User Tag List

18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: 3 Alman Premium'dan Son Kalan: Audi A3 8P HB 1.4 TFSi

  1. #1
    TarikS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    9.458
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    3 Alman Premium'dan Sona Kalan: Audi A3 8P HB 1.4 TFSi

    Kahramanımız 2011 model, DSG şanzımanlı, 1.4 TFSi motorlu 122 veya 125 HP olan A3 Hatchback. Lafı uzun tuttum, baştan söylemesi.

    Yıllar yılı birçok BMW ve Mercedes modeli kullandıktan sonra (emektar E320 halen ailede 17 yıldır, ayrılmaya niyetim de yok) her zaman soğuk durduğum ama diğerlerine göre premium hissiyatını daha uzun süre muhafaza ettiğini bildiğim Audi'den yana bir tercih yapmak için artık tüm şartlar olgunlaşmıştı. Bilenler vardır Düzce'de iş kurmak için 2022 sonunda E85 Z4'ümü satmıştım. Onun ardından tam bir esnaf arabası olan boşlar boşu Otantik paket Meg2 1.5 dci manuel sedan bana 2,5 yıla yakın bir süre can yoldaşı olmuştu. Artık emekli öğretmen gibi görünmekten de sıkıldığım için farklı bir şeyler arıyordum fakat işler yeni yeni yerine otururken bütçem geniş de değildi. En az paraya en çok araba ne alırım diye araştırırken yolum A3 1.4 TFSi ile kesişti. Birkaç arabayı uzaktan inceleyip araştırdıktan sonra canlı olarak bakmaya gittiğim ilk arabayı aldım.

    Bütçem max 500 lira civarıydı, "bu bütçeye araba mı var ki?" derken kilometresi yüksek A3'lerin bütçeme uygun olduğunu gördüm. Muhakkak otomatik bir araç alacaktım artık, vitesle uğraşmak istemiyordum. DSG artık çözüldü, en baba otomatik şanzımandan daha pahalıya tamir olmuyor nasıl olsa, bir sorun olduğunda reçetesi belli. Motor da CAX kodlu, 1.4 turbo 122-125 HP olan versiyonların çok sağlam olduğunu öğrendim, bir şey olsa da çin işi de olsa komple sandık motor 80 liralara falan vardı. Yanımda yakınımda da bu araçlardan anlayan, her şeyini yapabileceğimiz usta arkadaşım olunca çok çekinmedim, en kötü 200 lira masrafı olur yine benzer kaliteli hissiyatı sunacak başka araç bulamam deyip kırdım kafayı.

    Aracımı 416 bin km'de aldım. Yetkili servis kayıtlarında 120 bine kadar bakım kaydı var, en son 160 binde mekatronik arızasından çekiciyle servise gitmiş. Sonrası meçhul. Fakat km kayıtlarına bakınca ilk sahibinden itibaren tabiir caizse kontak kapatmadığını görebiliyorum, özellikle DSG araçlar için trafikte takılmayıp çok yol koşmuş olmasını tercih ediyordum zaten.

    Donanım olarak beni mutlu eden her şey var; bi-xenon, sunroof, çift bölgeli otomatik klima, arka park sensörü, kaliteli ses sistemi, bitti. Ekspertiz olarak bel altı boyalı, değişensiz, tamamı yüzeysel hasarlar olan 8-10 tane tramer kaydı var, o açıdan yine nerede ne liste çıkarmışlar onu da gördüğüm için pazarlık kozu olarak kullanmaya yaradı, binici olarak dert edebileceğim bir şeyi yoktu. Fotoğraflardan çok çok düzgün duruyordu, yanına gittiğimde de tek ekstrası etrafındaki gamzeler veya çizikler oldu fakat ilk aşamada acilen boyaya girmeyi de gerektiren bir kusur olarak görmedim. Almadan önce İzmir'de Berkay'dan rica ettim o bir tur attı, kaldırıp altını baktı derken "bu fiyata çok araba" yorumunda mutabık kalınca ertesi güne bileti aldım Merak edenler için ilan fiyatı 530 lira olan aracımızın sahibiyle 1 saatlik bir telefon görüşmesi sonucu 460 liraya el sıkıştık.

