Müteşekkirim çektiklerimin yansıması gibi oldu
Printable View
Kemeri toplamışsın gördüğüm kadatrıyla, içden dışa doğru sıka sıka toplanıyor, ben de yaşadım aynısını eline koluna da zarar verecek kadar sert dağılıyor sargı, dikkat etmek lazım.
Arabaya kimse çivi çakmamış anlaşılan, bu tür onarımlar hem zaman hem mekan hem de maddiyat gerektiriyor 1 foto çekiyorsun belki o fotonun 2-3 saatlik geçmişi oluyor. Biz burada 3 saniye bakıp geçiyoruz.
Kapalı mekan olmasına rağmen soğuklardan ötürü çok inmiyorum garaja, tat vermiyor arabyla uğraşmak şu mevsimde.
Bir de bıkkınlık seviyesi var, o seviyeyi de aşınca yaptığın iş eziyete dönüşüyor.
Tampon içi çentikler sağlam ve braketin de yeni ise bir yerde sorun vardır, ya tampon altındaki vidaları takıp yukarı doğru ittirmen gerekiyor, ya da brakt / tampon kısmında bir ölçüsüzlük var. Bunun ayarını yapmak insanı deli eder, benzer durum RS de de vardı sağ taraf 2-3 mm aşağıdaydı bir türlü düzeltememiştim.
Far'a da abak tabi onun da ayarından açıklık kalabiliyor.
Bir kemeri topladım ama şoför kemeri hala problemli onu nasıl yapacam bilmiyorum onu cikaramadim da hatta vida dişlerine de zarar verdim çıkma kemer ihtiyacı var onda çünkü o komple sorunlu ama bertone için çıkma umarım bulurum yoksa normal Astra g kemeri alıp hibrit birşeyler yapmam gerekecek
Kesinlikle çok haklısınız bedel ödüyoruz resmen saatler süren işlemin fotoğrafa bakmak iki saniye ama bizde işin zevk kismindayiz çıkan sonuç bizim el emeğimiz mutlu ediyor beni
Soğuk iken yapmak makul mantıklı değil bu işlemleri soğukta yapanlardan oy verme yetkisi dahi alınması gerekiyor çok büyük hata bir daha böyle işlere kışın girişmem arka tampon tamir edilmesi lazım asla şimdi sökmem bile
Tampon için dediğiniz gibi alttan yukarı doğru itip öyle vidalamayi düşünüyorum ama o zaman da çok gergin olacağından esneme payı olmaz ufak sürtunce tampon komple kirilmasindan korkuyorum arabamın kalbi kırılmasın benimki kırılsın sorun yok
emeğinize sağlık, son zamanlarda okumaktan en keyif aldığım konulardan.
Kaputtaki yanık izleri için geçici çözüm denedim bir hafta o gündür etkisi gitmedi ama öncelikle yazın ince zımpara yapıp sonra polisaj yapmayı düşünüyorum sonra ilerleyen zamanlarda komple boyatmak
[IMG]https://i.hizliresim.com/q7jr24f.jpg[/IMG]
[IMG]https://i.hizliresim.com/av56xcc.jpg[/IMG]
[IMG]https://i.hizliresim.com/l5t768a.jpg[/IMG]
Uzaktan eğitim ile lpg takmış birisinin eseri
Tüp tankının tarihide geçti niyetim komple ön tarafı yenilemek ama komple daha güncel LPG kiti mi taksam yoksa atikerin işlemcisi hariç beyin ve enjektörleri mi yeniletsem bilemedim makul mantıklı Wikipedia gibi sorularıma cevap veren ustada bulamadım
Ayrica motor koruma kapağı da yok olmamasının dezavantajı nedir acaba
Cikma olarak motor ust kapak parası istiyorlar plastik kapağa çok ehemmiyetli değilse almayalım
Motor üst kapağına gereksiz para verme, Boşuna kaput altında gereksiz malzeme, sıcaklığı artırmaya gerek yok.
Lpg sağlıklı çalışmıyor ise tesisatını kontrol et. O kabloları %99.9 sarıp dolayıp bırakmışlardır. Öncelikle elinden geliyorsa onları lehim + makaron ile düzelt.
Sonrasında regülatör durumu ne alemde ona bakmak lazım, araç sürekli su ile kullanıldı ise regülatör içi pas yapıp su kanalları daralmıştır.
Modele göre regülatör tamir takımları var nette, benim eski aracımda PRİNS lpg yi söküp atiker takmayı önermişti birisi. Prins'İn Regülatörü de o dönem atiker ecu + enjektör kadar para idi.
