User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
38 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: BMW E30 3.16i 1990

  1. #20
    anilatasy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    27
    Şehir
    Türkiye Ankara
    Mesaj
    183
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KÖROĞLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Anlamaya çalışmayı bırakıp yedikleri naneleri düzeltince iş daha hızlı ilerliyor. Ufak kulak çınlatmalı sözler sarf edince de içsel bir huzura erişiyor insan
    Ben bim poşetine konmuş ve ön teker davlumbazının arkasına usulca terk edilmiş bir röle gördüğümde artık şaşırmayı bıraktım Bunlar usta değil, usta görünümlü beceriksizlik abidesi insanlar.
    İyi ilerliyor, gösterge camını far camı basan yerlerde yaptırabilirsin gibi geliyor, muhtemelen servet isterler ama görüntü açısından güzel olabilir.
    Doğru söylüyorsun abi çok kötü örnekler her arabada önümüze çıkıyor. Gösterge camı için çok para isterler. Komple devir saatli gösterge alacağım için şuan dert etmiyorum.
    Skoda Octavia 1.6 Glx A4 2000
    Skoda Fabia 1.4 6Y 2001
    Chevrolet Cruze 1.6 WTCC Edition 2012
    BMW 3.16i E30 1990
    BMW F800GS 0K51 2025

  2. #21
    anilatasy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    27
    Şehir
    Türkiye Ankara
    Mesaj
    183
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Devam ediyoruz, biraz mekaniğe yönelelim.


    13.10.2025 - 19:55

    Uzun süredir evde konaklayan orta paneli toplama kararı aldık. Ancak tabiki bunun için çalışmayna iç ayıdnlatmalar, kalorifer kabloları, teyp tesisatı gibi konuları bir miktar elden geçirmek gerekiyor. Direksiyon bakalitini sökünce beklediğim ama beklememe rağmen şaşırdığım güzel bir tablo ile karşılaştık. Bu kısmı tamamen elden geçireceğiz tabiki. İncelemelerde bir çok soketin gövde üstünde yer alan karşılık soketlerinden çıkarıldığını fark ettim. Görünüde bir teyp tesisatı yoktu. Kontrol ederken orjinal tesisatın sarılıp bir yere koyulduğunu gördüm. Orjinal teyip tesisatının soketini ve iç aydınlatma soketlerini sigorta tablasının iç tarafına gelen dişi soket demetine takınca her şey yoluna girdi birden.


    13.10.2025 - 20:50

    Orjinal teyp tesisatını aracın dışına alıp güzelce sardık. Sarmadan önce tüm ölçümlerini multimetre ile yaptık, çalışmayan bir kablo bulunmuyor. Tesisatın ucuna elimizdeki mevcut indash teybin soketlerini bağladık ve tüm kabloları güzelce toplardık, yerine yerleştirdik.


    13.10.2025 - 21:40

    Elimdeki orjinal civatalar ile ön paneli topladık. Sonunda yerinde duran bir panel, aydınlatmaları çalışan bir kalorifer paneli oldu. Paneli tekrar sökeceğim bazı şeyler yerine oturmadı ancak muayneye kadar böyle idare edeceğiz artık. İlave olarak resimde olmayan obc'nin ve klima tuşlarının ışıklarını da çalıştırdım. Panele göre bir teyp bulursam derli toplu bir görüntü elde edeceğiz.


    18.10.2025 - 09:30

    Arabayı muayneye sokacağımız için helezonları değiştirip aracı kaldıralım dedik. Babamla Cumartesi günü için sözleştik ve erkenden işe koyulduk.


    18.10.2025 - 16:10

    Tabiki babamın eski ustalardan olduğunu unuttum bu işe başlaken. Sadece yay olur mu, o da değişsin bu da değişsin derken babam ön tarafta alt tabla harici her yeri söktürdü sağolsun. Arka tarafta amortisör parçaları ve helezonları değiştirdik. Parçaları sök sanayide temin et amortisörcüde toplat vs derken ancak 16:00 gibi dönebildik sanayiden ve hemen işe koyulduk. Bulabildiğim parçaları lemförder almaya özen gösteriyorum. Ancak arabanın yaşı ve piyasada yeri çok olmadığı için yayları ve 1-2 parçayı başka marka aldık mecburen.
    Değişen parçaların listesi şu şekilde:
    Z Rot Askı Kolları
    Rot Kolu Kompleleri
    Z Rot Askı Kolu U Demirler
    Direksiyon Körükleri
    Ön Amortisör Takozları
    Ön Amortisör Süngerleri
    Ön Amortisör Körükleri
    Arka Amortisör Süngerleri
    Arka Amortisör Körükleri
    Sağ Ön Porya Bilyası
    Arka Aks İç-Dış Keçeleri

    İşe başlamadan önce aracın altında görünen ufak tefek paslar için pütür almıştım. Güzelce tüm zemine pütür uyguladık. Muaynede başımızı ağrıtmasın diye. Hazır altına girmişken kalan tüp tesisatını da komple temizledim o da çok içime sinen bir iş oldu.


    18.10.2025 - 16:42

    "Şahane işler tek bir kişi tarafından yapılamaz, başarı bir ekip işidir." Steve Jobs
    Sözleriyle ekipçe arabaya giriştik. Usta var kalfa var çırak var birde başımızda patron var tamamdır dedik. Yiğenim boyanacak parçaları boyadı, babam poryaları temizledi ve gerekli yönlendirmeyi yaptı bende kalfa olarak yönergeler doğrultusunda arabayı toparladım. Arka aks keçelerini değiştiremedik ekipmandan ötürü. Onları hafta içi bir dostumun tamirhanesinde halledeceğiz. Toplarken ön tarafa çok özen gösterdik. Kuru tip direksiyon kutusunun içini temizledik yeniden yağ doldurduk, fren hortumlarını kontrol ettik temizledik gibi gibi detaylarda hızlıca aracı toplamaya çalıştık. Saat 19:00 gibi 3 taraf bitti ancak sol ön taraf kaldı. Artık karanlık çöktüğü için günü kapattık ve toparlanıp eve çıktık.