    Üzerine ekstradan ekspertize de gitmedim, sağ koltukta notere gittim, yeterli gördüm ve sonrasında direksiyona geçmemle beraber direksiyon hareketlerine arabanın arkasının gecikmeli tepki verdiğini görüp Berkay'a tekrar bir telefonla arabayı direkt servise çektik. Salıncak burçları yalan olmuş, onları direkt değişelim, periyodik bakımını tam yapalım derken sonrasında hadi kaldırdık madem şu eskiyen ön diskleri, 4 balatayı, sızdıran su flanşını, bozulmuş kaliper pimlerini, yıpranan alternatör kayışını da değişmeye kadar gitti iş ama sağ olsunlar yola çıkacağım diye kısa sürede hepsini bitirip beni yolculadılar. Beraberinde Berkaycım DSG yazılımını da yapıp bu km'ye kadar 2'de kalkmaya çalışan aracımıza rahat bir nefes aldırıp beni de huzura erdirdi o noktada.

    "Bu km'de hiç mi arıza yok, şanzıman motor durumu neydi?" derseniz, kavramanın %40'ın altına indiğinde bilgisayara kaydettiğini söyledikleri arızamız mevcuttu fakat geçişlerde bir problem yoktu. Sabahları ilk çalıştırma ardına park yeri manevrası tarzı kararsız hareketlerde birazcık silkelemesi var. Otoparktan yola çıktıktan sonrası ise gün sonuna kadar pürüzsüz. Şanzımanın ve motorun genel çalışmasından aşırı memnunum, km'sine göre hepimizi epey şaşırttı. Bazen yokuşlu virajlarda yüke binince "turbo underboost" olarak görünen bir arıza okuyorum, hiç yavaşlamadan yolda OBD'yi takıp telefondan silip devam ediyorum. O anlar haricinde motorun genel çalışması kusursuz seviyede. Etrafında bol bol yağ ve su kaçağı var. Ona da en son değineceğim. Arabayla işlerim bitmiş değil fakat 3 ayı bitirmişken bir anlatayım dedim, gelişmeleri de zamanla paylaşırım.

    Fotoğrafları küçültme opsiyonu yoktu hızlı resim'de veya ben göremedim, büyütünce taş izlerine kadar inceleyebilirsiniz. Hiç büyütmeden okumanızı tavsiye ederim.

    İlk görüş falan yok ilk doğru düzgün bakış liftte oldu Bütün bakımın maliyeti yazılım ve rot dahil 30 lira oldu. 490 liraya geldik, 2020 tarihli 3 bridgestone 1 goodyear lastikleri de sıfır Hankook Ventus Prime 4 ile yenileyince kabaca 500'e kafa rahat binilecek kondüsyona gelmiş oldu. Bundan sonrası biraz daha "olsa daha iyi olur" harcamaları.



    Serviste işim bitince akşam kapanmadan M-Spec Mehmet abimin dükkana gittim, çocuklar iç dış güzelce bir yıkadılar sağ olsunlar, elimin değeceği yerleri detaylı temizledik, artık benim rahatça binebileceğim duruma geldi.



    Arka egzozumuz içeri kaçmış, zamanında orta susturucu değişmişler Ender Egzoz mu ne yazıyor üstünde, bir takım kırpılmalar yaşanmış gibi. Çook sonra bir ara düzeltirim onu da.



    Arabanın en sevdiğim ve çok vakit geçirdiğimden en önemli kısmı içi. Orijinaline ek olarak altı kesik daha yeni model üç kol fonksiyonel direksiyon ve S-Tronic yazılı yuvarlak vites topuzu benim gönlüme "cuk oturan" detaylarından. Ayrıca koltukların da genel yapısı, yan destekleri, oturuş pozisyonu muhteşem.