Nette tamir takımını bulup kendim revize etmiştim. Bu işlere gireceksen mutlaka tank üzerindeki vanadan gazı kapat ve bobin fişini çek. Borudaki gaz tükenene kadar da aracı lpg de çalıştır. Sökme işlerini ondan sonra yap. Filtre vs bakımının yazmıyorum bile onlar zaten yapılmalı.
Regülatörde tam radyatör arkasında kalmış onun da önüe bir muhafaza yaparsan 1mm lik bir sac dan gelen rüzgarı almaz lpg daha iyi gider enjektörlere.
Ayrıca lpg enjektörü ile manifold arası borular çok uzun, foto yanıltabilir ama boyları da aynı değil gibi. Boylarını eşitleyip kısaltırsan daha sağlıklı olacaktır.
LPG enjektörler çok kötü dizayn edilmiş uzunlukları çok farklı
Simdi önümde iki seçenek var depoyu değişmek regülatörü tamir kiti ile yenilemek ve mümkünse 2ohm enjektörler ile sistemi toparlamak yada iki kat para vererek
Komple sistemi sıfırlamak açıkçası pek ihtiyaç olduğunu düşünmüyorum buna ama kararsizimda
Fakat idrak edemediğim bir konu var elektrik sisteminden çok fazla yama yapılmış LPG sistemine bu kabloları nasıl toplayacağım veya yeni sifir guncel LPG kiti takarsam yine bu kadar yama olacak mi misal suan bobine giden kablolardan kablo çekilmiş buna gerek yok dedi usta yeni sistem LPG kitleride
Yeni sistemi bilmiyorum, bobin den RPM alıyordur o yüzden çekilmiştir.
LPG sistemi çok çok karışık bir sistem değil aslında. Enjektör kablosunu kesip araya lpg enjektörlerini giriyorlar. Sıfır sistem de taksan yeni sistemi kuracak adamın becerisi ve iş yapışı kadar kaliteli bir iş çıkacak ortaya.
Eğer sistemin şuan çalışıyor ise bakım yaparak iyileştirmek hem el becerini geliştirir, hem sistem hakkında fikrin daha da artar, hem de düşük maliyet ile işi çözmüş olursun. Hem de neyin nasıl ypaıldığını bilirsin.
şu konu bana ait, lpg kısmını incele mutlaka.
https://www.techturkey.com/forum/do_...otolu_diy.html
Ben olsam lpgyi komple söker atardım.
Araç tamamen sağlığına kavuştuğunda çok elzemse yeni bir sistem uygulardım.
Lpg varken sorun tespiti zor oluyor
lpg sistemini komple sıfırladım ama enjektörler motor yetişemiyor bunu fark ediyorum lpgci ustam lpg enjektörlerini istersen açarız diye çözüm söyledi ama konuya hakim bilir kişi çevrem de bulamadığım için kaldı öylece faydası yada ileriki aşamalarda zararı ne olur bilemediğimden kaldı öylece
evvilayatı [IMG]https://i.hizliresim.com/6h8rv7h.jpeg[/IMG]
kirlide olsa sonrası [IMG]https://i.hizliresim.com/l99ntvp.jpeg[/IMG]
[IMG]https://i.hizliresim.com/4ryo8af.jpeg[/IMG]
motor üzerinde en az iki üç metre fazladan röle kablo yaması vardı hepsi söküldü atıldı tüm kablolar elden geçirildi zaten lpg sistemide uygun şekilde lehimlenip sonrasında makaron kumaş bant ve izole bantla sarıldı mumyalanmış oldu eller kirli idi görsel yok ama bobin kablosunun eski halinini fotoğrafı var ne halde görün
[IMG]https://i.hizliresim.com/ocb6o3s.jpeg[/IMG]
üzerinden çıkan regülatörü merak edip içini açtım
[IMG]https://i.hizliresim.com/qzn90se.jpeg[/IMG]
[IMG]https://i.hizliresim.com/br71sfz.jpeg[/IMG]
[IMG]https://i.hizliresim.com/98f2bga.jpeg[/IMG]
[IMG]https://i.hizliresim.com/fw3ej03.jpeg[/IMG]
marşpiyel de eksik parça vardı karşı taraftaki parçayı baz alarak 3d printer dan çıkarttım tester olarak sarı renk vardı renge takılmayın ama yerine tam oturdu uygun hammadde uygun renk ve sonra post process ile çok daha iyi görünecektir
[IMG]https://i.hizliresim.com/l2954uq.jpeg[/IMG]
[IMG]https://i.hizliresim.com/3p9zf5y.jpeg[/IMG]