    18.10.2025 - 19:10

    Babamgilde elimi yüzümü temizleyip yemeği yiyip babamın arabasıyla kendi evimin yolunu tuttum. Sabah gelir toplarız diye sözleştik. 30 km yol gittikten sonra evin anahtarının E30'da kaldığını fark ettim. Bir kaç işimi halledip geri babamgilin evine geldim. Saat 22:30 gibi evin önüne gelince gözümü hırs bürüdü. Dedim ben bu arabayı toplar giderim ve tüm malzemeleri tekrar çıkarıp arabanın altına yattım. O sırada babam balkondan işe başladığımı fark edip yanıma geldi. Küçük bir usta fırçası attıktan sonra o da yardım etti ve 23:40 gibi aracın tüm yürüyenini toplamış olduk. Araçta ön tarafta tabla dışında değişmeyen parça kalmadı. Şansımıza fren diskleri ve balataları sıfır takılmış. Müsait bir zamanda kaliperleri söküp evde revize edeceğim. Körükleri ve pimleri çok hoşuma gitmedi.


    19.10.2025 - 00:11

    Gece eve dönerken bir benzin alayım dedim, baya çirkin bir görüntü ile bizi karşıladı aydınlıkta. Farklı mı çıkıyor bilmiyorum ama 6 silindirin yayları vermiş olabilirler. Aracın arkası güzel ayarda ancak önü çok fena. Muayeneden sonra bir ayar çekeceğiz artık. Yürüyen anlamında hafta içi arka aks körüklerini değiştirip el freni ayarı yapacağız. Birde rot ayarı yaptıktan sonra mekanik olarak muayneye hazır diye düşünüyoruz. Son olarak otoparka gelince sağ taraf far ve parkların düzgün çalıştığını gördüm. İnip kontrol edince sağ taraf aydınlatma grubu da düzelmişti. Gaz tesisatı için çekilen ek kabloları ve röleleri söktüm onla alakalı bir problem varmış galiba. Kendi kendine düzelmesi beni mutlu etti. 1 hafta içinde silecek ve kornayı da halledersem muayneye hazır olacak.
    Konu anilatasy tarafından (22-10-2025 Saat 09:54 ) değiştirilmiştir.
    Skoda Octavia 1.6 Glx A4 2000
    Skoda Fabia 1.4 6Y 2001
    Chevrolet Cruze 1.6 WTCC Edition 2012
    BMW 3.16i E30 1990
    BMW F800GS 0K51 2025

  3. #22
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.207
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    134 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    iyi emek veriyorsun kesene bereket. Kafadan bu kadar yükselmesi gerçekten hatalı yay verilmiş hissi oluşturdu bende de. Çok garip duruyor.

    Eğer yay yanlışsa tekrar sök tak götür amortisörcüye söktür bir ton tantana. üst takozu sökme işi de dert aparat lazım, çok da tehlikeli hiç bulaşmamak lazım.

    Güzel ilerliyor, lpg tesisatını nasıl kesip biçtiler ise araba kendi kendine düzelmiş bir noktada şaka gibi gerçekten. Lpg li çok aracımız oldu kullandık ettik ama şuan fikrim net şekilde fuzuli bir icat, evet ekonomik anlamda belki fayda sağlıyor ama şu işi hakkıyla yapan çok çok az yer var. Rezil montajlar ile arabaların tesisatlarını mahvediyorlar.

  4. #23
    OMTechJr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    6 silindir ile 4 silindir yayları farklı. 6 silindirde IX ve Touring yayları da birbirinden farklı. Sizin aracın amortisörleri de sanırım farklı yada işlemli. Bu yüksekliğe gelmesi için touring/ix yayları takılması lazım. Aracı takoza/lifte kaldırınca yaylar tatlı sert amortisör tablasına mı oturuyor yoksa sımsıkı oturmuş halde mi?

  5. #24
    anilatasy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    27
    Şehir
    Türkiye Ankara
    Mesaj
    183
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KÖROĞLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    iyi emek veriyorsun kesene bereket. Kafadan bu kadar yükselmesi gerçekten hatalı yay verilmiş hissi oluşturdu bende de. Çok garip duruyor.
    Eğer yay yanlışsa tekrar sök tak götür amortisörcüye söktür bir ton tantana. üst takozu sökme işi de dert aparat lazım, çok da tehlikeli hiç bulaşmamak lazım.
    Güzel ilerliyor, lpg tesisatını nasıl kesip biçtiler ise araba kendi kendine düzelmiş bir noktada şaka gibi gerçekten. Lpg li çok aracımız oldu kullandık ettik ama şuan fikrim net şekilde fuzuli bir icat, evet ekonomik anlamda belki fayda sağlıyor ama şu işi hakkıyla yapan çok çok az yer var. Rezil montajlar ile arabaların tesisatlarını mahvediyorlar.
    Teşekkür ederim abi imkanlar yettiğince. Tekrar gidip bir yay seti daha aldım. Parça üzerindeki kutu üzerindeki tüm parça numaralar ve ölçüler 4 silindir ile uyumlu. 6 silindir sarım sayısı, yay kalınlığı, parça numarası farklı çıkıyor.
    Muayneden sonra artık biraz düşüreceğiz aracı, eski halinde kesinlikle getirmem ama önünü bir kaç cm düşürüp düzel bir görüntü elde edeceğiz bir şekilde.
    LPG konusunda hemfikirim, araca yarardan çok zarar verici bir icat. Tabi ekonomi herkesin belini kırıyor bir şey diyemiyorum. Şükür söktürmüşler proje vs bir de onla uğraşmadım kalan pisliği söktüm kurtuldum. Bir kaç T su borusu vs kaldı onları da temizleyeceğim.