    Dandik paspaslardan ilk fırsatta kurtulup orijinal halı paslarını aldım, şimdi kışa girerken de kışlık havuzlu paspas edindim.


    Farlar soluk duruyordu zaten ama yola çıkınca "o da ne?" hiçbir şey görmüyorum, sadece karanlık yolda önümü biraz görüyorum, herhangi bir ek ışık kaynağı olduğunda sıfır fayda. İlk yapılacaklar listesine farların elden geçmesi eklendi. Ki telefon çekimi normalden daha parlak gösteriyor, siz oradan tahmin edin.


    Yol üzeri Aksihsar'da yemek molası verdiğimde farkettim bu kasanın arka çapraz görüntüsünü çok beğendiğimi. Işık altında iyi duruyor, genel boya + polisaj sonrası daha içime siner sanırım.



    İstanbul'daki eve ilk geliş. Aileme de söyleyememiştim 415 binde Audi alıyorum diye, her şeyinin düzgün olduğuna emin olduktan sonra itiraf edebilmiştim.



    Bana çok apaçi gelen ama kadınların bayıldığı kapı altı Audi aydınlatmamız. Sökecektim vazgeçtim.


    Sol farımızın dışarıdan durumu eh, ama aydınlatmaya etkisi çok olmadığı belliydi.


    Sağ farın durumu içler acısı, değişim direkt 10 yaş ileri atacaktı.



    Arabayı alıp İstanbul'a döndüğümün sabahı da Ducati'min satışını vermiştim, motor sabiha'da kalınca arabayla bu sefer sabiha'ya gidip motoru ekspertize götürdükten sonra yine kendi motoruma atlayıp yeni sahibini arkama alıp sabiha'ya sürmüştüm. Çıkışta ilk benzinlik molasında denk getirince anı olsun diye çekmiştim bunu. (şortla da Multi'ye binmezsin ya )



    Aklımda mutlaka yapacağım dediğim yan marşpiyel ve arka spoyler var. Belki tek taraflı çıkışa uygun ufak bir difüzör de olabilir, egzoz kafasını düzelttikten sonra o iş.



    3D yazıcıdan basıp sattıkları havalandırmaya entegre telefon tutucu edindim. Hayat kurtaran icatlardan. Arabada bir de yine dandikler ötesi bir ana ünite vardı ne olduğu belirsiz, ne yapsam derken ileride bunu da orijinale çevirip fabrikasyon ses kalitesini geri kazandım. Bu teybi de ilginçtir sattım gitti.


    Daha önce R56 Cooper S'te alıp deneyip memnun kaldığım Blow off valve adaptörü aldım yine, ama unutmuşum A3'ün direksiyonundayken hiçbir halt duyulmuyor, varlığını unuttum, orijinal kısa vidalarını tekrar bulursam sökeceğim bunu. Fakat uzun süre bunsuz ve bununla kullandığım için ne Mini'de ne A3'te olumsuz bir yanını görmedim. Durduğu yerde dışarıdan sesi hoş geliyor yine.


    Ön davlumbazım kırıkmış, durup yerinden çıkarayım bari derken park manevrasında lastiğin altında kalıp kendisi gitti zaten.


    Sürücü koltuğunun minderinin ve sırtının sol tarafı hem ezilmiş hem yırtıklar başlamıştı, Düzce'de bir ustamızdan bu iki parçayı ve minder süngerini sıfırlattım. Yeni halinin fotosu yok ama orijinalle aynı görüntü oldu.


    Nasıl olduğuna anlam veremediğim şekilde iki kapı kol dayaması da kesiklerle doluydu, onları da sıfırdan deriyle kaplattım. Orta kol dayama da benzerdi, onu da internetten aldım deri kapakla değiştirdim. Kronik sorun sanırım. Yan dayamaların eski halleri:




    Yeni kol dayamalar:





    Ne ara oldu anlamadım yaklaşık 5 haftada 5 bin km'ye yakın yapıp 420 bini devirdik.



