla bekliyoruz.
***** sitede boş gezerken mutlaka baktığım fiyatına göre hala çok şey vaat eden ama acaba sürdürülebilir mi diye merak ettiğim bi modeldi, sıradan birisi için zor olsa da en azından iş bilen ellerde neler olabileceğini de görmüş olucam :)
Doğuş Oto'ya ders cinsinden bir iş oluyor :D
Her şeyi orijinal ve temiz görünce "acaba sökmese miydik" dedin mi Abi? :D
evet mekaniği de hemen hemen bitirdik:
https://i.hizliresim.com/9r51ltz.jpg
https://i.hizliresim.com/3tc1fl0.jpg
https://i.hizliresim.com/57lm66c.jpg
https://i.hizliresim.com/njxya7y.jpg
kapakları takıp orj klipslerini de oturtunca motor içi çok yakışıklı oldu :)
https://i.hizliresim.com/45x0s4q.jpg
iç mekan yenilemeler devam, kolçakları temizleyip ufaktan bir boya yaptım, cam açma çerçevelerini elden geçirip boyadım, sonuç prof. yapanlardan hallice oldu:
https://i.hizliresim.com/buxqmfu.jpg
https://i.hizliresim.com/3djxsz9.jpg
vites topuzu iğrençti, boyamışlar, rezil etmişler, onu da elden geçirdim:
https://i.hizliresim.com/63yhvip.jpg
https://i.hizliresim.com/9dhtkxw.jpg
https://i.hizliresim.com/gx4m3k4.jpg
https://i.hizliresim.com/plv2ntc.jpg
https://i.hizliresim.com/c011cp3.jpg
tek stopta kılcal çatlaklar vardı, yenisini alayım dedim ama önce bir tamir yoluna gittim, üzerini de ppf kaplattım, bence çok iyi oldu, su almazsa böyle devam:
https://i.hizliresim.com/3hu9ubs.jpg
Hayırlı olsun Bülent abi, güzel günlerde kullanman dileğiyle.
Masallah harika bir arac almissiniz, ozellikle bu donemde cok cesurca bir tercih ancak gerek motor gerek donanim secenekleriyle tam tadinda olmus. Bir tanidigim cok uzun sure 3.2 touareg kullandi, son donemde arac muhtemelen hava aliyordu ki pompa hesabinde bile yakit 30ltlere yaklasmisti ve airmatic sikintisi cikarip duruyordu. Sizin araciniz hem motor secenegiyle, hem renk kombiniyle hem de airmaticsiz olmasiyla alinabilecek en mantikli cilgin otomobil olmus. Maliyetinin hakkini yolda hem performansi hem de sesiyle hayli hayli veriyordur.
Restorasyonda da her parcayi hemen degistirmek yerine tamir yoluna gitmeniz ve aracin neredeyse butun aksamlarini kendiniz onarmaniz hem takdire sayan megane rs'de boyacilik bile yapmistiniz, ornek alarak takip ediyorum. Stop onarimi da disaridan inceleyen birinin gozunden kusursuz olmus. Tek elestirim zannimca kendi doneminin jantlarini bu araca daha cok yakistiriyorum ve is bittiginde plakaliklari cikartmak cok etkili olur.