bagaj döşemesinin zaten plastik klipleri kırılmış düşmüştü bagaj döşemesi sadece bagajda çarmıha asılmış gibi havada duruyordu herhangi bi bağlantısı yoktu eve çıkarıp üzerinden temiz şebeke suyu akana kadar soğuk suyla temizledim şimdi üzerine hortum tut akan suyu iç o denli temiz halde
[IMG]https://i.hizliresim.com/nfq6iiv.jpeg[/IMG]
[IMG]https://i.hizliresim.com/fob247g.jpeg[/IMG]
[IMG]https://i.hizliresim.com/ndhqd51.jpeg[/IMG]
bu da 400.000 oluşumuzun görseli fakar 400.001 km de arkadan çarptılar onun da görsellerini çekmemişim nazar ettik kendimizi
[IMG]https://i.hizliresim.com/aaty9mx.jpeg[/IMG]
şimdi iki sorum var bagaj aydınlatması komple yok kablo vs nerden geçiyor bilmiyorum bu konuda bilgisi olan var mı
ikinci sorum ise yağ seviye sensörümü kesmişler buna gelen kablo nerden çıkıyor nereye bakmalıyım
[IMG]https://i.hizliresim.com/h8anpm8.jpeg[/IMG]
bagajdaki kablolar bunlar
[IMG]https://i.hizliresim.com/q3hplbi.jpeg[/IMG]
Helal olsun valla bu devirde bu kadar zaman emek uğraş. İnşallah tamamlama gücünüz olsun.
Bagajda aydonlatma tesisatı yoksa eğer biraz uğraştırır ama plaka lambasından alabilirsin, ya da kapı açıkken yansın dersen tavan lambasından çekersin.
Seviye sensörü için araç ecu sunun modelini bulup ecu pinout şemasından hangi kablo demetinden ilerlediğini bulabilirsin, ya da donör araç bulup onun kablolamasını takip edebilirsin , tabi sarılmış halde olacağından o iş zor olur.
LPG regülatörü tipik olarak ben uzun süre çeşme suyu ile kullanıldım diye bağırıyor resmen.
Yeni lpg sistem montajı biraz daha iyi ehil ellerde yapılmış gibi duruyor. Sadece regülatör fan arkasında kalıp soğuk havalarda oradan geçen rüzgardan olumsuz etkilenebilir.
Onun önüne bir plaka yaparak rüzgar almasını engellersen daha sağlıklı bir sistem olur.
Yetişmeme konusunda 1 büyük nozzle'a geçerek sorunun muhtemelen çözebilirsin. Lehim + makaron iyidir uzun vadeli koruma sağlar.
Bagaj da kablolar var ama şemasına ulasacagim veri bulamadım mutlaka vardır diye düşünüyorum aslında kabloları tanisam işim kolaylaşır ama bilemiyorum kabloları
Vallahi bu yağa bulanmış görüntü ve boyle kopuk sensör cok canımı sıkıyor ama onu belki erteleyebilirim
Sanki arabaya kuyu suyu çekmişler cok kötüydü
LPG sistemi icin dediğinizi uygulayacağım dediğiniz ayrıntıyı unutmuşum
LPG yetismeme konusunda farklı ohm değerindeki LPG enjektörü de almak istemiyorum Çünkü daha sifir eger hata yapmissakta acaba nozzle i matkapla genişletmek mantıklı mi bilmiyorum bu konuda cok kararsızım
Hocam uğraşmak yormuyor ama bilgimin olmaması yoruyor iki dakikalık iş icin saatlerce video izliyorum tecrübeli kimseler yardımcı olmuyor izde ağır aksam uğraşıyoruz
Öncelikle kolay gelsin,tesisat ile alakalı şu siteden kontrol yapabilirsin.
[DIAGRAM] Opel Astra G Electrical Wiring Diagram FULL Version HD Quality Wiring Diagram - WIRINGSCHEMA.COM
Öncelikle kolay gelsin,tesisat ile alakalı şu siteden kontrol yapabilirsin.
[DIAGRAM] Opel Astra G Electrical Wiring Diagram FULL Version HD Quality Wiring Diagram - WIRINGSCHEMA.COM
Bu videoda da aydınlatmanın nerede olduğunu gösteriyor.Eğer orada soket varsa takip edip renkleri tespit edebilirsin.
https://www.youtube.com/watch?v=wlZi2s5Osio&t=2s
Para olmasada yetenek var maşallah elinize sağlık
LPG de enjektör ohm değerinden ziyade nozul çapı ile alakalı bir sorun var sanırım. omaj ile işimiz yok çünkü elde çalışan enjektör var ve yeni. Omaj konusu kalite arttıkça değişen bir mevzu.
LPG yi montaj yapan firma araç gücüne göre uygun nozulları ve enjektörleri temin edip takmalıydı en başında, burada bir noksan var gibi duruyor.
Bu işler yaptıkça gelişecek benim ilk söküp takmaya başladığım zamanlardaki halim gibisin. Biraz gözü kara olup kurcalamaya devam edersen her yaptığın işten bir şeyler öğreneceksin.
Ben hala öğreniyorum yıllardır sök tak tamir et yapıyorum, dün mesela dediğin gibi 1 saat video izleyip 50cc motor ateşleme sistemini öğrendim.
Şanssızlığın araba çok kötü durumda, çok kurcalanmış. Bir yeri yapıyorsun diğer yer bozuluyor.
uzun bir aradan sonra selamlar epey sorunlar çıktı , araba artık hayat kalitemi düşürüyor yaptığım her marsafı aldığım her ürünü not ediyorum bu daha da dertlendiriyor gece kafamı yastığa koyduğumda arabamın dertleride kafamda spin atıyor touch white tan blue ya geçtin yakın zamanda uzun marlboro içerim gibi Allah sonumu hayretsin görsellerini çekemediğim bir çok sorun yaşadım beni en çok yoran sorun abs esp sorunuydu arabamda bir anda abs esp ışığı yanmaya başladı opcom a takınca sol ön abs sensörü hata veriyordu tamam bir kaç gün beklesin arabada yatsın yapayım derken fırına gidip gelirken hız göstergeside gitti sonrasında önce kablo değişelim dedik kablo bulamadık koskoca sanayide internetten istedik el kadar kablo ama bir dünya para verdik hata devam ediyordu sonra sol ön abs sensörü değişti zaten hız göstergeside ona bağlı muhtemelen hız ibresi de çalışmıyordu onda da sorun vardı boşuna kablo almış gibi derleniyordum o da değişti ama sorun hala devam ediyordu başka seçenek kalmamıştı abs beyni konyadan geldi onunla sorun çözüldü boşuna kablo sensör aldığımamı üzüleyim kargocuların peşinden koşmam mı günlerce sanayiye git gel yaptığıma mı sanayiye her gittiğimde üstüm başım yağ toz içinde kalmasına mı üzüleyim bilmiyorum her elbisemde sanayiden bir hatıra var :)
neyse fotoğrafını çektiklerimde bagaj halısını döşemesini eve çıkarıp kendımı yıkmadığım gıbı yıkadım kutsal sularla vaftiz ettim tamamen dokusu ve kokusu değişti ama bagaj döşmesinden biyopsi yada kültür alsaydım her türlü virüs bakteri vardır muhtemelen her yıkandığında siyah su akıyor çernobil derelerinden akan nükleer dereler bile daha temizdi muhtemelen
yıkandıktan sonra tüylenmeler canımı sıktı alternatif çözümlerden hemen bilenler bilir canavar gibi makinem moser traş makinesi ile traşladım
[IMG]https://i.hizliresim.com/o667jfs.jpeg[/IMG]
sonrasında hem rengini kendine getirmem gerekiyordu sprey boya yapmak makul gelmedi kumaş boyası aldım kendimce bir karışım yaptım yumoş kumaş boyası ve soğuk su ile detay temizlik spreyleri ile döşemeye sıktım burda dikkat ettiğim konular aslında boya için sıcak su lazım ama sıcak su ile kalıp şekli bozulacaktı mecbur soğuk su kullandım yumoş hem güzel koku verdı hemde az seyreltilmiş yumoş döşemeyi daha sert hale getirdi daha mukavemet kazandırdı
,
[IMG]https://i.hizliresim.com/5uaesoj.jpeg[/IMG]
[IMG]https://i.hizliresim.com/fksanea.jpeg[/IMG]
bagajın içi moğol istasina uğramış gibi bildiğiniz kum topraktı güzelce temizledim
[IMG]https://i.hizliresim.com/m57vtxh.jpeg[/IMG]
[IMG]https://i.hizliresim.com/59gwrmm.jpeg[/IMG]
[IMG]https://i.hizliresim.com/g88nmy2.jpeg[/IMG]
[IMG]https://i.hizliresim.com/87wmtsn.jpeg[/IMG]
bagaj içi kabloları kablo spirsali ile toparladım daha derli toplu dursun
[IMG]https://i.hizliresim.com/scc44mo.jpeg[/IMG]
şimdilik bu kadar şuan gerçekten araba yüzünden maddi manevi mental olarak çok yoruldum gerçekten yol gösteren yardımcı olan sadece chatcpt var