    Ve arabaya harcadığım en faydalı para, orijinal Audi Concert ana ünite. Bluetooth gitmiş oldu, onun yerine de orj aux girişine bluetooth&aux adaptör bağladım, çakmakla yan yana olunca kablo kalabalığı da olmadan hem CD'ye çok yakın kalitede müzik hem telefonla görüşme imkanı sağlamış oldum. Carplay'li ana ünite olarak nokta atışı kaliteli bir örnek ne alsam bilemediğim için vazgeçtim o işten. Önerisi olan varsa kulak veririm seve seve.



    O arada bir uzun yol ekonomi denemesi, düzce-istanbul arası 90-11o bandında seyir edince 4.5 litre ile yolu tamamlayabildim. Motorun sağlıklı olduğunun bir göstergesi bana göre. Gösterge ile pompa da %100 tutarlı. Bu da güzel bir detay. Düzce'de günlük kullanımımda 900 km'ye yaklaşıyor. Şu an 8 bin km'ye yakın ortalamam da 6.5'un bi tık altında.



    Kırık ön iki davlumbazları ve ilaveten plastik karter korumayı taktırıp alttaki bütünlüğü sağlamak için kaportacıda aldık soluğu:



    İlk defa aklıma gelip de "yav bu araba beklediğimden sert sanki" diye bir yay & amortisör kontrolü yapayım dedim, arka yaylar eibach prokit çıktı



    Önlerde de febi-bilstein marka ama OEM muadil numaraları yay var, işin ilginci arabanın arkası daha basık durmuyor gibi. Ön iki amortisörüm de BSG markaymış, onları da değişmek üzere not aldık.

    O süreçte sorun olarak gördüğüm arka park sensörü arızası vardı. Bir tanesinin kablosu kopmuş, basitçe hallettik. Bir de havalar soğuyunca gördüm ki kalorifer peteği tıkalıymış, o da temizlikle kurtardı. Klimamız hem buz hem ateş oldu.

    Mevcut acil listemde kalan bir sorun da arka silecek dişlisinin sıyırdığı için çalışmaması. Baş rol burada, onun da sadece dişlisi satılıyormuş, kargodan gelince onu değiştireceğim. Silecek iptali mi yapsam dedim ama arka taraf hiç mi hiç görünmüyor çamurdan.



    Ve gelelim mevcuttaki son haline. Berbat plakalarını söküp baskısını çok beğendiğim Düzce Şoförler odası baskıları ile yeniledim. Far camlarının sıfırını alıp, bi-xenon mercekleri de çöpe atıp bi-led projektöre geçtik, artık geceleri araç kullanmak epey keyifli oldu. Aracın görüntüsü de içime sindi.





    Mevcut jantlardan çok memnunum, "beyefendi" görüntüsü hoşuma gidiyor. Belki seneye bunları kışlığa ayırıp 17-18-19 falan bir şeyler yaparız.









    Far çizginiz düzgün, yolunuz açık olsun. Uzunlar düşman başına oldu.





    İçinin güncel hali.



    Evvelki gün arkadaşımın serviste lifte aldık, bir reçete çıkardık. Kompresyon testimiz kusursuz çıktı, bujiler bitik, bobinler eski çıktı ama ateşlemede hissedilir bir sorun yok. Pistonları kapkara bekliyorduk öyle değildi, "motor mu yapıldı acaba?" diye düşündük fakat motor üzerinde herhangi bir kusur göremedik, yapıldıysa da kusursuz yapılmış gibi. Her yer yağ içinde, çok uzun zamandır yağ buharıyla kaplanmış gibi çünkü 8 bin km oldu ve yağı halen tam. Bol bol da su kaçağımız var, su eksiltiyor şu anda uzun bir periyotta olsa da. Motoru tezgaha alıp tertemiz yapmaya karar verdik. Beraberinde motor kulakları vb. uzun bir liste yaptık, çıkacak tutara göre neyi yapıp yapmayacağımıza bir karar vereceğiz. Arabayı kısa sürede satmak gibi bir niyetim yok, abartmadan çiçek kondisyonda tutup keyifle günlük kullanmaya devam etmek istiyorum.

    Gelişmeler oldukça yine paylaşacağım.
    Konu TarikS tarafından (02-12-2025 Saat 20:08 ) değiştirilmiştir.

  2. #2
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.350
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    122 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Kazasız belasız kullanmak nasip olsun.
    Kendi A3'ümde de uyguladığım DSG tüpü için Reset garaj'ı tavsiye ederim. Hem diğer eksikliklere göz atarlar hem de istediğin mekanik onarımları gerçekleştirirler.
    Gizli özellikler Ender elektronik, özellikle geri vitese takınca sağ aynanın aşağı inmesi ve kapı kilitlemede tek korna kapalıysa açılması mantıklı.
    Kaporta boya için de kartal - Teknik uzmanlar'a uğra derim.
    Konu Evrenoz tarafından (02-12-2025 Saat 20:09 ) değiştirilmiştir.

  3. #3
    Birkan61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    İstanbul / Trabzon
    Mesaj
    2.418
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi maasallah, göstergeyi gormeyen demez o kilometrede diye emin ol.

    Bi ara a3 otomatik ilanlarina baktirmistin hepimize attigin postla

    Parana gore cok güzel cok mantikli araba almissin keyifle güzel günlerde kullanman dilegiyle. Valla cok begendim

    Elinde en kisa zamanda cok daha iyi hale gelecek
    - Bize Her Yer TRABZON

  4. #4
    fthdrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    Fikirtepe
    Mesaj
    10.099
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    237 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi maşallah severek takip ediyoruz

  5. #5
    S.Özcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    817
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    maşallah, araç hiç 400.000km gibi durmuyo. koltukların süngerleri ne alemde? o km de hala rahat mı?

    ben de 130.000km de golf farlarına biled taktırmıştım, hiçbir sıkıntı olmadan kullanırsın çok memnundum.

  6. #6
    TarikS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    9.458
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kazasız belasız kullanmak nasip olsun.
    Kendi A3'ümde de uyguladığım DSG tüpü için Reset garaj'ı tavsiye ederim. Hem diğer eksikliklere göz atarlar hem de istediğin mekanik onarımları gerçekleştirirler.
    Gizli özellikler Ender elektronik, özellikle geri vitese takınca sağ aynanın aşağı inmesi ve kapı kilitlemede tek korna kapalıysa açılması mantıklı.
    Kaporta boya için de kartal - Teknik uzmanlar'a uğra derim.
    Abi valla istanbul'a gidesim gelmiyor bir kere paçayı kurtardıktan sonra, mümkün mertebe her şeyimi Düzce'de hallettirebiliyorum ama DSG için bir de Ankara'da bir doktor tavsiyesi aldım, ihtiyaç olduğunda bir seçim yapacağım artık

    Gizli özelliklerin çoğunu açmışlar önceden, ben sonradan 3 sinyali 5'e çıkarttım sadece, ayna olayını unuttum onu da bir deneteyim

    Güncel eksik listemi de aklımdayken yazayım döner bakarım bazen unutuyorum

    - Direksiyondaki halka ve logo değişecek
    - Arka plaka ışıkları oksitlenmiş, belki uyarıyı iptal ederim, sıfır serviste 7-8 lira falan komple çıta, fuzuli masraf gibi bu araç için
    - Sağ ön sis yanmasına rağmen hata veriyor. Sağ arka stopta aynı şey vardı ampul watt'ı farklıydı değişince düzelmişti
    - Yedek anahtar yapılacak
    - Ön cam aşırı çizik, taş gelse de kaskodan orijinalle yenilesem diye bekliyorum bi umut
    - Yolcu ayak aydınlatması yanmıyor
    - Arka tavan lambası bir tanesi yanmıyor
    - Direksiyon derisini yenilemeyle uğraşır mıyım boyayıp bir dener miyim kararsızım
    - Tüm iç direklerin döşemeleri yıpranmış durumda, acil değil ama bir ara onları da sıfırlayabilirim
    - Motoru indirmişken bir downpipe takarız, kutu içi filtre + yazılım ile motordaki işimizi şimdilik noktalarım. Yarın bir gün bendeyken motor isterse forged gireriz belki 220HP civarı yapıp günlük binilebilir.

    İlk başta eksik olup sonradan yenilediğim başka detaylar, dönüp de bu kasadan almayı düşünenlere nelerle karşılaştım rehberi olsun:
    - En sağ havalandırma ızgara çubuklarından ikisi eksikti, onları da 3D'den basıp satıyorlar, komple ızgara satan da çok, belli ki kronik
    - Pandizot ayakları yoktu, onu da 3D basan birinden edindim
    - Bagajda stepne yoktu halı çukur olmuştu, orijinal stepne ve avadanlığını bulup aldım


    Özetle parça tedariği sorunsuz, retrofit yapmak isteyene direksiyon, ana ünite RNS vb. çok var. Genelde kıl tüy küçük masraflar denebilir

  7. #7
    XoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    21.481
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    257 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Maşallah Tarık güle güle kullan

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|

  8. #8
    TarikS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    9.458
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı S.Özcan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    maşallah, araç hiç 400.000km gibi durmuyo. koltukların süngerleri ne alemde? o km de hala rahat mı?

    ben de 130.000km de golf farlarına biled taktırmıştım, hiçbir sıkıntı olmadan kullanırsın çok memnundum.
    Koltuklar çok düzgün, izmir'den gelirkendi en uzun yolum, onun dışında max 3 saat oturmuşluğum var, hem keyifli hem rahat valla. Sol taraf özellikle minder süngerini değişince asıl farkı farkettim, bizim emektar E'ye de yaptırdım aynı işlemi, zamanla alışıyormuşuz meğer ama önemli detaymış

  9. #9
    S-works - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2017
    Yaş
    35
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    538
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kazasız belasız kullanın. Audi BMW ve Mercedeslerin özellikle 2015 ve öncesi araçları eskimiyor. En bariz örneği sizinki. Bir fransız, japon vs 400 000 km olsa direk anlıyorsunuz, aracın yaşından bağımsız olarak.


    Cam çizikleri büyük ölçüde düzeliyor. Polisaj yapan bir işletme ile görüşün, kırılmasını beklemenize gerek yok.

    Birde dm atıcam size. Bir kaç sormak istediğim şeyler var. Görüşmek üzere
    Special Works Detaylı Araç Bakım Merkezi


    https://www.instagram.com/specialworkstr/

  10. #10
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.796
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    54 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konuyu okuyup layklayana kadar oturumun süresi doldu, tekrar giriş yaptım

    Verilen karar da, yapılan işler de, hikaye de çok güzel

    Kazasız belasız binesin

  11. #11
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.219
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    135 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güzel tercih, megane ile geldiğinde harbiden emekli öğretmen gibi duruyordun arabada

    Megane dan sonra meganı'ı aratacak hiçbir şeyinin olmaması ve fiyatının da güzel oluşu ile çok yerinde bir tercih olmuş kesinlikle.

    Motorun iyi çıkması ayrıca sevindirici bir durum. Kalanına zaten harcadığın uzun vade kullanım için makul sayılacak rakamlar.

    Güzel günlerde kazasız binmek nasip olsun, arabanın tek kötü yanı rengi bence. Siyah araba sevmiyorum.

  12. #12
    AliGizda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    36
    Şehir
    Çamlıca
    Mesaj
    4.337
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bütçeye göre mükemmel bir tercih olmuş. Ekrana bakmayan gerçekten kilometreyi anlamaz, aracın kaportası ve iç kondüsyonu mükemmel duruyor. Kullanan arkadaş bi tık apaçi ruhu barındırsada çok da kirli kullanmamış.

    A3' ler kronik sanırım kapı döşemelerindeki çatlaklar. Yakın arkadaşımda tek kapı kilometresi epey düşük bi araç vardı onun da aynıydı döşemeleri. Onu özel bi macunla doldurtup boyatmıştık.

    kazasız belasız sürüşler. Keyifle okudum, umarım devamı da gelir

  13. #13
    Seven7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.436
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayırlı olsun keyifle okudum tüm gelişmeleri.
    Yapılacak tüm işlemler incik boncuk keyfi şeyler olarak gözüküyor, onlarla çok daha güzel hale gelecektir. Satma derdi olmayan için çok mantıklı bir seçim olmuş.
    Türk milleti olarak malı daha almadan satmayı düşündüğümüz için bu km’ler korkutuyor insanı.

  14. #14
    S-works - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2017
    Yaş
    35
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    538
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı AliGizda Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bütçeye göre mükemmel bir tercih olmuş. Ekrana bakmayan gerçekten kilometreyi anlamaz, aracın kaportası ve iç kondüsyonu mükemmel duruyor. Kullanan arkadaş bi tık apaçi ruhu barındırsada çok da kirli kullanmamış.

    A3' ler kronik sanırım kapı döşemelerindeki çatlaklar. Yakın arkadaşımda tek kapı kilometresi epey düşük bi araç vardı onun da aynıydı döşemeleri. Onu özel bi macunla doldurtup boyatmıştık.

    kazasız belasız sürüşler. Keyifle okudum, umarım devamı da gelir

    Suni deri , tam dirseğin konduğu bölüm çatlıyor, sürekli baskıya ve sürtünmeye maruz kalmaktan.
    Special Works Detaylı Araç Bakım Merkezi


    https://www.instagram.com/specialworkstr/

  15. #15
    CüneytIşıkkent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Şehir
    Turkey/Istanbul/B.evler
    Mesaj
    758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Km'sini göstermeyen araçlardan bakımlı olduğu belli. Hayırlı olsun kazasız belasız.
    Umbrella Corporation

  16. #16
    TarikS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    9.458
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkürler beyler

    Bugüne kadar far ve lastik harici "büyük para" sayılabilecek bir masrafım olmadı. Birçok şeyi gayet makul rakamlara hallettim sahiden

    Şimdi ilk defa alt alta topladım da

    İlk bakım 30 bin TL dedik detayları yazmıştım
    Farlar 19 bine geldi. Orijinal sıfır farların fiyatları çok yukarıda olunca bu uygun kaldı. Son kuruşuna kadar da değdi diyebilirim. Aynısını far camları değişmeden E320'ye de 15'e yaptırmıştım, o da aynı şekilde aşırı fark yarattı aydınlatmada.
    Yazlık lastikler sıfır 13 bin TL, kışlık goodyearlar taze çıkma buldum aldım 5.750 vermişim.
    Orijinal stepne ve avadanlık setine 4.500 vermişim.
    Orijinal ana ünite 2.500'e gelmiş.
    Ivır zıvır şeyler de toplamda 11.500 gibi tutmuş, toplam 86.500 TL çıkmış cebimden. Böyle bakınca şaşırttı yalan yok dönüp bakınca yaptığım masrafların hepsi 150-200 bin km'de araç da almış olsam yapılabilecek şeylermiş, o yüzden durmuyoruz devam ediyoruz.

    Belki mekaniğe de bir 30-40 daha harcarsak sonrasında potansiyel motor şanzıman için tasarrufa devam eder binerim mutlu mesut

  17. #17
    16EC813 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    58
    Şehir
    bursa / erzincan
    Mesaj
    11.669
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    A3 ilanlarına baktirdi 😁maÅŸallah kazasız belasız
    PROSTOCK GARAGE
    SONKANATKIRICI K20 SİYAREXS

  18. #18
    TechTurkey FaBeRgE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Kütahya
    Mesaj
    9.222
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayırlı olsun kardeşim,kazasız belasız inşallah...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •