Herkese selamlar,
Ehliyeti almadan önce W115 200 ve W124 200E (Gri) kasa Mercedes'lerin içerisinde büyüyüp, ehliyet sonrasında da W124 kasa'yı senelerce zevkle kullanınca; hatırı sayılır bir Mercedes fanatiği olmuştum haliyle. 7 yıl boyunca bakım/ağır bakımlar dışında çok şükür bize büyük bir masrafta çıkarmamıştı emektar aracımız. Konforunu,dikiz aynasının üzerinde yer alan ufak güneşliğini,fan’ı çalıştığında çıkardığı homurtusunu ve ahşaplarının kalitesini halen hatırlarım.
W124 sonrasında tek kapı olayını tadımlayabilmek adına, Ford Focus Sport Trend'e (Buz yeşili renk) geçmiş ve egzoz/pipercross hava filtre kiti (sol ön lastiğin önünde konumlanıyordu),eibach yay,el yapımı mercek farlı ve fiber RS ön tampon (Topkapı Sanayi'de Bulgar ustalarımla araca 0'a 0 uyması için bayağı kafa patlatmıştık) ile keyifle binmiştim.
Kızımın aramıza katılacağını öğrendiğimde; istemeden de olsa bir 4 kapı araç arayışına başlamak durumunda kalmıştım.Aklımda 2005/2006 model C180K Avangarde Mercedes alıp,standart şekilde binmek vardı ancak kafamdaki bütçenin üzerinde yer alınca, rotayı ister istemez başka araçlara çevirmek zorunda kalmıştım. Şirket aracı olduğundan, ağırlıklı haftasonu kullanılacak, yaz döneminde yazlığa keyifle gidebileceğim, yakıtını kafaya takmayacağım marka/model arayışlarına girmiş ve yakın bir arkadaşımın yönlendirmesiyle E39 kasalara yönelmiştim. Tabi kafada düzgün bir M paket bulmak yatıyordu ve birkaç günlük arayışım sonrasında 530İA M paket,2001 model bir E39’la arayışımı sonlandırmıştım.Bu araca orjinal bir style 65 / M5 jantı alarak,shadow chrome’a boyatmış ve üzerine daha da çivi çakmamıştım. Gerçekten de Bmw’ye bakış açımı tümüyle değiştiren, inanılmaz tok kullanım hissiyatı sunan, kaliteli trimlere sahip, 6 silindirin homurtusu eşliğinde hatırı sayılır bir gidişe sahip bir araçtı E39. Ve günümüzde TR’de kondisyon/düşük km olarak ilk 3’e girebilecek aracımı, ev alma durumu sonrasında istemeden de olsa satmıştım.
Ev alma olayından bir süre sonra, kaşıntım tekrar başlayınca tek kapı/direksiz bir araç alma düşüncesi belirmişti kafamda. Arayışlarım esnasında kendimi E92 320D’lere bakarken bulmuş ve ilan dışında bir aracı alarak bu süreci de sonlandırmıştım. Düşük km, M paket bir araç olmasına rağmen istediğim donanımlara sahip değildi. Bu nedenle de aldıktan bir süre sonra Style 225 19 inç orjinal jant,CIC ekran,Combox,Logic 7 donanımlarını ekleyerek tam istediğim kombinasyona getirmiştim aracı. 177bg’lik motoru gidiş anlamında oldukça yeterli, sakin kullanımlarda da oldukça düşük yakıt tüketimi ile yüz güldüren cinstendi E92.İstanbul-Çandarlı yolculuklarımda 5.5lt’lere kadar düşen yakıt tüketimlerim oluyordu.N47’lerdeki zincir konusunda çok şükür herhangi bir sorun yaşamadım ve şu anki sahibi de sorunsuz şekilde aracı kullanıyor.Benim aldığım dönemde km’si 148K’lardaydı ve daha önce zincirinin değiştiği söyleniyordu ancak belge/fatura yoktu.Genel olarak zincir gerginlik kontrolü ve ilk çalıştırmadaki sesi dinleyerek hareket ettik bendeyken ve şu anda 164K’larda olmasına rağmen sorunsuz şekilde kullanılıyor.Sanırım birkaç ay sonrasında sahibi aracı elden çıkaracak bu arada.
2024 Eylül ayında E92’yi satınca, yaklaşık 1 yıl boyunca hayatıma yine şirket aracı ile devam ettim ancak bizim gibi adamlara bu yeterli olmuyor takdir edersiniz ki. Hal böyle olunca kaşıntı tuttu tabi ve yine ilanlara bakarken buldum kendimi. S350CDI mı? S3 mü? F10 mu? Derken; 520İ’lerin fazla yakması, 520D’lerde kafama göre bir araç bulamamam sonrasında rotamı hiç hesapta yokken 535D Xdrive’a çevirdim.Sakarya’da gördüğüm aracın diri duruşu,birçok parçasının yakın zamanda orjinal parçalarla yenilenmiş olması (Zincir/yağ pompası vs.) beni bu araca yönlendirdi.Aracın başına gidip inceledim,sonrasında Tarcanlar’da kontrollerini yaptırdım ve sadece ön tamponunda boya olan aracımı almış oldum.
Araç 2012 model, fabrika çıkışlı M paket 535D Xdrive. Donanım olarak HUD,7 serisi koltuk,şerit takip vs gibi donanımlara sahip değil ancak bu tarz beklentilerim olmadığından benim açımdan hiç sorun olmadı.
Standart donanımında; Hayalet gösterge,S6WB ekran,Style 351 19inç jant, spoiler,Sunroof,Koltuk ısıtma,Harman Kardon,Arka yan konfor perdeler gibi donanımlara sahip.Aracın orjinal egzoz çıkışlarını çok beğeniyorum.
İlave olarak araca önceki sahipleri 550far uygulaması yapmış.Görüntüsü güzel ancak ya orjinalini alacağım yada aracın orjinalindeki farına dönüş yapacağım gibi gözüküyor.Kışı geçirdikten sonrada jantların tümünü boyatıyor olacağım.Başka da çivi çakmam zaten araç üzerine.
Bu arada çok mu ihtiyacım vardı,hayır yoktuancak yinede bu araçta vakum kapılar ve otomatik bagaj olması gerektiğini,hakettiğini düşünmem kaynaklı aldıktan 1 hafta sonra bu donanımları araca eklettim. Autotrunk firması ile işim kaynaklı uzun senelerdir çalışırız,bu nedenle güvendiğim bir yer olması kaynaklı orayı tercih ettim. İşlem sonrasında iyiki yaptırtmışım dedirtti bana.Kumanda ve araç içerisindeki düğmeden de bagaj açılıp,kapanabiliyor duruma geldi.
Yakıt tüketimi olarak Sakarya – İstanbul arası Kuzey Marmara’da sakin kullanımda 6.0lt’yi çok rahat şekilde gördüm.Ki lastik havaları doğru basınçta değilken.
Gidişat olarakta inanılmaz bir his yaşatıyor araç. Daha önce 530 kullanmıştım ancak bu araç bambaşka bir seviyedeymiş.. 313hp,640Nm tork’a sahip. Comfort modunda bile dip gaz yapıldığında, 1-2 saniyede içindeki şeytani yüzünü ortaya çıkarıyor alet.
Bluetooth üzerinden aracın her türlü gizli özelliklerine dilediğim an ulaşabiliyorum.Uzun dönem Bmw kullanacaksanız, kesinlikle bu tarz bir cihaz ve Bimmercode yada benzer bir üyelik alın derim.Gizli özellik fiyatlarını görünce ne kadar mantıklı bir hareket olduğunu daha iyi anlamış oldum. Yakın dönemde Bimmerlink ile arıza okuma,araç verileri gibi özelliklerini de kullanıyor olacağım.
Plakam, babamın ismi olan Vecdi'den geliyor.
Henüz düzgün fotoğraflarını çekemedim yoğunluk kaynaklı.En kısa süre içerisinde güzel 1-2 karesi olacak inşallah.
Öncelikle eski araçlarımı da paylaşmış olayım.
![]()




) ile keyifle binmiştim. 









Alıntı