    Alıntı OMTechJr. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    6 silindir ile 4 silindir yayları farklı. 6 silindirde IX ve Touring yayları da birbirinden farklı. Sizin aracın amortisörleri de sanırım farklı yada işlemli. Bu yüksekliğe gelmesi için touring/ix yayları takılması lazım. Aracı takoza/lifte kaldırınca yaylar tatlı sert amortisör tablasına mı oturuyor yoksa sımsıkı oturmuş halde mi?
    Parçaları kontrol ettik. Kodu ölçüleri tutuyor, anormal yükselişe anlam veremedik hiçbirimiz. Biraz daha düştü gerçi şimdi güncel fotolar gelince değerlendirebiliriz daha net. Muayne sonrası düşüreceğiz biraz, konforu bozmadan daha normal bir görüntü kazanacaktır. Yaylar yerinde oynamıyor ama çok gergin de değil. Amortisörler orjinal onları da kontrol ettim. Takılmıyorum artık parça imalatı hatalı da olabilir. Sıfır aldığım amortisör takozları eksik saplamalı geliyor. Yeni üretilen parçalar rezil kalitede.
    Skoda Octavia 1.6 Glx A4 2000
    Skoda Fabia 1.4 6Y 2001
    Chevrolet Cruze 1.6 WTCC Edition 2012
    BMW 3.16i E30 1990
    BMW F800GS 0K51 2025

  6. #25
    anilatasy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    27
    Şehir
    Türkiye Ankara
    Mesaj
    183
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Muayene konusuna yaklaştığımız için tüm odağımız oraya yöneldi, güncel olsun.


    21.10.2025 - 21:51

    Muayenenin yaklaşmasıyla eksik kalan kozmetiklere ve elektrik işlerine öncelik verdim. Silecek motorunun olduğu kısmı söktüm ve önceki ustalarımızın hediyeleri ile adeta mutluluk kapladı içimi. Zımparlar, takozlar, maket bıçağı vs adam ne bulduysa koymuş bırakmış. Silecek motoruna dışardan elektrik verince her kademe de çalıştığını gördüm. Sonra iç tesisatı kontrol ettim, orda da koldaki tüm fonsiyonlar çalışıyordu. Sigorta tablasına geldim ve rölenin çekmediğini tespit ettim. Röle bozuk düşüncesiyle röle arayışına girme kararı aldım. Korna içinde tespitlerimi yaptım ve direksiyonun geçtiği yerde bir korna kömürü olması gerektiğini ama olmadığını gördüm. Kornanın direksiyon tarafındaki tesisatına şase verince korna çalıyordu. Parça temini kararı alıp bu geceyi sonlandırdım.


    23.10.2025 - 21:08

    İnternetten röle araştırırken yabancı formlarda bir silecek tesisat kontrol şeması buldum. Çıktısını alıp bu sıra ile tüm tesisatı kontrol ederken fark ettimki problem rölede değil, rölenin +12v bacağının geçtiği yerde. Sigorta tablasının o bacağının geçtiği yer kırılmış ve içeri gitmiş. Potansiyometre ile ölçünce değer veriyor ancak röleyi takınca bacağın boyu yetmiyor ve çalışmıyor. Bu tespit edince keyfim yerine geldi çünkü bu saçma röleye inanılmaz paralar istiyorlardı. Buraya bi kablo atıp denedim ve silecek motoru çalıştı. Hemen aldığım silecek kollarını zımpara boya vernik ile tertemiz hale getirdim. Gün içinde sanayiye uğrayıp SWF marka orjinal ölçülerde silgi süpürgelerini almıştım. Bir tanıdığımdan da korna kömürünü ve kırık vites kolunu temin etmiştim.


    23.10.2025 - 22:10

    Silecek kolları kurur kurumaz hemen toparladım ve dışardan bol köpüklü bir su takviyesi ile silecekleri çalıştırdık. Bu kadar uğraştan sonra silecekler çalışınca hanım mutluluğunu gizleyememiş, fotoğrafta belli oluyor
    Silecekler çalıştı ancak cam su bidonunda motor yok, bunu arka koltuğun altında bulmuştum yerine oturttum ve tesisatını aradım. Tesisatı ortada biyerde kopuk kalmış. Olması gerektiği gibi tesisatını çektim ve motora uygun bir soket yaptım topladım. Artık cam su motoru da çalışıyor ama onun da su tesisatı berbat bir halde. Fıskiyeleri maskelemeden macun çekmişler hep tıkalı ve bahçe hortumları param parça bir halde. Onları da komple yenileme kararı aldım. Eksik malzeme listesi yapıp günü kapattık. Ertesi gün erkenden mekanik işler için sanayide olacağız.


    24.10.2025 - 09:25

    Sabah erken saatte aracın mekanik birkaç işi için sanayiye yola koyuldum. Aracı yaptırdığım bir usta olmadığı için kafamdaki 1-2 ufak işi beraber halledebileceğimiz babamın eski bir arkadaşına gittim. Normalde BMW ve bu tip eski araçlara bakmıyor ama rica üzerine kırmadı sen tarif edersen hallederiz dedi, kolları sıvadık. Belki buraları okumaz göremez ama Ali Usta'ya teşekkür ederim.
    Aracın arka aks körüklerini almıştım ancak takım eksikliğinden değiştirememiştim, arka aksları körüklerini yenilemek için söktük. Birde aracı aldığımda olmayan bir yağ damlatma başlamıştı. Tıpadan gibi tahmin ettim ama kaldırınca baktık ki aracın altını vurmuşum. (1 kere basıklıktan dolayı sert vurduğumu hatırlıyorum) Karter üzerinde kılcak bir çatlak gördüm sildikçe ordan sızdırıyordu. Karteri çok fazla sıvı conta ile topladıklarını da gördüğüm için komple söküp contasıyla değiştirme kararı aldım.


    24.10.2025 - 10:11

    Karteri sökünce çok kötü bir manzara bizi karşıladı. O kadar çok sıvı conta çekmişlerki içeriye resmen 3-4 mm lastik conta gibi taşmış ve yağın için karışmış. Yukardaki fotoğrafta görünen tüm silikon parçaları yağ süzgecinin içinden çıktı. İçini güzelce temizledik, sıvı contaların tamamını temizleyip yüzeyleri ince zımpara ile zımparaladık. Conta olarak en kaliteli Victor Reinz bulabildik, onunla beraber karteri topladık. Arka aks körüklerinin greslerini temizleyip yeniledik onlarıda olması gerektiği gibi toplayıp aracın üzerine taktık. Üzerindeki yağ daha yeni olduğu için süzerek kontrol ettik, bir problem görmedik 3 litre kadarını geri doldurduk. Dibinde tortu olması ihtimaline karşı 1 litresini doldurmadık yerine yeni yağ doldurduk. Aracı liftten indirip tüm kontrollerini yaptık, yürüyen olarak bir problem kalmadığını öngörüp bu kısmı kapattık.


    24.10.2025 - 11:31

    Mekanik işler sonrası hemen egzoz eminsyona girdik. Egzozda eksik bir şey olmadığı için sorun yaşamadık emisyonunu yaptırdık. Burdan sonra mevcuttaki BMW ustamın yanına gittim. E30'a bakmadığı için bu projede yollarımız ayrı ama rica üzerine bir motoru dinledi. Sente ayarını bir kontrol etmemi, enjektör bakımı yapmamı ve hava kaçak kontrolü yapmamı gerisinde bir sorun olmadığını söyledi. Ordan rotayı direk lastikçime çevirdim. Jantları takan arkadaşlar bir şekilde takmışlar ama göbekleri boş jant göbeklerine bilezik takma gereği duymamışlar.


    24.10.2025 - 15:42

    Jant ve lastikler iyi olmasada rot ayarı öncesi balanslarını yaptık, eğrilik var mı diye kontrol ettik. Göbeklerine 4 tane bilezik yerleştirip topladık. Sonra rot ayarına girdik, eğri direksiyonu düzelttik ayarını yaptık. Arabanın sağ aynası çatlaktı, onun içinde birinden komple ayna almıştım. Camlarını değiştirdim balans yapılırken aradan çıkmış oldu. Bu işleri de tamamlayınca sanayi macerası bitmiş oldu.


    24.10.2025 - 17:27

    Evin otoparkına gelince kendi halledeceğim işlere odaklandım. Kırık vites çubuğunu değiştireyim dedim. Alt vites levyesinden sekmanı söküp vites çubuğunu sağlamı ile değiştirdim. Değiştirirken plastik burcunu da yeniledim. Hem vites geçişleri rahatladı hem boşluklar gitti. Artık yerinden çıkmayan bir vitesim var. Hava kararınca bir yemek molası için ortalığı toplayıp eve çıktım.


    24.10.2025 - 21:38

    Yemekten sonra son kalan enerjim ile inip kafamdaki eksikleri tamamladım. Şarjım bittiği için fotoğraf çekemedim ama silecek su motorunun tesisatını komple sıfırdan çektim, fıskiyelerin içini ve uçlarını güzelce temizledim. Geri vites müşürünün bağlantısını vitesin ordan orjinal gibi yaptım. Tüm araç lambalarını kontrol edip eksikleri tamamladım. Gösterge aydınlatmaları yerine t10 ampül duyu yapmışlar. Bu kısımları parçaladıkları için orjinale dönemedim elimizdeki duyları en orjinal olacak şekilde montajlayıp bağlantılarını yaptım. Yurtdışından getirdiğim ayna ayar düğmelerini kapı panallerine sağ ve sol tarafa taktım. Sol kapı cebi eksikti onu taktım ve arabanın içini olması gerektiği hale getirdim. Artık muayne için sadece son kontrol ve jant lastik kaldı. Pazar günü diğer aracın jant lastiğini takıp pazartesi sabah muayneye gireceğiz.


    26.10.2025 - 18:30

    Fabia'nın jantları aklımda 4 bijon kalmıştı ancak değiştirmek için kapağı sökünce 5 bijonu gördüm ve şok oldum. Artık başka şansım kalmadı üzerindekiler ile muaynaye gireceğim dedim ve bir baktım sağ arka teker patlamış. Aksilikler üst üste geliyor dedik ve hemen söküp arabaya attık. Saat geç olmadan mahallede bir lastikçi bulduk ve lastikler kötü durumda olduğu için yama yerine fitil attırıp geçtik. Arabayı toplayıp son kontrolleri yaptık. Tüm lambalar eksiksiz yanıyor, korna silecek her şey olması gerektiği gibiydi. Jantların muayneden kalacağını biliyorduk ama başka şansımız maalesef yok.


    26.10.2025 - 23:27

    Uzun bir aradan sonra toparlanmış bir göğüs ve tamamen çalışan aydınlatmalar ile geceyi kapattık. Bir sonraki gün 07:00'da muayne istasyonunda hazır ve nazır olacağız. Hakkımızda hayırlısı
    Skoda Octavia 1.6 Glx A4 2000
    Skoda Fabia 1.4 6Y 2001
    Chevrolet Cruze 1.6 WTCC Edition 2012
    BMW 3.16i E30 1990
    BMW F800GS 0K51 2025

  7. #26
    yyk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Hereke
    Mesaj
    373
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    öncelikle hayırlı olsun kendimin gibi sevindim : ) bu arada sadece küçük tavsiye yılının teybini bulabilirseniz nolur onu takın. O piranha leşinden kurtulun
    Şüphe , tek gerçektir ...

  8. #27
    anilatasy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    27
    Şehir
    Türkiye Ankara
    Mesaj
    183
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yyk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    öncelikle hayırlı olsun kendimin gibi sevindim : ) bu arada sadece küçük tavsiye yılının teybini bulabilirseniz nolur onu takın. O piranha leşinden kurtulun
    Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. Kesinlikle berbat bir görüntü, tüm ayarlarını kapattım ekran açılmasın diye. Açılmaya yeltenince bile defalarca kapatma düğmesine basıyorum En kısa zamanda orjinal bir teyp alacağım. Piyasada pixelleri çalışmayan tuşu eksik teyplere 8-10 bin gibi saçma bir fiyat isteniyor. Bütçemi sarsmayacak makul bir orjinal rds bulursam alacağım ilk işim o.

    Geldi çattı büyük gün, muayene zamanı

    27.10.2025 - 07:25

    Sabah saat 06:45'de muayene istasyonunun kapısında belirdik. Son kontrolleri yaptık, jant lastik dışında gözümüze batan bir şey olmadı. Aydınlatmalar sağlam, elektrik aksamı sağlam, yürüyeni sıfır her şeye hazır haldeydik. 07:15 gibi arkadaşlar aracı içeri aldılar. Doğumhane kapısı hissiyatıyla kafamızda Sinan Çetin ile Film Gibi - Gülpembe melodisi çalarak beklemeye koyulduk. Araç çıktı müsait bir yere aldık bu seferde sonucu beklemeye koyulduk. 4 tane ağır kusur ve sadece far ayarı hafif kusuru ile araç muayneden kaldı malesef. Jant-lastik ebatı uygun değil, yolcu koltuğu sırt kısmı sallanıyor ve sağ karoserde çatlak, sol karoserde çatlak şeklinde 4 madde yazılmış. İlk ikisi bilgim dahilinde ama karoserde çatlak kısmını açıklayamadılar bana.

    O an 1 aylık koşuşturmanın yorgunluğuyla kanala tekrar sokmak aklıma gelmedi. Abi sen git tamirciler görür dediler belgeyi elimize verdiler. Aracın altında çürük var mı dedim, abi çürük yok ama sağ sol alt ön tarafta birer çatlak var oraları yaptır dediler. Konu orda kaldı, ne çatlağı var ne kırığı var meçhul. Biraz yaptım olduya geldi ama sağlık olsun dedik. Arabayı aldık garaja getirdik. 1-2 gün sakinleşeceğim, sonra sehpaya alıp altına gireceğim. Bakalım ne var ne yok neresi çatlak bi fotoğraflayıp gereken işlemi yapacağız. Öncesi sonrası fotolarını çekip çıkartacağım ki muayne tekrarında sıkıntı yaşamayım. Koltuk kolay sırt kısmının civatası düşmüş onu hallederiz. Birde 4 tane 4x100 jant lastik ayarlayacağım. Muayene öncesi kısıtlı zamanda soruşturdum ama kafama göre bulamadım bi türlü. Eksikleri tamamlayıp tekrar gideceğiz.
    Skoda Octavia 1.6 Glx A4 2000
    Skoda Fabia 1.4 6Y 2001
    Chevrolet Cruze 1.6 WTCC Edition 2012
    BMW 3.16i E30 1990
    BMW F800GS 0K51 2025

  9. #28
    Ozan Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    3.070
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Allah gerçekten sabır ve kuvvet versin. Bu dönemde böyle bir sürece başlamak ciddi motivasyon gerektirir.

  10. #29
    anilatasy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    27
    Şehir
    Türkiye Ankara
    Mesaj
    183
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ozan Özer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Allah gerçekten sabır ve kuvvet versin. Bu dönemde böyle bir sürece başlamak ciddi motivasyon gerektirir.
    Teşekkürler abi, dediğin doğru maddiyattan ziyade manevi motivasyon çok önemli. Muayneydi kaldı geçti derken hem fiziki anlamda hemde zihin olarak kısa vadede yoruldum açıkcası. Ama zaten keyif için yapıyor olduğumdan gözüme çok büyümüyor.
    Skoda Octavia 1.6 Glx A4 2000
    Skoda Fabia 1.4 6Y 2001
    Chevrolet Cruze 1.6 WTCC Edition 2012
    BMW 3.16i E30 1990
    BMW F800GS 0K51 2025

  11. #30
    anilatasy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    27
    Şehir
    Türkiye Ankara
    Mesaj
    183
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Biraz dinlendikten sonra devam edelim (sözde dinlenme, evde devam ettik işlere)


    30.10.2025 - 23:44

    Arabanın muayeneden kalması sonrası bir kaç gün kafa dinleme kararı almıştım. Bu sırada ilanlara bakarken adeta hurda kilo parasına komple elektrik tesisatı buldum. Bu ve gelecek projelerde her türlü işime yarar diye düşünmeden gidip aldım hemen. Kutunun içerisinden komple elektrik tesisatı, sigorta tablası, silecek rölesi, orjinal sigorta tabla kapağı, kalorifer paneli ve tuşları, kırık bir orta panel ve set olarak far paneli çıktı. Malzemelerin bolluğu ve artık rahat rahat soket/kablo bulabilecek olmam keyfimizi baya yerine getirdi açıkcası. Arabanın elektrik tesisatında eksik yok ancak yine de yedek mal göz çıkarmaz Tüm elektrik tesisatını tek tek açtık, tamir edilmesi gereken yerleri tamir ettik, fazla kabloları vs temizledik ve ön/orta/arka, sağ-sol olacak şekilde her kablo demetini/soketini markayalarak topladık. İhtiyaç olması halinde direk adreslenmiş şekilde sokete, kabloya ulaşabilelim diye.


    01.11.2025 - 07:22

    Haftasonu sabah erken saatte uyku tutmayınca (kafadakilerden dolayı) dedim şu muayene istasyonuna gideyim. Bir sorayım bakalım nereymiş çatlak dedikleri yerler. Çünkü arabanın altında benim gördüğüm bir çürük yoktu orta yerlerde. Gidince orda müdüre denk geldim ve çok ilgili biriydi sağolsun. Aracı rica üzerine kanala alıp tadilat görmesi gereken yerleri gösterdi. Buraları yap eksiklerini tamamla gel dedi sağolsun. Erken saatte biraz turladıktan sonra aracı tekrar garaja çektik. Önümüzdeki hafta içi yine babamın eski bir arkadaşı ile altının tamirini yapma kararı aldım.
    Arabanın teybini bu süreçte kafaya takmış durumda olduğum için, kahvaltı sonrası o antika pazarı senin bu bit pazarı benim Ankara'daki tüm pazarları gezdim. Kafama göre hiç kasetçalar bulamadım malesef. Ancak 7-8 tane orjinal kaset buldum onları almayı ihmal etmedim. Dursun kenarda şimdilik


    01.11.2025 - 22:18

    Cumartesi gününü değerlendirmek adına babamgilin evin altındaki depomu düzenleme kararı almıştım. Depoda bolca E39 ve W203 parçası var, hepsini güzelce rafladım fazlaların fotolarını çektim vs derken 2-3 kutu teybim olduğu gözüme ilişti. Tek tek bakıp hurdaları attım, sağlamları ayırdım derken karşıma Blaupunkt Hamburg SQE 48 çıktı. Normalde E30'un fabrika çıkışlı teypleri arasında bu model yok. Kitapçığına göre orjinal RDS'ler dışında 6 tane Blaupunkt ve 7 tane Pioneer teyp çıkıyor fabrikadan. Hepside amber veya amber/yeşil ışıklı. Bulduğum teybi eve getirip deneyince önce çalışmasada üstesinden gelip çalıştırdım. Ekran yeşil, tuş aydınlatmaları amber rengi. Teybin kaset kısmını da çalıştırdım ancak kristalin teybe bağlantılarını iptal etmişlerdi. 5 pinli bir bağlantı var, onuda çözeceğim şimdilik kenara ayırdım. Keyfim yerine geldi biraz, hem buna bir bütçe ayırmadım hem orjinale çok yakın bir görüntü olacak. Muayene sonrası ilgileneceğim bu teyple.


    05.11.2025 - 07:36

    Sabahın erken saatlerinde sözleştiğimiz üzere babamın arkadaşının dükkanına damlayıverdim. Normalde kaportacı ancak eski arabaları maalesef çoğu usta gibi yapmıyor. Onlarda haklı nerden tutsak elimizde kalıyor diyorlar. Yırtıklar sağ-sol plastik marşpiyelin altında kalan 10'ar cmlik bir kısımdı. Biz elden geçirmişken o kısımları komple düzeltelim dedik. İki tarafında çürük kısımlarını temizledik, buraya galvanizli saclardan orjinal yerlerine ve birleşim kısımlarına uyacak şekilde parçalar yaptık. Gerekli kaynak vs işlerinden sonra güzelce iki tarafıda yerli yerine getirip arabanın altına iki tüp pütür attık. Biraz müdahalem dışında olduğu için arka taşıyıcılar vs kısım kısım pütürlendi ama altına bakım yaparken oraları temizleriz artık. İşlere çok erken başladığımız için saat 08:30 gibi tamamen altının işini bitirip arabayı dışarı çıkardık.


    05.11.2025 - 15:28

    Sanayi işimiz bittikten sonra gün içinde kendi işlerimi de halledip kapı önü garaja devam ettik. Koltukların sırtlık ve taban vidalarında eksikler vardı. Bunları elimizdeki orjinal vidalar ile tamamladık. Kutup başları gevşek ve farklı farklı vida-somun kombinasyonları ile toplanmıştı, onları da yerli yerince düzeltip kaplamalı vidalar ile toparladım. Cam su bidonu boya olduğu için söküp aldık. Altını güzelce yıkadım temiz bir görüntü elde ettik. Eksik arka plastik parçaların klipslerine, elimde uyan mercedes orjinal klipsleri vardı, orjina orjinaldir diyip onları taktım. Aracın aldım alalı kat ettiği yolu tablo olarak tutuyorum. Göstergeyi söküp bildiğim güncel km'sine manuel olarak saydırdım, göstergenin sol sinyal lambası çalışmıyordu onuda sökmüşken hallettim.


    05.11.2025 - 20:58

    Silecek sisteminde her şey gönlümce oldu ancak cam su bidonu çok pis görünüyordu. Eve getirdiğim bidonu arap sabunu, deterjan, cif üçlüsünde güzelce temizleyince tüm boyası pisi temizlendi. Tertemiz bir görsel elde ettik günü kapattık.


    07.11.2025 - 00:35

    Üniversiteden bir arkadaşım sosyal medyadan muayeneden kaldığımı görünce mesaj attı, meğer o da benimki gibi bir belaya bulaşmış. Gel jant lastikleri değişelim muayneden geç dedi sağolsun. Hem dükkanını ziyaret ettim hem de kafamızda Han'ın garaj sahnesindeki müzikle jantları takasladık. Jantlardan sonra muayne için son bir aydınlatma kontrolü yaptım ve geceyi geç saatte kapattık.


    07.11.2025 - 06:46

    Sabahın erken saatinde yine muayene istasyonunun yolunu tuttuk. Hem çirkin hem eksiksiz bir haldeydik. Arkadaşlar 07:30 gibi aracı kanala aldılar, kendi sistemlerindeki notlara göre nokta atışı 4 eksiğe baktılar aracı teslim ettiler. Beklemeye koyulduk ve sonunda güzel haber geldi, hayırlı olsun dediler ruhsatı verdiler. Büyük bir keyifle, güneş doğarken La Isla Bonita şarkısını açtım ve işime doğru yola koyuldum. Bundan sonraki süreçte daha sakin, acele etmeden ince detaylar ile işlerimi yapabileceğim. Hem de aracı yaparken bir yandan rahat rahat gezebileceğim. Şimdilik biraz kafa dinledikten sonra teyp, ön tarafın basılması, araç içi aydınlatmalar gibi kozmetik işlere yöneleceğiz.
    Konu anilatasy tarafından (07-11-2025 Saat 15:42 ) değiştirilmiştir.
    Skoda Octavia 1.6 Glx A4 2000
    Skoda Fabia 1.4 6Y 2001
    Chevrolet Cruze 1.6 WTCC Edition 2012
    BMW 3.16i E30 1990
    BMW F800GS 0K51 2025

  12. #31
    omery - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2021
    Yaş
    24
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    165
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Günceli ne zamandır merakla bekliyordum, başlığı görünce heh diyerek girdim Yedek elektrik tesisatı olayı keyifli olmuş, son görselde tenekeli hali de çok hoşuma gitti açıkçası. Maşallah, keyifle binilsin
    '11 snowwhite Toyota Verso 1.6 Hybrid

  13. #32
    MeHMeT-INC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    149
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Galiba araba siyah jant istiyormuş

  14. #33
    msk_bmw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    Kocaeli-Gaziantep
    Mesaj
    595
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ne zamandır böyle güzel konuya denk gelmemiştim. Ellerine emeklerine sağlık.
    Kafa basık, arka kalkık apaçi araçlara tepki olarak burnu havaya dikmiş E30'un
    Tekrar yay alman gerekirse ve uygun fiyat arıyorsan ben daha önce bir kaç aracımda takata kullandım, (takata dediğime bakma yerli ürün ama kalitesi fena değil).
    ///M Rulez...

  15. #34
    OMTechJr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İlgilileri için; "aha yeni mesaj var" deyip, benim postu görünce sövülecek bir entry. Meraktayız güzel ilerliyordunuz var mıdır bir gelişme

  16. #35
    anilatasy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    27
    Şehir
    Türkiye Ankara
    Mesaj
    183
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı omery Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Günceli ne zamandır merakla bekliyordum, başlığı görünce heh diyerek girdim Yedek elektrik tesisatı olayı keyifli olmuş, son görselde tenekeli hali de çok hoşuma gitti açıkçası. Maşallah, keyifle binilsin
    Teşekkür ederim güzel dilekleriniz için. BBS çok yoruyor arabayı ancak düzgün jant yok olanlar çok maliyetli derken bir bekleyişe girdim şuan. Eğer bulursam 14-15 inch orjinal bir jant lastik takımı takacağım. Belki maliyeti düşük olduğu için CMS üretimi 14 inch bbs olabilir. Araştırıyorum

    Alıntı MeHMeT-INC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Galiba araba siyah jant istiyormuş
    Valla siyah kara jantın böyle beğenileceğini tahmin etmedim. Araba çok yüksek olduğu için gözüme çirkin geldi Orjinal kara jant bulursam kesin alacağım yedeğe.

    Alıntı msk_bmw Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ne zamandır böyle güzel konuya denk gelmemiştim. Ellerine emeklerine sağlık.
    Kafa basık, arka kalkık apaçi araçlara tepki olarak burnu havaya dikmiş E30'un
    Tekrar yay alman gerekirse ve uygun fiyat arıyorsan ben daha önce bir kaç aracımda takata kullandım, (takata dediğime bakma yerli ürün ama kalitesi fena değil).
    Kesinlikle araba resmen piyasaya tepki olarak önünü şahlandırdı. Takata'lara baktım ben de, yorumları iyi baya alabilirim belki. Önünü biraz düşüreceğim ama nasıl yapacağım daha karar vermedim. Belki yay alabilirim, belki press yapabilirim çok düşürmek istemiyorum çünkü. Konforu bozmadan biraz arkasından düşük yapacağım sadece.

    Alıntı OMTechJr. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İlgilileri için; "aha yeni mesaj var" deyip, benim postu görünce sövülecek bir entry. Meraktayız güzel ilerliyordunuz var mıdır bir gelişme
    Valla ben bile kendi konumda yeni mesaj görünce noluyoruz dedim Araca bu geçtiğimiz süreçte baya keyifle bindim açıkcası. Her şeyi çok uzun zamandan sonra tam olunca ve muayene dönemi çok yoğun geçince biraz dinlenip tadını çıkardım. Haftasonu yeni entry gireceğim, benmi açımdan güzel gelişmeler var. Orjinale yakın geçici bir kasetçalar ve kaset serisi eklenecek arabaya, gösterge; saatliden devir saatliye çevrilecek ve km sayacı çalıştırılacak gibi gibi elektriksel eklentiler yapacağım. Hazır konu üste taşınmışken yorumlara cevap vereyim dedim Teşekkür ederim güzel dilekleriniz ve takibiniz için. Haftasonu görüşmek üzere diyelim
    Skoda Octavia 1.6 Glx A4 2000
    Skoda Fabia 1.4 6Y 2001
    Chevrolet Cruze 1.6 WTCC Edition 2012
    BMW 3.16i E30 1990
    BMW F800GS 0K51 2025

  17. #36
    300E - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.663
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kankam devam, mulusen takipte. Çok güzel ilerliyor.
    2004 Mercedes-Benz W203 C230K
    1994 Opel Astra F GSi

  18. #37
    anilatasy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    27
    Şehir
    Türkiye Ankara
    Mesaj
    183
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arabayı muayeneden geçirdikten sonra akşamına emanet aldığımız jantları hemen teslim etmeye gittik. Jantları teslim ederken iki arabanında porya üzerindeki disk/kampana sabitleme vidaları eksikti. Onları aldığımız inbus civatalardan taşlayarak orjinali ile birebir ölçülere getirip tamamladık iki araba içinde. Daha sonra bu hafta uğraşmaya ara veriyoruz dedik ve garaja çektik arabayı. 2-3 kere çıkarıp sadece gezip arabayı geri garaja bıraktım. Herhangi bir ekleme çıkarma yapmadım araç üzerinde bir süre. Muayene süreci gerçekten hem mental olarak yordu hem de çok fazla sosyal hayatımı aksatmama sebep oldu. Yeterince dinlendikten sonra kafamızdakilerle devam edelim.

    İlanlarda parça ararken 1 adet BMW 2002 için orjinal Exim jant buldum. E30 ile alakalı olmasada alıp kenara koymak istedim. Kafamda ileriye dönük 1-2 plan var oralarda işime yarar. Fiyatıda zaten çöp parasınaydı attık kenara.


    18.11.2025 - 20:45

    Tabi muayeneden geçtik ama ben kafamdan gösterge işini bir türlü atamıyorum. Mevcut göstergem çok yıpranmış, kurcalanmış. Devir saati yok, km saymıyor vs derken yine düştük ilanlara. 8-10-15 bine param parça göstergeler havada uçuşuyor. İzmirde küçücük bir dükkanda başka marka araçlarla ilgilenen bir abide gösterge buldum. 3 aşşağı 5 yukarı derken sağolsun zaten sattığım ürün değil dedi piyasanın çok çok altında gösterge almış oldum. Göstergenin camı yok, bağlantı ayağının teki kırık ama gerisi sağlam görünüyor. Tabiki çok açıkta kalmış yıpranmış. Tedavi edeceğiz.


    21.11.2025 - 16:50

    Göstergemiz geldi, hız ibresinin kalibrasyonu bozuk ama diğerleri yerli yerinde ve çalışmaları elle kontrol edince güzel geldi. Dedik arabanın üstüne atalım bir bakalım. Soketleri bağladık zaten ampül falan üzerinde yok marş bastık. Hız okuması dışında hiçbir ibre çalışmıyor Aaa mucize resmen dedik ve akşam yemeği için eve çıktık. Yemekten sonra yol testi yapalım diye indim ancak evden 550 metre uzaklaştıktan sonra araba teklemeye başladı ve stop etti. Çalıştırdım 10 metre kadar daha gitti ve tekrar. Sonra dedim emellerime ulaştım galiba benzin gerçekten hiç kalmadı Hanımı aradım sağolsun hemen evdeki benzin bidonunu aldı geldi, gidip benzin aldık. Doldurduk arabaya bi şükür çektik. Arabada bir arıza yok benzini bitmiş. Amacım km sayamadığı, ibreler doğru çalışmadığı için araba 1 depo ile kaç km gidiyor onu görmekti. Kaba hesap yaptım araba 50-52 litre civarı benzin alıyor. (Daha fazlası şamandıranın ordan akıyor) Bu benzinle yaklaşık 250 km yol gitmiş. Durduğu yerde çok fazla çalıştı bu süreçte. Normal kullanımda gitse gitse en fazla 300 km gider. Araba çok sağlam zengin çalışıyor öyle böyle değil


    21.11.2025 - 20:05

    Arabadan gece göstergeleri söküp eve çıkardık. İki göstergeyi elden geçireceğiz, bakalım ne oluyor ne bitiyor göreceğiz. Haftasonu erkenden arabaya indim. Uzun süredir kafamda olan kasetçalar montajı için. Elimde bir adet Blaupunkt kasetçalar var ancak 5 pinli bir kaset bağlantısı var, bir türlü yapamadım. Tek tek deneme işinde 120 kombinasyon var o yolada girmek istemedim Yine aşağıda şemayı paylaşıyorum belki destek olabilecek biri çıkar.

    Teyp modeli Blaupunkt Hamburg SQR 48 Teybin kasetçalarını çalıştırdım ancak kasetçalar üzerinde ingilizcesi "Tape Head" olan bir okuyucu var. Bu okuyucu toplamda 5 pinli bir okuyucu. Bu 5 pin ne anlama geliyor bir fikrim yok, şemasını bulamadım. Bu okuyucu kafadan çıkan 5 pine karşılık teybin kartı üzerinde de 5 pin var. Ancak bunlarında neye karşılık geldiğini bulamadım. Bu sebeple evdeki teybin kaset çalarını bir türlü çalıştıramadım.


    22.11.2025 - 10:14

    Evdeki teybe alternatif olarak depomda sıfır Kamosonic KS-76Q model teyp buldum. Nerden geldi nasıl sakladım bilmiyorum ama teyp hiç kullanılmamış. Soketleri, kızağı vs daha hiç bağlantısı bile yapılmamış haldeydi. Dedim geçici olarak her türlü orjinale yakın işimi görür. Arabaya bağlamak için kolları sıvadık. O sırada elimde var diye fazladan orta panele takığım sis düğmelerini söktüm, yerine tamir ettiğim rezisdans düğmesini taktım. Bu düğmenin de yenisini alacağım. Düğmeleri değiştir, teybi tak derken birden gözüme çalışmayan çakmaklık ilişti. Çakmaklığın orjinali yoktu ancak başka bir BMW modeline ait çakmaklık bulmuştum bir abimden. Orta konsolu komple söküp onunda bağlantısını yaptım ve test ettim. Artık sadece kaset ve radyo dinleyeceğim için ihtiyaç olması halinde orjinali bozmadan transmitter takıp kullanabileyim diye çakmaklığı aktif ettim. Teyp bağlantısını yapınca arka hoparlörlerin çalmadığını fark ettim. Onlarıda kompenant takmıştım ama galiba arızalı. Onlarıda elimde bulunan pioneer coaxlar ile değiştirdim. Araç içi eğlence sistemi aktif oldu


    22.11.2025 - 14:53

    Aldığım çıkma tesisat kutusunda kırık bir sigorta kapağı bulmuştum. Aslında 3d baskı aldık ama gidip ürünleri teslim alamadım bi türlü. Geçici olarak hiç olmayacağına kırık olan dursun diye sigorta tablasını güzelce temizledim ve kapağını montajladım. Montaj yaparken westinghouse borusunun dibinden yırtıldığını gördüm. Onuda birer cm keserek boruyu güzelce yerine montajladım. Elektrik tesisatını komple elden geçireceğim için şimdilik böyle bıraktık burayı.


    22.11.2025 - 15:38

    Cumartesi akşam ve pazar günü aile ziyaretleri sonrası akşam göstergelere giriştim. Mevcut göstergemin sadece km sayacı çalışmıyor. Yeni aldığımın ise sadece hız okuması çalışıyor. Yeni aldığımız göstergeyi komple parçalayıp temizliğini yaptım. Eksiklerini tespit edip sipariş geçtim. Tüm ampülleri eksik bu yüzden 15 tane T5 dipsiz, 10 tane T10 dipsiz, vdo km dişli tamir takımı ve 2 adet lityum pil siparişi verdim. Aldığım gösterge hiç kurcalanmamış ve çok temiz. Çalışan tüm bileşenleri yeni göstergenin kartının ve kasasının üzerinde toplayacağım. Ankarada bir arkadaşta 6 tane orjinal T10 gösterge duyu buldum onları da alacağım. Bu hafta içinde göstergeleri toparlayıp kafama göre 1 tane yapma hayalim var. Şuan kafamdaki tek soru devir göstergesi. Saatli göstergeden direk devir saatliye dönünce çalışır mı? Ek bir işlem yapmak gerekiyor mu? Şuan çalışmamasını SI Board dedikleri karttaki pillere yoruyorum ama değişince çalışmayabilir. Eğer bu konuda tecrübesi bilgisi olan varsa destek olabilirse sevinirim.


    23.11.2025 - 20:40

    Şimdilik ilerleme bu kadar. Planım bu hafta içi akşam göstergeleri toplamak, haftasonu takmak ve arabanın motor kısmının elektrik tesisatını komple elden geçirmek. Yazan, destek olan, merakla bekleyen, heycanımı benle paylaşan herkese çok teşekkür ederim
    Skoda Octavia 1.6 Glx A4 2000
    Skoda Fabia 1.4 6Y 2001
    Chevrolet Cruze 1.6 WTCC Edition 2012
    BMW 3.16i E30 1990
    BMW F800GS 0K51 2025

  19. #38
    Jön Türk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    4.571
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eski ile uğraşmak mutlu olmak kadar güzel birşey yok 97 Şahin ile sizinki kadar olmasa da mutlu olmaya çalışıyorum.
    İyi günlerde kullanın çok iyi ilerliyorsunuz.
    #eksikpazar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •